جاباما
۹۶۲۶۵۱
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار نماینده سوئدی به عربی‌شدنِ کشورش

یکی از اعضای حزب میانه‌روی سوئد هشدار داد، از آنجاکه "عربی" به زبان اصلی در بسیاری از پیش دبستانی‌های یکی از شهرهای این کشور بدل شده، می‌تواند به ایجاد مشکلات ارتباطی بین کارمندان و کودکان بدل شود.

ایسنا: یکی از اعضای حزب میانه‌روی سوئد هشدار داد، از آنجاکه "عربی" به زبان اصلی در بسیاری از پیش دبستانی‌های یکی از شهرهای این کشور بدل شده، می‌تواند به ایجاد مشکلات ارتباطی بین کارمندان و کودکان بدل شود.

رادیو سوئد گزارش داد، حنیف بالی، نماینده حزب میانه‌روی سوئد توئیت کرد: "عربی شدن" در جریان است.

وی در توئیت خود نوشت: وقتی خیلی زودتر این مساله را هشدار دادیم، تمامی مهاجران گفتند که چقدر خوب است که کودکان دو زبانه باشند. سوئدی‌های اصیل گفتند که تنها به زبان انگلیسی و زبان‌های خودشان حرف می‌زنند. حالا ما با عربی شدن روبرو هستیم.

رادیو سوئد همچنین با اشاره به تفکیک و تبعیض گسترده گزارش کرد، در شش پیش دبستانی از ۹ پیش دبستانی در منطقه مرکزی رونبی، بین ۶۰ تا ۸۹ درصد از کودکان زبانی بغیر از زبان سوئدی دارند. این امر به این دلیل است که مهاجران تمایل به سکونت در همان مناطق دارند و برای جذب یکدیگر دلهره دارند، بنابراین فرهنگ و زبان خود را حفظ می‌کنند. این مساله باعث شده تا کارمندان نتوانند به راحتی با این کودکان ارتباط برقرار کنند. حتی والدین آنها هم سوئدی حرف نمی‌زنند: "مدارس باید برای آنکه بتوانند با کودکان حرف بزنند، از راهکارهای جدید استفاده کنند."

مونیکا برگرن، رئیس یکی از این پیش دبستانی‌ها گفت: برخی اوقات زمانیکه درگیری‌ها اوج می‌گیرد، می‌تواند مشکل به وجود آورد و به یک چالش بدل شود.

چنین تحولی مدت‌هاست که در حال شکل گیری است. به دلیل ورود بیش از حد مهاجران در سال‌های اخیر، سهم ساکنان با سابقه خارجی از یک چهارم از جمعیت سوئد از ۱۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

در ۲۰۱۸، زبان عربی به دلیل بحران مهاجرتی در اروپا از فنلاندی جلو زد که دومین زبان بومی در سوئد محسوب می‌شود. در ۲۰۱۵ که سال پیک بود، سوئد ۱۶۳ هزار پناهجو را که اکثرا در کشورهای مسلمان عرب زبان بودند، پذیرفت.

تفکیک و تبعیض یک مشکل جدی است، چون جوامع مهاجر دوست دارند در حاشیه شهرهای بزرگ ساکن شوند. بسیاری از آنها اکنون در مناطق آسیب پذیر هستند که گتو یا همان زاغه است که بیشترین نرخ جرایم و بیکاری و اغلب قوانین خودشان را دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گور پدر عربها کشور ما رو نابود کردن حالا رفتن اروپا رو خراب کنن

    • بدون نام

      یواش یواش مثل فلسطین اشغالی میشبن قطرقطرجمع شودبانگهی دریاشود

    • بدون نام

      یواش یواش مثل فلسطین اشغالی میشبن قطرقطرجمع شودبانگهی دریاشود

    • ایرانی

      کاش یک مردی تو ایران هم بود به این داستان تو ایران اعتراض میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج