جاباما
۹۶۴۱۹۰
۲۹ نظر
۵۰۲۲
۲۹ نظر
۵۰۲۲
پ

تحقیقات پرونده قتل غزاله؛ آرمان همدست داشت؟

تحقیقات درباره پرونده آرمان، پسری که متهم است در نوجوانی مرتکب قتل دختری به نام غزاله شده، یک بار دیگر به جریان افتاد.

شرق: تحقیقات درباره پرونده آرمان، پسری که متهم است در نوجوانی مرتکب قتل دختری به نام غزاله شده، یک بار دیگر به جریان افتاد.

آرمان که در زندان در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کند، ادعا کرده غزاله را زده و جسمش را از خانه بیرون برده است، اما شاید غزاله به هوش آمده و رفته باشد.

پرونده آرمان نزدیک به دو ماه قبل زمانی که برای اجرای حکم قصاص پای چوبه دار برده شد، یک بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد.

خانواده غزاله یک ماه به او فرصت دادند تا درباره اینکه جسد کجاست توضیح دهد و تحقیقات در این خصوص انجام شود.

آرمان شش سال قبل و زمانی که ۱۸ ساله بود، با غزاله که دختر موردعلاقه‌اش بود در خانه درگیر شد و به گفته خودش با میله بارفیکس به او ضربه زد.

آرمان در اولین بازجویی‌ها که شش سال قبل از او انجام شد، گفت: من و غزاله در سفر ترکیه که به همراه خانواده‌هایمان رفته بودیم، آشنا شدیم.

تحقیقات پرونده قتل غزاله؛ آرمان همدست داشت؟

دوستی ما ادامه پیدا کرد تا اینکه غزاله تصمیم گرفت از من جدا شود. روز حادثه او به خانه ما آمد و گفت: قصد دارد از از ایران برود. من خیلی ناراحت شدم و گفتم نباید این کار را بکند، اما او قبول نکرد. ما با هم بحث کردیم و او من را هل داد و من هم او را هل دادم. به زمین افتاد و بیهوش شد. یک ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم، او را داخل چمدان گذاشتم، به بیرون بردم و جسد را داخل سطل زباله انداختم.

فیلم موجود از صحنه که با دوربین مداربسته ساختمان گرفته شده بود نیز نشان می‌داد آرمان با یک چمدان از خانه خارج می‌شود. با توجه به اینکه جسد پیدا نشد، تحقیقات گسترده‌ای در این خصوص انجام شد، اما در نهایت دادسرا بدون اینکه جسدی پیدا شود، کیفرخواست علیه متهم صادر کرد و پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد.

زمانی که آرمان برای محاکمه به شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد، اعترافات خود را تغییر داد و این بار گفت: وقتی با غزاله بحث کردم، او می‌خواست بیرون برود که پایش به پله گیر کرد و افتاد؛ من هم ترسیدم و او را بیرون بردم. اما نمی‌دانم بعد چه اتفاقی افتاد.

در نهایت حکم بر قصاص آرمان صادر شد و این حکم در دیوان عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت. وکلای آرمان از جمله عبدالصمد خرمشاهی درخواست اعاده دادرسی کرده و عنوان کردند جسد پیدا نشده و از آنجایی که جسد یکی از مهم‌ترین دلایل قتل است، بنابراین باید احتمال زنده‌بودن غزاله حتی در درصد بسیار پایین را متصور شد.

این در حالی بود که پرونده آرمان برای اجرای حکم به اجرای احکام فرستاده شده بود و دو ماه قبل آرمان برای اجرای حکم پای چوبه دار برده شد.

آرمان که در این سال‌ها در دانشگاه قبول شده و حالا یکی از دانشجویان فوق لیسانس دانشگاه تربیت‌مدرس است، قبل از اجرای حکم با پدر و مادر غزاله صحبت و از آن‌ها درخواست بخشش کرد. او یک بار دیگر ادعایش را درباره اینکه نمی‌داند جسد کجاست، مطرح کرد.

در نهایت پدر و مادر غزاله با وساطت قاضی اجرای حکم حاضر شدند یک ماه دیگر به آرمان فرصت دهند تا شاید در این مدت جسد پیدا شود. این در حالی بود که شب اجرای حکم یکی از وکلای آرمان نامه‌ای از دو قاضی صادرکننده رأی به رسانه‌ها داد که آن‌ها گفته بودند با توجه به اینکه مدارکی جدید پیدا شده که نشان می‌دهد بعد از تاریخ قتل احتمالی دفترچه بیمه مقتول تمدید شده، بنابراین بهتر است تحقیقات بیشتری انجام شود.

هرچند این نامه از موارد توقف اجرای حکم محسوب نشد، اما در نهایت با توجه به اینکه آرمان یک ماه برای پیداکردن جسد فرصت داشت دیوان عالی کشور تصمیم‌گیری کرد و پرونده را برای پیداکردن جسد به دادسرا بازگرداند.

تحقیقات زیادی در دادسرا در این خصوص انجام شد و بازپرس آرمان را دوباره احضار کرد. آرمان یک بار دیگر ادعای خود را مطرح کرد و گفت: من به سر غزاله زدم و بعد جسمش را داخل چمدان گذاشتم، بیرون بردم و داخل سطل زباله انداختم، اما شاید به هوش آمده و رفته باشد. من از سرنوشت او خبر ندارم و نمی‌دانم جسد کجاست.

این در حالی بود که شائبه داشتن همدست برای آرمان نیز قوت گرفته بود چراکه بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته این احتمال را به وجود آورد که شاید اصلا در چمدان جسم انسانی وجود نداشته باشد چراکه در آن صحنه آرمان بسیار راحت چمدان را بلند می‌کند و با خود بیرون می‌برد در حالی که یک فرد ۱۸ ساله نمی‌تواند شیئی که حداقل ۵۰ کیلو وزن دارد را به راحتی بلند کرده و با خود بیرون ببرد.

زمانی که از آرمان سؤال شد آیا همدستی داشته یا خیر، گفت: من در این حادثه تنها بودم و اگر او فوت شده من از جسد خبری ندارم. ضمن اینکه دفترچه بیمه او نیز تمدید شده است.

هرچند پدر و مادر غزاله در این خصوص پاسخ دادند و گفتند، چون با غم ازدست‌دادن فرزندشان کنار نیامده بودند و جسدی هم نبود، دانشگاه و اداره بیمه با آن‌ها همکاری و دفترچه را تمدید کرد و مرخصی تحصیلی نیز برای غزاله در نظر گرفتند تا مرهمی بر زخم آن‌ها باشد، اما همچنان آرمان و وکلایش این مدارک را از جمله موارد قابل بررسی می‌دانند.

با این حال گفته‌های آرمان از نظر بازپرس مورد قبول نبود و نتیجه تحقیقات در گزارشی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. به‌این‌ترتیب با توجه به اینکه جسد هنوز پیدا نشده است یک بار دیگر تحقیقات آغاز شده است.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل آرمان دراین‌باره گفت: جسد یکی از مهم‌ترین مدارک پرونده است و تا زمانی که جسد نباشد، مهم‌ترین مدرک پرونده نیست و ممکن است غزاله زنده باشد، یا به دست آرمان کشته نشده باشد و در اتفاق دیگری فوت کرده یا سرنوشت دیگری برای او رقم خورده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      مزخرف میگید اگه غزاله زنده میشد مطمئنن تا حالا باهر ترفندی شده بود ی سر نخ ازش پیدا میشد...پس لطفا پرونده را به تعویق نیاندازید..شایدم جسد مرده را کسی دیگه ای از روی کنجکاوی برده وبعداز......جای دیگه ای دفن کرده باشه

      پاسخ ها

      • @حرف حق تلخ اس@

        قوه قضائیه آن قدر این پرونده را کش میده تا طرف مقابل از خون دخترش گذشت کند
        اینکه او شریک داشت یک نوع ترفند است.

    • چوبه دار

      اعدام کنید تمام خودش گفته زدم چرا بیخود کشش می دهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگی چرا کشش میدن... اگه کشش بدن که معلوم میشه واقعیت چیه و دختره کجا فرار کرده و جای شاکی و متشاکی عوض میشه...

    • بی نام و نشان

      عجب پرونده پیچیده ای!
      من که فکر میکنم بهش یاد دادن نگه جسد کجاست که وقت بخرن شاید رضایت بدن !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدمای جانی قلدر تو آگاهی به کرده و ناکرده شون اعتراف میکنن اونوقت این بچه دبیرستانی ۶ ساله مقاومت میکنه؟ یک کم فکر بد نیست....

    • بدون نام

      چه خوب، پس اگر قاتل محل جسد را نشان ندهد، تا آخر عمر میتواند زنده بماند و مجازات نشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مواظب باشید اگر هم خانواده ای دختر خودشو به علت ناموسی بکشه بندازن گردن یه بدبخت دیگه هم باب نشه ....

      • مختار

        خانواده ای که اجازه میدن دخترشان با یه پسر بگرده غیرت ندارن که بخوان اون رو بکشن

      • مختار

        خانواده ای که اجازه میدن دخترشان با یه پسر بگرده غیرت ندارن که بخوان اون رو بکشن

    • بدون نام

      اگه چمدان را بلند کرده حرکت داده احتمالا با پدرومادرش همدست وکمکش کردن در سربه نیست کردن جنازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بده حتما از سرت یک اسکن بکنند:!!!

      • دردهای هست ناگفتنی حتی به خودت

        به خانواده محترم غزاله تسلیت میگم غم از دست دادن فرزند خیلی سخت است، درنگفتن جای جسد رازهای نهفته‌ای است، که ممکن هست غم و اندوه بازماندگان خیلی بیشتر کنه،، خانواده محترم غزاله بخاطر خودتون و آرامش و تسکین روح غزاله رضایت بدید خداوند متعال به شما صبر بده

    • بدون نام

      چه پرت و پلاهایی. دختره زنده شده و رفته. حالا کجا رفته؟ خب طبیعیه که برمیگرده خونه اش. یا اینکه فکر کردین به آسمانها پرواز کرده؟ واقعا یه بچه 18 ساله به مدت 6 سال دستگاه قضایی مملکتو سرکار گذاشته. هیچکس هم سر از کارش درنمیاره

    • ۱۴۵۰

      اون وکیل چقدر بیشرف و پست فطرت هست که میگه چون جسد پیدا نشده شاید زنده است...آره از تو چمدان و سطل آشغال اومده بیرون و زنده ست؟؟؟!!! چه وکیلهای بی شرفی هستید که بخاطر حق الوکاله و ثروتمندی خانواده موکل به هرنحوی شده شرافت و غیرتشون رو زیرپا میزارن تا اراجیف بگن...ان شالله سر خودشون بیاد به بدترین شکل ممکن...

      پاسخ ها

      • عامو

        اون وکیلها برخی نون را میزنن تو خون میخورن تا آرام بشن یعنی خون خوارند

    • seyed mosavi

      اینجا امریکا نیست یا فیلم هاللیوودی
      جسد تو‌خونه آرمان دفنه

    • بدون نام

      این طور مسایل ربطی به ثروتمند بودن نداره روال پرونده طی شده حالا یکماه هم فرصت دادن بعد میره اجرای حکم رضایت هم نتونسته تا حالا بگیره تو این یکماه اگر بگیره که گرفته اگر نه اعدامش میکنن امید واریم اعدام نشه یا حداقل حبس ابد بدن بلاخره اونم یه انسان یه خطای بزرگی کرده غیر قابل بخشش ولی اعدام چیزی رو درست نمیکنه

    • حامد نوری

      خدا به سر هبچ خانواده ای نیاره خدا صبر بده ولی اشتباهی شده چطور دلتون مخواد یه نفر دیگه اعدام بشه مردم چه زود قضاوت میکنن همه میدانن مقصره بعد اعدام هم میگید حیف شد اگر ادم ارزل اوباش بود حقش اعدام بود چرا هیزم بیار اتش شدید چرا به توصیه های امام نگاه نمی کنید هیچ چیز بهتر از گذشت نیست

    • بدون نام

      چقدر راحت از اعدام و کشتن حرف میزنیدوقتی از چیزی خبر ندارید بهتره قضاوت نکنیم و اجازه بدیم مراحل قانونی طی بشه و دو خانواده خودشون تصمیم بگیرند

    • بدون نام

      حامدنوری اگربچه خودت بودچه قصاوتی میکردی وتجربه چی ازگدشته

    • سیمرغ

      یعضی هافکر می کنند اگر با دختری دوست شدند دیگه مالک آن هستند وفقط خواستهٔ خودشان مهم هست آدم نمی دونه چی پگه.

      پاسخ ها

      • دردهای هست ناگفتنی حتی به خودت

        کاربر گرامی سیمرغ فرهنگ ها فرق داره کاش دختر وقتی با پسری رفیق میشه بدونه از این دوستی چه انتظاری داره درضمن آرمان به بلوغ حتی قانونی نرسیده بود

    • میثم

      بکشینش بره تا کرونا نکشتش

    • بدون نام

      کاربر .....دردهای ناگفتنی حتی به خودت سلام باور کن این سنش کمه ولی از ابتدا تو جریان پرونده یه چیزایی رو احتمالا نگفته !؟ موافقم با شما ولی الان که از بلوغ در امده بیشتر میتونه بگه ....جریان رو ؛به خانواده غزاله اونام احتمالا گذشت میکنن .همه رو گذاشته سرکار با سکوت !

    • بی نام

      یعنی این اقا زاده بجای زندان دار ه دانشگاه در س میخواند پس زندانی چه کسیت

    • بدون نام

      این همه قضاوت در مورد این پرونده به نظرم کاملا اشتباهه!
      در حالی که حتی از جزئیات اون هم خبر نداریم...
      اگه بعد قصاص جسد غزاله پیدا شد جی؟! و یا اگر زنده بود؟!
      امکان این هست که غزاله با توجه به ضربه ای که به سرش خورده فراموشی گرفته باشه...
      قاضی بودن سخت است!

    • بدون نام

      این چطور اونو دوست داشت که پس از بیهوش شدن با میله یه ضربه دیگری هم بهش زد؟والا ما همچین دوست داشتنی ندیدیم

    • کریمی

      چه‌بد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج