۹۶۴۴۲۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

یولیان ناگلزمان؛ او مورینیوی بعدی فوتبال است؟

ماه‌های آتی می‌توانند بزرگ‌ترین اتفاقات را برای یولیان ناگلزمان رقم بزنند. لایپزش تحت هدایت او در رتبه دوم جدول بوندس‌لیگا قرار داشته و از امید‌های قهرمانی به‌شمار می‌آید. همچنین این باشگاه نوپا با برتری در دیدار رفت مقابل تاتنهام در لندن، حالا بخت زیادی برای صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان دارد. دو دهه پیش، ژوزه مورینیو سرمربی پیشرو و نوآور دنیای فوتبال بود و حالا این سرمربی پرتغالی راند اول را به بولیان ناگلزمان، آینده دنیای مربیگری واگذار کرده است.

روزنامه هفت صبح: ماه‌های آتی می‌توانند بزرگ‌ترین اتفاقات را برای یولیان ناگلزمان رقم بزنند. لایپزش تحت هدایت او در رتبه دوم جدول بوندس‌لیگا قرار داشته و از امید‌های قهرمانی به‌شمار می‌آید. همچنین این باشگاه نوپا با برتری در دیدار رفت مقابل تاتنهام در لندن، حالا بخت زیادی برای صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان دارد. دو دهه پیش، ژوزه مورینیو سرمربی پیشرو و نوآور دنیای فوتبال بود و حالا این سرمربی پرتغالی راند اول را به بولیان ناگلزمان، آینده دنیای مربیگری واگذار کرده است. بسیاری ناگلزمان را سرمربی احتمالی بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در آینده می‌دانند؛ سرمربی جوانی که همین اخیراً و در سن ۳۲ سالگی پیشنهاد رئال مادرید را رد کرده و مدعی شده چنین قدم بزرگی در این سن شاید برایش زود باشد.

یولیان ناگلزمان؛ او مورینیوی بعدی فوتبال است؟

رویایی که در مستطیل سبز تعبیر نشد

ناگلزمان در دوران جوانی برای مونیخ ۱۸۶۰ بازی می‌کرد، اما یک مصدومیت شدید زانو در سن ۲۰ سالگی باعث شد این بازیکن جوان راهی برای ادامه حضور در عرصه فوتبال نداشته و به حرفه مربیگری روی آورد. ناگلزمان فقط ۲۸ ساله بود که در فوریه سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی هوفنهایم منصوب شد و جای هووک استیونس، سرمربی کهنه‌کار این تیم که به دلیل مشکلات جسمانی استعفا داده بود را گرفت. این باشگاه در آن مقطع در رده هفدهم قرار داشت و به نظر می‌رسید سقوط می‌کند، اما ناگلزمان در پایان تیمش را از این خطر نجات داد. اگرچه ناگلزمان جوان‌ترین سرمربی دائمی در تاریخ بوندس‌لیگا است، اما جوان‌ترین فردی نیست که در یک مسابقه در بوندس‌لیگا سرمربی تیمی بوده است. در ۲۳ اکتبر ۱۹۷۶، برند استوبر هدایت موقت ساربروکن را در سفر به کلن در سن ۲۴ سالگی به عهده داشت.

رویکرد مدرن سرمربی جوان آلمانی

یولیان ناگلزمان؛ او مورینیوی بعدی فوتبال است؟

یکی از تغییرات گسترده و نوآورانه ناگلزمان در هوفنهایم، استفاده از فن‌آوری "فوت بونات" برای تیمش بود. فوت بونات یک ماشین تمرینی فوتبال است که توپ‌ها را با سرعت و مسیر‌های مختلف به سوی بازیکنان شلیک می‌کند، بازیکنان نیز باید توپ را کنترل کرده و داخل یک مربع بیندازند. علاوه بر افزایش مهارت‌های پا به توپ، این دستگاه برای پیشرفت زمان واکنش بازیکنان ساخته شده است.

جالب اینجاست بولیان ناگلزمان علاقه زیادی به سبک کار توماس توخل، سرمربی فعلی پاری‌سن‌ژرمن و سابق دورتموند داشته و همیشه از او به عنوان الگوی خودش در دوران مربیگری نام می‌برد. البته توخل نیز به او علاقه‌مند بوده و در زمان انتصاب ناگلزمان به عنوان سرمربی هوفنهایم گفت: "او یک سرمربی جوان بسیار کنجکاو و بسیار زحمتکش است. ناگلزمان در عرصه فوتبال جوانان موفقیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته، من برای او بسیار خوشحالم و به کار ناگلزمان اعتقاد دارم. " این سرمربی جوان بار‌ها اعلام کرده علاقه‌ای به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نداشته و حضور در این رسانه‌ها را برای کارش مفید نمی‌داند.

او پپ گواردیولا نیست!

سرعت فراوان در حملات، کلید اصلی خلق موقعیت تیم‌های تحت هدایت ناگلزمان است. تاکنون در این فصل لایپزیش به‌طور میانگین ۱۴.۵۷ شوت در هر ۹۰ دقیقه و ۲.۶۳ گل در هر بازی ثبت کرده و ۸۵.۴۱ پاس رو به جلو ارسال می‌کنند. ناگلزمان از آن دسته سرمربیان نیست که تمایل بیش از حدی به ارائه بازی مالکانه داشته است. این موضوع در سبک هجومی عمودی او مشهود است و تاکنون در این فصل، لایپزیش به‌طور متوسط ۵۱.۴ درصد مالکیت داشته و از این حیث رتبه هفتم در بوندس‌لیگا را در اختیار دارد. در هر مسابقه ۹.۳۱ ضربه به سمت دروازه لایپزیش زده می‌شود که آن‌ها را از این حیث در رتبه سوم در بوندس‌لیگا قرار داده و باعث شده بعد از بایرن و مونیخ گلادباخ، با ۲۴ گل دریافتی در رده دوم در لیگ آلمان قرار داشته باشد.

تازه‌ترین رکورد‌های ناگلزمان

یولیان ناگلزمان؛ او مورینیوی بعدی فوتبال است؟

مربی جوان لایپزش که به خاطر سن و سال کمی که دارد و البته توانایی فنی خود، بار‌ها رکورد‌هایی را به نام خود ثبت کرده و به نظر می‌رسد حالا نوبت اروپا رسیده است. او به همراه تیمش با کسب ۱۱ امتیاز از شش مسابقه در گروه G لیگ قهرمانان اروپا، موفق به صعود به مرحله حذفی به عنوان تیم صدرنشین شد. حالا ناگلزمان با حضور روی نیمکت لایپزیش برای دیدار برابر تاتنهام، با ۳۲ سال و ۲۱۱ روز، به جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در مراحل حذفی تبدیل شده است.

رئال بلندترین قدم برای من بود

سرمربی جوان و موفق لایپزیش تأیید کرد در تابستان ۲۰۱۸، رئال مادرید برای جانشینی زین‌الدین زیدان با او تماس گرفته، اما پیشنهاد این باشگاه را رد کرده است. به نقل از AS، سرمربی ۳۲ ساله لایپزیش گفت: "طبیعی است وقتی باشگاهی، چون رئال مادرید با شما تماس می‌گیرد، به پیشنهاد آن‌ها فکر کنید. در ابتدا سورپرایز شدم، اما شرایط را بررسی کردم و دیدم نسبت به ایده رفتن به آنجا، راحت نیستم. می‌خواهم پیشرفت کنم و وقتی شما به عنوان مربی به رئال مادرید می‌روید، دیگر فرصتی برای پیشرفت نخواهید داشت. شانسی برای بهتر شدن و پیشرفت در مادرید ندارید بلکه برای رفتن به آنجا باید بهترین باشید و من در حال حاضر در شغل خود، بهترین نیستم، اما می‌توانم تأیید کنم که می‌خواهم در آینده به چنین جایگاهی برسم.

اگر سرمربی تیم‌هایی، چون بارسلونا و رئال مادرید شوید، هواداران، رسانه‌ها و مسئولان به شما فرصتی برای پیشرفت نمی‌دهند. در هر بازی فقط برد می‌خواهند و در پایان فقط جام‌ها و فتح لیگ قهرمانان اروپا، آن‌ها را راضی می‌کند. وقتی قهرمان نشوید، نمی‌توانید جوان بودن و پیشرفت کردن را بهانه کنید. مهم‌ترین موضوع این است که به صورت صحیح قدم بردارید. قدم بلند برداشتن، الزاماً نشانه مثبتی نیست. رئال مادرید احتمالاً بلندترین قدمی است که یک مربی در طول دوران حرفه‌ای خود می‌تواند بردارد. به خودم گفتم ۳۱ ساله هستی و می‌خواهی به رئال مادرید بروی؛ پس از آن به کجا خواهی رفت؟ مشکل بعدی، زبان بود.

هنوز نمی‌توانم اسپانیایی صحبت کنم و برای من برقراری ارتباط مستقیم بسیار مهم است. می‌خواهم با تک‌تک بازیکنانم در ارتباط باشم. بنابراین رئال مادرید، بلندترین قدم برای من بود و نه صحیح‌ترین! ایده من این است که برای چهار سال در لایپزیش بمانم، اما در فوتبال هرگز نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شماست. باشگاه‌هایی در لیگ برتر، لالیگا و بوندس‌لیگا به من علاقه‌مند هستند، اما ابتدا باید زبان اسپانیایی یاد بگیرم. "

یولیان ناگلزمان؛ او مورینیوی بعدی فوتبال است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج