۹۶۴۷۴۸
۱۸ نظر
۵۰۱۷
۱۸ نظر
۵۰۱۷
پ

مسکن در تهران وارد کانال ۱۴ میلیونی شد

بهمن ماه امسال قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، اما از سرعت رشد آن نسبت دو به ماه گذشته کاسته شده است.

ایسنا: بهمن ماه امسال قیمت هر متر مربع مسکن در تهران به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد اما از سرعت رشد آن نسبت دو به ماه گذشته کاسته شده است.

قیمت مسکن در پایتخت با رشد ۳.۸ درصدی ماهیانه وارد کانال ۱۴میلیون تومان شد. بهمن ماه ۱۳۹۸ بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات مسکن شهر تهران نیز در دومین ماه از زمستان ۱۳۹۸ به ۱۳ هزار و ۵۵۰ فقره رسیده که نسبت به دی ماه امسال ۲۵ درصد و نسبت به بهمن ماه پارسال ۴۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارزش مبایعات انجام شده در بازار مسکن شهر تهران طی بهمن ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه گذشته ۳۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

به طور کلی طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ ارزش معاملات واحدهای مسکونی در تهران ۸۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۶.۴ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد. هم‌چنین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده که نسبت به ۱۱ ماهه نخست سال گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است. تعداد معاملات نیز در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال ۵۴ هزار و ۹۱۰ فقره بوده که از کاهش ۱۳.۵ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷ حکایت دارد.

ساخت و ساز کمتر از نصف تعداد معاملات

از سوی دیگر تعداد واحدهای مسکونی در پروانه‌های ساختمانی طی دی‌ماه که گزارش آن در بهمن ماه اعلام شده حاکی از آن است که تعداد واحدهای در حال ساخت در دی‌ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۶۹۸۱ واحد بوده که نسبت به ماه قبل ۲۳ درصد و نسبت به دی ماه پارسال ۱۸ درصد بیشتر شده است. یعنی حجم معاملات فعلی تقریبا دو برابر میزان ساخت و ساز است اما این نسبت احتمالا با کاهش معاملات در پایان اردیبهشت ماه می‌تواند تعدیل شود.

قیمت خانه در تهران در شرایطی به رقم بی‌سابقه‌ی متری ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسیده که کارشناسان سه عامل رونق پیش از عید و افزایش قیمت ارز را در رشد قیمت مسکن موثر می‌دانند. با این حال نحنی بازار نشان می‌دهد که شیب رشد قیمت ملایم‌تر شده و با شیوع کرونا بازدید از واحدها کاهش یافته که ممکن است بر روی بازار مسکن تاثیر بگذارد. مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن، پس از یک دوره چهارماهه کاهش و ثبات قیمت از مرداد تا آبان، به یکباره در آذرماه همزمان با تغییر قیمت بنزین شاهد رشد ۱۳۷ درصدی معاملات و رشد ۶.۸ درصدی قیمت مسکن در تهران بودیم. اما افزایش در دو ماه بعد از آن به ترتیب ۳ و ۳.۸ درصد بوده و به نوعی سرعت رشد کند است. کارشناسان معتقدند که شوک تغییر قیمت سوخت که منجر به افزایش نرخ ارز شد در بازار مسکن از بین رفته و طبیعتا در صورت آرامش در بازارهای موازی، قیمت مسکن باید در ماه‌های آینده کنترل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوونای بدبختی که نمی تونند مسکن تهیه بکنندبایدآرزوی زن گرفتنو به گور ببرن.؟!!!خدایا ما را ازدست مسئولان ومدیران بی عرضه وبی تدبیرنجات بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوانهاي بيعرضه و بي بخاري كه نشستن خدا بياد كمكشون ، همون بهتر كه آرزوهاشونو به گور ببرن !

    • بدون نام

      این کانال اخرش کار دستمون میده

    • بدون نام

      لعنت لعنت لعنت

    • متذکر

      مسکن فقط می تواند وارد کانال کمتر از یک میلیون تومانی بشود و کاناهای بالاتر فقط ایجاد توهم برای فروشندگان و ضررهای پیاپی برای اونهاست و حاصل دیگری ندارد جز در کما ماندن مسکن و رؤیاهای به حقیقت نپیوسته فروشندگان!

    • بدون نام

      حداکثر قیمت مسکن فقط متری 50 هزار تومانه بیشتر از اون گرانه و فاقد ارزش خرید!!!!!!!!

    • بدون نام

      مستاجرها همه دارن مهاجرت میکنن به شهرکهای اطراف کرج و قزوین از بس قیمت خونه تو تهران بالا رفته از اونطرف همین مهاجرتها باعث شده تو شهرکهای اطراف کرج و قزوین هم قیمتها بالا بره واقعا ما داریم می بینیم به چشم ، دولت هم که نه مسکن مهر و قبول داره نه خودش کار ریشه ای برای مسکن

    • بدون نام

      خدا حق این جوانان رو از این ها بگیر،با این گرانیها جوانان حتی نمی تواند خانه اجاره کنند چه برسه خرید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوانان بايد خودشون حقشونو بگيرن و منتظر كمك كسي نباشن !

    • بدون نام

      لعنت به همتون

    • محمد

      علی برکت الله

    • بدون نام

      شما فکر کنید یه آپارتمان ۵۰ متری میشه ۷۰۰ میلیون تو آپارتمان ۵۰ متری دست و پات و به زور میتونی دراز کنی

    • بسم الله

      عجب گرفتاری شدیم دست این صاحب خانه ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق داری من یه سال تهران مستاجر بودم خیلی صاحب خونه های تهران بدن خیلی اذیتمون کرد خطشون فیبر نوری بود نمیومد بریم مخابرات برای اینترنت خیلی خیلی بد بودن

    • بدون نام

      بی رییس جمهور میموند خیلی بهتر بود

    • بدون نام

      مملکت اداره کردن با صلوات مرگ با آمریکا ذکر دعا کردن نمیشه اداره کرد همانطور که شما نمیتونید بدون پول سرپناه زندگی کنید

    • بدون نام

      خدا سایه این مسئولین را کم کم از سر این ملت کم نکنه.

    • بدون نام

      کشورما اگه انشالله بدون مسول بشه همه چی حل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج