۹۶۷۹۴۴
۱۲ نظر
۵۰۰۵
۱۲ نظر
۵۰۰۵
پ

صحبت از مهندسی مسابقات از روی فشار است

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در فوتبال هم به اندازه کافی مشکل داریم و نباید اعتماد به مسابقات لیگ برتر را به سادگی و بدون دلیل زیر سؤال برد.

خبرگزاری فارس: غلامرضا بهروان در مورد ادعا‌های برخی از اهالی فوتبال و باشگاه‌ها مبنی بر مهندسی لیگ برتر برای موفقیت یک تیم، گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا برخی چنین حرف‌هایی را می‌زنند. شاید آن‌هایی که از این واژه‌ها استفاده می‌کنند خودشان در فوتبال دنبال چیز دیگری هستند. مگر می‌شود در یک تورنمنت به این بزرگی که عوامل زیادی در آن دخیل هستند را با هم هماهنگ کرد تا مثلاً یک یا دو تیم بالا برود و ۱۴ تیم پایین بیایند؟
وی افزود: این ادعا‌ها فقط باعث ضربه زدن به خود آن‌ها است، آیا وقتی تیم‌های خودشان برنده می‌شود هم صحبت از مهندسی مسابقات می‌کنند؟

ما به اندازه کافی در فوتبال مشکل داریم. نباید با به کار بردن چنین واژه‌ها و مفاهیمی مردم را به لیگ فوتبال بی‌اعتماد کنیم. تقریباً تمام کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند هیچ استناد و دلیل منطقی ندارند. در برگزاری مسابقات عوامل زیادی در داخل فدراسیون و سازمان لیگ و هم عواملی در درون باشگاه‌ها حضور دارند. آیا واقعاً می‌توان همه این‌ها را به نوعی هماهنگ و روتین کرد تا یک تیم نتیجه بگیرد؟

بهروان با گلایه از انتقاد‌ها نسبت به داوری‌ها گفت: ما می‌بینیم که برخی تیم‌ها مدام از داوری‌های فوتبال شکایت می‌کنند، این حجم از شکایت و انتقاد از داوری فقط در فوتبال و لیگ برتر ما دیده می‌شود که نشانگر آن است که ما به داشته‌های خودمان متکی نیستیم. باید فضای اعتماد و احترام به حریف را در فوتبال رایج کنیم، باید تیم‌ها این باور را داشته باشند که با تمرینات و توانایی‌های خودشان می‌توانند موفق شوند. گاهی برخی آدم‌ها صحبت‌هایی را می‌کنند که از روی درد و فشار است و وقتی از این شرایط خلاص می‌شوند و منطقی فکر می‌کنند خودشان هم این حرف‌ها را رد می‌کنند.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: شاید برخی آدم‌ها نسبت به برخی تیم‌ها علاقه داشته باشند، اما هیچ گاه این علاقه را در کارشان دخالت نمی‌دهند. نباید قهرمانی و موفقیت یک تیم را زیر سؤال برد باید همیشه به حریف احترام گذاشت و بگوییم حریف بزرگ بود که آن را شکست دادیم یا حریف بهتر از ما بود که ما را شکست داد. این فرهنگ باید در ورزش و فوتبال ما نهادینه شود. اینکه تیم‌ها بر اساس زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خود به موفقیت می‌رسند و صداقت را در فوتبال زیر سؤال نبریم و یکدیگر را تخریب نکنیم.
وی تأکید کرد: فوتبالی که باشگاه‌ها ارائه می‌دهند در واقع یک نوع خدمات ورزشی است، نباید این خدمات ورزشی را زیر سؤال برد. همه باید افتخار کنند که با صداقت در این فوتبال زحمت می‌کشند.

بهروان در مورد تعطیلی مسابقات لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر این شرایط پیش آمده که ناخواسته است. فعلاً هم ما هفته بیست و دوم لیگ را تعطیل کرده‌ایم تا ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود. باید فوتبال در فضای سالم برگزار شود و همه از دیدن آن لذت ببرند. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این ویروس ریشه‌کن شود. اوایل هفته آینده جلسه‌ای در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود که در آن جلسه احتمال دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شود که در آن صورت فضا و زمان کافی برای برگزاری مسابقات لیگ داریم.

از سویی دیگر مسابقه تیم ملی در فروردین مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ هم احتمال دارد که به تعویق بیفتد که باید مراقبت باشیم شرایطی پیش نیاید که در حق فوتبال ملی ما اجحاف شود.

رئیس اسبق سازمان لیگ فوتبال ایران ادامه داد: سلامتی تماشاگران، بازیکنان، مربیان و نمایندگان رسانه‌های گروهی اهمیت دارد، به هر حال اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا بر همین منوال باشد احتمال دارد که مسابقات لیگ به بعد از ۱۳ فروردین ۹۹ موکول شود البته قطعی شدن این مسأله به جلسه روز شنبه در AFC و همچنین شرایطی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تدوین می‌شود برمی‌گردد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممد دانیالی

      حتما چیزی هست که همه میگن اقای بهروان.. اگه فقط یع تیم میگفت حرف شما درست بود الان صدای همع تیما در اومده و تیم لنگ تو هر شهری میره با سنگ و چوب و چماق استقبال میکنن ازشون چون مردم دلشون خون شده از اینهمه نا عدالتی و مهندسی و مافیایی

    • بدون نام

      بیخود می کنید از واژه لابی سعودی و غیره استفاده میکنید. هزار بار از اونا لابی باز ترید. بجز مهندسی لیگ تو مهندسی انتخابات فوتبال و غیره خودتون رو خوب نشون دادید.

    • بدون نام

      از سوزش نگفتی؟!!

    • بدون نام

      لطفا دیگه لا چرخ این حرفها نگذارید واز داوری صحبت نکنید که شرم اور است

    • بدون نام

      مگه میشه دو تیم حکومتی داشته باشیم و تمام هزینه های ان ازجمله ،خرید بازیکنان، بودجه این دو باشگاه،عزل،نسب مدیران،هیئت مدیره، سرمربی،کمک مربی باپول دولت انجام بگیرد و از ان طرف بودجه وزارت ورزش و متولیان ان هم همه دولت باشند بعد در روندکار این دو تیم حکومتی دخالت نکنند اگر نکنند که بایستی بعلت عدم نتیجه گیری پاسخگو باشند در نتیجه تمام تلاش شان را میکنند که این دو تیم حکومتی خصوصا ان نور چشمی نتیجه بگیرید حالا چگونه اینکه تیم های مدعی را ازش دور میکنند، داوران و کمک داوران،کمیته انضباطی، وووو با تمام وجود در خدمت این دو تیم و برعلیه تیم های دیگه قدم برمی دارند و هزاران کثافت کاری دیگر که در ایران کم نداریم.

    • بدون نام

      سلام همین قضیه جریمه شهرخوردازچندجهت موردسوال است ۱-زمان صدوررای۲-نحوه ابلاغ رای۳-مبلغ جریمه۴-مگرسازمان لیگ اجازه قراردادبستن رانداد۵-مگربرای بازیکنان کارت بازی صادرنشده است لطفا معنی مهندسی شده راچگونه تعریف کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سند بگو. مدرک. تینجوری باشه که همه بازیهای استقلال و سپاهان که میبرن مهندسیه. چون نباید ببرن!

    • ارش

      دمت گرم

    • علی 11

      وقتی به داور دستور داده میشه بازی دیگه ای رو نتیجش رو جوری در بیاره که به نفع سوگلی پایتخت باشه، چرا نمیشه، شما که استادی این حرفا چیه که نمیشه مهندسی کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نامردی اگر سند رو نکنی

      • بدون نام

        پس فوتبال نمیفهمی شما..برو ببین چقد تو پنج فصل پرسپولیس از داوری ضرر کرده..بیشترین ضرر داوری واسه پرسپولیس بوده ههههههههههههههههههه ایرانی جماعت یجور باید ضعف خودشو بپوشونه اینام از نوع حماقتش وخراب کردن تیم دیگه..ولی بسوزید فعلا

    • انتقام سخت

      پس چرا میاد میگه نمیزارن قهرمان بشیم یعنی چه پس باید بشیم. فهمیدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج