۹۶۹۲۹۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

شمار قربانیان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۲نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روزانه آمار حداقلی از مبتلایان به کرونا در استان داریم،گفت: تاکنون دو فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان‌جنوبی داریم، که مورد اول یک مرد ۵۵ ساله و مورد دوم یک فرد بالای ۹۰ سال سن بوده است.

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روزانه آمار حداقلی از مبتلایان به کرونا در استان داریم،گفت: تاکنون دو فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان‌جنوبی داریم، که مورد اول یک مرد ۵۵ ساله و مورد دوم یک فرد بالای ۹۰ سال سن بوده است.

محمد دهقانی امشب در تشریح وضعیت بیماران کرونا ویروس در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: با راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در خراسان‌جنوبی از ۱۵ اسفندماه نمونه‌های افراد مشکوک به کرونا دیگر به تهران ارسال نمی‌شود و در آزمایشگاه مرکز استان مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از انجام و طی فرآیندهای لازم آزمایشات، موارد مثبت و منفی در سامانه مربوطه ثبت می‌شود، بیان داشت: در پایان هر روز موارد مثبت و منفی را به شهرستان‌ها و کادر پزشکی مربوطه اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ثبت ۱۸ مورد کرونا ویروس در سطح استان خراسان‌جنوبی و افزایش این آمار، اعلام کرد: این آمار به استثنای آمار سه روز اخیر است لذا افزایش مختصر افراد مبتلا به کرونا هر روز در سطح استان وجود دارد.

دهقانی از افزایش شهرستان‌های مبتلا به کرونا خبر داد و مطرح کرد: تاکنون شهرستان‌های درگیر بیرجند، قاین، زیرکوه و فردوس بوده‌اند که با آمار مبتلایان روزهای اخیر شهرستان طبس و سرایان هم به شهرستان‌های درگیر افزوده شدند.

وی در خصوص جهش آمار مبتلایان کرونا در استان خراسان‌جنوبی، توضیح داد: این جهش به‌دلیل آن بود که آزمایشات به تهران ارسال و جواب آزمایش با تأخیر انجام می‌‎‌شد لذا طی دو روز آتی هم با جهش آمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روزانه آمار حداقلی از مبتلایان به کرونا در استان داریم، مطرح کرد: تاکنون دو فوتی ناشی از کرونا در استان خراسان‌جنوبی داریم که مورد اول یک مرد ۵۵ ساله و مورد دوم یک فرد بالای ۹۰ ساله بوده است.

دهقانی با اشاره به فوت هفت مورد مشکوک به کرونا و شایعات مطرح شده در فضای مجازی، عنوان کرد: جواب آزمایش شش نفر از این فوت‌شدگان اعلام و هیچ کدام از این افراد مبتلا به کرونا نبوده‌اند و فقط یک مورد دیگر باقی مانده که منتظر جواب آزمایش هستیم که هنوز اعلام نشده است.

وی از اجرای طرح غربالگری کرونا از امروز در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: در طرح بسیج غربالگری کرونا مراقبین سلامت در مراکز جامع سلامت و سایر روش‌ها با بیان پنج سؤال در خصوص اطلاعات خانوارها، پاسخ‌ها را در سامانه آنلاین وارد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا، مطرح کرد: تأکید شد در ایام نوروز هتل‌ها، اردوگاه‌ها و مهمانسراهای ادارات استان پذیرش مهمان در ایام نوروز را نخواهند داشت و تشدید مراقبت ورودی‌های استان جرو تأکیدات بود و تصمیمی مبنی بر بسته شدن مسیرها اتخاذ نشده است.

دهقانی مهار کرونا را نیازمند عزم همگانی مردم دانست و تبیین کرد: مردم از مسافرت‌های درون و برون استانی پرهیز کنند چراکه ریشه‌کن کردن این ویروس نیازمند عزم همگانی مردم می‌باشد.

وی با بیان اینکه گرچه آمادگی لازم برای مواجهه با حوزه سلامت، بهداشت و درمان را ایجاد کرده‌ایم اما بیش از ۹۰ درصد موارد پیشگیری مربوط به رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی توسط خود مردم است، مطرح کرد: با کاهش ترددها و مسافرت‌ها باید زنجیره انتقال این ویروس را تا قبل از اینکه استان خراسان‌جنوبی به فهرست استان‌های قرمز افزوده شود قطع کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیشابوری

      دروغ میگه تا حالا ۷ نفرفوت شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج