جاباما
۹۶۹۶۲۲
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

فصل تابستان، کرونا را تشدید می‌کند؟

از بین رفتن ویروس کرونا با آغاز فصل گرم یکی از امیدهایی است که مردم جهان و به خصوص مردم کشورهایی که بیش از دیگران با این بیماری درگیر اند، به آن دل خوش کرده اند. امیدی که متخصصان می‌گویند نباید از آن مطمئن بود.

خبرآنلاین: با گسترش ویروس کرونا در دنیا، یک راهکار ساده توسط سران کشورها تکرار می‌شود: این ویروس با تغییر فصل و گرمای هوا از بین خواهد رفت.

دونالد ترامپ یکی از کسانی بود که این فرضیه را مطرح کرد که تا ماه اوریل موضوع کرونا ویروس حل خواهد شد و وقتی هوا گرم تر شود این ویروس به طور معجزه آسایی از بین خواهد رفت.

با این حال متخصصان بیماری‌های عفونی معتقد اند که نمی‌توان از این موضوع مطمئن بود.

طرفداران این فرضیه معتقد اند که به نظر می‌رسد ویروس کرونا با همان شیوه سرما خوردگی و انفلوآنزا یعنی تماس نزدیک با افراد آلوده و از طریق قطرات تنفسی در هنگام عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل می‌شود و این دو بیماری بیشتر در فصول سرد سال مردم را بیمار می‌کنند.

فصل تابستان، کرونا را تشدید می‌کند؟

برای اینکه چرا انفلوآنزا و سرماخوردگی در فصل‌های گرم کاهش می‌یابند دلایل متفاوتی وجود دارد اما نکته مهم این است که هوای گرم و مرطوب انتقال قطرات تنفسی را که حامل ویروس‌ها هستند، دشوارتر می‌کند؛ چرا که این قطرات در هوا مرطوب در هوا باقی نمی‌مانند و از طرف دیگر هوای گرم ویروس‌ها را از بین می‌برد.

با این حال برخی از متخصصان هم معتقدند که در تابستان مردم وقت کمتری را در خانه می‌مانند و تمایل بیشتری دارند که در فضاهایی که تماس نزدیکتری با دیگران دارند، حضور داشته باشند، در نتیجه شیوع ویروس در تابستان راحت‌تر اتفاق می‌افتد و چندان مطمئن نیستند که شروع فصل گرما قطعا بتواند شیوع کوید ۱۹ را متوقف کند.

آنها میگویند که با بررسی اعضای دیگر خانواده ویروس کرونا یعنی سندروم حاد تنفسی (SARS) و (MERS) میفهمیم که این دو ویروس شواهدی از فصلی بودن نشان نداده اند.

از طرفی حتی اگر این ویروس با فصل گرما از بین برود نگرانی هایی وجود دارد که درصورتی که کنترل آن را به دست نگیرند، ممکن است کوید ۱۹ تبدیل به بیماری فصلی شود.

هرچند که با توجه به جدید بودن این ویروس متخصصان معتقدند که هنوز برای مطمئن بودن از نحو عمل ویروس زود است و از شیوع آن حتی یک سال هم نگذشته است. سرعت شیوع ویروس ، اثربخشی شیوه های کنترل عفونت، آب و هوا و ایمنی انسان همه و همه عواملی هستند که تعیین آینده شیوع کوید۱۹ نقش دارند.

به طور کلی آنها معتقدند که مسئولان نباید به گرم شدن هوا برای از بین رفتن ویروس اعتماد کنند و باید برای کنترل و مقابله با بیماری تلاش کنند.

منبع: تایم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا کاری ندارم شماها با ترامپ مخالفین وشب وروز دنبال خراب کردنشین ولی خوب همتون به جهنم چرا دارین امید مردم رو خراب میکنین با این چرندیات

    • r. asman

      اگه با گرم شدن قراربود درست بشه ویروس به عراق و عربستان نمیرسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج