۹۶۹۶۹۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

باقری کجای ساختار تیم‌ملی؟

کریم باقری تا چه حد به درد تیم ملی می‌خورد و دراگان اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال از انتقال وی به این تیم چقدر بهره می‌برند.

ایران ورزشی: کریم باقری تا چه حد به درد تیم ملی می‌خورد و دراگان اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال از انتقال وی به این تیم چقدر بهره می‌برند.

این سؤالی است که این روزها بسیاری از اهالی فوتبال از خود و یکدیگر می‌پرسند و البته پاسخ صریح و قاطعی را هم برای آن نمی‌یابند.

باقری البته مردی بزرگ است و همین حالا هم که بیشتر به‌عنوان یک عامل ایجاد نظم در تشکیلات پرسپولیس از وی استفاده می‌شود کارش را به شکل اکمل انجام می‌دهد. مسئولیت‌پذیری وی نیز در سطحی بالا است و هرگز «هوار» کسی نشده و تا یک سرمربی جدید در پرسپولیس سر برآورده (که این اتفاق طی پنج شش سال اخیر در جمع قرمز‌ها کم روی نداده) آمادگی خود را برای جدایی از پرسپولیس اعلام کرده تا مخل آسایش تصمیم‌گیرنده‌های تازه باشگاه نشود و دست آنها را برای اجرای هر آنچه در ذهن دارند، باز بگذارد.

معادله‌ای غریب

با این حال انتقال کریم باقری به تیم ملی و اهدای وظایفی مثل آنچه در پرسپولیس انجام می‌دهد به ‌وی، معادله‌ای غریب و غیر قابل انجام نشان می‌دهد که بعید است خواسته سرمربی کروات جدید تیم ملی هم باشد و با‌ وجود تمامی گسیختگی‌هایی که در ماه‌های اخیر و به‌ ویژه پس ‌از رفتن مهدی تاج از فدراسیون فوتبال در امورات و کارهای این فدراسیون رؤیت شده، دور از ذهن است که حیدر بهاروند و همکارانش نیز باقری را با این قصد به تیم ملی رهنمون کنند که در حد و اندازه‌های یک مبصر امور این تیم را ساماندهی نماید و خروش‌ها را به آرامش بکشاند و «سر»های سرشار از باد و غرور را خالی و فضای کاری را مهیای اجرای تاکتیک‌های مورد نظر اسکوچیچ کند.

کدام وظایف؟

دقیقاً به ‌خاطر همین قسمت از قضایا و تفاوت آشکار و حیات و کارهای دلخواه کریم باقری با شرح وظایف یک مربی تیم ملی است که باید پرسید او در تیم ملی با کدام وظایف مواجه می‌شود و از او دقیقاً چه چیزی را در آنجا طلب می‌کنند. اگر کارهای فنی و کمک ‌فکری به اسکوچیچ مد نظر است، بعید می‌نماید که از باقری کار مهمی در این زمینه برآید و حتی خود او بارها تأکید کرده که عشق زیادی به کار مربیگری ندارد و هرگز آن‌ را تعقیب و به فهرست کارهای اصلح مورد نظرش اضافه نکرده و با اینکه در سال‌ جاری برای اولین بار در متن صحبت‌هایش به چنین احتمالی و کار در عرصه مربیگری نیز اشاره کرده اما بلافاصله افزوده که برای کامل شدن شرایط و امکانات و صلاحیتش در این خصوص باید حتماً به کلاس‌ها و دوره‌های مربیگری برود و ابتدا علمش را کامل و سپس به این دنیای سخت ورود کند.

پس وظیفه سرپرست چیست؟

با این همه آنچه از باقری در ساختار جدید تیم ملی ایران و پس از روی کار آمدن اسکوچیچ طلب می‌شود، هنوز توضیح روشنی ارائه نشده و اگر او در تمرین‌ها مشارکت خواهد کرد چرا به ‌جای وی از افراد پرسابقه‌تر در این زمینه استفاده نشده و اگر او را آورده‌اند تا سرکش‌ها را رام و تیم ملی را آرام و مطیع و متمرکز بر کارهای فنی خویش سازد، پس وظیفه سرپرست و مدیر تیم ملی که باید همین ‌امور و آرامش و منطق و کارهای درست و برخوردهای منطقی را زیب کار این تیم و سرلوحه امور کند، چیست.

همه این سؤالات از این نکته و ابهام بر‌می‌خیزد که اخبار مربوط به انتقال باقری به تیم ملی (و به قولی حضور همزمان او در هر دو تیم ملی و پرسپولیس) هیچ‌گاه با توضیح کامل و شرح و بسط لازم به مردم ارائه نشده و هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند از هافبک و مدافع اسبق تیم ملی که در تضاد با وظایف این پست‌ها بیش از ۵۰ گل برای تیم ملی در دهه ۱۹۹۰ و ابتدای دهه ۲۰۰۰ زد، چه چیزهایی را در تیم کاری اسکوچیچ طلب خواهند کرد.

فرودی نامناسب در مکانی نامأنوس

نتیجه فقدان اطلاعات لازم و در دست نبودن توضیح و نمایی دقیق از جایگاه آقا کریم در تیم ملی او را به فردی تبدیل کرده که حتی اگر در قاب تصاویر تیم ملی فعلی ما بنشیند، نوعی بیگانگی را بین خود و این تیم و بازیکنانش فریاد خواهد کرد و بیش از آنکه به‌نظر برسد در تیم ملی خوش نشسته، به‌نظر می‌آید که فرودی بی‌وقت و نامناسب در محیطی نامأنوس را تجربه کرده است.

این یک فرضیه قابل فهم و پرطرفدار است که افراد صاحب هویت قوی سرانجام برای استقرار در هر نقطه‌ای، دلیل و امکان و وسیله‌ای خواهند یافت و به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که حتی نا‌آشنایی‌شان با شغل محوله چندان به چشم نخورد و کارها خراب نشود اما تا زمانی که مدیران تیم ملی نگویند باقری در کدام قالب‌ها جذب این تیم خواهد شد و خود او چه امتیازاتی را به اردوی ملی خواهد افزود، ابهام‌ها و سؤالات فوق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و البته باز حیرت خواهد آفرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرت بود

      پاسخ ها

      • ارتش سرخ

        کاش چرت بود چرت خیلی مودبانه اس واسه همیچن .... قرار نیس هر کی بیخوابی زده به سرش فکر و خیال میکنه رو بیاین بنویسین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج