۹۶۹۹۳۴
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

نوراللهی: تمرین کنیم ما هم مثل کلوپ باشیم

هافبک پرسپولیس در گفتگویی جالب توجه درباره مسائل اخیر کشور و البته فوتبال به صحبت پرداخت و نکات جالبی را گفته است.

ورزشه سه: احمد نور پرسپولیسی‌ها در ششمین فصل حضورش در این تیم به عنوان یک چهره محبوب و با کیفیت شناخته می‌شود که از جایگاه مناسبی نیز در نزد هواداران برخوردار است. او که در این فصل شانس بیشتری برای بستن بازوبند کاپیتانی به دست آورده، به سختی‌های مسیری که دنبال کرده و همچنین آینده‌اش در این تیم اشاره می‌کند و امیدوار است بتوانند با پوکر قهرمانی حاصل زحمات تیم را به ثمر برسانند. در ادامه می‌توانید گفتگوی احمد نوراللهی با خبرنگار ما را بخوانید.

با شیوع کرونا و شرایط قرنطینه و تعطیلی تمرینات، اوضاع خودت به چه شکل است؟

لیگ که فعلا تعطیل شده و از فردا تمرینات شروع می شود (با نظر کادرفنی پرسپولیس تمرینات یک روز دیگر به تاخیر افتاده است). شرایط کمی ویژه است و بازی ها تعطیل شده. منتظر اعلام هستیم و البته اعلام شده تا چه زمانی و از فردا با حضور در تمرینات خودمان را برای بازی روز چهاردهم فروردین آماده می‌کنیم. اتفاقاتی که افتاده و باید رعایت کنیم چیزهایی که وزارت بهداشت و مسوولان می‌گویند.

حالا تمرین را که نمی‌شود رها کرد و به خاطر شرایط بدنی باید دنبال کنیم. باید امیدوار باشیم این شرایط هر چه زودتر رو به بهبودی برود. مردم کنار هم باشند (از نظر همبستگی و امید) و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه زودتر این ویروس ریشه کن شود.

به عنوان یک طرفدار لیورپول به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها بار دیگر شانس اصلی قهرمانی محسوب شوید و در انتظار جشن قهرمانی در آنفیلد هستید.

لیورپول شرایط خوبی دارد و بازی قبلی را دو یک برد و سیتی هم که دیشب بازی اش را دیدم و خوشبختانه باخت و امیدوارم هر چه زودتر قهرمان شود. بعد از آن سه باخت پیاپی شرایط یک مقدار سخت و نگران کننده بود اما شرایط طبیعی بود بعد از چند برد پشت سر هم. این افت طبیعی است و خوشحالم که دوباره به روند پیروزی برگشت. فکر کنم در بازی با اتلتیکو و در آنفیلد بازی را به سود خودش تغییر دهد.

اما دیه‌گو سیمئونه و دفاع اتلتیکو به نظر می‌رسد شرایط را برای تغییر نتیجه در بازی برگشت سخت کنند. نظرت چیست؟

بازی رفت خیلی عجیب بود. در آن بازی شرایط به ضرر لیورپول بود و بازی خوبی هم نبود برای این تیم. اما به نظرم در آنفیلد آنها می‌توانند هر تیمی را ببرند. دیه گو سیمئونه؟ لیورپول خیلی از تیم‌ها را در آنفیلد زمین گیر کرده مثل بارسلونا. نمی‌دانم شرایط به چه شکل است و آیا بازی با تماشاگر است یا خیر اما امیدوارم که با حمایت هواداران بتوانند بازی را تغییر دهند. اگر بازی با تماشاگر باشد صد درصد به مرحله بعدی می‌روند و شک ندارم.

یکی از اتفاقات جالب چند روز اخیر واکنش کلوپ در نشست خبری به سوالی درباره ویروس کرونا بود. آن را دیدی؟

کلوپ واقعا رفتار درست و حرفه‌ای داشت. به نظرم هر کس باید در حیطه کاری و اطلاعاتی که دارد نظر بدهد، خصوصا درباره این موضوع خاص و ویروس کرونا.جواب خوبی داد و مطمئنا او هم مثل ما اطلاعات پزشکی و دقیقی درباره این موضوع ندارد. هر کسی را بهر کاری ساخته‌اند و کسانی که دانش این مساله را دارند باید راهنمایی کنند و ورزشی‌ها مطمئنا نمی‌توانند جواب درستی بدهند.

با این حال به نظر می‌رسد این وضعیت در کشور ما به درستی رعایت نمی‌شود و با در نظر نگرفتن قرنطینه برخی هم به دنبال سفر بودند.

یک سری عکس ها را در فضای مجازی دیدم و شرایط خیلی بدی بود. اکثرا تعطیلی را به حساب مسافرات و عیدانه گذاشتند و اشتباه گرفتند. الان مهم جان انسان هاست. باید به نکاتی که درباره عدم سفر و قرنطینه را جدی بگیریم. من تصاویری که دیدم خیلی نگران کننده بود. مردم باید رعایت کنند و شرایط را درک کنند. در چین و شهر ووهان تصاویری که دیدیم هیچ فردی در خیابان دیده نمی‌شود و به عنوان یک مرکز شیوع این ویروس مردم به خوبی رعایت می‌کنند. الان در ایران شرایط وخیم است و امیدوارم مردم رعایت کنند. اگر کنار هم نباشیم و نکات لازم را رعایت نکنیم قطعا اوضاع بدتر و به سمت فاجعه پیش خواهد رفت.

به فوتبال برگردیم. دوری از تمرینات و نامشخص بودن زمان برگزاری بازی‌ها کار را از حیث انگیزه برای شما سخت نمی‌کند؟

طبیعا این شرایط باعث خواهد شد یک مقدار انگیزه را کاهش دهد. طی روزهای اخیر از تمرینات دور بودیم و باید سریعا به شرایط برگردیم. پرسپولیس خیلی انگیزه دارد و می‌خواهد قهرمانی چهارم را به دست بیاورد. اول جان مردم و انسان‌ها مهم است اما بچه ها هم مشتاق شروع دوباره لیگ هستند تا امتیازات باقیمانده را به دست بیاورند. امیدوارم بتوانیم امتیازات مهم را به دست بیاورم و بتوانیم موفق باشیم. قبلا هم گفتم و باز می گویم این اختلاف ۱۰ امتیازی مهم نیست و باید بازی به بازی پیش برویم و امتیازات مهم را جمع کنیم. بی صبرانه منتظر شروع لیگ و موفقیت دوباره هستیم.

کریم باقری هم به عنوان مربی تیم ملی در کنار اسکوچیچ انتخاب شد. این انتخاب را چطور می‌بینی؟

آقا کریم هر دو جا هستند و هم به ما کمک می کنند و هم به تیم ملی. آقا کریم همیشه یک راهنمای خوب برای بچه ها بوده و هم از نظر اخلاقی و هم فنی و اینکه امیدوارم در تیم ملی موفق باشند. قطعا می توانند هم به بچه ها و هم کادرفنی تیم ملی کمک کنند و امیدوارم شرایط خوبی داشته باشند.

طی روزهای اخیر شایعاتی هم مبنی بر تعطیلی کامل فصل شکل گرفته. این مساله با توجه به شانس زیادی که برای قهرمانی دارید چطور است؟

زمان برای بازی های ملی است اما برای برنامه لیگ امیدوارم شرایط مناسبی در نظر گرفته شود و بازی‌ها به تداخل نیفتد. لیگ قهرمانان هم برنامه جدیدی اعلام کردند و امیدوارم سازمان لیگ یک برنامه ریزی مناسب داشته باشد. الان با این شرایط لیگ انگلیس یا ایتالیا تعطیل می‌شود؟ چنین چیزی گفتند؟ مسلما اعلام نکردند. در ایتالیا و انگلیس هم اوضاع حاد است. اگر قرار به تعطیلی باشد با توجه به شرایط آسیا تمامی مسابقات (لیگ قهرمانان و دیدارهای ملی) باید تعطیل شوند.

با این حال امیدوارم این مشکلات هر چه زودتر برطرف شود و بتوانیم سختی این فصل سخت که همراه با حواشی زیاد، حرف و حدیث و البته تلاش زیادتر بچه‌ها بود را با قهرمانی به سرانجام برسانیم. طی چهار پنج سال اخیر چند تیم همواره رقابت سختی دارند و امسال هم تلاش زیادتر از همه نظر داشتند. پرسپولیس در برهه ابتدایی فصل نتایج خوبی نگرفت و عقب افتاد اما در نیم فصل دوباره به صدر رسیدیم و این شرایط با زحمت زیادی برای بازیکنان همراه بود. این قهرمانی یک انگیزه مضاعف می‌خواهد و این نتیجه تلاش بازیکنان، حمایت هواداران و زحمات کادرفنی بود. امیدوارم بتوانیم در ادامه راه موفق باشیم و بی صبرانه منتظر قهرمانی چهارم هستیم.

در تیم ملی رقابت شدیدی در پست هافبک دفاعی با حضور چندین چهره سرشناس و با کیفیت وجود دارد. این فضای رقابتی را چطور می‌بینی؟

آرزوی هر بازیکنی است که پیراهن تیم ملی کشورش را بپوشد. همه در تلاش هستند و همانطور که گفتید این پست با ترافیک بازیکنان باکیفیت و مدعی همراه است و شاید این یک امیدواری و پوئن بزرگ هم باشد. من هم تلاش می‌کنم تا جزیی از این مجموعه باشم و بتوانم ذره‌ای به تیم ملی کشورم کمک کنم.

مهم این است که تیم ملی به مرحله بعدی و به جام جهانی صعود کند. هر کس بازی کند فرقی نمی کند و مهم موفقیت تیم ملی است. با توجه به اینکه طی مدت اخیر نتایج خوبی نگرفتیم باید تمام هدف و تمرکز روی موفقیت و صعود تیم ملی به جام جهانی قرار داده شود و امیدوارم این اتفاق هم بیفتد.

در فضای مجازی بین هواداران پرسپولیس از محبوبیت بالایی برخوردار هستی و حتی با اشاره به لقبی که به تو داده‌اند، امیدوار به وفاداری و ادامه حضور در تیم همانند استیون جرارد در لیورپول هستند. خودت با توجه به شرایط مالی و انگیزه بیشتر برای لژیونر شدن چه برنامه‌ای داری؟

این نظر لطف هواداران است. امسال فصل ششم حضور در پرسپولیس است. همیشه در این شش سال حمایتم کردند و مهمترین چیز برای این بود که بتوانم به تیم محبوبم و تیمی که از بچگی عاشقش بودم کمک کنم و خوشحالم که روزهای خوبی در کنار هم داشتیم. اگر یک درصد هم سهمی در این قهرمانی‌ها داشتم بدانید که تمام تلاشم را کردم.

فعلا شرایط به شکلی است که پیشنهاداتی هست اما در کنار تیمم خوشحالم و به تنها چیزی که فکر می‌کنم این است که قهرمانی چهارم را هدیه کنیم به هوادارانی که همیشه پشت تیم بودند. باز هم می‌گویم در حال حاضر از حضور در پرسپولیس به عنوان تیمی که از بچگی عاشقش بودم خوشحالم و تمرکزم روی این است که در کنار بقیه بچه ها جام قهرمانی را بالای سر ببریم.

اما مسلما یک موضوع نگران کننده درباره فوتبالیست ها هم وجود دارد. مثلا ممکن است تو 4 سال دیگر هم در تیم باشی اما در دهمین سال وفاداری یک نیم فصل بد را پشت سر بگذاری و همه چیز علیه‌ات شود.

فوتبال است و در جاهای دیگر هم بعضی اوقات این اتفاق می‌افتد. به طور مثال رئال مادرید را نگاه کنید که بعضی اوقات کاپیتان خودشان مثل راموس یا حتی قبل‌تر رائول و کاسیاس را در استادیوم هو کردند. مارسلو هم همین چند وقت پیش این اتفاق برایش افتاد. باید هواداران کمی صبورتر باشند و نسبت به زحماتی که بازیکن کشیده هم فکر کنند. با این حال این مساله را هم قبول دارم که بازیکن همیشه باید آماده و روی فرم باشد تا در تیم خوبی مثل پرسپولیس بازی می‌کند انتظارات را برآورده کند.

پرسپولیس تیم فوق العاده‌ای است و کار و بازی کردن در آن سخت است. طی فصول اخیر فوتبال خوبی بازی کرده و به نظرم باید به فوتبال این تیم احترام گذاشته شود و کسانی که در این تیم حضور دارند باید همیشه در سطح بالایی باشند. البته در طول فصل دور بودن از شرایط آمادگی در یکی دو بازی طبیعی است ولی در پرسپولیس همیشه باید آماده باشی و جواب اعتماد هواداران را بدهی. همه این تلاش را انجام می‌دهند و ماحصل آن هم حضور دوباره در صدر و رسیدن به فاصله امتیازی مناسب است و من هم امیدوارم در پایان فصل اتفاقات خوبی برای ما رقم بخورد.

موضوع پایانی هم درباره نگرانی بابت بدهی‌های باشگاه و خطرات ناشی از کسر امتیاز است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنی؟

شرایط خیلی بحرانی است و شکایت‌هایی که شده نگران کننده است. من به شکل دقیق در جریان شرایط اسپانسری و نحوه حمایت آن از باشگاه نیستم اما امیدوارم هر اتفاقی که می افتد اما در نهایت این بدهی‌ها شرایط را سخت نکند. بدهی بچه‌ها از امسال و یک سری از فصل گذشته ۸-۷ بازیکن دارند. در این فصل هم نزدیک به ۴۰ درصد و اندی پول واریز شده. امیدوارم یک برنامه و فکر مناسب برای عبور از آن انجام شود.

باید از قبل فکر می‌شد و البته الان از آقای انصاریفر و اسپانسر انتظار داریم به تیم کمک کنند تا در این شرایط سخت بتوانیم بدون دغدغه تمرکزمان روی فوتبال باشد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و به نظرم خیلی خیلی حیاتی است که مشکلات به بهترین شکل حل شود تا کسر امتیاز و جرایم دیگر اتفاق نیفتد چرا که بچه‌ها برای تک تک امتیازاتی که کسب کردیم عرق ریختند و جنگیدند و در زمین زحمت کشیدند و امیدوارم این نگرانی بزرگ هر چه زودتر برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ک

      بهترین بازیکن پرسپولیس

    • ص

      با اینکه استقلالی خیلی خیلی تعصبی هستم از شخصیت و کیفت بازی احمد بسیار بسیار لذت میبرم.چون واقعا به چیزی جز فوتبال فکر نمیکنه و قطعا سالهای سال خواهد درخشید و بنده هم برا داش احمد بهترینهارو ارزو دارم.چون بنظرم دیگه فوتبال حرفه ایی شده و نباید تعصب کورکورانه و مسخره بخرج داد،گرچه فوتبال ما اسمش حرفه ایی شده وگرنه خیلی وقته دیگه فوتبال ما ارزش حتی پول برق دادن هم نداره...ولی بعنوان ی منچستری امیدوارم لیورپول حذف بشهههههههههه

    • بدون نام

      دسیسه بدهی ها و کسر امتیاز کار تشکیلات ورزش است برای پایین کشیدن پرسپولیس و قهرمانی یکی از تیمهای گروه تاس

    • اس اس چهارفینال و دوجام آسیایی ⭐⭐

      شما ی تیم کثیف ومنفورید

    • اس اس چهارفینال و دوجام آسیایی ⭐⭐

      شما ی تیم کثیف ومنفورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج