۹۷۰۸۱۵
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

وزارت بهداشت برای تولید ماسک تاییدیه نداده

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اعلام آمادگی اصناف برای تولید ماسک گفت: هنوز تاییدیه بهداشتی از سوی وزارت بهداشت در این باره صادر نشده است.

خبرآنلاین به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت: عباس قبادی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در حوزه صنعت، معدن و تجارت که با حضور اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ستاد تنظیم بازار کشور در مصوبه‌ای با حذف همه تشریفات واردات اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا، آن را صرفا محدود به تاییدیه فنی وزارت بهداشت و درمان کرده است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: وزارت صمت فهرستی از ۱۷ شرکت توانمند برای واردات محصولات و ملزومات بهداشتی مورد نیاز این روزها تهیه و به وزارت بهداشت و درمان ارائه کرده است.

وی بیان داشت: با این حال و در اطلاعیه ای جداگانه از همه شرکت ها، واحدهای تولیدی و تامینی اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح کشور دعوت شده است تا برای واردات مواد اولیه و اقلام کالایی مورد نیاز به معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه و سازمان غذا دارو مراجعه کنند و هیچ گونه محدودیتی در پذیرش آنها وجود ندارد.

قبادی تاکید کرد: موارد درخواستی شرکتها در سریع‌ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته و شرایط برای واردات کالای مورد نظر فراهم می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تمامی مقتضیات واردات تجهیزات و ملزومات پزشکی اعم از تامین ارز و ثبت سفارش با وزارت بهداشت بوده و منوط به تهیه فنی آنها است.

قبادی افزود: با توجه به محدودیت تولید در ماسک، ستاد تنظیم بازار کشور در اقدامی پیشگیرانه بیستم بهمن ماه، مصوبه ممنوعیت صادرات این کالا را صادر و ابلاغ نموده است و در مجموع برای پیشبرد اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این روزها، تمامی درخواست های این وزارتخانه را عیناً در ستاد تنظیم بازار کشور به تصویب رسانده‌ایم.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود کالاهای اساسی نداریم و با توجه به تمهیدات اتخاذ شده برای ایام پایانی سال و آمادگی موجود برای تامین بازار در این روزها، در بخش کالاهای شوینده هم در تولید، هم در لجستیک و هم در عرضه هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: برای بهره گیری از ظرفیت های بخش اصناف در تولید اقلامی چون ماسک وارد مذاکره شده و علیرغم پیگیری های مکرر و اعلام آمادگی کامل اصناف برای تولید این کالا، هنوز تاییدیه بهداشتی لازم از سوی وزارت بهداشت در این خصوص صادر نشده است و این در حالی است که فعال سازی این ظرفیت بزرگ، حتی می‌تواند تا ۲ میلیون عدد ماسک در روز را تامین کند و ما همچنان منتظر تاییدیه وزارت بهداشت و درمان هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مسولین مردم داغدار کردن خدا داغدارشون کنه.هنوز مجوزتولید ماسک ندادن که چی بشه.بعدخودشون بدون ماسک مصاحبه نمیکنن

    • شادمهر

      چرا شمخانی به عراق 2میلیون ماسک اهدا کرد؟!

    • بدون نام

      سلام برترین جان همین دوساعت پیش با دوست عزیز حاج علی اصغری( دکتر ) صحبت کردم اقلام مورد نیاز ماسک را خام تهیه کرده و به خانمها در مکان بهداشتی.. در حقیقت هم کار افرینی کرده برای خانمهای خیاطی؛ هم با نظارت خودش که پزشک هست تهیه میشود وبا بقیه اقلام پک بهداشتی وتوزیع رایگان ؛ گفتم گزارشی تهیه کنید تامسئولان ببینن ، میشود از سیستم اداری عبور و دست بکار شد؟ با گروهی کوچک کار بزرگی انجام داده که خوب است الگو شود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج