جاباما
۹۷۰۸۲۴
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

فرصت استقلال برای پرداخت مطالبات منشا و شفر

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال گفت: آیا استقلال چاه نفت دارد یا به شیر نفت وصل است که توقع دارید هر روز در این باشگاه پول باشد؟

خبرگزاری فارس : مشکلات مالی در باشگاه استقلال به اوج خود رسیده و علی فتح‌الله‌زاده نیز از روزی که سرپرستی این باشگاه را برعهده گرفته همواره برای تأمین منابع مالی با چالش‌هایی مواجه شده است.

سرپرست باشگاه استقلال که طی یکی دو روز اخیر به دلیل بیماری در بیمارستان و منزل بستری شده است، این روزها به همراه هیأت مدیره در تلاش است تا منابع مالی را تأمین کند، اما اعضای هیأت مدیره این باشگاه مثل اسماعیل خلیل‌زاده امروز اعلام کردند با وجود داشتن مشکلات متعدد، از این بحران عبور خواهند کرد.

کامران منزوی در جدیدترین اظهارات خود، از مشکلات این باشگاه پرده برداشت و البته با گلایه از افرادی که در صفحات مجازی، مدیران این باشگاه را تخریب می‌کنند، گفت: استقلال به چاه نفت وصل نیست و مثل کل کشور درگیر بحران اقتصادی شده و آنهایی که قضاوت نادرست دارند، باید منصفانه‌تر عمل کنند.

وی در بخش ابتدایی صحبت‌های خود گفت: تا امروز که در باشگاه استقلال حضور دارم، هیچ گله‌ای از مدیران قبلی باشگاه انجام ندادم، چون وقتی خودم در اینجا هستم می‌دانم چه محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد، اصلاً دوست ندارم ارزش کار مدیران قبلی را لوث کنم، چون آنها به اندازه توان خود زحمت کشیده‌اند و تلاش خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به مشکلات اخیر مالی سالهای گذشته این باشگاه گفت: وقتی با کسری بودجه مواجه می‌شویم، مجبور هستیم هر سال مبالغی را تهیه کرده و به سال آینده منتقل کنیم، به همین دلیل سال گذشته مدیرعامل وقت مجبور شد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان را بابت قرارداد مالی امسال دریافت کند و بابت قراردادهای بازیکنان به آنها پرداخت کند. متأسفانه یک عده فقط هدفشان تخریب است و بدون اطلاع علیه مدیران باشگاه موضع می‌گیرند. آیا در این وضعیت بیماری که در کشور وجود دارد و شرایط اقتصادی بسیار سخت، توقع معجزه دارید؟

منزوی خاطرنشان کرد: شما بروید بازار تهران و شهرهای دیگر را ببینید، آیا مردمی را در کوچه و خیابان بازار می‌بینید؟ آیا استقلال چاه نفت دارد یا به شیر نفت وصل است که توقع دارید هر روز در این باشگاه پول باشد؟ پرسپولیس هم همین شرایط را دارد و مثل کل مملکت از نظر اقتصادی، باشگاه‌ها دچار مشکل هستند. همه چیز نباید منجر به تسویه حساب شخصی شود، اما متأسفانه قضاوت‌ها به خصوص در فضای مجازی به این سمت و سو رفته است.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به اینکه گفته می‌شود پول‌های این باشگاه پیش‌خور شده است، گفت: با قراردادهایی که در سال ۹۴ و ۹۵ امضا شده، روند درآمدزایی ما نیز دچار مشکل شده است. برخی از قراردادها به شکلی امضا شده که تا سال ۱۴۰۲ هم ادامه دارد. می‌خواهم به آن دسته از کسانی که حق باشگاه استقلال را نادیده گرفته‌اند هشدار دهم و از طریق یک خبرگزاری رسمی بگویم که شمایی که تبلیغات روی پیراهن استقلال را تا سال ۱۴۰۲ دراختیار گرفته‌اید، اگر حق باشگاه را ندهید، این‌بار با اسم و نام رسمی شما را به هواداران معرفی خواهم کرد. این شرکت‌ها و مؤسسات چهار پنج سال است که از فضای تبلیغاتی روی پیراهن استقلال و پخش زنده‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند، اما انگار نه انگار که باید دین‌شان را ادا کنند.

وی خاطرنشان کرد: به شخصه حداقل ۱۵ نامه به این شرکت‌ها نوشته‌ام و سه بار هم در جلسات مختلف آنها شرکت کرده‌ام، اما ظاهراً خبری نیست و در این فضای بد مالی، آقایان نمی‌خواهند کاری انجام بدهند. برای بار آخر به آنها هشدار می‌دهم که به دیون خود عمل کنند. دیگر حامی مالی ما یعنی شرکت ایرانسل در حال کمک به باشگاه است، اما دو اسپانسر دیگر اصلاً به روی خود نمی‌آورند. این آقایان پول باشگاه استقلال را نمی‌دهند، آن وقت هوادار در صفحات مجازی می‌گوید چرا پول در باشگاه نیست.

منزوی در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: اولین راه درآمدزایی تبلیغات بوده و دومین راه نیز اسپانسرها. راه سوم نیز کمک‌های مالی هواداران است که اگر یادتان باشد یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال طی یکی دو ماه اخیر شماره حسابی را اعلام کرد و مبلغی حدود ۱۲۵ میلیون تومان در بهترین شرایط تیمی ما جمع و جور شد، اما این رقم حتی هزینه برگزاری دو اردوی پیش از بازی هم نمی‌شود. راه چهارم نیز ترانسفر بازیکن است که شما من را راهنمایی کنید که کدام بازیکن را بفروشیم؟ آیا اصلاً بازیکنی داریم که ترانسفر شود و یا باشگاهی او را بخواهد؟ ضمن آنکه مگر چقدر بازیکن داریم که بخواهیم آنها را به باشگاه‌های دیگر واگذار کنیم. فرض کنید که بخواهیم یک بازیکن را بفروشیم، همان داستان صیادمنش پیش می‌آید، در حالی که خیلی‌ها نمی‌دانند با فروش همان بازیکن، بخش مهمی از قراردادهای بازیکنان ما پرداخت شد.

وی عنوان کرد: راه چهارم برای تأمین هزینه‌های این باشگاه، سازمان لیگ است. این سازمان در نامه‌ای به ما اعلام کرده که ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به آنها بدهکار هستیم. من از طریق رسانه شما می‌گویم که یک سال است که ما هیچ پولی از سازمان لیگ نگرفتیم، ولی ظاهراً هر چه پول نمی‌گیریم بدهکارتر می‌شویم. چندین و چندبار خواسته‌ایم تصویر قرارداد سازمان لیگ با حامیان مسابقات را برای ما ارسال کنند، اما اتفاقی نیفتاده است، مگر غیر از این است که سازمان لیگ به نمایندگی از باشگاه‌ها با حامیان مالی قرارداد امضا کرده است؟ ما می‌خواهیم تصویر این قراردادها را ببینیم و بدانیم سهم ما، هیأت‌های فوتبال و فدراسیون فوتبال چقدر است؟ پنج نامه به آقایان ارسال کرده‌ایم، ولی فایده نداشته است. نمی‌شود ما هم بازی کنیم و هم بدهکار شویم.

وی با اشاره به موضوع دیگر درآمدزایی برای باشگاه استقلال گفت: ما روی بلیط‌فروشی مسابقات حساب کرده بودیم، اما شما ببینید امسال در چند مسابقه بدون تماشاگر بودیم. امیدمان به لیگ قهرمانان آسیا و حضور تماشاگران در بازی‌ خانگی‌مان بود ولی دیدید که بازی‌ها به بیرون از ایران منتقل شد. آقایان! شما را به خدا وجدان داشته باشید و درست قضاوت کنید. این همه راه درآمدزایی بر ما بسته شده، ولی خیلی راحت از منازل‌تان در صفحات مجازی مطلب می‌نویسید و می‌گویید مدیران استقلال کاری نمی‌کنند. گذشت آن زمانی که آقایان حسن غفوری‌اصل، حسن تراب‌پور، بهمن محمدی و آقای ابزارچی در امجدیه بلند می‌شدند و برای جذب بازیکن از تماشاگران کمک می‌گرفتند. قشنگ یادم می‌آید یکی از این عزیزان فریاد می‌زد مردم ما می‌خواهیم فلان بازیکن را بگیریم و هرکدام نفری ۱۰۰ تومان بدهید. خیلی راحت نزدیک به ۱۵ هزار تومان پول جمع می‌شد و بازیکن مدنظر را جذب می‌کردیم. اما الان هر سفر تیم استقلال بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

منزوی خاطرنشان کرد: متأسفانه در اینجا قانون نانوشته‌ای وجود دارد که همه چیز باید به بهترین شکل باشد آن هم بدون ابزار. هوادار دوست دارد همیشه تیمش بهترین باشد، در همه بازی‌ها برنده باشد، بهترین بازیکن و مربی را جذب کند. در نقل و انتقالات همیشه برنده باشد و البته هیچ زمان هم این تیم نبازد و دچار مشکل نشود. مگر شدنی است؟ با همه این توضیحاتی که دادم آقایانی که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ با استقلال قرارداد بسته‌اند و از این ۲۰ میلیارد قرارداد فقط ۲۰۰ میلیونش را دیده‌ایم، باید بداند که باید فردا جواب هوادار استقلال را بدهند. امروز هم نامه آخر را به آنها زده‌ام و اگر تعیین‌تکلیف نکنند، برخورد دیگری را از ما شاهد خواهند بود.

منزوی با اشاره به استعفایش از هیأت مدیره این باشگاه گفت: من پنج ماه است که استعفا داده‌ام اما قبول نشده است، چرا؟ چون یکی مثل من باید بیاید و دوباره بدون درآمد کار کند. خیلی راحت انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق افتاده، اما سه باشگاه استقلال و پرسپولیس و تراکتور دچار مشکل شده‌اند، آن هم با ارقام سنگین که باید به طلبکاران پرداخت کنند. حتماً چیزی و مشکلی وجود دارد که این اتفاقات رخ داده است. این مشکلات نه به فتحی، نه به فتح‌الله زاده و نه به افتخاری و امثال او ربط دارد، بلکه مشکل جای دیگری است. سیستم مالی کشور دچار مشکلات شدید شده و همه در حال ضرر هستند. من از شما می‌پرسم آیا ورزش تافته جدابافته است.

وی در خصوص اینکه تکلیف مطالبات بازیکنانی نظیر جبارف، منشا، ایسما و... چه شد، گفت: نوبت پرداخت مطالبات جبارف تا ۲۲ اسفند بود. من دو روز است به فتح‌الله زاده دسترسی ندارم، چون واقعاً مریض است، اما قصد داشتم از این بازیکن وقت بگیرند، ظاهراً هم وقت گرفته‌اند ولی چون دقیق این موضوع را نمی‌دانم، نمی‌توانم آن را تأئید کنم، اما برای شفر تا یک ماه فرصت داریم و چون او به هوادار استقلال ارادت داشته و روزهای خوبی را در کنار آنان رقم زده، احتمالا از وی هم زمان خواهیم گرفت. برای منشا هم تا ۴ فروردین فرصت مانده است.

منزوی یادآور شد: من همه صحبت‌ها را انجام دادم که هوادار بداند باشگاه دچار چه مشکلاتی است. وقتی بازی‌های ما به بیرون از خانه منتقل می‌شود، علاوه بر اینکه پول بلیط‌فروشی و این مسائل را از دست دادیم، بلکه یک هزینه‌هایی را متحمل شدیم که در بیرون از خانه به مصاف رقبا برویم. آیا فکر می‌کنید ما به چاه نفت وصل هستیم؟ هر روز شایعه درست می‌شود که بازیکنان خارجی ما می‌روند و برنمی‌گردند. اولاً که آنها با ما فرارداد دارند، دوماً اینکه خودمان نباید این مسیر را به آنها یاد بدهیم. این یک ظلم و خودزنی است، چون به هر حال باشگاه خودش را در قبل بازیکن مسئول می‌داند و بازیکن هم موظف است نسبت به تعهداتش پایبند باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بعد میگه به شیر نفت وصل نیستیم اینایی که میگی تا ۱۴۰۲ قرترداد دارن و باید پول بدن چطور تا دیروز خبری از این ادعا نبود ولی الان یه دفه علمشون کردی؟ تا امروز هیچکس ادعا نکرده بود ما قرارداد داریم با فلان.... و به تعهدش عمل نمیکنه در عوض همهتون از پیشخور و نشخوارو اینچیزا تا ۱۴۰۰ میگفتید فقط

    • بدون نام

      بازیکنان فقط شعار میدن که برای شادی مردم و بخاطر مردم ووووو اما همین اقایون اگر ریالی از قراردادشون را نگیرن هیاهو راه میندازن . تو کشوری که کارگرش شبانه روز کار میکنه و سالی 30 میلیون میگیره چرا باید بازیکن سالی 5 میلیترد بگیره . درسته که میگن فوتبال سخته و زمانش اندک اما ی بازیکن فوقش باید ده برابر کارگر بگیره یعنی سیصد میلیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا فوتبالیهای ایرانی یک سوم عربا هم نمیگیرن،فوتبال تو دنیا بیشترین درامد و داره وقتی مدیران ما بیعرضه ان و نمیتونن درامدزایی داشته باشن چرا مدیریت و قبول میکنن؟؟گورشون و گم کنن تا مدیران فوتبالی بیان،یکی مثل دادکان خانه نشین میشه اما یکی مثل تاج و ساکت و بهاروند و کفاشیان میان که بجز دزدی و فساد و نابود کردن فوتبال کاری نکردن،چرا یکی نیست از تاج بپرسه قرارداد دیلتموس چطوره بسته شده؟چه کاسه ای زیر نیم کاسه ات،۸ ملیون یورو!!!؟؟مدیران استقلال و پرسپولیس باید محاکنه بشن،از طاهری و گرشاسپی و عرب گرفته تا افتخاری و فتحی و افشارزاده،اینا باید جواب بدن که سالانه وردی پول هواداران هر تیم بالای۸۰ ملیارد بوده،این پولا کجا رفته؟؟بجز اسپانیرای دیگه بلیت فروشی و چیزای دیگه،نه بدهی قبلی دادن نه پول بازیکنان،پس این همه پول کجاست؟؟عادل به طاهری گیر داد که اون همه پول هدایتی و سکه هاش کجان،قرار بود طاهری کنفرانس خبری بزاره و جواب بده،هنوز که هنوزه میزاره
        فوتبال ایران همش فساد و دزدی و ی مشت مدیر بیشرف ان،وزیر ورزش باید جوابگو باشد
        قوه قضاییه باید به فوتبال ورود کند و از وزیر ورزش هم شروع کند،تاج مگه مریض نبود؟؟مگه نه اینکه نمیتونست پرواز کنه؟؟الان با الاغ رفته المان؟؟چرا اموال این مدیران و حسابرسی نمیکنن؟؟چطپور میشه یکی وقتی میاد فوتبال ی موتور هم نداره اما وقتی میره شرکت تجارتی صادرات فلز به اروپا رو داره؟؟

    • بدون نام

      وقتی میشه با کشورای دیگه مقایسه کرد که مثل اونا باشگاه خصوصی بشه و درامدزا اما وقتی باشگاه ها به بیت المال وصل هستن باید عدالت رعایت بشه ی کارگر یا کارمند سهمش از بیت المال یک هزارم فونبالیست هستش اونوقت ی عده مدیر مالایق بخاطر جیب گشاد خودشون بودجه های چند صد میلیاردی میگیرن و آخرش کلی بدهی و در اخر مظلوم نمایی . بس کنید خودتون هستید گوش مخملی

    • محمد

      منشا اگر استقلال پولت را نداد شکایت کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج