۹۷۱۸۲۴
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

اعمال محدودیت‌های جدید در ترددهای بین شهری

وزیر بهداشت گفت: چنانچه مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند، با روندی که در پیش داریم و با توجه به محدودیت‌هایی که برای ترددها اعمال می‌کنیم، قبل از شروع سال نو، با استفاده از ظرفیت بسیج ملی مبارزه با کرونا، دستاوردهای مطلوبی به دست خواهیم آورد.

ایرنا: وزیر بهداشت گفت: چنانچه مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند، با روندی که در پیش داریم و با توجه به محدودیت‌هایی که برای ترددها اعمال می‌کنیم، قبل از شروع سال نو، با استفاده از ظرفیت بسیج ملی مبارزه با کرونا، دستاوردهای مطلوبی به دست خواهیم آورد.

سعید نمکی عصر شنبه در حاشیه هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در رصدخانه سلامت ستاد وزارت بهداشت که محل پایش و ارزیابی اطلاعات سلامت ایرانیان است، گفت: در ابتدا جا دارد از کادر بهداشتی، درمانی و خدماتی، اصحاب رسانه، نیروهای مسلح اعم از ارتش، ناجا، سپاه، بسیج، هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی که در این زمینه ما را همراهی می کنند، تشکر کنم.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور و روسای کمیته های مختلف این ستاد برگزار شد، افزود: در این نشست چند مصوبه داشتیم که یکی از مصوبات افزودن برخی کارگروه ها مانند گروه ازریابی منابع مالی و بودجه، به این ستاد بود.

اعمال محدودیت‌های جدید در ترددهای بین شهری

وزیر بهداشت ادامه داد: در این نشست مصوب شد که اکیپ هایی را در خروجی شهرها مستقر کنیم و ترددها را بیشتر کنترل کرده و محدودیت های جدیدی را برای عبور و مرور به خصوص برای افراد مشکوک به کرونا و آلوده به ویروس اعمال کنیم. محل استقرار اکیپ ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین، در این جلسه، درخصوص مصوبه دیگری مبنی بر عدم مراجعه حضوری شهروندان عزیز برای پیگیری فراخوان های اعلام شده (مانند فراخوان مسکن یا خودرو) از سوی وزارتخانه های دیگر، نیز بحث و تبادل نظر شد.

دکتر نمکی با بیان اینکه یک سری مصوبه دیگر نیز داریم که روز دوشنبه با حضور رییس جمهور در مورد آنها بحث خواهد شد، عنوان کرد: امروز گزارشی از روند اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا ارائه شد. این طرح، اقدامی بسیار ارزشمند است که نتایج بسیار خوبی را به ارمغان آورده و در ۴ استانی که این طرح پایلوت شده، تاکنون کمک های زیادی به ما کرده است، اولا اینکه، موارد ابتلا سریعا شناسایی شده و موارد شناسایی شده به سرعت تحت مراقبت قرار گرفتند و در مرحله بعدی افرادی که با این افراد در ارتباط بودند را شناسایی کرده و ایزوله کردیم. در این راستا، بار بیمارستان ها به شدت کاهش یافته و فشار سنگینی که بر دوش پرسنل درمان بود، کم شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: هم اکنون، ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر این پروژه بوده و ۱۲۰۰ مرکز ارجاع بیماران نیز در بخش سرپایی، فعال است که قرار است با کمک نیروهای مسلح به ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ مرکز افزایش پیدا کند.

وی گفت: پیرو تاکید و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قرارگاه در نیروهای مسلح، روز گذشته نمایندگان بنده در خدمت عزیزان ستاد کل نیروهای مسلح بوده و به توافقات خوبی رسیدند. یکی از این توافقات این بود که برابر با مراکزی که ما بسیج کردیم، آنها نیز همان تعداد مرکز ایجاد کرده و این حرکت ملی را دنبال کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در رصدخانه سلامت به شبکه بهداشتی متصل هستیم، خاطرنشان کرد: تا شب گذشته، بیش از ۶ و نیم میلیون خانوار را مورد سنجش قرار دادیم. در بین این تعداد، افراد مشکوک به کرونا را شناسایی کرده و به نزدیک ترین مرکزی که پرونده الکترونیک دارند، ارجاع دادیم، این افراد یا در منزل روند درمانی را طی کرده و یا اینکه به بیمارستان هدایت می شوند. این روند هر روز دنبال خواهد شد. معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان هر روز، گزارش این پیشرفت را به سمع و نظر مردم خواهند رساند. استان هایی که در این زمینه به خوبی عمل کنند، تشویق شده و استان هایی که با خلل مواجه شوند، تذکر داده شده و مشکلات برطرف می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: چنانچه مردم توصیه ها را جدی بگیرند، با روندی که در پیش داریم و با توجه به محدودیت هایی که برای ترددها اعمال می کنیم، قبل از شروع سال نو، با استفاده از ظرفیت بسیج ملی مبارزه با کرونا، دستاوردهای مطلوبی به دست خواهیم آورد.

دکتر نمکی گفت: سامانه ای اعلام شده که مردم از طریق آن سامانه می توانند خوداظهاری کنند و به ما بپیوندند و از طریق شماره تلفن و شماره ملی شان با همکاران ما در ارتباط باشند. این حرکت بسیار بزرگ ملی به ما کمک می کند که اولا موارد مشکوک از آلوده جدا شده و موارد آلوده در اولین شرایط تحت کنترل قرار گرفته و زنجیره انتقال ویروس از موارد آلوده به موارد غیرآلوده قطع شود، از طرفی با هدایت این افراد به سمت درمان های صحیح، بار درمان های پیچیده در آینده را کم خواهیم کرد.

تا ظهر امروز (شنبه) ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      بابا ای شهرستانی ها بگین به بندر نیان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان‌تو‌کجایی‌هستی‌....فرهنگ‌برو یاد بگیر‌عزیز‌کارشناس‌پیامو‌چرو‌نمیزاری

    • بدون نام

      شما فهمیدید بالاخره چه تصمیماتی گرفتند!؟ در خروجی شهرها حتی الامکان بیشتر کنترل کنیم.مردم همکاری کنند. یعنی کلا هیچی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا‌من‌میام‌بیرون‌نون‌شب‌ندارم‌میام‌با‌هرکی‌معلومه بگیره‌درگیر‌میشم‌بزار‌ببرن‌منو‌حداقل‌غذا‌میدن

    • بدون نام

      عامو چقدر هم مبتلا چیزی نمیگن حالا از ترس یا از ...

    • علی

      خدا قوت خسته نباشید سربازان خط مقدم انشاالله که سالم و سلامت خودتان و خانواده تان باشید که چند روزه شب و روز درگیر این بیماری هستید
      خدا لعنت کند کسانی را که امروزه دارو و ماسک و وسایلی را که این روزها با این بیماری در ارتباط است یا احتکار کردن؟ یا گران می فروشند انشاالله که خودشان به این درد گرفتار شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج