۹۷۲۴۸۲
۳۵ نظر
۵۷۴۷
۳۵ نظر
۵۷۴۷
پ

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

بسیاری از منتقدان سینما از فیلم کمدی گریزانند؛ دلیلش هم مشخص است، یک فیلم کمدی زمانی که بتواند مخاطبش را بخنداند به قول سینمایی‌ها کارکرده است و این تمامی ایرادات و مشکلات ساختاری و قابل نقد را از بین می‌برد.

برترین‌ها: بسیاری از منتقدان سینما از فیلم کمدی گریزانند؛ دلیلش هم مشخص است، یک فیلم کمدی زمانی که بتواند مخاطبش را بخنداند به قول سینمایی‌ها کارکرده است و این تمامی ایرادات و مشکلات ساختاری و قابل نقد را از بین می‌برد.

در سینمای جهان هر ساله تعداد زیادی در این «گونه» ساخته می‌شود و معمولا مخاطبان زیادی را هم به سالن سینما می‌کشاند. در سینمای ایران نیز در سال‌های اخیر تولید آثار کمدی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و مثل همیشه کمدی‌ها در جدول فروش در رده‌های بالا حضور داشته‌اند. اصولا نگاهی به سرنوشت فیلم‌های کمدی موفق نشان می‌دهد که این نوع فیلم‌ها در هر دوره‌ای که اکران شده‌اند در جذب تماشاگر ناموفق نبوده‌اند. ضمن اینکه تجربه ثابت کرده که یک فیلم کمدی خوب مشمول زمان نمی‌شود و می‌توان همیشه از دیدن آن لذت برد.

۱. نهنگ عنبر ۲- سلکشن رویا ۱۳۹۳

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

سامان مقدم که در سال ۸۳ فیلم کمدی موفق «مکس» را ساخت ده سال بعد با فیلم کمدی دیگری به نام «نهنگ عنبر» به این ژانر بازگشت. فیلم با فروش بیش از هفت میلیارد تومان دومین فیلم پرفروش سال شد. «نهنگ عنبر ۲- سلکشن رویا» هم دنباله موفق نسخه اول بود. علاوه بر حضور بازیگری، چون رضا عطاران که به نوعی در سال‌های اخیر حضورش ضامن فروش خیلی از فیلم‌ها بوده، داستان هر دو نسخه «نهنگ عنبر» هجو نوستالژی محبوب چند نسل است و از دلایل جذابیت این فیلم برای مخاطبان بوده است. فیلم تصویری انتقادی و تا حد ممکن دلنشین را از گذشته‌ای نشان می‌دهد که با وجود کمبود‌ها و چالش‌های زمانش، اما کماکان بخشی از دوست داشتنی‌ترین خاطرات کسانی است که آن روز‌ها را از نزدیک تجربه کرده‌اند.

۲. اسب حیوان نجیبی است ۱۳۸۹

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

عبدالرضا کاهانی بعد از فیلم «بیست» که درونمایه تلخ داشت، در «هیچ» فضایی ناتورالیستی و کمدی را تجربه کرد. پس از آن او «اسب حیوان نجیبی است» را ساخت که در سال ۱۳۸۹ اکران شد. با وجود آنکه کاهانی می‌گوید قصد ساخت فیلم کمدی نداشته، اما این فیلم چه از نظر مضمون و چه رویداد‌ها کاری کمیک البته به سبک و سیاق و با ساختار واقعگرایانه کاهانی است. فیلم علاوه بر رضا عطاران مجموعه‌ای از بازیگران پرطرفدار و مطرح را در خود جای داده است: پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، بابک حمیدیان، احمدمهرانفر، باران کوثری، حبیب رضایی، ماهایا پطروسیان، پانته آ بهرام بازیگران این فیلم هستند.

۳. بی پولی ۱۳۸۸

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

حمید نعمت‌الله بعد از فیلم «بوتیک» که مضمونی تلخ داشت، دومین فیلمش «بی‌پولی» را ساخت که اثری خوشبینانه با درونمایه کمیک بود. تمایل جنون‌آمیز شخصیت اصلی فیلم به حفظ «ظاهر» و چالش‌هایی که بی‌پولی برایش به وجود می‌آورد موقعیتی خنده‌دار را ساخته است. بهرام رادان یکی از بهترین تجربه‌های بازیگری اش تا آن زمان را در نقش اصلی بی‌پولی سپری کرده است. لیلا حاتمی و بابک حمیدیان نیز دو نقش متفاوت را بازی کرده‌اند که لیلای فیلم فوق‌العاده است. بازی درجه‌یک چهره‌هایی مثل امیرجعفری، سیامک انصاری، حبیب رضایی و علی سلیمانی باعث شده که بی‌پولی تبدیل به فیلمی پرستاره و به یادماندنی شود.

۴. سن پطرزبورگ ۱۳۸۸

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

«سن پطرزبورگ» ساخته بهروز افخمی پنجمین فیلم پرفروش سال ۸۸ است. فیلمی که دو فیلمنامه‌نویس کمدی بازیگران اصلی آن هستند؛ پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده در نقش دو خلافکار خرده‌پا در این فیلم بازی کرده‌اند که قصد دارند با هم یک گنج از گنجینه تزار روسیه را به دست بیاورند. فیلمنامه پیمان قاسم‌خانی باعث شده که این فیلم یکی از دیدنی‌ترین کار‌های افخمی شود و بار‌ها صحبت از ساخت ادامه آن مطرح شود. فیلم بعد از اکران به توفیق بیشتری رسید و هنوز هم در سبد علاقمندان به دیدن فیلم‌های کمدی ایرانی دیده می‌شود.

۵. دایره زنگی ۱۳۸۶

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

فیلمنامه اصغرفرهادی و کارگردانی پریسا بخت‌آور (همسر فرهادی)، در سال ۱۳۸۷ پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شد. حضور مجموعه‌ای از بازیگران پرطرفدار، چون مهران مدیری، باران کوثری، صابرابر، محمدرضا شریفی نیا، امین حیایی، حامد بهداد و همچنین مضمون آن که به ماجرای استفاده از آنتن ماهواره در زمان غیرقانونی بودن آن می‌پردازد نیز از دلایل جذابیت این فیلم به حساب می‌آیند. داستان واقعگرایانه فرهادی و همچنین موقعیت‌های کمدی فیلمنامه باعث شده که «دایره‌زنگی» نیز بتواند با وجود گذشت بیش از یک دهه هنوز برای مخاطبان جذابیت داشته باشد. فیلمی که بعید است کسی از دیدنش لذت نبرده باشد.

بهترین فیلم‌های کمدی در فیلیمو

۶. آتش‌بس ۱۳۸۵

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

«آتش‌بس» یک کمدی رمانتیک به کارگردانی تهمینه میلانی است که در سال ۱۳۸۵ اکران و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و پرفروش‌ترین فیلم سال شد. فیلم داستان یک زوج به ظاهر کامل است که در کنار هم و در زندگی مشترک دچار مشکل می‌شوند و کارشان به یک روانشناس متفاوت می‌افتد. بازی موش و گربه‌ای که در آن طرفین در صدد شکست دادن هم هستند فیلم را دیدنی کرده. محمدرضا گلزار و مهناز افشار که دو تا از ستاره‌های اصلی سینمای ایران در دهه هشتاد بودند این بار در فیلمی کمدی و متفاوت‌تر از آثار قبلی‌شان حضور پیدا کرده اند. آتش‌بس در نوع خودش در سینمای ایران اولین بود و بعد‌ها نمونه‌های شبیه به آن ساخته شد؛ از جمله «آتش‌بس ۲» ساخته تهمینه میلانی و «پسرآدم، دخترحوا» به کارگردانی رامبد جوان.

۷. مارمولک ۱۳۸۴

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

پرویزپرستویی که پیش از این در فیلم‌های «لیلی با من است» و «مرد عوضی» نشان داده بود یک بازیگر کمدی موفق است، اینبار در فیلمنامه‌ای از پیمان قاسم‌خانی در نقش رضا مارمولک بازی می‌کند. او دزدی حرفه‌ای است که لباس یک روحانی را دزدیده و می‌پوشد. فیلمنامه براساس فیلمی به نام «ما فرشته نیستیم» به کارگردانی نیل جردن و با بازی رابرت دنیرو و شان پن نوشته شده. مارمولک مثل دیگر فیلم کمدی موفق کمال تبریزی «لیلی با من است» مضمونی جسورانه و متفاوت را دستمایه قرار داده و با وجود حواشی زیاد بعد از سه هفته اکران به فروش موفقی دست یافت هرچند نمایش آن متوقف شد. فیلمی که جملات و تکه‌های بسیاری از آن مدام در حال بازنشر هستند و برای همه آشنا. بعید است کسی حتی پس از چند بار دیدن نخواهد دوباره نگاهی به این فیلم فوق‌العاده بیاندازد.

۸. نان، عشق و موتورهزار ۱۳۸۱

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

«نان، عشق و موتورهزار» در زمان اکرانش به عنوان یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های کمدی سینمای ایران مطرح شد. فیلمنامه فیلم را پیمان قاسم‌خانی و ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم نوشته‌اند و اکبرعبدی، سروش صحت و بهاره رهنما بازیگران اصلی آن هستند. داستان عشق پسری فقیر و دختری ثروتمند که البته در بستر حوادث اجتماعی و سیاسی زمان خود پیش می‌رود. داستان این فیلم براساس کتاب «شوهرمدرسه‌ای» نوشته جووانی گوارسکی نویسنده کمدی ایتالیایی نوشته شده است. نان، عشق و موتور هزار در دوره‌ای آمد که پیش از آن فیلم‌های کمدی موفق کمی ساخته می‌شد ضمن اینکه نحوه روایت داستان و اشارات سیاسی و اجتماعی آن، نوعی ساختارشکنی در دوران خودش به حساب می‌آمد.‌

۹. ای ایران ۱۳۶۸

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

تنها فیلم کمدی ناصرتقوایی یک فیلم با سبک خاص فیلمسازی خود او است. فیلمی پربازیگر که داستانش در یکی از روستا‌های شمال کشور در منطقه ماسوله می‌گذرد. فرمانده جدید پاسگاهی است که در سال ۵۷ و در ماه‌های پیش از انقلاب به این روستا می‌آید و قصد دارد شرایط را آرام کند. «ای ایران» همانطور که از اسمش مشخص است داستان اجرای سرود «ای ایران» در مدرسه این روستا را همزمان با تغییر و تحولات سیاسی و اجتماعی سریع آن زمان و همچنین تلاش گروهبان مکوندی با بازی اکبرعبدی برای بازگرداندن شرایط به قبل به تصویر می‌کشد. علاوه بر اکبر عبدی، غلامحسین نقشینه، حسین سرشار و حمیدجبلی در این فیلم بازی کرده‌اند.

۱۰. اجاره‌نشین‌ها ۱۳۶۵

بهترین فیلم‌های کمدی؛ ۱۰ پیشنهاد خنده‌دار در قرنطینگی

داریوش مهرجویی فیلم‌های مهمی در کارنامه دارد، اما خودش در یکی از آخرین اظهارنظرهایش گفته بود که «اجاره‌نشین‌ها» بهترین فیلم او است. فیلم محصول سال ۱۳۶۵ است و در زمان نمایش با حواشی زیادی مواجه شد. اجاره‌نشین‌ها علاوه بر فیلمنامه اورجینال و جذاب مهرجویی تصویری از بهترین بازی بازیگرانش به نمایش می‌گذارد. علاوه بر عزت‌الله انتظامی که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را ارائه داده دیگر بازیگران نیز نمایشی درخشان دارند. بازیگرانی، چون اکبرعبدی، رضا رویگری، فردوس کاویانی، حمیده خیرآبادی، ایرج راد، حسین سرشار و... اجاره‌نشین‌ها به واسطه همین ترکیب فوق العاده داستان و اجرای قوی مقابل دوربین فیلمی است که کهنه نمی‌شود. خیلی‌ها معتقدند لایه اجتماعی و دوم فیلم به شکلی نمایانگر جامعه ایرانی و پیشگویی آینده آن است. باید ببینید و قضاوت کنید.

تماشای فیلم‎های کمدی ایرانی در فیلیمو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لیلای بی پولی اصلا هم متفاوت و فوق العاده نبود همون دختر لوس و عصبی همیشگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل فیلم هم رو اعصاب بود بیشتر درام بود تا کمدی

      • بدون نام

        اجاره نشینها و دایره زنگی و بی پولی عالی

    • بدون نام

      بهترینش مارمولک

    • بدون نام

      بی پولی کمدی هست ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که از بازی بابک حمیدیان و سیامک انصاری و امیر جعفری خیلی خندیدم. معلومه ندیدی فیلمو

      • بدون نام

        کمدی که صرفا دلقک بازی نیست.

    • بدون نام

      همش که قدیمیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا از جدیدا بهتره. واقعا مطرب و هزارپا و اینجور فیلمها
        خیلی چندشن. سن پترزبورگ و بی پولی و نان و عشق و موتور هزار رو ببینین. عالین

    • بدون نام

      نصف فیلم هاش اصلا خوب نیستن

      ولی اجازه نشین ها و بی پولی و مارمولک خوب هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا منم میخواستم همینو کامنت کنم

      • بدون نام

        تابلوئه که ندیدی و خواستی یه چیزی بگی که یه چیزی گفته باشی

    • بدون نام

      یک لیست کاملا سلیقه ای

    • علی

      اجاره نشینها خیلی عالیه

    • بدون نام

      2.5.6 افتضاحه

    • بدون نام

      بی پولی اصلا جزو فیلم‌های کمدی نیست
      هر مردی این فیلم رو ببینه متوجه میشه که این فیلم یک فیلم کاملأ ترسناک هست حتی از جن گیر و تالع نحس و... بیشتر ترسناکه

    • بدون نام

      نصفشون اصلا خنده دار نیستند

    • هما

      رحمان هزاروچهارصد هم عالیه
      نهنگ عنبر دو که محشرررر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رحمان هزار و چهارصد آشغالترین بی محتوا ترین مبتذل ترین
        هزاران بار هزاران بار هزاران بار پشیمان برای اینکه این فیلمو دیدم

    • بدون نام

      فقط مارمولک

    • گلی

      بی نظیر بودن همه شون

    • بدون نام

      نهنگ عنبر۲ جالب نبود تمامش رقاصی و مسخره بازی بود .سخیف بود

    • بدون نام

      کجای لیلا حاتمی در بی پولی بی نظیر بود؟
      همون بازیگر عصبی و بی حوصله که انگار هممون بهش بدهکاریم
      اگه باباش نبود هیچوقت بازبگر نمیشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انصاف چیز خوبیه

    • امید

      فقط مارمولک خوب بود.بقیش چرته.

    • بدون نام

      بی پولی و ای ایران به درد نمیخوره

    • لیلا

      فقط نهنگ عنبر 1 من سه بار رفتم سینما ، فیلمش رو دیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای وای ببین تو چه قدر بیکاری تو این اوضاع

    • بدون نام

      اصلا فیلم خنده دار نیست فقطططططططططط مارمولک عالی

    • بدون نام

      دایره زنگیبدک نیست . بوتیک وبی پولی هم کمدی نیست خیلی هم تلخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوتیک!!!!؟

    • زهرا

      همشون جذابن واقعآ.دیدنشون توصیه میشه

    • بدون نام

      فقط نهنگ عنبر

    • بدون نام

      فقط مارمولک فقط

    • بدون نام

      بدترین بازی لیلا حاتمی کیا توی همین فیلم هست با اون صدای لوس و ننرش... چرا صداشو این مدلی میکنه خب اندازه سن و سالش صداش و تنظیم کنه... البته توی این فیلم نقشش با سن و سالش جور در نمی یاد... بهش می خوره مادر یا خواهر رادان باشه نه زنش با ی بچه فسقلی.. خداییش کارگردان ها رعایت کنن سن و سال و این چیزا رو.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج