۹۷۳۲۲۱
۹۵ نظر
۵۰۱۷
۹۵ نظر
۵۰۱۷
پ

روحانی: کرونا نشان داد فقه ما تحجر ندارد

روحانی گفت:‌ کرونا باعث شد دنیا ببیند در فقه ما تحجر وجود ندارد. اینکه نماز جمعه و اماکن متبرکه ما تعطیل شود اسان نیست.

خبرگزاری ایلنا: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن تبریک پیشاپیش سال ۹۹ و تسلیت به مناسبت از دست رفتن هموطنان در اثر بیماری کرونا گفت: سال ۹۸ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران در همه زمینه‌هایی است که دشمن تصمیم داشت در زندگی مردم ما مشکلات و فشارهایی ایجاد کند و در نهایت آنها را در مقابل فشار خم کند اما مردم توانستند از فاجعه حماسه و پیروزی بیافریند.

روحانی: کرونا نشان داد فقه ما تحجر ندارد

وی افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ همه فشار دشمن در بخش اقتصاد بود که از اردیبهشت ماه ۹۸ بدترین فشار بر مردم ایران اقتصاد کشور و صنعت نفت وارد شد؛ این فشارها علیرغم اینکه مشکلاتی برای زندگی مردم عزیز ما به وجود آورد، در عین حال موفقیت‌های بزرگی هم برای ما آفرید.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران ما اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکا به نفت در بخش بودجه جاری کشور بود، اظهار کرد: در سالی که گذشت علیرغم همه فشارها قهرمان‌های اقتصادی دولت و همه کسانی که در صحنه بودند توانستند اقتصاد ما را در آرامش نسبی و ثبات قرار بدهند؛ از تورم ۵۲ درصد به تورم ۲۵ درصد رسیدیم و آمار نه ماهه ما در سال ۹۸ می‌گوید روند رشد اقتصادی ما مثبت بوده است.

رئیس دولت دوازهم گفت: در هر سه ماهه اول، دوم و سوم امسال در اقتصاد بدون نفت و با نفت رشد ما مثبت بوده است.

وی افزود: امیدواریم که اعداد سه ماهه چهارم نیز شبیه ۹ ماه پیش از آن به ویژه سه ماهه سوم باشد؛ در عین حال در همین سال نگذاشتیم حقوق کارمندان بازنشستگان مستمری بگیران یک روز تاخیر بیفتد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۹۸ بزرگترین طرح‌ها را افتتاح کردیم، افزود:در زمینه صنعت و آب و برق سدها و تصفیه‌خانه‌های متعددی افتتاح شد؛ مجموعاً در شش ماه دوم سال ۲۲۷ طرح مهم با بودجه‌ای به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد این تنها در صنعت آب و برق خلاصه نبود بلکه در زمینه کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام گرفت به طوریکه امسال علاوه بر گندم، کاشت برنج هم بی نظیر بود و همچنین در سایر محصولات و تلاش کشاورزان شرایط بهتری داشتیم انشاالله سال آینده طرح‌های بسیار مهمی در زمینه آب و کشاورزی افتتاح خواهیم کرد مخصوصاً در منطقه غرب کشور که مردم ما در تابستان و پاییز شاهد این افتتاح‌ها خواهند بود.

روحانی با بیان اینکه در زمینه نفت گاز و فرآورده‌های آن کار بسیار بزرگی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: برای اولین بار تولید گاز ما به ۱۰۰۰میلیون مترمکعب در روز رسید، این کار در تاریخ ایران است بی نظیر است که باعث می‌شود جزء کشورهای پیشرفته در تولید گاز باشیم.

وی ادامه داد: البته در زمینه فازهای پارس جنوبی امسال رکورد داشتیم به طوریکه ۶ سکو را تا اسفند ماه به پایان بردیم که بی سابقه است؛ در پارس جنوبی همه طرح‌ها را به جز فاز ۱۱ که در حال انجام است، به پایان بردیم. تا اول دولت یازدهم ۱۰ فاز در پارس جنوبی افتتاح شده بود و ۱۷ فاز هم دولت یازدهم و دوازدهم افتتاح کرد که مجموع آن ۲۷ فاز می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین کشف نفتی تاریخ ایران هم امسال اتفاق افتاد، اظهار کرد: ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا را در منطقه جنوب غرب ایران کشف کردیم که مقداری از آن مربوط به سال‌های قبل بود اما ۲۲ میلیارد آن مربوط به همین سال‌های اخیر بود. در همه زمینه‌ها راه و راه‌آهن کارهای خوبی انجام شد و فقط ۳ طرح مهم اطراف تهران افتتاح کردیم؛ همچنین جاده مهم یا آزادراه تهران-شمال که فاصله ۹۰ کیلومتری را به ۳۲ کیلومتر تبدیل کرده است، افتتاح شداین پروژه یکی از شاهکارهای بزرگ راهسازی کشور ما از نظر راهسازی، تونل و پل است.

وی افزود: مردم بدانند که ما در شرایط سختی و تحریم این پروژه را تمام کردیم، رسانه‌ها با این عنوان پروژه‌ها را اعلام کنند که دولت و ملت ایران در سخت‌ترین شرایط تحریمی بزرگترین پروژها را افتتاح کرده است. تا دولت یازدهم ۱۷ درصد کار آزادراه تهران شمال انجام شده بود که ۸۳ درصد باقی مانده را این دولت در شرایط سخت انجام داد، به گونه ای که در سال اول دولت یازدهم تنها ۳درصد پیشرفت داشتیم و ۹۷ درصد باقی مانده در این ۶ سال انجام شد؛ اتمام این پروژه سیلی به آمریکا است یکی از سیلی‌ها به آمریکا موشک‌ها بود این همه، تصفیه‌خانه، فرآورده مهم و پروژه‌های متعدد سیلی‌های محکم به صورت ابرقدرت متجاوز است.

رئیس‌جمهور با اشاره راه اندازی راه آهن میانه_ بستان آباد، گفت: ما در شرایط تحریم و فشار، بیشترین خدمات را به روستا در زمینه‌های برق، آب جاده، فضای مجازی، بهداشت و درمان، ارتباطات و مدرسه انجام دادیم و کارهای بسیار عظیمی انجام شد؛ همچنین گازرسانی در روستاهای ما از ۱۴ هزار روستا، امروز به ۳۰ هزار روستا تا اسفند امسال رسیده است؛ با توجه به اینکه تحریم‌ها به زندگی مردم فشار می آورد اما در همین شرایط ما توسعه روستاها را انجام دادیم

روحانی در ادامه سخنان خود به بحران سیل در روزهای ابتدایی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در بخش اقتصادی از فروردین امسال ما حوادثی داشتیم که تقریبا در تاریخ ما بی‌نظیر یا کم‌نظیر بود، مثلا در موضوع سیل ابتدای امسال، طی چند روز باران به صورتی رقم خورد که در ۲۵ استان، ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت ایجاد کرد، البته این بارش رحمت الهی هم بود و نعمت‌هایی هم داشت از جمله؛ پر شدن دریاچه پشت سدها، ترمیم سفره‌های زیرزمینی، احیای تالاب‌ها که در تابستان نتیجه‌ آن را در صنعت برق مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: اما توانستیم پیش از پایان سال همه خانه‌هایی که نیاز به مرمت داشتند را مرمت کنیم و از میان آن هایی احداثی بود ۳۰هزار واحد را احداث کردیم و تعدادی نیز باقی مانده است و این قدرت مردم ماست که البته تجربیاتی هم در حوزه هواشناسی و مدیریت بحران و مدیریت سد ها به ما داد که امیدوارم در آینده از آن ها استفاده کنیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: اگرچه مساله هواپیمای اوکراینی برای همه ما مایه تاسف و ناراحتی بود اما دو اتفاق در برابر این خطای انسانی فردی صورت گرفت، نخست این که همه‌ مردم و مسئولان از مقام معظم رهبری تا سایر مسئولان با خانواده‌های این عزیزان در این سوگ شریک بودند و همه به خون این عزیزان احترام کردند و آن‌ها شهید محسوب شدند، کار دیگری که انجام گرفت، این بود که نیروی مسلحی که در چارچوب ماموریت خود مرتکب این خطا شد، این را بیان کرد و در کوتاه‌ترین زمان با شهامت و شجاعت عذرخواهی کرد، این کار هم در تاریخ خیلی نظیر ندارد، در کنار این حادثه تلخ اتفاقات زیبا را مشاهده کردیم.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: آن‌هایی که در دنیا کشور را اداره کردند، می‌دانند که چه فشاری بر دوش دولت بوده و چه زحمتی می‌طلبید این امر به معنای قدرت دولت و ملت ما است.

وی ادامه داد: ما به خاطر فشاری که در این سال مردم با آن مواجه بودند، حقوق کارمندها را ۲۰ درصد افزایش دادیم و در کنار آن حقوق کارگران را در مجموع امسال وضع بهتری نسبت به سال قبل داشت و برای سال آینده نیز افزایش حقوق را برای کارمندان و کارگران پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم فشار را بر مردم کمتر کنیم، همچنین یک بسته حمایتی را توانستیم برای ۶۰ میلیون از جمعیتی که تحت فشار بودند امسال اختصاص دهیم که از آبان در حال پرداخت است و در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری ما در کنار مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و امنیتی مهمی هم داشتیم، اولا دولت ما در پاسخ به دولت‌هایی که نتوانتسند به تعهدات خود عمل کنند، از اردیبهشت کاهش تعهدات را آغاز کرد و همه قید و بندها را کنار گذاشت و امروز ما با هیچ قید و بندی در صنعت هسته‌ای مواجه نیستیم که در نتیجه‌ آن کارهای بزرگی هم در این حوزه صورت گرفت. همچنین در دادگاه‌های بین‌المللی نیز پیروزی‌هایی را در برابر دولت آمریکا بدست آوردیم.

وی ادامه داد: در عین حال رفتار خصمانه آمریکایی‌ها را بی پاسخ نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت، و مشاهده کردید که نیروهای مسلح ما با حمله به یک پایگاه بزرگ آن‌ها در منطقه را با غرش موشک‌ها پاسخ رفتار آمریکایی‌ها را دادند و آن ها این را فراموش نخواهند کرد. پاسخ دیگری که به آمریکایی‌ها دادیم سقوط پهباد آن‌ها بود، سراغ ندارم در کشورهایی پهبادی به حریم آن‌ها تجاوز کند و قاطعانه با آن برخورد شود، آن هم با صنعت پدافند خودمان که در همین جا باید تشکر کنم از تمام تلاش‌هایی که در صنعت دفاعی در سال گذشته صورت گرفت.

روحانی گفت:‌ کرونا باعث شد دنیا ببیند در فقه ما تحجر وجود ندارد. اینکه نماز جمعه و اماکن متبرکه ما تعطیل شود اسان نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوه اوه چقدر راست گفته

      مخصوصا قیمتهای الان بازار خیلی تایید میکند حرف ایشان را

      پاسخ ها

      • @@@@@@@@@@@ ‌‌‌‌‌‌‌ ‌ SHiRViN

        خخخخخخخخخخخخ
        آخرین جوک سال

      • سعید

        آره راست میگه بنده خدا. تورم 90درصدی شده 85 درصد.

      • محمد

        ایشون منتخب ۲۴میلیون ایرانی هست. درود بر ازادی. درود بر روحانی. درود بر ایران.

      • بدون نام

        مگر مجبور هستی کاری که نتواستی انجام بدهید یک دروغ هم کنارش بگذاری به هیچکدام ازوعدههایت عمل نکردی ودگر نمیتوانی عمل کنی

      • بدون نام

        ملاک تورم سفره وحرف مردم.نه اون آمارای هردم بیلتون

      • بدون نام

        بقالی سر کوچه ما نرخ تورم واقعی تر می گوید تا دولت

      • محمد

        علی برکت الله.
        ایشون منتخب ۲۴میلیون ایرانی هستن که ازادانه بهشون رای داده شده. درود بر روحانی درود بر ازادی.

      • یک (۱) هموطن

        دکتر برو دکتر

      • بدون نام

        زمستون سرد و یه دنیا دروغ و یه راه شلوغ و .‌ رفیقم کجایی دقیقا کجایی

      • بدون نام

        بدترین دشمن شما بودین برای ای مملکت

      • بدون نام

        هیچکدام از حرف هاش راست نیست
        در مورد کمک معیشت به ۶۰ملیون نفر
        باید بگم که اطراف ما و خویشاوندان
        هیچ کس تا حالا یک ریال نگرفته.
        همه مون هم واجد شرایط هستیم

    • بدون نام

      باشه باشه

      پاسخ ها

      • دین تحمیق

        روحانی راست میگوید .

    • دادگر

      دروغ
      دروغ
      دروغ

      پاسخ ها

      • محمد

        دیگه دروغ گفتن براشون عیب نیست

      • بدون نام

        لعنت به 24 میلیونی که به این رای دادن

    • بدون نام

      خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر این خخخخخخخ نوشتن ها خز شده. اَهْ

      • بدون نام

        بازاین حرف زد

    • بدون نام

      خخخخخخ

    • بدون نام

      گویا جناب روحانی ساکن ایران نیستند،واقعاً افتخار بزرگیه که در سال98ایشان تورم رو کنترل کردند،وقاحت تا کجا؟،متاسفم که5ساعت تو صف ایستادم به این آقا رای دادم
      ...

      پاسخ ها

      • Reza Hassanzade

        منم متاسفم

      • بدون نام

        دفعه بعد هم ٥ ساعت وايميستي و به يكي ديگه رأي مي دي.خخخخ

    • بدون نام

      آقای روحانی فک کنم رییس جمهور یه کشور دیگس....

    • بدون نام

      یه نگا به صفره مردم بنداز ببین چه خبره

      پاسخ ها

      • بهزاد

        کاش یه نگاه به یک و دو و سه و چهار مردم هم بندازه.

      • بدون نام

        سفره، درست بنویسیم.

    • بدون نام

      شما آدم راست گویی هستین

    • بدون نام

      سال بعدکرونا قیمت ها را تقسیم بر 3 میکند

    • امیر

      خدایی راست میگن پراید ۲۰ میلیونی شد ۷۰ میلیون ....اینم یه گوشه از کاهش تورمی شونه

    • بدون نام

      .... واقعا مارو چی حساب کرده اخه

    • بدون نام

      مشخصه کاملا
      اونچنان رونقی تولید کنیم...
      خسته نمیشی ...

    • بدون نام

      واقعا متششششششکریم تو بهترینی

    • مریم

      اره خیلی داریم میبینیم ...

    • م

      با کمک کرونا

    • مملی

      فکر کنم ایشون معنی تورم را نمیدونه!
      ....

    • بدون نام

      نمیربمون بهارمییاد خربزه باخیار مییاد .خیلی دروغ بزرگی است

    • بدون نام

      صدگفته چون نیم کردارنیست باتوجه به تورم ۵۰درصد سال آینده باید حقوق بازنشستگان ۵۰درصدافزایش یابد

    • بدون نام

      هنوز صد روزی که گفتی ترسیده؟؟

    • امیرخان

      دروغ های شاخ دار،خجالت داره والا.....!!!!!!

    • محمد سلطان

      روحانی امسال ۱۳۹۸تا دروغ گفته.

    • 1515

      چرا با حرفاتون مردمو زجر میدین مردم ندارن بخدا ...

    • بدون نام

      میشه تا سال ۴۰۰. هیچ گونه. حرفی. نزنی. ...

    • بدون نام

      روحانی کجا زندگی میکنه ما که تورم را تو اسمون میبینیم

    • شایان

      از قیمت مسکن و خودرو کاملا معلومه نقطه به نقطه کجاست

    • ....

      چقدر خندیدم

    • ارتین

      خدایی....تو ایران....بنزین 1000ّّّّ. ...شد3000هزار حتما درجریان نیستید...یا ما سواد نداریم ..این یه نمونه

    • بدون نام

      جناب آقای رئیس جمهور این آمار بدرد کارشناسان اقتصادی می خورد .
      سفره های ملت نشان گر افزایش ویا کاهش تورم برای مردم است .
      بر خلاف صحبت های جنابعالی قیمت دلار آمریکا گویای تورم افسار گسیخته در جامعه است .

    • بندری

      خجالت بکش
      وقتی یه بار نری خرید
      صدرصد اطلاع پیدا نمیکنی

    • بدون نام

      تو فقط طول عمر ملت را کاهش دادی.

    • بدون نام

      ... ما به این تورم عادت داریم یه فکری به حال درمان این بیمارای کرونا بکن

    • پرویز

      در کشوری که رییس جمهورش مثل اب خوردن مردم را مورد تمسخر قرار دهد وجود ندار د البته ادعاهای دروغین رییس جمهور به دلیل نبود رکن چهارم دمکراسی یعنی ازادی مطبوعات است

    • بدون نام

      قیمت همه چی صد برابر شده

    • فلامرز بخشی زاده

      خخخخخخخخخ
      روحانی متشکریم

    • بدون نام

      باشه تو خوبی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خسته نباشی پهلوان خدا قوت دلاور

      • بدون نام

        خسته نباشی پهلوان خدا قوت دلاور

    • دهقان

      واقعا خیلی پررویی

    • amir

      چقدر دروغ
      تا کی دروغ
      مردم را مثل خودت حساب کردی

    • بدون نام

      سال ۹۸،سال افتخار ملت ایران بود!

    • بدون نام

      به اینکه تورم‌ کاهش دادید شکی نیست ولی احتمالا خواب دیدی جناب روحانی وقاحت دروغگویی بخشی از زندگی حسن کلید ساز وتیم اقتصادی دولتش هست

    • Mahdi

      ارواح عمت

    • بدون نام

      فکر کنم خواب دیده و توهم زده.

    • بدون نام

      حرف مفت میزنه سیاست ینی این بلدن خوب حرف بزنن تو عمل تسمه تایم پاره میکنن

    • بدون نام

      بادلار 16100

    • reza rahimi

      خب راست میگه بنده خدا هزار پله رفتیم بالا و خوشبختانه تونستیم پنج پله بیاییم پایین

    • بدون نام

      یعنی هر چی بگی ،مخالفش دقیقا درسته

    • ا

      جناب روحانی یا از بازار بی خبری یا خبرها را نادرست به شما اعلام میکنند ویا دوست داری همینجوری یه چیزی بگی تا مردم را دلخور کنی .

    • کوه یخ

      دروغگو ها به بهشت نمی‌روند
      حتی اگه دروغ سیزده بدر رو ۱۵ روز جلوتر بگن

    • خسته

      ببند که هرچی میکشیم بخاطر بی لیاقتی تو هست

    • رضا

      جک سال ۹۸ شاید در محله اونا کاهش داشته

    • بدون نام

      کل حرفات دروغه از هواپیمایی مسافری گرفته تا تورم و کرونا همش دورغه روحانی .فکر کنم هر کی ب غیر از تو میومد وضعیت ما مردم اینجوری نمی شد از دلار ۱۶۰۰۰ هزار تومان و سکه ۶۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومن و مواد غذایی که خدایش خیای گرون شده و توان خرید خیلی بد شده .حسن روحانی برو فقط برو .

    • بدون نام

      خدا از سرت نگذره

    • بهزاد

      از همه چی گفت جز سردارم

    • خلیل جعفری

      با تشکر...

    • تنهای تنهای تنها

      دم قهرمانان اقتصادی میهن گرم
      هیچ کشور متخاصمی نمیتونست مثه شما قهرمانان اقتصادی سفره ی مردم و اینجوری خالی کنه
      واقعا دس مریزاد
      تحریم های امریکا رو بدجوری سرکوب کردین
      خوش بحال تورم که اینجوری مهار شد

    • بدون نام

      این مثلاً تعریف بود ؟!!!

    • رضا

      سلام آقای روحانی شما چیفکر میکنید باچه رو این حرف رومیزنید من اگه جای شما باشم اول از مردم معذرت خواهی میکنم بخاطر وضعیت بد اقتصادی که پیاز امروز در گنا باد پانزده هزارتومان بقیه اش پیش کش.................... ؟؟؟

    • م.ص.

      پس اینا کی بودند اومدند در حرمها را شکستند؟!

    • یعقوب

      روحانی ایا امامزاده عین وغین خبری دارید تعطیله

    • بدون نام

      آره راست میگی تو اونایی که در حرمارو شکوندن که دست پروروه خودتونن

    • برق

      تو هم فکر کردی با دسته کورها طرف هستی

    • بدون نام

      کرونانشون دادفقط ادعاداریم وگرنه تمرگیده بودیم خونه هامون

    • بدون نام

      دکترروحانی منم حرفهای شماراباورکردم.

    • بدون نام

      جوک سال،همیشه اولین باشی.

    • اسماعیل محمدی

      خدایش با مردم خیلی رو راست هستن اینا خخخخخخ

    • ایرانی

      شکم گرسنه چه ربطی به فقه داره؟؟
      مریضی که پول درمان را نداره چکار به فقه داره؟؟
      این مردکه چرا دروغگو بار اومده؟؟؟
      لطفا جواب منطقی بدین به مردم
      یروزی پشیمون میشید

    • تیتک بل

      توجه توجه رکوردپینوکیوشکسته شد

    • کامبیز

      دارد..... به شدت هم دارد

    • آزاد

      برعکس ،که شما تحجر را زنده کردید

    • بدون نام

      منظور اینکه بیا گاز اینا را هم تحریم کن زیادی درآمد دارن
      درسته؟!؟!

    • مهدی

      البته بشرطیکه روغن گل بنفشه ، لیس زدن ضریح، و شکستن در حرمهای مقدس قم و مشهد جزو تحجر ها حساب نشه

    • بی خیال دنیا

      از اینکه موجبات خنده ما را در این لحظات آخر سال و شرایط حساس فراهم کردی .ممنون و سپاس

    • بدون نام

      از ترس جانتان تعطیل کردید چون مجبور بودید خودتان در صف اول باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج