۹۷۵۲۳۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۲۰ استان کشور در وضعیت نارنجی هستند

۲۰ استان کشور در معرض جاری شدن سیل یا درگیر سیل هستند. استان کرمان بیشترین درگیری با سیل را دارد و روستاهای این استان همچنان گرفتار در محاصره سیلاب هستند و امدادرسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان در حال انجام است.

رکنا: ۲۰ استان کشور در معرض جاری شدن سیل یا درگیر سیل هستند. استان کرمان بیشترین درگیری با سیل را دارد و روستاهای این استان همچنان گرفتار در محاصره سیلاب هستند و امدادرسانی هوایی و زمینی به سیل زدگان در حال انجام است.

حامد سجادی معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور چنین گفت : براساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در نواحی غربی، جنوب و جنوب شرق کشور در این مناطق وضعیت نارنجی اعلام شده، کلیه شعب و پایگاه های امداد و نجات در آماده باش قرار دارند. تبادل اطلاعات با مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در حال انجام است . نقشه مربوط به تغییرات جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب شکل گرفته است. انبارهای امدادی مراکز استانی و شعب انجام شده و تجهیزات و اقلام اسکان و تغذیه اضطراری تکمیل شده است .

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ استان کشور( آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، چارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی ، رضوی و شمالی ، خوزستان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کرمان ، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان ، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان) در معرض یا درگیر سیل هستند ادامه داد: تاکنون به ۶۶ شهر و روستا و محور کوهستانی امدادرسانی صورت گرفته است . به ۱۵۲۷۵ نفر امدادرسانی شده است . ۱۳۵۴ نفر در محل اسکان اضطراری مستقر شده اند. ۸۹ نفر در شرایط بحرانی قرار گرفته ، بعد از نجات به مناطق امن منتقل شدند.

سجادی با گفتن اینکه بالگردهای امدادی در آماده باش برای کمک به سیل زدگان هستند گفت: ۱۰۲ خانه نیز که درگیر سیل شده بودند با کمک نیروهای امدادی آب داخل شده به منازل تخلیه شد.

معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در خصوص اقلام کمکی که تاکنون به سیل زدگان اهدا شده است چنین توضیح داد: ۲۰۵ چادر ، ۴۵۰۹ پتو، ۱۷۲۴ تخته موکت، ۱۳۹۳ کیلوگرم برنج، ۴۲۶ کیلوگرم نایلون ، ۲۳۲۶ بسته غذایی ،۲۶۲۱ کنسرو در بوشهر ، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان توزیع شده و امداد رسانی ادامه دارد.

وی در خصوص امدادرسانی به استان کرمان به عنوان استانی که بیشتری درگیری را درحال حاضر با سیل دارد گفت : تاکنون به ۱۳۰ روستا در ۴ شهرستان ( رودبارجنوب، ریگان، قلعه گنج و کهنوج امدادرسانی شده است و امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم انوشه

      نارنجی از چه رنگی تشیکل میشه در صد بگو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج