جاباما
۹۷۶۱۵۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ماسک پارچه‌ای مناسبِ پیشگیری از کرونا نیست

کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک‌های پارچه‌ای معمولی به ویژه پس از شست و شو برای پیشگیری از ویروس کرونا مناسب نیست.

خبرگزاری ایرنا: کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک‌های پارچه‌ای معمولی به ویژه پس از شست و شو برای پیشگیری از ویروس کرونا مناسب نیست.

داوود آقابابایی روز شنبه در این زمینه اظهار داشت: عمر مفید ماسک‌های پارچه‌ای مورد تایید معاونت غذا و دارو، بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزدیک به چهار ساعت است و هیچ ماسک قابل شست و شویی وجود ندارد.

وی افزود: عده‌ای با تاسف در کارگاه‌های شخصی خود اقدام به تولید ماسک‌های پارچه‌ای با عنوان قابل شست و شو کردند و به وفور در سطح شهرستان و مرکزهای مختلف عرضه می‌کنند.

کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: این نوع ماسک‌ها به صورت غیراصولی و از پارچه‌های نامناسب تهیه می‌شود که نه تنها تاثیری در مقابله با ویروس کرونا ندارد بلکه خود به بروز حساسیت‌های تنفسی نیز منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: ماسک‌هایی با پارچه غواصی که این روزها زیاد استفاده می‌شود هم مورد تایید وزارت بهداشت نیست و مانع عبور ذرات نمی‌شود.

آقابابایی بیان کرد: ماسک استاندارد و مناسب برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک جراحی بدون سوپاپ استاندارد دارای تاییدیه معاونت غذا و دارو است.

وی تاکید کرد: ماسک‌هایی مورد تایید این معاونت است که دارای برچسب و کد مخصوص باشند و استریل کردن ماسک‌های پارچه‌ای با اسپری الکل هم مورد تایید نیست.

کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا از ظرفیت‌های تولیدی شهرستان استفاده شده است و ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار همه اصناف، اداره‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته و قرار شده پارچه‌هایی برای تولید ماسک به تایید وزارت بهداشت برسد و سپس با الگوی دوخت به خیاطان داده شود.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.

شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج