جاباما
۹۷۶۶۹۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

کارکنان خدماتی فوت‌شده، شهید خدمت هستند

معاون خدمات شهری شهردار کرمان با بیان اینکه کارکنان خدمات شهری در جبهه مقابله با ویروس کرونا قرار دارند گفت: در نشست معاونان خدمات شهری شهرداری های کشور موضوع «شهید خدمت» محسوب شدن کارکنان خدمات شهری که در اثر آلوده‌شدن به ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کوید ۱۹، فوت می شوند مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا: معاون خدمات شهری شهردار کرمان با بیان اینکه کارکنان خدمات شهری در جبهه مقابله با ویروس کرونا قرار دارند گفت: در نشست معاونان خدمات شهری شهرداری های کشور موضوع «شهید خدمت» محسوب شدن کارکنان خدمات شهری که در اثر آلوده‌شدن به ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کوید ۱۹، فوت می شوند مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

"مهدی نیکویی"ظهر امروز در حاشیه نشست معاونان خدمات شهری شهرداری‌های سراسر کشور، با معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از طریق ویدیوکنفرانس در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست ویدیوکنفرانس که جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها و همچنین معاونان خدمات شهری و مدیران عامل سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری شهرداری‌های کل کشور، حضور داشتند، اقدامات شهرداری‌های کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا، مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وی با بیان این‌که گندزدایی و ضدعفونی اماکن شهری و تغسیل و تدوین اموات آلوده به ویروس کرونا، براساس پروتکل‌های اجرایی، از جمله شرح وظایف شهرداری‌ها در مقابله با شیوع ویروس کروناست، گفت: در این رابطه شهرداری‌های مناطق، با ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی، سازمان‌های پسماند شهرداری، با جمع‌آوری و دفع زباله‌های عفونی، سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، با در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات خود برای گندزدایی و ضدعفونی اماکن شهرها و سازمان‌های آرامستان‌ها، با تغسیل و تدوین اموات آلوده به ویروس کرونا، به جلوگیری از شیوع این ویروس کمک می‌کنند و همانند کادر درمانی، در جبهه اول مقابله با این ویروس قرار دارند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان با بیان اینکه به همین دلیل مطرح شد کارکنان خدمات شهری که در اثر آلوده‌شدن به ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کوید ۱۹ فوت کنند، به‌عنوان «شهید خدمت» محسوب ‌شوند، گفت: در این نشست این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

نیکویی در ادامه با بیان اینکه در این نشست معاونان خدمات شهری شهرداری‌های کشور نیز، موارد و مشکلات مختلفی ارایه کردند؛ ضمن آنکه ما هم چند مشکل از جمله در رابطه با نوع ماده ضدعفونی که برای گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی استفاده می‌شود، مطرح کردیم اظهار کرد: همچنین در این جلسه تاکید شد مواد ضدعفونی‌کننده، در جاهایی استفاده شود که سطوح، بیشترین تماس را با دست افراد دارد و قرار نباشد تمام معابر را شست‌وشو کنیم؛ بلکه مبلمان شهری، بوستان‌ها، پارک‌ها و اماکن عمومی از جمله بازار بزرگ، به‌صورت مکرر و روزانه و شبانه ضدعفونی ‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان افزود: همچنین درخواست کردیم یکسری امکانات و تجهیزاتی در اختیار تمام شهرداری‌های کشور قرار گیرد؛ ضمن اینکه در این جلسه مصوب شد سوخت مورد نیاز به شهرداری‌های کشور از جمله شهرداری کرمان ارسال شود.

تستِ کارگران فعال در مقابله با شیوع ویروس کرونا

نیکویی با بیان این‌که پزشک‌ها و کادر درمانی که در مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، قرنطینه می‌شوند، اما کارگران خدمات شهری هر روز در مواجهه با این ویروس هستند، گفت: این افراد بدون آنکه تست و کنترل شوند، به خانه باز می گردند که ممکن است انتقال ویروس از طریق همکاران ما بیشتر باشد؛ بنابراین، مقرر شد کارکنان حوزه خدمات شهری که در جبهه اول مقابله باشیوع این ویروس هستند، از طریق مرکز بهداشت، تست‌ و کنترل شوند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان ادامه داد: برای جمع‌آوری متکدیان هم مقرر شد دستورالعمل ویژه در نظر گرفته و ابلاغ شود.

حضور در پارک‌ها ممنوع است؛ هیچ‌گونه خدماتی ارایه نمی‌کنیم

نیکویی بیان کرد: در این جلسه اعلام شد شهرداری کرمان اطلاع‌رسانی کرده تا اطلاع ثانوی، شهروندان به هیچ‌وجه در بوستان‌ها و پارک‌های شهر حضور پیدا نکنند؛ ضمن این‌که هیچ‌گونه خدماتی در بوستان‌ها ارایه نمی‌کنیم و سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها هم مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شد موارد مطرح‌شده، در وزارت کشور مورد بررسی قرار گیرد و به‌عنوان دستورالعمل، به شهرداری‌های کل کشور ابلاغ شود، در رابطه با اقدامات شهرداری برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی شهر در مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز گفت: علاوه بر نیروهای شهرداری که در شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه و سازمان‌های پسماند، فضای سبز و شرکت‌های خدماتی زیرمجموعۀ سازمان پسماند، کار ضدعفونی را انجام می‌دهند، با توجه به وسعت شهر کرمان، برخی از نیروهای جهادی هم به کمک شهرداری کرمان آمده‌اند که ضدعفونی نقاط حاشیه و حومه شهر و قسمت‌هایی از شهر را بر عهده دارند.

در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی‌کننده به اتحادیه‌های اصناف

نیکویی به تولید مواد ضدعفونی‌کننده با همکاری شهرداری، بسیج مردمی و سپاه اشاره کرد و گفت: تمام ادارات و ارگان‌ها نیز می‌توانند هر روز مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

وی از در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی‌کننده به اصناف مختلف خبر داد و گفت: همچنین از اصناف مختلف درخواست می‌کنیم محدوده کار خودشان، از جمله سطح تماس مغازه‌ها، شامل ویترین‌ها، دستگیره‌های درها و غیره را ضدعفونی کنند.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان افزود: در صورت نیاز بیشتر به مواد ضدعفونی‌کننده، این مواد از طریق اتحادیه‌های اصناف، در اختیار اصناف مختلف قرار می‌گیرد؛ بنابراین، اتحادیه‌ها می‌توانند مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز برای ضدعفونی اصناف را تحویل گرفته و به مغازه‌دارها تحویل دهند.

تحویل ماسک و دستکش به کارگران حوزه تنظیف و جمع‌آوری زباله

نیکویی در خصوص تحویل ماسک و دستکش به کارگران حوزه تنظیف، جمع‌آوری زباله و ضدعفونی‌کننده اماکن عمومی گفت: شرکت‌های زیرمجموعه خدمات شهری که در حوزه جمع‌آوری زباله و تنظیف و همچنین ضدعفونی اماکن فعالیت می‌کنند، موظف هستند ماسک و دستکش مورد نیاز کارکنان این حوزه را تأمین کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهند؛ ضمن آنکه با توجه به ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، حوزه خدمات شهری شهرداری هم، تعدادی ماسک و دستکش تهیه کرده و از طریق مناطق پنج‌گانه، در اختیار کارکنان این حوزه قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهردار کرمان با اشاره به اینکه نظارت لازم هم وجود دارد تا نیروهای خدماتی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند افزود: دو خودروی سازمان پسماند نیز به مه‌پاش مجهز شده تا در اماکنی که ضرورت دارد، از مه‌پاش استفاده کنیم، اما تأکید بر ضدعفونی سطوحی است که بیشترین تماس را با دست شهروندان دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسینعلی

      واقعا که عجب لطفی کردند حیرتا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج