جاباما
۹۷۷۶۲۵
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع کرونا

"احمد المنظری" مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در گزارش هفتگی‌اش اعلام کرد، شاهد افزایش نگران کننده مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در خاورمیانه هستیم.

خبرگزاری ایرنا: "احمد المنظری" مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در گزارش هفتگی‌اش اعلام کرد، شاهد افزایش نگران کننده مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در خاورمیانه هستیم.

به گزارش تارنمای "مصری الیوم"، المنظری در گزارش هفتگی‌اش اعلام کرد، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در یک هفته گذشته در منطقه خاورمیانه از ۳۲ هزار و ۴۴۲ به ۵۸ هزار و ۱۶۸ نفر افزایش یافته است.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی افزود: با وجود خطرناک‌بودن شرایط، همچنان فرصت برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ در منطقه خاورمیانه وجود دارد.

وی ادامه داد: ما نیازمند تدابیر فوری هستیم و رهبران کشورها نقشی محوری در این خصوص دارند، همه دولت‌ها و مردم منطقه باید از یک اقدامات کارساز پیروی کنند.

المنظری تأکید کرد: افزایش شمار مبتلایان بیانگر سرعت انتقال بیماری است و راه‌هایی که برای مقابله با انتقال این بیماری وجود دارد، آن است که کشورها در تست تمام افراد مشکوک به کرونا و شناسایی افرادی که با بیماران ارتباط داشته‌اند، جدیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: تدابیر مناسب برای قرنطینه باید عملی شود ،قرنطینه مبتلایان قطعی به کرونا یک موضوع بسیار مهم است و باید دامنه آن در بسیاری از کشورها گسترش یابد، همچنین تمام این اقدامات برای مبارزه با انتقال بیماری و جلوگیری از شیوع آن بسیار اهمیت دارد و در تغییر روند این بیماری همه‌گیر سهیم خواهد بود.

المنظری گفت: در خانه بمانید و از خود مراقبت کنید، این یک شعار نیست بلکه یک پیام هشدارآمیز برای نجات جان افراد است.

مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی افزود: فردی که علایمی چون تب، سرفه دارد باید خود را قرنطینه و از تماس با دیگران خودداری کند و درصورتی که در تنفس دچار مشکل شد، حتما به دنبال مراقبت پزشکی باشد.

المنظری گفت: هنوز برای مقابله کرونا در خاورمیانه فرصت داریم اما این فرصت هر روز کمرنگ‌تر می‌شود.

وی افزود: چشم‌انداز منطقه‌ای ما برپایه حمایت از بهداشت تمام افراد و مشارکت همگان استوار است و اهمیت نقش تمام کشورها و جوامع و افراد خاورمیانه یکسان است و تنها با اجرای تدابیر جدی و مناسب و پیروی از یک رویکرد جامع که برپایه همبستگی و تلاش استوار باشد، می‌توان با کووید-۱۹ مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه رو به وخامت بگذارد.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و ۱۴هزار و ۷۴۷ نفر رسید. از این تعداد ۵۳هزار و ۱۶۶ نفر جان باخته و ۲۱۲ هزار و ۱۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      د ر خاور میانه ایران بتنهایی 51000 الوده داره ودر صدر جدول قرار داره بزودی رکورد چین را هم خواهیم شکست تا اسیا قدرت اول باشیم افرین به هوش و ذکاوت مسئولین اینها باید جهان را مدیریت کنند تا دنیا به رفاه و ارامش برسه

    • بدون نام

      اون جمله اش که گفت هرگز اجازه نخواهیم داد که ویروس کرونا در منطقه خاورمیانه رو به وخامت بگذارد رو دوست دارم!!

    • بدون نام

      معلولین از مسئولین توانگرترن ......که در آفرینش ز یک گوهر ن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج