جاباما
۹۷۷۷۶۶
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بازار مسکن چه روندی را پیش خواهد گرفت؟

نایب رئیس مشاوران املاک با اشاره به تاثیر کرونا ویروس بر بازار مسکن،‌گفت: از اوایل اسفندماه با شیوع کرونا،‌معاملات مسکن متوقف شده است.

تسنیم نوشت: نایب رئیس مشاوران املاک با اشاره به تاثیر کرونا ویروس بر بازار مسکن،‌گفت: از اوایل اسفندماه با شیوع کرونا،‌معاملات مسکن متوقف شده است.

حسام عقبایی با یادآوری این که نیمه اول سال گذشته قیمت مسکن رشد محسوسی داشت، اظهار کرد: بازار مسکن در نیمه دوم بازار آرامش بیشتری پیدا کرد و به نوعی رکود پیدا شد و تا اواسط بهمن ماه به طول انجامید و سپس ما از اواسط بهمن تا اوایل اسفند ماه شاهد افزایش نسبی قیمت نسبت به رکود قبلی بودیم.

وی با بیان این‌که با شیوع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته مسکن ارزان نشده ولی معاملات مسکن متوقف شده است، پیش بینی کرد: پس از مساعد شدن شرایط شاهد وضعیت بهتر معاملات از نظر حجم هستیم و از نظر قیمت هم قیمت مسکن زیر خط تورم افزایش خواهد داشت. تورم در بخش مسکن در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است و در بافت های مختلف کشور این افزایش قیمت متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی خانه خالی داریم، افزود: در کشورهای توسعه یافته تقریبا ۵ درصد از خانه هایشان خالی است اما در کشور ما این رقم حدود ۱۰ درصد است. طبق جدیدترین آمار مرکز آمار در کشور تقریبا ۲۵ میلیون واحد مسکونی داریم که از این تعداد حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون واحد خالی است.

نایب رئیس مشاوران املاک با به اینکه در کشور ما مسکن به میزان مصرف جامعه وجود ندارد، گفت: حتی با وجود خانه های خالی کفاف این جمعیت را نمی دهد. برخی از این خانه ها لوکس و بسیار مدرن و لاکچری هستند که اصلا طبقات متوسط و ضعیف جامعه امکان اجاره کردن این خانه ها را هم ندارند. برخی از این واحدها خارج از شهرهای بزرگ هستند و تسهیلات لازم مثل آب و برق و گاز و راه را ندارند و مابقی اینها نیز در حدی نیست تا بتواند کفاف نیاز جامعه را بدهد.

عقبایی افزود: سالی بین ۷۰۰ تا یک میلیون ازدواج در کشور را داریم ولی تولید کشورمان زیر ۳۰۰ هزار واحد مسکونی است. وقتی تولید مسکن در کشور افزایش پیدا کند، قیمت ها متعادل خواهد شد و قدرت خرید افزایش می یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفکر نون باش که خربزه آبه با این وضع مرگ ومیر کرونا مطمئن باش خانه ارزان می شوداین امر الهی است از دست بشر خارج است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج