۹۷۷۸۲۱
۷۹ نظر
۵۰۰۷
۷۹ نظر
۵۰۰۷
پ

وزارت بهداشت: آغاز به کار مشاغل ممنوع است

سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آغاز به کار برخی مشاغل از فردا شنبه ۱۶ فروردین گفت: تمامی مشاغل باید تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند، به این صورت آغاز به کار مشاغلی که جزء موارد استثنا قرار نگرفته است ممنوع بوده و اگر کارفرمایی اقدام به بازگشایی محل کار کند متخلف است؛ چراکه مصوبات ستاد مقابله با کرونا عینا مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و با متخلفان برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: کیانوش جهانپور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، در خصوص روند تعیین قیمت و نظارت بر قیمت‌گذاری کالاها و تجهیزات پزشکی، گفت: وزارت بهداشت این روزها اصلی‌ترین مشتری خرید اینگونه وسایل است و کار نظارت بر قیمت گذاری بر عهده نهادهای دیگر است.

برخی از کالاها به خصوص در حوزه ملزومات پزشکی ممکن است شامل قیمت گذاری در کمیسیون قیمت گذاری نباشد. ماسک هم تا اوایل شناسایی کرونا در کشور شامل این مورد نبود و پس از آن هم فقط یک نوع ماسک قیمت گذاری شد. نظارت بر بازار این اقلام مربوط به وزارت صمت و تعزیرات حکومتی و نهادهای نظارتی است.

کمک‌های با ژست سیاسی آمریکا و رژیم قدس اشغالی نخواهیم پذیرفت

جهانپور درباره صحبت‌های ترامپ در مورد کمک به مردم ایران گفت: بحران در همه جهان به واسطه کرونا وجود دارد و مشکلاتی را در زمینه تامین اقلام بهداشتی در آمریکا هم شاهد هستیم، حساب مردم آمریکا از دولت آنها جداست و ما هم برای مشکلات مردم آن کشور ناراحت خواهیم بود اما قطعا ادعای کمک آمریکا به کشور از طریق کمک دارو و تجهیزات پزشکی ژست فریبکارانه است.

مردم ما نیازی به بذل و بخشش ندارند و اگر تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه برطرف شود، مردم ایران می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند. ما هیچ کمکی که با ژست سیاسی از طرف آمریکا و رژیم اشغالگر قدس انجام می‌شود را نمی‌پذیریم و تنها کمکی که آمریکا می‌تواند بکند، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران است.

سامانه‌ی غربالگری، راهی موثر در کنترل کرونا

وی درباره غربالگری کرونا تصریح کرد: چشمگیرترین و موثرترین و مفیدترین اقدامی که در همه روزهای اخیر در کشور انجام شده و برخی کشورهای دیگر نیز این کار را آغاز خواهند کرد، سامانه غربالگری است. این کار با سامانه ۴۰۳۰ یا خوداظهاری از طریق سایت انجام شده است. اگر بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یافته و به سمت مدیریت کرونا رفته‌ایم، از مسیر بسیج ملی مقابله با کرونا بوده که اولین گام آن خود اظهاری است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای کمک به ما کار غربالگری و پایش و مراقبت را انجام می‌دهند. نکته مهم آن است که علائم در همه افراد یکسان نیست و قرار نیست هر کس در این سامانه مورد غربالگری قرار گرفت به مراکز درمانی مراجعه کند. برای افرادی که فاقد علائم باشند تنها توصیه‌های بهداشتی را گوش زد خواهیم کرد. ۹۸.۸ درصد افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند علائم بیماری نداشته‌اند.

وی افزود: نوع غربالگری در کشور ایران مورد تایید و تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است. توجه کنید همیشه راه حل‌های گران قرار نیست اثر بخشی داشته باشد گاهی می‌توانیم با روش‌های ارزان‌تر اقدامات اساسی‌ انجام دهیم.

تمام حواشی داروی فاوپیراویر

وزارت بهداشت از ابتدا اعلام کرد که داروی فاوپیراویر در اروپا و آمریکا هم مورد تایید قرار نگرفته است. این دارو در ژاپن برای آنفلوآنزا تولید شده بود و در ژاپن هیچ گزارشی مبنی بر این‌که این دارو در زمینه کووید ۱۹ سودمند است، حتی از طرف شرکت سازنده هم گزارش نشده است. در چین هم این دارو روی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آزمایش شده و گفته‌اند تاثیر نسبی داشته و حتی مقاله‌ای که در این زمینه منتشر شده بود، پس گرفته شد. به هر حال مقاله محکمی از مطالعه علمی و بالینی مبنی بر اثربخشی داروی فاوپیراویر وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برخی در فضایی احساسی و از طریق صفحات مجازی اعلام کردند ما محموله اهدایی ژاپن را روی ۳۰ بیمار آزمایش کرده و پاسخ گرفته‌ایم. اگر این صحیح باشد باید نتیجه آن در مجله‌های علمی چاپ شده باشد یا به وزارت بهداشت ارائه کرده باشند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد: چیزی که از سوی هیچ نهادی در هیچ کشوری تایید نشده، چطور بدون مستندات علمی می‌تواند قابل تایید باشد. اگر کسی قصد تولید یا واردات دارد باید بداند تجویز و توزیع آن منوط به تایید کمیته درمان در وزارت بهداشت و مهر صحت سازمان غذا و دارو در زمینه اثربخشی آن است. در غیر این صورت تولید و واردات آن امکان پذیر نیست.

ادعای نشت اطلاعات هویتی از سوی وزارت بهداشت صحت دارد؟

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای نشت اطلاعات هویتی افراد از سامانه‌های وزارت بهداشت گفت: اطلاعات دقیقی در زمینه نشت اطلاعات نداریم. به هر حال وقتی اطلاعات در سامانه‌هایی قرار می‌گیرد حتی با اجرای تمهیدات اساسی امنیتی،‌ افراد خرابکاری در داخل و خارج مرزها با انگیزه‌های مختلف، سوء استفاده می‌کنند تا اطلاعات سامانه را بتوانند هک کنند و از این اطلاعات، داده‌هایی را استخراج کنند. این موضوع از مسیر سازمان‌های امنیت سایبری پیگیری می‌شود، البته هر سامانه‌ای در معرض این خطر وجود دارد.

بررسی آثار فاصله گذاری اجتماعی در کنترل کرونا

وی درباره اجرای فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، گفت: هر آنچه امروز به عنوان بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزیکی است که از هفته اول اسفند آغاز و در فروردین تشدید شد. اکنون در وضعیت پاندمیک بیماری قرار داریم و کشورهای اطراف ما هم درگیر این بیماری هستند و در نمودارهای شیوع و ابتلا با ما همزمان نیستند. در نتیجه هر وقت این محدودیت کاسته شود، ریسک افزایش ابتلا وجود دارد. آغاز به کار مشاغل باید گام به گام و هوشمندانه انجام شود که پروتکل‌های آن در فاصله گذاری هوشمند به دولت اعلام و پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: ایران در مقایسه با اغلب کشورها در زمینه مقابله با کرونا چند امتیاز جلو است؛ گروه‌های مختلف مطالباتی دارند و باید با ظرافت و با دقت برنامه ریزی شود. در غیر این صورت ممکن است باعث خیز شدیدتر بیماری شود. اگر به توصیه‌های وزارت بهداشت در این حوزه عمل شود و فاصله گذاری هوشمند در دستور کار قرار بگیرد و مرحله به مرحله اتفاق بیفتد، بازگشت بیماری در شرایط پیک متصور نیست.

بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا

وی در خصوص مباحث مطرح شده برای بازگشت داشجویان ایرانی از ایتالیا، گفت: از این موضوع که آیا خود دانشجویان هزینه سفر را پرداخت می‌ کنند یا خیر اطلاعات دقیقی ندارم اما قاعدتا اگر قرار باشد پروازی اختصاصی به ایتالیا فرستاده شود ممکن است هزینه آن را دولت پرداخت کند. از سوی دیگر موضوعی که وظیفه وزارت بهداشت در این زمینه است، پیگیری و غربالگری سلامت این دانشجویان است که در صورتی که این کار در کشور مبداء انجام شده باشد، تحت نظر ما قرار خواهد گرفت.

تعیین تکلیف آغاز به کار مشاغل خصوصی پیش از 20 فروردین

جهانپور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آغاز به کار برخی شرکت‌های خصوصی و... افزود: تمامی مشاغل باید تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند به این صورت آغاز به کار مشاغلی که جزو موارد استثناء قرار نگرفته است ممنوع بوده و اگر کارفرمایی اقدام به بازگشایی محل کار کند متخلف است چراکه مصوبات ستاد مقابله با کرونا عینا مانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و با متخلفین برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر آیین‌نامه‌های ابلاغی به ادارات و... پیش از نوروز ابلاغ شده است؛ سلامت حقوق عامه مردم است و مدعی‌العموم به تخلفات ورود خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط بگین مردم از کجا نان بخورند کرایه خانه بدهند قسط بانک بدهند

      پاسخ ها

      • ساراازاصفهان

        من کرایه خونه باید بدم کرایه مغازه باید بدم بزارید مابریم مغازه هامونو باز کنیم خوب دزدی کنیم چکار کنیم؟؟

      • نیکنام

        با اجازه پیمانکار فردا موتوژن تبریز دایره....کی به کیه

      • رضا

        در خانه نمانیم شاید بخاطر کرونا تلف بشیم
        در خانه بمانیم حتما از گرسنگی خواهیم مرد

      • علی

        داداش تراکتورسازی تبریز از پنجم بازه

      • بدون نام

        اینایی که نظر میدین که می خواین برید سر کار، به اینم فکر کنید که اگه رفتید و کرونا گرفتید، همه اون هزینه ها سر جاشه، دوا دکتر و بیماری و مرگ و میر هم میاد بهشون اضافه میشه!

    • بدون نام

      پس چرا شر گت های سایپا و ایران خودرو باز هستن از اول فرودین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشون بصورت داوطلبانه بخاطر اضافه کاری دارن میرن من خودم ایران‌خودرویی هستم ولی ازترس مبتلا شدن وانتقال به خانواده نرفتم اینا ازاون تیپ ها هستند که ازپول نمی‌گذرند وگرنه می تونی بری می تونی نری دل بخواه است ولی بخاطر اضافه کاری همه میرن چون این پول لامذهب ی عده بخاطرش هرکاری می‌کنند

      • بدون نام

        ماهم به صورت داوطلبانه میریم کارگریمونو بکنیم از گرسنگی نمیریم.پس اجباری در کار نبوده اختیاریه

      • بدون نام

        دولت وظیفه ش حقوق دادن ب کل مردم است ظلمی دیگر بخاطر ویروس به اونای که فقیر هستند بدهند

      • بدون نام

        آقای عزیز به اطلاعیه دقت کن مراکز تولیدی باز هستند و مراکز خدماتی بسته

    • رضایی

      خدای ما از ویروس کرونا کمتر ترس داریم واز ویروس گرسنگی می ترسیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .....مردم نون شب ندارن حرف زور می زنه

      • بدون نام

        وقت یک وضعیت حاد ایجاد شده همه باید تبعیت کنند و سختی را تحمل کنند

    • بدون نام

      پول نقد هم بدن بد نیست!!!

    • بدون نام

      آقای جهانپوروظیفه شما نیست صحبت سیاسی بکنید این کاربهده ارگانهای دیگه ست شما فقط درچهارچوب وظایف خود صحبت کنید

      پاسخ ها

      • بهروز

        کاش همه در چارچوب خودش حرف بزنن

    • امین

      اقا اصلا قبول ممنوع مردم چجوری از کجا بیارن خرج روزانه خودشون شما بیا اول یه راهکار بده بعد ممنوع کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا امین من هم کاملا با شما موافقم اینها همین جوری باری به هر جهت حرف میزنند فکرشان اصلا به این چیزها خطور هم نمیکنه چون جیب خودشان پره و نفسشان از جای گرم بلند میشه فقط دو دستی چسبیدند به کرونا مبادا از دستشان فرار کنه.

    • بدون نام

      شرکت کروز اعلام کرده پرسنل فردا بیان سر کار، کی جوابگوی این برده داری است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون آن شرکت تولیدی است و باید باز باشد و صرفا خدماتی ها باید بسته باشند . در این شرایط بهترین راه حل همین لست

    • گذرموقت

      چرا باید معلم ودکارمند حقوق داشته باشن تو تعطیلی ولی ماکارگرا تعطیل بودن برام کابوس باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون از اولش پارتی داشتن که این شدن

      • کاک نادر

        یکماهه بلاتکلیف درخانه ماندیم باکلی قرض وچک باید بدیم ومخارج خونه....
        نیروی پیمانکار بودیم پتروشیمی نه کمک معشیتی نه چیزی ...

      • ‌....

      • معلم

        معلمها تعطیل نیستند دارند از طریق فضایی مجازی تدریس میکنند وقراره به مدت ایام تعطیل درمدارس حضور داشته درس بدهند این رابفهم.....

      • بدون نام

        آقای بهداشت ما از کجا بیاریم بخوریم

      • بدون نام

        من شوهرم کارگره فقط اول فروردین سرکار نرفت .هر روز میره چون نره از گرسنگی میمیریم.ماهم میترسیم ولی کی به داد ما میرسه.فقط بلدن حرف بزنن

      • بدون نام

        راحت ترین شغل که صبح هشت تا دوازده و نیم میرن سر کار پنجشنبه و جمعه تعطیل تابستان و بیست روز عید تعطیل برف میاد تعطیل حقوق رو میگیرن و خطر جانی و جوابگوی اشتباه شغلی نیستند و حقوق خوبی هم میگیرن و مدام هم غر میزنن و تریپ مظلوم گرفتن معلمیه

    • بدون نام

      حداقل برای هرخانواده ایرانی ماهیانه مبلغ شش میلیون تومان
      معیشتی درنظر بگیرید بدهید.تازه خط فقر است اونهم از جیب
      خودمان است چیزی برای ازدست دادن نداریم

    • بدون نام

      شما یه چیز میگید، شرکتا یه چیز دیگه
      هر کسی داره این وسط ساز خودشو میزنه.
      بی چاره کارمند و کارگر که این وسط بلا تکلیف و با جیب خالی مونده.
      همیشه فقط مردم عادی هستند که متضرر میشن.
      کارفرما تا چیزی میشه میگه اگه نمیخوای نیا!

      پاسخ ها

      • ضحا

        خونسردباشید..همه دچارمشکل شدن ودارن میشن....کاریش نمیشه کرد....چارش داروهستش...بایدداروشو
        هرچه زودترپیداکنن. ..همین.تمام.....
        هرچی قیل وقال کنین...زمین وزمانم بهم بدوزین بی فایدست...بشینین دعاکنیدداروش پیدابشه...

    • ارش افشار

      من در یک شرکت کار میکنم و به ما کفته اند باید بیایید سر کار
      کار ما تولید مبل است و در شرکت نیلپر هستیم ایا شرکت ما نباید تعطیل کند

    • بدون نام

      میخواستی درس بوخونی معلم بشی ، به کارگر ها اهانت نشه ولی تو کارگر نیستی کارگری که پول نداره چجوری یه سره با گوشی چند میلیونی میای از صبح کامنت میزاری پول اینترنت از کجا میاری تو این بی پولی که خودت میگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوره کارگر شهرداری و بقیه هم به حرفات گوش بدن! ببینیم کی می خواد آشغال های تو بزرگوار رو از تو زندگیت جمع کنه!

      • عباس بابایی

        آفرین
        احسنت
        خوشم اومد
        خیلی دقیق جواب دادی

      • علی

        من با مدرک فوق لیسانس دارم کارگری میکنم،مجبورم وقتی کار نیست....

      • بدون نام

        چه ربطی داره . خیلی ها را میشناسم الان با لیسانس و فوق لیسانس جایی استخدام نیستند و بعضیهاشون هم کارگری میکنند .

      • احمد

        ای خدا
        چرا همه فکر میکنن فقط کارگرا رو توی این مملکت میگن کارگر
        داداشی منم ک درس خوندم توی یکی از بهترین دانشگاه های ایران و الان مهندسم چون توی شرکت کار میکنم کارگر محسوب میشم

      • نادر

        از کی تا حالا درس بخونی معلم میشی

    • بی نام

      درسته که بعضی از مشاغل آزاد مشکل معیشتی پیدا کردند ولی اگه این ویروس مرگبار زیاد و همه گیر شد چطور میشه مهارش کرد میشه یکی دوماه صبر کرد تا این ویروس کنترل بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره صبر کنید تا تحریمارو بردارن

    • بدون نام

      شرکت سایپا از فردا شروع به کار زده معلوم نیست تو این وضعیت ماشین تولید کردن خیلی ضروریه؟

    • بدون نام

      همین جوری دهانشان را باز میکنند و بدون فکر فک میزنند به فکر بدبخت و بیچاره ها نیستند.

    • بدون نام

      ..........مردم حقوق نجومی و اختلاس ندارن که اگه دوسال هم ببندن کک شون نگزه! کرایه خونه و مغازه و پول اقساط و قبوض خیانتی دولت رو از کجا بیاریم؟ .......

    • رضا

      اگه میگفتید برید سرکاراتون نمیرفتیم ولی حالا که گویید نرید عقل سالم و تجربه گوید میریم
      تا کور شود کورونا که نتواند دید

    • م.س

      شما ماهانه به مردم پول بده تا مشکل مالی نداشته باشن تا ابد برات تو خونه میشینن.

    • علی

      وضعیت بدی هست،اگر شرکتها را باز کنند شدت شیوع بیماری زیاد میشه و اگر شرکتها را ببندند اقتصاد بیمار ایران رسما ورشکت میشه،دولتی که به خاطر کسری بودجه مجبور شد دست در جیب مردم کنه و بنزین را گرون کنه که توان تامین مردم را نداره...

    • بدون نام

      پس چکارکنم با خرجی مون نمیتونم در بارم

    • بدون نام

      اما این دارو کل چینی ها را خوب کرد
      چرا خوب نیست تن تن وارد شده؟

    • بدون نام

      فقط زورشون به شرکتای خصوصی رسیده شرکتای دولتی همه مشغول به کارهستن.
      این دولت دلشون برای مردم نمیسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان فهمیدی

    • بدون نام

      خداییش‌ نیروانتظامیم‌ یه‌ هفته‌ تعطیل‌ کنید‌ ماهم‌ ادمیم‌‌ کرونا‌ ک‌ انتی‌ پلیس‌ نداره

    • بدون نام

      سربازا چی پس
      سربازای تازه اعزام

    • بدون نام

      لز کشورهای اروپایی هم که تابع آمریکایند نباید کمک قبول کردز

    • بدون نام

      اقای عزیز با نون خشک بساز تا عزیزت از دست ندادی دولت پول که بهت نمیده پس جونت هم براش مهم نیست پس بتمرگین بخاطر حفظ جونتون

      پاسخ ها

      • نادر

        ادب داشته باش
        معلوم نیست رو کدو سفره بزرگ شدی حرف زدن را یادت ندادن

    • بدون نام

      خوب از کجا بیاریم بخوریم خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      اره خوب خودتون که به دولت وصل شدین میخورین فرام تحریمارو بردارن جیباتون رو پر میکنید الان ما کارگرا چیکار کنیم ای خدا خودت کاری کن از گرسنگی بمیریم اجاره خونه و قسطارو تو میدی لعنتی

    • علیرضا کاظمی

      با سلام خسته نباشی و تبریک سال نو از دولت محترم خواهش میکنیم که یه فکری هم به گارگران شرکت های خصوصی هم بکنن خیلی از این شرکت های خصوصی با این شرایط تعطیلی شرکتها حقوق نمیدن یه شرایطی در نظر بگیرن اکثر گارگران از نظر اقتصادی ضعیف هستن با تشکر فروان

    • علی

      فردا برای ما هم روز شروع کاره از فردا جاده ها شلوغ میشه از طرفی اگه ما کارگرها سرکار نریم قبل از کرونا از گشنگی میمیریم اینم از دولت تدبیر و امید

    • بدون نام

      من کارمندم. با این که به لحاظ نوع شلغمون امکان دورکاری هم وجود داره، ما رو با دستور از 5ام کشوندن سر کار. با این شرایط فقط خدا خودش شر کرونا رو یاید از سرمون کم کنه. البته اگه تا اون موقع نگرفته باشیم و زنده مونده باشیم که بعید میدونم.

    • بدون نام

      ولیمتاسفانه ازفردا ماباید بریم وتاسفش اینه که ما شهرامون قرنطینه ولی کارماط طوریه که باید وارد شهر دیگه بشیم باکشاورزهای متعددی برخورد داریم وظهر به شهر خودمون برگردیم
      سازمان اب (کشاورزی)ناحیه شمال خوزستان دزفول

    • بی نام

      آقا کی گفته؟ شرکت کیان تایر اعلام کرده از فردا صبح کارخانه فعال هستش و همه باید بیان سرکار .حالا همسر من باید بدون ماسک و دستکش بره سر کار.این شرکت هزار نفر پرسنل داره که از کرج قم پرند تهران رباط کریم و خیلی جاهای دیگه میان اونجا.حالا ما چهل روزه در خانه خودمون رو حبس کردیم.الان ما باید چیکار کنیم ؟؟؟؟؟؟

    • وحید

      من تو شرکت ایران یاسا کار میکنم از امروز شرکت دایر بود

    • بدون نام

      شرکت صنعت برازش قم شنبه فعال است

    • بدون نام

      شرکت صنعت برازش قم شنبه فعال است

    • بدون نام

      شرکتمون که دولتی هست از چهارم عید شروع بکار کرده متاسفانه...
      اصلا جونمون براشون مهم نیس...فقط پول...

    • بدون نام

      کارخانه های صنعتی غیر ضروری همه مشغول بکارند بدون آنکه کرونایی رادر نظر بگیرند یابخواهندازقانون پیروی کنند صنعتگران ازهمه راهی قانون شکنی میکنند نمونه اش آلودگی هوا دراصفهان کلان شهر؛شهرک صنعتی سجزی؛صنعتی نجف آباد همه وهمه هیچ اعتنایی به قانون ندارند

    • بدون نام

      مثل کشورهای دیگر مخارج زندگی مردم را بدید بعد قرنطینه کنید در ضمن مگر قرنطینه قرون وسطی نبود حالا چرا این کار را میکنید برای قم فقط قرون وسطی بود و انجام ندادید

    • بدون نام

      جناب دکتر جهانپور ، آیا هیچ به فکر من و امثال من که مغازه دار ساده ایم و همه امیدمون همین ایام عید بود و با دستور و اجبار دولت تعطیل کردیم و الان هزینه هایی مثل اقساط ، کرایه خونه و مغازه ، چکهای بانکی و هزینه های زندگی رو از کجا بیاریم ؟؟؟ چرا هیچ مسئولی به فکر ما نیست ؟؟

    • بدون نام

      اقای۱۹:۲۲ الان اگه تو سر سگ بزنی مدرک داره تحصیلات داره خودم خلبانی دارم ppl.cpl.irاویونیک هواپیما هم دارم ولی پارتی نداشتم . الان اکثریت تحصیلات دارن . بنده مغازه دارم تازه مغازه خودمه. اما وقتی تعطیله از کجا خرج رو بیارم

    • بدون نام

      با این وضعیت منتظر یک فاجعه هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شک نکنید صد در صد اگر مسئولین راه چاره ای نکنند بحرانی سخت تر از کرونا در پیش خواهیم داشت مگر اینکه خداوند خودش به همه ما رحم کند و زندگی به حالت عادی برگردد انشاالله.

    • بدون نام

      سلام اگه اونا که میتونن سرکار بدن مثلا جایی که خیلی شلوغ نباشه مثل کارخونه های بزرگ جاهایی که زیاد رفت وامد نمیشه ولی اگه کرونا بگیرن ضررش به کشور ودولت بیشتره یعنی اگه یکی کرونا بگیرن بیش از ۴ میلیون خروجش میشه

    • بھمن ھمتی

      خخخ خودتون کہ سرکارمیرید بہ بقیہ میگید سرکارنرن

    • رز

      تا کی میتونیم تحمل کنیم مجبوریم بریم سرکار دستمون به جایی بند نیست به فکر ما هم باشین که حقوق بگیر نیستیم

    • رز

      تا یه مدت زمانی میشه تحمل کرد زندگی شوخی بردارنیست اونی که میگه بشین خونه میشه تا یه حدی ولی تا کی .ما که دستمون به جایی بند نیست باید بمیریم

    • بدون نام

      فقط حرف ميزنيد فقط حرف ، امروز همه رفتن سركار!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج