جاباما
۹۷۸۲۳۹
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بن‌سلمان دست به دامان کوشنر شد

گزارش های وارده از ریاض حاکی از این است که ولیعهد سعودی به همه متحدین و دوستان عربستان گفته است که به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد در آنچه که امور داخلی این کشور خوانده دخالت کند.

ایسنا: گزارش های وارده از ریاض حاکی از این است که ولیعهد سعودی به همه متحدین و دوستان عربستان گفته است که به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهد در آنچه که امور داخلی این کشور خوانده دخالت کند.

به نقل از سایت العربی الجدید، پیشتر اطلاعاتی در میان خاندان آل سعود دست به دست شده بود مبنی بر اینکه چند تن از اعضای مجلس سنای آمریکا از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی خواسته‌اند از محدودیت‌های اعمال شده علیه شاهزادگان بازداشتی از جمله شاهزاده احمد بن عبدالعزیز بکاهد.

بن سلمان گفت، چنین درخواستی دخالت در امور داخلی عربستان است . وی از جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست تا به اینگونه مداخلات از سوی اعضای کنگره یا هر مقام آمریکایی دیگر پایان دهد.
در همین حال، یک دستیار نزدیک به ولیعهد سعودی اظهار داشت، به‌رغم اینکه سعودی‌ها و آمریکایی‌ها درگیر ویروس کرونا هستند، اما مقامات آمریکایی همچنان خواهان پایان دادن به بازداشت شاهزادگان و دیگر مقامات سعودی هستند.

بن‌سلمان دست به دامان کوشنر شد

سفارت عربستان در واشنگتن نتوانسته است این درخواست‌ها را پایان دهد. همزمان، انتقادها از ولیعهد سعودی در محافل نزدیک به رئیس جمهور آمریکا رو به فزونی رفته است ، زیرا آنها معتقدند که وی در تعدادی از پرونده ها از جمله جنگ یمن و جنگ قیمت نفت با روسیه سوء مدیریت داشته است.

ارزیابی جامعی از روابط فعلی ولیعهد با تصمیم‌سازان آمریکایی صورت نگرفته است. بنابراین مشخص نیست که آیا در پرونده های منطقه‌ای و بین‌المللی میان ولیعهد و تصمیم‌گیرندگان آمریکایی اختلافاتی وجود دارد یا خیر. شرکت های نفت شیل آمریکا، بن سلمان را با متهم کردن به توطئه چینی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای کاهش قیمت نفت بدنام کرده‌اند.

پیشتر، تد کروز، سناتور آمریکایی به همراه چند تن از اعضای مجلس سنای آمریکا به عربستان نسبت به ادامه جنگ برسر قیمت نفت هشدار دادند.

در شرایط فعلی، برگزاری جلسات مستقیم میان شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در واشنگتن و دوستان عربستان سعودی در ایالات متحده به دلیل اقدامات اضطراری مربوط به کرونا به حالت تعلیق در آمده است. بنابراین، نمی‌توان جزئیات آنچه در واشنگتن اتفاق می‌افتد یا نام آنهایی که مسئول فعالیت‌های تحریک‌آمیز علیه بن سلمان هستند را فاش کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تع

      از برادر یهودی بن سلمان ب برادر یهودی کوشنر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج