adexo3
۹۷۸۴۷۲
۳۱ نظر
۵۰۰۸
۳۱ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی

عضو هیأت مدیره‌ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت برای تست‌های مشابه کرونا حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

فارس نوشت: عضو هیأت مدیره‌ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت برای تست‌های مشابه کرونا حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

سید حسن هاشمی مدنی عضو هیأت مدیره‌ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: آزمایشگاه‌های خصوصی کشور توانایی تشخیص ویروس‌های مشابه کرونا مانند ویروس ایدز، هپاتیت و غیره را انجام می‌دادند و حتی از امکانات لازم برای تشخیص کرونا برخوردارند اما اینکه چرا وزارت بهداشت از ابتدا از ظرفیت آزمایشگاه‌های خصوصی استفاده نکرد جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه اخیرا وزارت بهداشت اعلام کرده است که تعدادی از آزمایشگاه‌ها اجازه انجام تست‌های تشخیص کرونا را دارند گفت: اگر از ابتدا این موضوع اعلام می‌شد و این اجازه به آزمایشگاه‌های خصوصی داده می‌شد تعداد بیشتری از مبتلایان شناسایی می‌شدند.

هاشمی مدنی عنوان کرد: کیت‌ها از دو روش تهیه می‌شود، عده‌ای از آزمایشگاه‌ها کیت‌ها را از شرکت‌ها تهیه می‌کنند و برخی دیگر خودشان توانایی طراحی و تولید کیت را دارند، برخی از آزمایشگاه‌های خصوصی درحال حاضر امکان انجام هزار تست را دارند و این آزمایشگاه توانسته است کیت‌های تشخیص کرونا را طراحی کند. وزارت بهداشت باید از ابتدای شیوع کرونا اجازه انجام تست را به آزمایشگاه خصوصی می‌داد و این کار طبق یک پروتکلخاص انجام می‌شد تا در زمان نمونه‌گیری فرد به آلوده نشود.

عضو هیأت مدیره‌ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ادامه داد: از آنجا که ممکن است شاهد موج دوم شیوع کرونا در کشور باشیم بهتر است در راستای تسریع بیماریابی از طرفیت این آزمایشگاه‌ها استفاده شود. دلیلی برای سخت‌گیری برای انجام تست وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هزینه انجام تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی گفت: تعرفه ابلاغی وزارت بهداشت برای انجام تست‌های مشابه کرونا حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است که این تعرفه مربوط به سال گذشته است و بخشی از هزینه توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

هاشمی مدنی افزود: هزینه تامین کیت برای آزمایشگاه حدود ۳۰۰ هزار تومان است که البته هزینه پرسنل و سایر مخارج آزمایشگاه نیز باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: اگر وزارت بهداشت به آزمایشگاهی کیت رایگان ارائه بدهد آزمایشگاه مورد نظر باید با دریافت هزینه جزئی آزمایش را انجام دهد هرچند بعید است که وزارت بهداشت کیت رایگان در اختیار آزمایشگاه خصوصی قرار دهد.

عضو هیأت مدیره‌ انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ آزمایشگاه توانایی انجام این تست‌ها در کشور را دارند برخی از آنها می‌توانند در عرض ۵ روز از ۵هزار بیمار تست تشخیص کرونا بگیرند، در این شرایط آزمایشگاه‌های خصوصی به دنبال کسب درآمد نیستند بلکه تشخیص بیماری اولویت این مراکز است. در حال حاضر ما به اواسط شیوع بیماری نرسیده‌ایم و بهتر است از این ظرفیت استفاده شود.

وی درباره پوشش بیمه‌ای تست کرونا گفت: بیمه‌ها باید برای انجام این تست تاییدیه دریافت کنند و وزارت بهداشت می‌توانست با تهیه پروتکلیاعلام کند که اگر آزمایش توسط پزشکان مشخصی برای بیماران نسخه شود بیمه باید بخشی از هزینه این تست‌ها را بپردازد و ایجاد این پروتکلنیز کار دشواری نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درسته!! مسخره ، حداقل مردم فقیر می‌رفتند بیمارستان‌های خصوصی آزمایش می‌دادند!! مثل همان مدرسه های غیردولتی که بعضي‌ها برای فرزندشان تأسیس کردند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • امیر

      خوب دُکانی باز کردین، حالا یه آزمایش میگیرین جوابش حالا مهم نیست مثبت یا منفی بشه چرا که بهشون اعتمادی نیست هدف اون ۷۰۰ هزار تومانه ست....

      پاسخ ها

      • ایران

        دقیقا

    • بدون نام

      بعد اونوقت کیت میفرستی امریکا
      اخه......مردم باید رایگان تست بدن

    • ahmad

      وقتی که وزارت بهداشت کیت رایگان در اختیار آزمایشگاه ها قرار نمیدهد و به فکر جیب خودش هست و چه توقعی از آزمایشگاهای غیر دولتی دارند و بهتره که به جای جیب خودشون به مردم فکر کنند در غیر این صورت این ویروس بیشتر خواهد شد وتوان مقابله با آن را نداریم یادمان باشد که هزینه باید در این دوران رایگان باشد نه به فکر جیب خودشان

    • مجید

      700 هزار تومان برای تست کرونا؟؟؟؟؟

      700 هزار تومان؟؟؟

      شوخی میکنید؟

      پاسخ ها

      • ایران

        جدی شنــیــــــــدی

      • مجید

        خدا پدر ...... بیامرزد

    • بدون نام

      اخبار اعلام کرد آمادگی صادرات کیت رو داریم !!!

    • بی نشان

      ....کاسبی جدید راه انداختید

    • بدون نام

      یکی بخواد 700 بده بیشتر آرزو میکنه تستش مثبت درآد

    • حقیقت گو

      فقط از هر فرصتی برای خالی کردن جیب مردم استفاده کنین آفرین بر شما

    • بدون نام

      برای اینها سلامت مردم مطرح نیست دنبال کاسبی هستند %@

    • مریم

      خخخخخخ مملکت ما راباش کل دنیا رایگان آزمایش می‌گیرند اینا چنین مبلغ هنگفتی را از ملت بدبخت توی این بحران دریافت می‌کنند اونوقت میگن که بدنبال سود نیستند وای وای براین ملت که چنین حاکمیت دزد وفریب کاری دارد واقعا نمیدونم چی بگم چون اینا چیزی واسشون به غیر ازغارت معنا نداره پس اسن همه کیت اهدایی کشورها کمک‌های بهداشت جهانی کجاست صدهاهزارکیت به کشوراهدا شده آنوقت شما بابت آزمایش ازملت پول دریافت می‌کنید ...

    • بدون نام

      دولت ناکارامد به این میگن هرکی فکر جیب خودشه تو کل دنیا رایگانه

    • بدون نام

      ایران و ارزونی و رایگان بودن؟پول کجا بود که بدیم همون بهتر که بمیریم با این اوضاع

    • بدون نام

      من یک سوال دارم ایا مردم دیگه پولی دارن یا باید سرشون رو بزارن و بمیرن

    • بدون نام

      شرو شددددددد کلاهبرداری و پول پرستی....خدا ب حق امام زمان بانی ای کار رو کرونا بگیره جون بده....

    • بدون نام

      . ویروس هر چ بیشتر بشه جون همه در خطره تازه باید کاملا خدمات رابگان بدن....

    • s...e

      یه از مایش ساده ۷۰۰ هزار تومان!!!
      اونموقه روحانی ب مردم کمک ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزاری میکنه
      ک معلوم نیست ب کیا داده.مایی ک الان دوماهه بیکاریم شغلمون اسیب ندیده ضرر نکردیم؟ چرا ب ما ندادن؟
      خودتونو مسخره کردین تو همچین وضعیتی باید ز کل کشور کمک میشد نه اینکه کمک ک نمیکنید هیچ درمان رو هم پولی میکنید.اونی ک پول نداره بمیره؟

    • بدون نام

      تو و امثال تو نگران مردم نیستید آقا ..جنابعالی به فکر جیب و دکان های خودتون هستید که از قافله ی سرکیسه کردن مردم گرفتار عقب نمونید..سواستفاده کردن از درد و بیماری و رنج مردم کثیف ترین نوع اخادی از مردم هست.

    • بدون نام

      درصورت لزوم ازبیمه تکمیلی افرادکسرگردد.مثل بیمه تکمیلی بازنشستگان.آتیه سازان حافظ که خیلی ازسن بالاهاکه درگیرند.تحت پوشش هستند.

    • بدون نام

      دکان جدید ! آزمایشگاه ها که درحال ورشکستگی بودند باز بوی پول بلندشددیگ انسانیتتون به جوش اومد

    • فرهاد

      فکر کنین مردم ایران هم جزو بی خانمانهای امریکایی هستن که براشون کیت مجانی میفرستین فکر کنید ما مردم سوریه هستیم چرا اینقدر بیگانه پرستید مگه نمیگن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه فقط ی جور میشه که این اعمال ازتون سر میزنه اونم اینه که اصلا ایرانی نیستین

    • بدون نام

      فکر کن ۷۰۰ بدی تست منفی بشه نمی دونی خوشحال باشی یا ناراحت.!.!

      خخخخ

    • بدون نام

      خوب اوایل راه به راه میگفتید تشخیص و درمان کرونا رایگانه.دروغگوها

    • بدون نام

      هیچکس دنبال در امد نیست ولی دلار دوست دارند

    • م

      چه خبره ۷۰۰هزار تومن؟ مگز مردم به دلار حقوق میدید؟

    • بدون نام

      خدا ریشتون خشک کنه انشالله

    • خسته

      خجالت بکشبد هنوز چندروز نگذشته از خبر " امادگی ایران برای ارسال کیت به خارج" . جون مردم براتون اصلا ارزشی نداره؟ روزی ۳ بار دارو و کیت کرونا کشف میکنین خب بمیرین حداقل تو یه چیز خودکفا بشین مردم ازتون خیر ببینن.
      برترین ها تو هم هی سانسور کن و نظراتمو حذف کن. جوابت با خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج