جاباما
۹۷۸۸۶۸
۲۱۰ نظر
۵۰۱۰
۲۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

تمهیدات حمایتیِ دولت برای اقشار تحت فشار

رئیس‌جمهور درباره تمهیدات دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان مالیِ از شیوع بیماری کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس‌جمهور درباره تمهیدات دولت برای حمایت از آسیب‌دیدگان مالیِ از شیوع بیماری کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

تمهیدات حمایتیِ دولت برای اقشار تحت فشار

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار داشت: در جلسه اقتصادی امروز نسبت به کمک‌هایی که در این ایام سخت در دوران فشار اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، تصمیمات کلی را در جلسات قبل اتخاذ کرده بودیم، و امروز ریز آن مباحث مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد و به زودی می‌تواند در این چارچوب اجرایی و عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: قبلاً هم گفته شده بود ۳ میلیون خانوار محروم و تحت فشار هستند که برایشان در ۴ نوبت بسته حمایتی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که مرحله اول آن پرداخت شده و مرحله دوم نیز تا پایان فروردین و مراحل بعد در اردیبهشت و خرداد پرداخت خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: یک رقمی را به عنوان وام به اندازه یک تا دو میلیون تومان برای ۴ میلیون خانواری که آنها هم جز اقشار کم درآمد هستند مدنظر قرار دادیم که نرخ این وام ۴ درصد است و این هم به زودی برای خانواده‌ها اعلام می‌شود که بتوانند این وام را دریافت کنند.

روحانی افزود: امروز در جلسه ۷۵ هزار میلیارد تومان وام و تسهیلاتی که برای این ایام مدنظر قرار دادیم مورد بحث قرار گرفت که شامل ۱۰ گروه می‌شود که در این ایام تحت فشار شدید قرار گرفتند و تقریباً کسب و کارشان متوقف بوده یا درآمدشان پایین بوده است. این گروه‌های متأثر شامل کارگاه‌های کوچک و متوسط بودند. بعضی‌ها بنگاه‌های کار ۱ نفره و چند نفره هستند. بعضی‌ها ۵۰ نفر به بالا یا به پایین هستند.

وی ادامه داد: تقریباً ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که اشتغال آنها وابسته به این موارد است و زندگیشان تحت فشار قرار گرفته است. ما تصویب کردیم برای همه اینها رقمی را مدنظر قرار دهیم و برای هر بنگاهی تقریباً مشخص شده و اعلام خواهد شد که چه مقدار آن پرداخت می‌شود. پولی که برای کمک به این عنوان که اشتغالشان فعال نبوده ولی کارگرها را نگه داشتند و مقداری پول برای سرمایه در گردش آنها تا بتوانند بنگاه خود را به تدریج فعال کنند، در نظر گرفته شد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: البته این بنگاه‌ها یکسان نیست و قرار شد دو دسته شود. آن بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی کرونا رسماً تعطیل شدند و هنوز هم تعطیل هستند و حتی در پایان ماه فروردین که کسب و کارها فعال می‌شود به دلیل پر ریسک بودن همچنان باید تعطیل باشند، تا اطلاع ثانوی فعال نخواهند شد و برای ما نیز روشن نیست که چه زمانی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز توضیح دادم که بازگشایی به صورت پلکانی است و مردم باید توجه کنند بازگشایی یک مرتبه امکان پذیر نیست. به همان اندازه که شرایط بهداشتی ما مهیاتر می‌شود و وزارت بهداشت می‌گوید شرایط بهتر شده است، به همان نسبت ما می‌توانیم گشایش بیشتری ایجاد کنیم و در عین حال مردم ما باید توجه کنند هر جا گشایشی حاصل شود به معنای آن نیست که به اصول بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت و درمان به عنوان فاصله گذاری هوشمند، قرار نیست توجه شود.

روحانی تاکید کرد: همه کسب و کارها اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی باید پروتکل‌های بهداشتی اعلامی را رعایت کنند. همه باید مراعات کنند. در خانه ماندن باید به عنوان یک اصل همچنان مد نظر ما باشد.

رئیس‌جمهور افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم کسب و کارها برای بلند مدت نباید اصلاً فعالیت کنند. به همین معنا کسب و کارها تعطیل بوده و در تهران هم جز در موارد بهداشتی و درمانی همچنان تا پایان فروردین تعطیل خواهند بود و در استان‌ها هم از ۲۳ فروردین که راه می‌افتند باید اصول را رعایت کنند زیرا شرایط ما شرایطی نیست که بگوییم فاصله گذاری ها را باید کنار بگذاریم. فاصله گذاری باید هوشمندانه و به گونه‌ای که مدنظر است، مدنظر همه قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه اگر اصول بهداشتی رعایت نشود ممکن است ما را در شرایط سخت قرار دهد، گفت: پرستاران و پزشکان ما نباید از امکانات بیمارستانی و پزشکی نگران شوند. تا امروز آنها الحمدلله با فداکاری اقدام کردند و امکانات و تجهیزات به اندازه کافی بوده است. از امروز به بعد هم امکانات و تجهیزات بیشتر در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دیروز بازدید کوتاهی از بخش‌های تولیدی و دانش بنیانی که تلاش می‌کنند نیازها را برطرف کنند، داشتیم که در برخی موارد اقدامات خوبی برای مثال در بخش سی تی اسکن انجام داده بودند. شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها با مشارکت هم کار بزرگی انجام دادند. در مورد سایر نیازمندی‌ها مانند ونتیلاتور و بخشی که تولید می‌کرد سوال کردم چه مقدار تولید می‌کنید و چه مقدار می‌توانید اضافه کنید؟ مقداری که اعلام کرد با مقدار نیاز وزارت بهداشت ما تقریباً تامین خواهد شد یا سی تی اسکن در بخش تولید امکانات داشت که توسعه دهد و ما هم اعتبارش را تامین می‌کنیم.

روحانی تصریح کرد: پس امروز تصمیم گرفتیم برای کسب و کارهایی که در این کرونا تحت فشار قرار گرفتند یا تعطیل شدند یا کسب و کارشان کساد شده است، برای همه وامی با نرخ ۱۲ درصد با مدت زمان بازپرداخت ۲ ساله در نظر گرفته شد و چند ماه هم به عنوان تنفس به آنها داده می‌شود یعنی از مهر ماه باید بازپرداخت کنند.

رئیس‌جمهور افزود: این اقدام کمکی به کسب و کارها است و همچنین به کارگران ما که تحت فشار قرار گرفتند کمک می‌شود و کمک ما به بنگاهها مشروط به آن است که کارگر تعدیل و اخراج نشود و بماند پس هم کمک به بنگاه و هم کمک به اشتغال و کارگران عزیز است‌.

وی با اشاره به مصوبه دیگری در ستاد هماهنگی اقتصادی گفت: مصوبه دیگری که مدنظر قرار دادیم مربوط به اعتباری بود که تقریباً در اختیار همه خانوارها قرار خواهد گرفت یعنی تقریباً به همه آنهایی که یارانه ماهانه دریافت می‌کنند اعتبار یک میلیون تومانی در اختیارشان قرار می‌گیرد و به تدریج در طول ۲۴ ماه از یارانه شأن کم می‌شود.

روحانی تصریح کرد: در اردیبهشت می‌توانیم این امر را سامان بدهیم و به آنها اعلام کنیم و اگر در فروردین امکان داشت انجام شود. تقریباً حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این امر مدنظر قرار دادیم که مصوب شد و مقداری هم وجه است که به صورت اعتبار نیست و به صورت پرداخت برای اقشار مختلف است‌. ۵ هزار میلیارد تومان در صندوق بیمه بیکاری قرار دادیم و پول آن تامین شده است که به افرادی که دچار بیماری می‌شوند پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: حدود ۱۳ هزار میلیارد برای کرونا مصوب کردیم که بخشی از آن به تولیدات اعلامی وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌شود و نیازهای آن تامین می‌شود و بخشی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌شود و بخش اعظم آن برای نیازمندی‌های خود وزارت بهداشت برای دانشگاه‌هایش، که همه دانشگاه‌های سراسر کشور نیازمند هستند، تامین می‌شود که حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

روحانی با بیان اینکه تصمیم دیگری که در این جلسه گرفتیم این است که امروز کمک‌هایی از نهادهای عمومی دیگر اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: هماهنگی میان نهاد عمومی مانند ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، سپاه پاسداران و خیرینی که کمک می‌کنند و همچنین دولت لازم و ضروری است زیرا ممکن است کمک‌ها در جایی متمرکز شود و در جایی اصلاً پرداخت نشود که در این جلسه تصویب کردیم معاون اول جلسه‌ای با همه نهادها برگزار کند یا در جلسه شورای عالی رفاه این جلسه را برگزار کند و از برخی از این نهادها دعوت کند.

وی افزود: خیرین هم باید در این ایام نسبت به اقشاری که تحت فشار هستند بیشتر کمک کنند. مردم می‌دانند که امروز تمام دنیا در شرایط ویژه ای هستند و حتی کشورهایی که وضع اقتصادی بهتری دارند در بخش بهداشت و درمان و تامین زندگی مردم مشکلات دارند. ما هم دچار مشکلات هستیم و باید شرایط را درک کنیم. البته شرایط ما شرایط سختی مضاعف است زیرا هم تحریم‌ها را داریم و هم در کرونا هستیم اما دولت تصمیمات خوبی را در حد توان خود اتخاذ کرده است و نهادها هم همه در تلاش و فعالیت هستند که نیاز به هماهنگی داریم.

روحانی با تأکید بر ضرورت هماهنگی در زمینه حمل و نقل و کسب و کار، گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید اجرایی شود و افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، باید چارچوب آن را مراعات کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: آغاز کسب و کارها هم در چارچوب پروتکل‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما از همه مردم خواهش می‌کنیم همانطور که تا امروز کنار دولت، وزارت بهداشت و نظام بوده‌اند و کمک کرده‌اند تا ما توانستیم در یک شرایط نسبتاً قابل قبولی قرار بگیریم، باز هم نیازمند کمک آنان هستیم و همه باید ما را یاری دهند و بدانند که باید اصول بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری ها باید مدنظر ما باشد، تصریح کرد: ممکن است برخی از امور که هنوز ما اعلام نکرده‌ایم، در آغاز به کار آنان تأخیر شود، برای مثال ما آغاز امور آموزشی را به آینده واگذار کرده‌ایم و هر زمانی که مناسب باشد آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها آغاز به کار خواهند کرد که بعداً اعلام خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: همچنین هنوز در زمینه حمل و نقل بین شهری که مردم بخواهند مسافرت کنند، ما شرایط را اعلام نکرده‌ایم و باید بررسی کنیم و سپس در زمان مناسب نتیجه را اعلام کنیم.

رئیس جمهور افزود: با تحمل سختی و با همکاری مضاعف این کار را پیش خواهیم برد و ان شاءالله خداوند ما را در ماه پر خیر و برکت شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان یاری خواهد کرد و از این مشکلات عبور می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصور

      کی وقت گل نی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معمولا کسانیکه نخورده اند دست دادن ندارند کاملا طبیعی است که این دویست تومان براشون خیلیه

      • پ ر

        اول اقشار پرفشار کم فشار نام ببر بعد مقدار ش را اعلام کن مثلا بازنشسته ها مستمری بیکاران کارگران بی سرپرستها معلولان از کجاش شروع می کنی کی شروع میکنی دوماه دیگه هم میگی کرونا تمام شد زندگی به روال عادی برگشته خدا ازاین ذلیل تر تون کنه هر چه امریکا به سرتون بیاره حق تون

    • امین

      همین مقدار رو بهت بدیم دست از سرمون بر میداری ؟ ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهار ماهه ۲۰۰ تومان میخوان به مردم بدن هنوز دلشونونمیاد

      • م ر ا

        گل گفتی مخصوصا در مورد اون یکی

      • دکتر پژوهان

        حرف قشنگی زدی داداش،ایول،نفس مردم رو گرفتن

      • بدون نام

        هزار بار گفتید که میخاید بدید.بابا بفهمیدیم

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        عالی جواب دادی

      • بدون نام

        لطفا ایقدر دروغ نگویی که بمردم کمک میکنم شما یک ماکس را به مردم نتوانستین بدهین شما مخواهی به مردم پول کمک کنین یک ماه میگویین راین من نمیدن چتور به مردم کمک مخواهی کمک کنین

      • بدون نام

        یه فکری برای کرایه مغازه هایی که دوماهه بسته شده بکنین از کجا بیارن کرایه بدن وقتی درامدی نداشتن هزینه هم داشتن بابا داریم ورشکست میشیم

      • بدون نام

        ایول گل گفتی دمت گرم

      • قاسم حایری

        بابا دمت گرم تازه میگی خودتو بی ارزش کنی هنوز برا شماها ارزش داره خیلی چیز هستین یعنی چیززززززززززززززژ واله چی بگم اخه امثال شماها با کرونا هم همین رفتارو دارن علی برکت اله

      • نیکنام

        همه ملت فقیر و گرسنه اند اون اقشار که میگی قشر مرفه ۹۶درصد ایران وضع مالی خوبی ندارن.....

      • iman72

        گل فرمایش کردی گللللل

      • بهنام

        ای ول دمت گرم

      • امیر

        سلام من یک کارگر روزمزد هستم مستاجرم ماشین هم ندارم دوتا بچه دارم خانمم چند ماه پیش تصادف کرده از ناحیه مهره دوم کمر آسیب دیده باید عمل بشه پلاتین بزارم خرج زندگیم و بزور در می اوردم.حالاهم که کروناباعث شده خونه نشین بشیم فکری به حال ما هم بکنین معلومم نیست این پولها رو به کی می دین تو
        روخداوجدان داشته باشید واقعا اونی که نیاز داره

      • بدون نام

        ای خدا چقدر این دولت ولخرجه.
        بجای کمک دارند وام میدن با بهره
        تازه منت هم می ذارن. این کرونا
        نشان داد که دولت توان و دانش
        لازم را در مدیریت بحران ندارد و
        فقط وعده و وعید میدهد.وبا بزرگ
        نمایی مشکلات دیگر کشورها خودش
        را موجه جلوه میدهد .آقای روحانی
        با شعور مردم بازی نکن

    • بدون نام

      خیلی من گذاشتین

      پاسخ ها

      • علی 11

        فرمودن :فاصله گذاری باید هوشمندانه و به گونه‌ای که مدنظر است، مدنظر همه قرار گیرد.
        یکی بیاد بگه این مد نظر چیه!!!!!!!!!
        آخه چرا رو هوا یه چیزی میگین و بعدش هیچ توضیحی نمیدین!!!!
        یسری حرفای بی سر و ته، واقعا تو کل این سخنرانی کجا توضیح دادی این شرایط مد نظر چیه!!!
        از اون طرف اونایی که بیکارن و هیچ وقت توجهی بهشون نمیشه کسایی هستن که انقدر زمان زیادیه بیکارن که حتی بیمه هم ندارن، این قشر آدم باید چیکار کنه!؟

    • مسعود

      این که قدیمی بود
      یه چیز جدید رو کن

    • بدون نام

      این مرحله اول و کی پرداخت کردن کسی ندیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا چقدر دورغ بلدهستی تو

      • هانیا

        بخدا قسم نداده داره دورغ تحویل مردم میده

      • بدون نام

        مرحله اول بین خودشون تقسیم کردن فعلا

      • بدون نام

        هرگز پرداخت نمی کنند فقط دروغ میگویند ...

      • بدون نام

        هیچکس اون مرحله اول و ندیده

      • ●●●●●

        بخدا قسم بما که تحت پوشش کمیته هستیم ندادن به ولا داره دروغ میگه این بی وجدان !!!!

    • سارا...

      اخه به کی دادین ماکارگریم دوماهه بیکار...

      پاسخ ها

      • سپیده

        من مامانم مطلقه هست و سرپرست خونواده و قشر کم درامد واسیب دیده تحت پوشش هیچ ارگانی هم نیستیم سؤال من اینه که اگه ما جز این خونوادها نیستیم که کمکی بهشون بشه چون تا الان که خبری نبوده پس این پولا رو دارن به کی میدن

      • saba

        پرداخت کردن خودم شاهدم اما خوب شامل اکثریت نمیشه که متوجه بشیم

      • بدون نام

        نداده اند ما زیر پوشش هستیم اگه بدهند بما میرسه

      • بدون نام

        از کی تا به حال کارگرها مدافع امریکا شدند؟

    • بدون نام

      زحمت کشیدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدامردم گناه دارن ماهی۱۰میلیون اجاره مغازه کارکر هزینه درامدمون صفرخانواده ۶نفره هستیم هیچ درامدی نداریم چرافقط حرف میزنید مردم راحمایت کنیدازخونه بیرون نمیاین به فقرافتادن

    • بدون نام

      لعنت به آدم دروغگو ما که ندیدیم

    • بدون نام

      تکلیف کارکنان مدارس غیرانتفاعی چی میشه
      چرا به مدارس غیرانتفاعی هیچ نظارتی نمیشه
      چه گناهی داریم خب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام واقعا حرفتون درست ما که تو مدارس غیر دولتی کار میکنیم هیچ نداریم ن حقوق خوب ن بیمه ن نظارتی بخدا انگار کارگر افغانی هستیم

    • بدون نام

      خیلی منت گذاشتین یه سر برید خرید کنید اوسار قیمتها در رفته

      پاسخ ها

      • باقردريس

        من کارگرم خونه نشين شدم نه حقوق نه بسته شماشامل

        من شده به کي داريد ميديد آخه بس دروغ وفريب مردم

      • گدایی کارگری بیکار

        فقط حرف دروغ کو پول ب کی دادی ما بوش ب دماغم نخورد

      • ناشناس

        داداش به کی دادی بما بگو قول میدم به کسی نگم.

      • حسین کبابی

        بخدا منم آرایشگاه دارم.یکماهه تعطیلش کردم.دریغ از یک ریال کمک دولت.ماهی یک ملیون و۲۰۰هزار هم دارم کرایه منزل ومغازه میدم!پس کو این حمایت؟

      • مهدی رحمانی

        سلام آموزشگاه های رانندگی چی میشه پس اونا جزو ملت ایران نیستن الان دو ماهه تعطیلند .وهیچی بهشون تعلق نمیگیره .بابا شما دیگه کی هستید.

      • یه کارگر

        شما دیگه چقدر پر ویی گفتن به قشر خیلی زیف میدن نه شما که درامدتان میلیونی دمت گرم روحانی خدا خیرت بده

    • بدون نام

      یک سوم هزینه های یک خانواده چهار نفره در ماه را وام می‌دهید، درود بر شرفتان و لعنت خدا بر شما، آمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازاین دولت چیزی زیاد نمیاد که بخواد کمک کنه انقدر دارن که خرج خودشون بکنن

    • بدون نام

      هنر کردید ....

    • بدون نام

      هنر کردین،خاک عالم بر سرتون

    • بدون نام

      فقط حرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی 80 میلیون جمعیت....فقط همین زیر خط فقر هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟واحتیاج بکمک دارن؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      الان این تعدادو چطوری پیدا کردن.الان من داقون شدم ...پس چرا به ماچیزی ندادن و نمیدن...

    • علی ورمزیاری

      اخه چی بهتون بگم چرا دورغ میگید اخه رفتم سوال کردم هر چه میرم میگه دورغه چرا مردم مسخره خوتون کردید

    • سعید

      چقدر دروغ میگه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اقای دولت محترم این بسته حمایتی را به کی دادی اخ بدبختر از ما هم کسی هست هی مگی به 3 میلیون دادیم بازم میدیم همش درغ دورغ فقط خرف حرف حرف عمل نیست

    • بدون نام

      فقط حرف

    • بدون نام

      ففط حرف ما که عملی ندیدیم

    • حسین

      آقای رءیس جمهور خواهشا دیگه جلسه نگذارید،، چون از این جلسه ها آبی برای مردم گرم نمی‌شود وخود یک هزینه ای برای مملکت تولید میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بحوزه نفری یک میلبون داد

    • بدون نام

      به خدا دورغه وام نمیدن ...

    • بدون نام

      رد دادین ها... اینو که ده بار گفته... تکررررررارش چه فایده ای داره....

    • ناشناس

      سلام من یه کارگرم الان کارها تعطیلن درآمد نداریم واقعا اینا که بسته میفرستین براشون ازما بهتر نیستن واضع مالیشون توپ خداشاهده انصاف نداری حق مان دارین ضایع میکنین

    • ناشناس

      سلام من یه کارگرم الان کارها تعطیلن درآمد نداریم واقعا اینا که بسته میفرستین براشون ازما بهتر نیستن واضع مالیشون توپ خداشاهده انصاف نداری حق مان دارین ضایع میکنین

    • بدون نام

      اولا اگر واقعا به ۳ و ۴ میلیون خانواده بدن و مثل طرح بنزین شون دروغ نباشه
      دوما کل این مبالغ بین ۴ تا ۷ هزار میلیارد تومان میشه که ۳ تا ۶ هزار میلیاردش وام هست که برمیگرده به دولت
      پس واقعا خسته نباشن و برشکست نشن با این همه فضل و بخشش

    • نیما

      کدام پول ...

    • بدون نام

      بابا ولمون کن ششصد هزارتومن به خودت بدی میتونی یکماه خودت تنها زندگی کنی این پول به گدا بدی قهر میکنه مردم چهل سال بهتون دادن خوردین حالا زورتون میاد یکماه پول خودشون رو بهشون بدید یادتون نره صدقه سر همین ملت شما هنوز هستی جناب روحانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا بردار گرامی کدام پول کدام کمک چرا الان در مورد کمک بلا عوض از دنیا یاد نمی گیرند چرا خفه خون گرفته دولت روحانی در آمریکا دولت به هر شهروند مبلغ یک ۱۲۳۰دلار کمک بلا عوض کرده و هیچ منتی هم سر مردمش نداره ولی اینها به دروغ میگویند وام میدهند اون حتما دروغه هستش چرا اینها اینقدر با وقاحت دروغ میگویند وبه خودشان افتخار میکنند چرا اینها کرونا نمی گیرند واگر هم بگیرند اتفاق خاصی پیش نمیاد

    • بدون نام

      ایناکہ دہ بار گفتید

    • هانیا

      اخه ادم باید حرف حساب بزن که مسخرش نکن مگه تو این سرزمین همین مقدار محتاج داریم بخدا اونم ندادی من از خیلیا پرسیدم هیچکدوم نگرفتن

    • محمد ن

      من خودم تو اولویت اسیب دیدم چی دادن....

      پاسخ ها

      • رضا

        قبل از کرونا بیات بیکارم دوتا بچه دوسال دارم داریم از گرسنگی میمیری

    • ماشالله

      شما خیلی زحمت کشیدید لطف فرمودید شاخ غول را شکستید اسیبب دیدگان فقط همین ها بودند!!! که همین ها هم فقط حرفه و عملی نشده تا حالا!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا به اینها هم نداند وفقط دروغه اصلا این جماعت با دروغ زندگی میکنند اگر دروغ نگویند نمی تواند نمیشود

    • بدون نام

      به کی پرداخت کردید ما که دیگه از گرسنگی و بی پولی داریم میمیریم صاحبخونه هام میگن خونه خالی کنید وقتی کرایه ندارید همه چادر نشین و غار نشین میشیم دست دولت درد نکنه که بفکر مردم ملتش هست

    • Masoud Ardebili

      .... کسی که یه ماشین پراید داره و سند خورده به نامش ،چه گناهی کرده که از این وام کوفتیتون ،منع کردین ازش؟؟
      این کمک مالیتون هم بخوره به سرتون

    • میثم محسنیان

      وقتی از هرکی درباره این موضوع میپرسی ، میگه: اطراف ما خانواده هایی هستن که نه کار و درآمد ثابتی دارن و نه بیمه ، و زندگیشون با کارهای مقطعی و مزدهای کم میگزره و پس اندازیهم مثل خیلی از خانواده ها در این زمانه ندارن .
      از این پولها و وامها و بسته ها نگرفتن اونجا آدم اول به عدم اشراف حکومت به وضع مردمش ایمان میاره ،دوم به دروغها.
      اگر به خاطر نداشتن دلیل محکم نظرم رو نشر نمیدین حاظرم هرچندتا که بخیا از این خانواده ها معرفی کنم

    • بدون نام

      این خبرو فکر کنم تا الان ۲۰ دفعه گفتن بسته دیگه

    • امیر

      آخه مسلمان این مبلغی که اعلام کردی، تو این تورم باهاش چی می شه خرید؟ واقعا چه جوری به این مبلغ رسیدین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر این مبلغ ناچیز هم دادند این هم مثل بقیه وعدهاشون از پایه و اساس خالی بندی هستش چرا که بانکها اصلا برای دستورات این ها ارزشی قائل نمی شوند

    • والی

      یه وقت به دولت وبودجه فشار نیاد اخه با این پول چی میشه خرید خدایی پول توجیبی یک روز بچه های خودشان بیشتر از این هست خوب مردم را بدبخت کردین واله ما هیچ وقت نخواستیم اینجور زندگی کنیم اقای ظریف

    • بدون نام

      بشنو و باور نکن ۰۰۰۰۰۰

    • بدون نام

      بخدا ماهم کارگریم هنوز یه ریال دریافت نکردیم

    • ا

      خودتون با این چندر غاز می تونید زندگی کنید ژاپن ۱۸۰۰ دلار داده تا مردم تو خونه بمانند. خجالت بکشید مگه صدقه میخواهید بدید

    • بهروز

      ....
      هیشکی نگرفته
      باید به اونهایی که در لیست بیمه نیستند بدهند
      هرکسی که یارانه میگیره حتما مستحق هست وباید این یارانه را هم بهش بدن

    • بدون نام

      ایوووووول حسن

      اخه نامروت یه میلیون وام پولیه؟
      اونم میخوای بگیری

    • ماری

      دوست دارم کسی که ریالی اراین بسته ها ک ایشون میفرماد گرفته بیاد و اعلام کنه...فکر کنم فقط برای خودش و فامیلاش توی زحمت افتاده...

    • بی نام

      خب پس چرا به ما ندادن فروشنده مغازه ایم

    • مصطفی

      اجاره
      مغازه منو کی میده
      خرج زندگی منو کی میده همه جا تعطیل کی ما رو حمایت میکنه

    • بدون نام

      حسن جان همه حرفهات کشکه کشک

    • ارزو

      مردم نگران دولت باکار های که مگید و قول میدید دید گاه مردم خراب میشه ما نمی گیم انجام نمیدید سعی کنید بگید به کدام قشر ها کمک شده که مردم از هم سوال می کنن همگی میگن نه ما هم مثل شما دولت درو غگو

    • بدون نام

      تحت فشار بودن چطور تعیین میه، همه ما تو این دوره کرونا درآمدمون کم شده حتی کارمندان کارگرا

    • بدون نام

      به کی دادین.من که زیر پوشش بهزیستی هستم و ماهیانه درآمد خانواده ام به ۵۰۰ هزار تومان نمیرسد شامل ماها که نشده و همچنین دیگر مددجوهای بهزیستی.
      والله برای خودشان برداشتند

    • علیرضا

      60 میلیون زیرخط فقر هستن . نیاز به کمک دارن . چطوری محاسبه کردی 3 میلیون دکتر ؟
      نکنه اینم مثل پول بنزینه

    • بدون نام

      اردن با اینکه از لحاظ اقتصادی خیلی ضیف است اما به تمام مردم کشورش بسته حمایتی غذایی داده امادرکشور ما که در جریان هستید نیاز نیست توضیح بدیم

    • بدون نام

      به کی دادی این مبلغو.طوری که ماحساب کردیم توهرطایفه به یک نفردادی

    • بدون نام

      بازنشسته ها رو هم که حقوقشون کم هستش در یابید. خیلی بازنشسته ها با کار کردن بعد از بازنشستگی زندگیشون رو میچرخونن که با این اوضاع بیکاری خیلی تحت فشار هستن.

    • مجید

      دروغ میگه ..ب کی داده همش حرف

    • محمد

      سلام چرا به ایثارگران معسر کمک نمیشه

    • احسان رنجبر

      به خدا که بازم دروغ میگی

    • بازنشسته

      بی زحمت تا فسخ نکردی جلسه حقوقی دولت را هم برگزارکن و تصویب کنین چندرغاز مربوط به همسانسازی بازنشستگان و افزایش حقوق را. ..

    • بدون نام

      خودتی ۳ملیون مگه قشرضعیف داریم بعداونایی که نمیتونن سرکاربرن چرایارانه کرونانمیدین بهشون

    • رضا

      دروغ که کنتور نداره شماره بندازه ،، هيچ نهادي هم نيست ازت حساب کتاب بخواد ،، پس هر چي دلت ميخواد بگو

    • بدون نام

      پس غیر از این سه میلیون و چهار میلیون بعدی بقیه مردم چی یا مملکت هفت میلیون جمعیت داره از خدا بی خبرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر به اینها دادند فقط دروغ دروغ

    • بدون نام

      زحمت نکشید بدین به هنیه اونا واجب ترند

    • بی نلم

      بنده از اسفند تا حالا بیکار شدم چیزی هم برامون واریز نشده!!!

    • بنده گرسنه

      بخدا داریم تموم میشیم. کشتی کشتی دارید از ایران خارج میکنید از مس، فولاد، آلمینیوم، نفت گاز اینها کجا میره چرا مردم ما این همه بیچاره هستن مقصر کیه این همه درآمد تو جیب کی میره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توی جیب آقازادهها درنهایت ژنهای برتر

    • سلام

      یه سوال؟ این نظرات به گوش اینها میرسه یا کلا سرکارگذاشتن ملت رو خدایش دوست دارم بدونم %

    • بدون نام

      یعنی تو این مملکت فقط ۳میلیون نفر مشکل دارند ۸۰میلیون دارند راحت زندگی میگنند درد و بلای محمود بخورد فرق سرت

    • بدون نام

      تو دستور بده قبض و قسط از مردم نگیرن بقیش پیشکش

    • بدون نام

      به غیر از خودتان و هم مسلکان،
      بقیه مردم تحت فشاریم

    • منوچهر

      چرا دروغ میگین .... چون من یک کار گرم وهیچ یادانه معیشتی بمن تعلق نگرفته اعتراض کردم اس مس آمد که به شما اطلاع میدهیم وتا امروز هیچ خبری نشده من از هر کسی که میشناختم پرسیدم که جوابشان مثل من بود وفهمیدم فقط حرفه عمل نیست ترا خدا الکی دل خوشی ندید ومردم را چشم اننظار نگذارید

    • بدون نام

      والا منم کارگرم،20 تا کارگرم تو فامیل دارم به هیچ کدوم ندادن.فقط دروغ

    • الف زند

      تو کشوری که ۳هزار و ۵هزار میلیاردی اختلاس میشه...چرا ۲۰۰هزارتومن به مردم میدی ..خب خانواری ۲میلیون تومن بده بگو به ماه حقوقه از خونه بیرون نیاین نمیخواد به همه پول بدی به۱۰میلیون خانوار کم درامد بده
      نگو نیست که خنده م میگیده
      به ماه غزه رو ول کن همه چی درست میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا از پایه و اساس دروغه به هیچ‌ کس نمیدهند

    • فرهاد م

      ای خدا ما چه گناهی کردیم که غیر از تحمل کرونا باید قیافه اینم هر روز تحمل کنیم چرا اینا دست از سر ما بر نمیدارن

    • بدون نام

      مرحله اول کی هست؟برای من که با دخترم زندگی میکنم تو آرایشگاه کار میکردم یجوری کارگریه ،خرجمونو در میاوردم از ۳اسفند آرایشگاها تعطیله نریختن ،کی به داد من میرسه خودم نخورم میتونم گشنگی رو تحمل کنم اما بچه نمیتونه،کی به داد من میرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا بزرگه از خدا چی دیدی شاید این بار نوبت ماست

    • غلامعباس حمزه نژادازاستان کرمان .

      سلام اینها همه درحدح



      سلام اینها همه درحدحرفه من بچه ام ۱۲ ساله که فلج مغزی شدید داره .امسال نیم ساعت بعدازتحویل سال بعلت سرماخوردگی ساده به کما رفت بوسیله۱۱۵به بیمارستان برده شد وبعدتست کرونا گرفتند منفی شد بعداز ۸ روز بهوش اومد.خودم هم کارگر و اجاره نشین هستم و درآمدی ندارم هرکس از هر طریق ممکن بهم کمک کنه ممنون میشم اینجور حرفها هم یکماه میزنند .....

    • بدون نام

      من هم بیکارم هم بدون بیمه پس چرا چیزی واریز نمیشه با اون بانک اطلاعات مزخرفتون

    • رضا

      دقیقا‌به‌کدوم‌قشر‌تعلق‌میگیره...میشه‌بگید

    • بدون نام

      تمام شعار ودروغ

    • ماهان

      بابا این و واسه کسی های میدن که نه ماشین داره نه مسکن داره نه حقوق ثابت داره نه از کمیته و بهزیستی مبلغی دریافت میکنه و نه بیمه این چیزها رو داره من خودم چند نفری و میشناسم و بهشون پول واریز کردن وقتی میگن پول میدن همه ملت انتظار دارن واسه همشون واریز بشه نه فقط آدم که لازم دارن بهشون میدن همین

      پاسخ ها

      • saba

        ولی متاسفانه شناسایی مستحقین به درستی انجام نمیشه و این باعث مشکل میشه

      • آصغرآقچه لو

        خداوکیلی باسه تا بچه دارم دو پسر؟ یک دخترم مخارجش سنگینه سرطان و تومور مغزی بدخیم داره به خاطر رادیو تراپی شیمی درمانی شما را قسم به آبروی فاطمه الزهرا سلام الله علیها یکبار اعلام کنید تموم بشه ازایثارگران بسیج زمان جنگم شرمنده خانواده ام هستم با۷هزارتومان نون پنیر خالی میشه خورد

      • بدون نام

        یه دروغی بگو اصلا به کسی کمک نکردن ....

    • رزمنده کردستان

      سلام ضمن تشکر فراوان ازجامعه پزشکی ومدافعان سلامت جناب رییس جمهور من بچه هام بیکارشدن چهارسرعایله باماهی یک وپونصد دریافتی وششصدتومانقسط مسکن خودت حساب کن چطوری زندگی کنیم باهزینه فوق العاده لوازم بهداشتی

    • بدون نام

      شوهرخواهرم راننده سرویس مدرسه هست والان یکماه اجاره خونه ندادن وبرای مخارج زندگی لنگ مانده هیچکدام از این ایناها هم تعلق نگرفته برایشان

    • احمد

      چقدر دروغ میگی آقای ریس جمهور

    • بدون نام

      چقدمردموگول میزنیدمن بیکارومستاجرم باسه بچه چکاربایدکنم

    • بنیامین

      این پولو به وزیر اقتصاد بدن بگن زندگیتو بچرخون با هرفرمولی که بلدی و میدونی ببینیم چیکار میکنه ماهم الگوبرداری کنیم

    • بدون نام

      همش دروغ

      پاسخ ها

      • الله

        دروغ

    • بدون نام

      تکلیف این مشاغل البته غیر از آن چهارتاییکه خودتون شمردین کارگر دارن باید حقوق بدن چی شمافقط چهرتارو میبی بینین جزسوپیمارکتها وتولید کننده های مواد بهداشتی همه مشاغل آسیب دیده اند وتعطیلند

    • vesper

      قرار بود از فروردین ۷۲ واریز کنن .اما حالا گفتن۴۵ عین قدیم ..بجای اینکه تو این شرایط قرنطینه بیکاری و مخارج سنگین .حداقل ۱۰۰ واریز کنن که کمکی به مردم بشه حالا عین قدیم گفتن ۴۵ واریز میکنیم و حتی سر حرف خودشونم نموندن که تصویب شده بود ۷۲ واریز کنن.گفتن الان خودمون بیشتر به پول لازم داریم مردم به جهنم بمیرن .بزاریم تو جیب خودمون ..مردم با این شرایط حق دارن به قیمت جونشون هم شده بیان بیرون سرکار برن تا شکم خانوادشونو سیر کنن .نمیتونن شکم خالی تو قرنطبنه بشینن .جناب روحانی تو رویا فک میکنم کمک های حمایتی واریز میکنه چون هیچکس ندیده پولی .

    • سلطان

      سلام.میخواستم راهنمایی کنیدکه چطورمیشودکه درلیست یارانه معیشتی افرادی براثرویروس کرونا بیکاروخانه نشین شدندقرارگرفت. فرزندمن ازضعیف ترین قشراسیب دیده براثرکرونا می باشد وخیلی ناراحت هستند لطفأ کمک کنید اززحمات شماعزیزان متشکرم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا کمک‌ در عمل وجود نداره و همش دروغه کدام کمک کدام وام اگر میخواستند کمک کنند مثل آمریکا و ژاپن و چین ها رسانی میشد وبه مردم نشان میدانند ولی چون نیست فقط شعار میدهند

    • بدون نام

      من مسافر کش هستم به من چیزی ندادند بخدا

    • ایرانی

      خداوکیلی این ۲۰۰ تومن تو این گرونی چیکار میخواد بکنه، واقعا خجالت داره یه کشور با این همه سرمایه بیاد ۲۰۰ تومن بده به مردمش اونم با منت واقعا تاسف داره

    • بدون نام

      مردم رو چی فرض کردی

    • بدون نام

      ما که ندیدیم

    • بدون نام

      خدا کنه که پولی ندن،چون از یه دست میدن،از اون دست هزار برابر ازمون میگیرن.مثل همون یارانه

    • بدون نام

      چرا معیشت فروردینو واریز نکردید عجب صبری خدا دارد

    • بدون نام

      من ارایشگرم ماهی700 باید کرایه بدم صاحب مغازه ام زیره بارنمیره کرایه نگیره الان نزدیک 50 روزه ارایشگاه بسته است بدونه هیچ درامدی اینقد فتوا میدی اقای روحانی یه فتوایی بده به صاحب ملکا که اجاره نگیرین چند روزه دیگه میشه اخر ماه باید باز700 کرایه بدم

    • اسی

      ... اینقدر دروغ به خورد مردم نده شما که کاری ازت برنمیاد مگه نگفتی اقساط وام قرض الحسنه تنفس داره قسط ازش کم نمیشه پس چرا از حساب من برداشت کردن رفتم پیش رییس باتک اعتراض کردم گفت ما برداشت کردیم دیگه بر نمی گردانیم کفتم دولت اعلام کرده باید برگردانی گفت دولت برا خودش اعلام کرده گفتم میرم سرپرستی شکایت میکنم گفت برو پیش خدا رفتم سرپرستی انجا هم فقط ادم رو الکی سر میدوانند هیچ کاری نمیکنند الاه برکت الاه

    • بدون نام

      بابا۶۰میلیون یارانه میدید یعنی ۶۰میلیون فقیرداریم به همه باید بدید نه ۳میلیون این پول نفت واسه همه مردم ایران

    • یوسف

      والله والله والله دو ماه بیکارم کارگرروز مزدم چطور میشه به من معشیت کرونایی ندادن منتظر وام هستم خدا کنه اون و بدن

    • بدون نام

      اقافقط بهزیستی و کمیته هاراداداندماچون ازبنده خداقطع نخایودگفت بمن داداننداماواقعاتواین وضیعیت بایدجامع کارگری رادریاینندخداخودش کمک کنه امین

    • بدون نام

      سرپرست خانوارم بسته حمایتی که ندادید هیچ معیشتمم نریختی با وجدان

    • اسی

      اگه اینو سانسور کنید انشاالله به لعنت خدا گرفتار شید

    • معین

      چرا اینقدر دروغ میگن. من خیلی از افراد رو میشناسم همین کمک 200 تا 600 تومنی رو که مرحله اول رو میگن دادن نریختن اصلا

    • ایرانیم اصیل واصل.

      حافظه شوازدست داده اقای روحانی.اینکه مال اسفند98 بود.ازین گذشته زیرمجموعه دولت امار60میلیون زیرخط فقروکه اوکی کرده حالا به 3میلیون نفر(نه3میلیون خانوار)ی پولی میده وبه 4میلیون نفر(نه 4میلیون خانوار)وام بابهره میده پس تکلیف 53نفرباقیمانده زیرخط فقرکه باتطیل شدن کسب وکارهای مختلف صددرصدبه امارشون اضافه شده چی؟.

    • ایرانی

      دروغ گو فراموش کاره. دولت محترم یادش رفته فقط به سه میلیون نفر یارانه کرونا با انتخاب خودش داد الان چرا بزرگش کرد گفت به سه میلیون خانوار دادیم. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      تورو خدا بده بده بده.

    • بدون نام

      مشکل مردم بسته حمایتی و وام یک میلیونی نیست مشکل خود شمایید اقای روحانی .دست از سر این مملکت بردارید و برید همه چی حل میشه

    • بدون نام

      ولخرجی نکن بزاربرای اقای فریدون؟؟؟

    • زهراصمدزاده

      همش دروغ،ماجزو ضعیف ترین قشرها هستیم ولی هیچی برامون واریز نشده

    • بدون نام

      این همه سال از قبل مردم خوردید، ۳ ماه نمیتونید مردم رو حمایت کنید تا سلامت به جامعه برگرده. شما اصلا مرگ و میر و عزا دار شدن مردم براتون مهم نیست، بلکه مردم برن سر کار تا جیب شما و گروه های تحت حمایتتون پر بشه. یعنی ۱۸۰ درجه خلاف جهت کلیه دول دنیا حرکت می کنید.

    • ندا

      همیشه فکرمیکردیم مسولین خوابن ولی بقول معروف اینا خودشون زدن بخواب کی گفته کشور ما سه میلیون فقط تحت فشار و واجد شرایط شما هستن پاشو از پشت میز بیا وسط سفره ملت بعدبگو ...

    • بدون نام

      دروغ ، دروغ و دروغ ......

    • بدون نام

      اخه ۲۰۰تومن پوله...کشوری ک اینقدثروت داره،مردمش بایدمثل آفریقاییا زندگی کنن.البته ازماست ک برماست،لیاقت خیلی‌ازمردم هستش ک سوارمونن هنوز.

    • اهورا.5783

      جناب روحانی ...این رقمهای هزار میلیاری رو از کجا میخوای تامین کنی....؟؟؟ملت دیگه سرشون کلاه نمیره..همتون دروغ میگین

    • ب،ص

      بابا برید خجالت بکشین چقدر دروغ،،،،

    • بدون نام

      بنظر شما دویست هزار یا ششصدهزار تومان به جایی هم میرسه روحانی فکر کرده الان دهه هشتاده باید محدودیت شدید تردد ایجاد کنن وبه هر خانوار حداقل ماهی دومیلیون بدن مردم هم میشینن خونه وگرنه به امید خدا میریم واسه فینال

    • بدون نام

      نوبخت شمامیگیدبه کسی میدیم که نه ماشین نه خانه داشته باشه پس چرا به من واریز نشده پارتی بازی میکنیدیااصلان دروغ میگید به یه نفردادیدکه ۲۰۰گوسفندداره ضرب در۳۰۰۰میلیون میشه ۶۰۰میلیون واریز کردید ولی مثل امثال من واریز نکردیدمثل اون پیرمردکه دستفروش تومتروکه گفته بود که پول ندارم یه پنیربرابچه ام بگیرم پول واریز کردیددرصورتی که دخترپیرمردگفت پدرم خرج مارانمیده ۵۰۰میلیون توحسابشه

    • بدون نام

      تو شهر ما یکی هست خانه شیک ماشین خلاصه وضع مالیش عالیه به او دادن ولی به من که یه دست فروش هستم و ماشین هم ندارم و خانه ۶۰ متری ساده دارم بهم ندادن بعد میگن خانه بمونید مسخرست

    • بدون نام

      معلوم نیست که دولت این تعداد که میفرماد داریم کمک میکنیم را ازچه قشری مشخص کردنند آیا به افراد مستمری بگیر تامین اجتمائی مثل امثال من که مستمری ام زیر هفصد تومان است هم شامل میشه یاشده بمن نوعی که نشده پس بکی شده.

    • ثرمز

      حالابذار اون مرحله اول رو که دادی خرج کنیم بعد

    • سام

      به نظر شما فقط سه میلیون خانوار نیازمند هستند

    • سیامک

      یه میلیون تا ۲ میلیون بابا دمت گرم چقد تو دست دل بازی نکنه کلید اون صندوق اصلیه رو گیر آوردی

    • بدون نام

      همه اش دروغ. من ندیدم کسی بگه تا حالا 200یا400یا600گرفتم.خداوند کرونا را نصیب روحانی و جهانگیری و لاریجانی بگرداند. مردم و بیچاره کردن.

    • بدون نام

      خدا خیرتون بده که اینقدر فکر مردم هستید،حالا با این ۲۰۰ هزار تومان چیکار کنن،چطوری خرجش کنن از بس که زیاده..یه وقت ضرر نکنید..

    • م ی

      بازم میخوان از خود مردم بکَنن بدن به مردم،
      آخه تو این شرایط کی وام میگیره

    • بینام

      ۲۰۰ هزارررررر توووووومن
      واااااای
      ۶۰۰ هزاررررررر تووووووومن
      جناب رئیس جمهور دولت برشکست نشه ، این مبلغ خرجی ۶ ماه مردمه هاااااااااا
      خیلی خزانه های شما خالی میشه
      بعدش خوبه ما صبح جمعه از خواب بیدار شیم ببینیم ۲۰۰ هزار تومن از جیب ما گذاشتن تو جیب همسایه بعدش شما بگی من خبر نداشتم

    • بدون نام

      مرحله اول را پرداخت کردن حدود سه میلیون خانوار اینها افرادی هستن ماهانه پانصد و یا ششصد تومان مستمری میگیرن

    • بهداد

      فقط وفقط زمانی رابایدبیادبیاوریم که ملت ایران ازپیروجوان درمقابل هجوم دشمن وجنگ تحمیلی جان خودراهدیه کردندو دراین برهه اززمان حمایت دولت کجارفته است...

    • بهار

      یک ملیون دو ملیون که قراره بدید واز یارانه دوبل بردارید چه دردی دوا میکنه برا اونیکه تولیدی داره مغازه داره .والا ماکه بیکاریم نه بیمه داریم نه در امد مستاجرم که هستبم از کجاومارو شناسایی مبکنید ؟چراوبا دروغ به مردم وعده میدید

    • بدون نام

      به اون خدادروغ میگن پس ماکارگراساختمانی جزءآدم حساب نمیشیم چون کارگرساختمانی هستیم وزیرنظرپیمانکارماجزء اموات هستیم آقای روحانی

    • بدون نام

      مردک اخه ما بالای ۳۰میلیون داریم خالی بند

    • یک ایرانی

      از روز شنبه به دستور شما همه ادرات شروع بکار کردن ، تهران وحشتناک شلوغ شده ، انگار نه انگار که یک اپیدمی هولناک توی کشور وجود داره ، یعنی بازگشایی ادارات از جان مردم واجب تره ؟؟!!...
      وامصیبتا از دست این رییس جمهور ...

    • بدون نام

      ازاون کیسه میلیارددلاری کمک کشورهای خارجی پول خورداشو به مردم میدی؟

    • علی

      اینها همش به ده میلیون نفر نرسید برادر عزیز
      بقیه چی

    • بدون نام

      من به دادن این کمک ها ایراد نمی گیرم ،ولی مبلغش خیلی بالا نیست!!!؟
      من کاسبم و نزدیک ۵۰ الی ۶۰ تومن ضرر کردم، حالا وام دو میلیونی رو بهم میدن یا کمک تا سقف ۶۰۰ هزار تومن!؟

    • حسین احمدوند

      این دفعه دیگه واقعا علی برکت الله .......

    • بدون نام

      خیلی ها ظاهری حرف میزنن دارن میگن نداریم،خودم دیدم ظرف باغ داره خونه داره. ماشین داره، برجی 7میلیون حقوقشه، یارانش م میگیره. بعد میگه نداری یه 500 تمن بدی

    • حسین احمدوند

      روحانی شخصی بود برای تخریب ۱۰۰ درصد اصلاح طلبان و هیچ وقت اصلاح طلب نبود . همیشه از اصول گرا ها هم تندرو تر بود . ولی این رفتار دروغین برای تخریب اصلاح طلب بود تمام

    • بدون نام

      دروغگو

    • محمد

      یارانه منه جوونی که غیر یه پراید چیزی دیگه ندارم قطع کردن بعدا میخوان بسته های کمک مالی بدن.جوک ساله

    • بدون نام

      ی زمانی اعلام کردند به بسته مواد غذای میدن ندادین که ندادین تا یادمون رفت شما از وعده دادن خسته نمیشین نمیگین مردم طمعکار میشن بابا بیخیال مردم

    • بدون نام

      پس کادمندهایی که حقوق هاشون کفایت نمیکرده والانم نتونستن حتی مسافرکشی کنن چی میشن

    • بدون نام

      من تحت پوشش کمیته امدادم ماهیانه صد و شصت تومن مستمری میدن و اینهمه منت هم میزارن والا به ما هم هیچی ندادن

    • بدون نام

      آقای رئیس جمهورخواهش میکنیم یه فکری هم به حاله ماکسانی باشیدکه بااین حقوق مسافرکشی هم میکردیم والان خونه نشین شدیم چه بایدکنیم

    • میثم ازکرمان

      من الان دوماه کارگرمعاینه فنیم باسه بچه چکارکنم پول نان ندارم اینها فقط الکی قول سرخرمن میدن ببینیدکشورهادیگه به مردم شان چطورکمک میکنن

    • اکبر آقازاده

      والا من شغل ندارم خرید و فروش میکنم . یکی از آشناهای نزدیک من شاغل دارای خونه ماشین سپرده حساب. همه رو به نام خانمش کرده و بسته حمایتی بهش میدن. فکر نکنم کلا عدالت درست اجرا بشه

    • بدون نام

      برای فرهنگهای باز نشسته که هم مریض هستند وهم یارانه قطع شده یک فکری بر دارید

    • بدون نام

      ما هیچی ازتون نمیخواهیم.مافقط امنیت میخایم .اگرخیلی دلسوزیدیک ماسک توداروخانه توشهرهانیست. این پولها درد ماها رودوانمیکند ما فقط ارامش وامنیت میخایم اگرزندگیمون سخت بود حداقل بدون استرس زندگی میکردیم وراحت توخیابون قدم میزدیم بادوستامون.اینم ازمون گرفتید

    • علی رستمی

      من همش از دولت دروغ شنیدم بیکارم بی پولم یک ریال از دولت به من کمک نشده

    • اجاره نشین

      اقای ریس جمهور ما هم شهروند ایرانی هستیم درسته نه بیمه داریم نه یارانه نه چیزه دیگه البته شناسنامه داریم ...فقط بگید چطوری پوشش میدین ما رو یا بازم دیده نمیشیم میدونم نمیزارین برا بار اخر فرستادم

    • محمددهنادی

      من دیروز تمام داروخانه ها و اوزم بهداشتی رو گشتم تا دستکش لاتکس تهیه بکنم نبود چرا میگید همه چیز هست

    • بهرام

      آقای روحانی اشتباه گفتند 3میلیون احتیاج ندارند بقیه احتیاج دارند

    • بدون نام

      حتی اگر خیلی خوشبینانه بگیم که نیازمندان واقعی میگیرند ولی همیشه یه عده ای که واقعا حقشونه در لیستهای شما نیستن و نادیده گرفته میشوند.افرادی که اهل و کار و تلاش بودند و آبرودار.

    • سید حسن

      خ شحال نیستیم
      چون پول چاپ میونید ،تو رم چند براب ایجاد میکنید

    • عبداله جاپلقی

      کدوم بسته حمایتی من کارگر روز مزد بودم الان دوساله نمیتونم بخاطر مریضی کار کنم با هزار رو زدن ی بنده خدایی لیست بیمه ام رو رد میکنه نمیدونم بسته حمایتی رو به کی میدن

    • بدون نام

      پول خودمون رو میخوان بدن به خودمون، روزگار چرا با ما انقدر دشمنی

    • بدون نام

      اینقدربهمون فشاراوردی که من فک نکنم کسی باشه که فشاررو احساس نکنه ولی یواش یواش فشار اوردی این دیگه تهشه ؟!!!!!!!!

    • kak

      جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور . شما می‌فرمائید همانطور که وزیر بهداشت می گوید شرایط رو به بهبود است و شما برای ادامه فعالیت های اقتصادی مردم از روش پلکانی استفاده میکنید در صورتی که وزیر بهداشت بنده خدا هر روز اعلام خبر میکند و اصلا از وضعیت بیماری کرونا در کشور راضی نیست. !!! به نظر میرسد یکی از شماها داره دروغ میگه. حالا فکر کن اون یک نفر کیه ؟!!!!!!

    • بدون نام

      ملت گشنه نگه دار........

    • سیدنبی موسوی

      میخواهم به شاد بپیوندم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج