۹۷۹۱۴۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رأی‌گیری انتخاباتی با پُست در لهستان رد شد

نمایندگان پارلمان لهستان روز دوشنبه پیشنهاد حزب حاکم «قانون و عدالت» مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از طریق رأی‌گیری پستی را رد کردند.

ایرنا: نمایندگان پارلمان لهستان روز دوشنبه پیشنهاد حزب حاکم «قانون و عدالت» مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از طریق رأی‌گیری پستی را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، حزب حاکم لهستان تأکید دارد که انتخابات ریاست جمهوری باید با وجود افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور، در روز ۱۰ ماه می (۲۱ اردیبهشت ماه) از طریق رأی گیری پستی به جای حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی برگزار شود.

منتقدان این طرح می‌گویند؛ این پیشنهاد، سلامت مردم را قربانی تضمین انتخاب مجدد «آندژی دودا» رییس جمهوری این کشور می‌کند که در زمان حاضر در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

رأی‌گیری انتخاباتی با پُست در لهستان رد شد

پارلمان لهستان اعلام کرد که ۲۲۸ نماینده با گنجاندن طرح رأی گیری پستی در دستور کار اجرایی، مخالفت و ۲۲۸ نفر با این طرح موافقت کردند. سه نماینده نیز به این طرح رأی ممتنع دادند و یک نفر از رأی دادن خودداری کرد. بدین ترتیب، پیشنهاد حزب حاکم برای برگزاری انتخابات پستی رد شد.

پیشتر در روز دوشنبه، «یاروسلاو گووین» معاون نخست وزیر لهستان که رهبری شریک ائتلافی حزب حاکم تحت عنوان «اَکورد» را برعهده داشت، به دلیل مسأله انتخابات استعفا داد.

گووین گفت که انتخابات ریاست جمهوری باید به مدت ۲ سال به تعویق افتد. وی همچنین از احزاب مخالف خواست از تغییر در قانون اساسی برای فراهم شدن این امکان حمایت کنند.

پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حزب قانون و عدالت امکان می‌دهد به پیشرفت‌های بیشتری در اعمال برنامه‌های اجتماعی محافظه کارانه‌اش دست یابد و اصلاحات بخش قضایی را تقویت کند.

اتحادیه اروپا می‌گوید؛ اصلاحات در سیستم قضایی لهستان، باعث فروپاشی حکومت قانون است.

لهستان به منظور مهار کرونا، محدودیت‌هایی را به اجرا گذاشته که شامل تعطیلی مدارس، پارک‌ها، جنگل‌ها و هتل‌ها و همچنین ممنوعیت برگزاری تجمعات بیش از ۲ نفر به استثنای خانواده‌هاست.

لهستان تاکنون چهار هزار و ۲۰۱ نفر مبتلا به کرونا و ۹۸ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

رییس جمهوری لهستان پیشتر از کمیسیون اروپا به دلیل حمایت نکردن از این کشور در پی همه گیری کرونا انتقاد کرد و گفت: ما به عنوان یک کشور، هیچ کمک مالی مضاعفی از بروکسل دریافت نکرده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج