۹۷۹۳۴۴
۱ نظر
۵۱۰۵
۱ نظر
۵۱۰۵
پ

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

کرونا تاثیر مشخصی روی بازار کامپیوتر ایران داشته و با محدود شدن واردات و کاهش اجناس موجود در بازار شاهد وضعیتی نامناسب هستیم. وضعیتی که در آن فروشنده تنها به واسطه کم بودن جنس و طلب سود بیشتر، قیمت محصولات را به شکل غیرمنطقی افزایش داده و البته شاید همچنان فروش اندکی را تجربه کند.

برترین‌ها: کرونا تاثیر مشخصی روی بازار کامپیوتر ایران داشته و با محدود شدن واردات و کاهش اجناس موجود در بازار شاهد وضعیتی نامناسب هستیم. وضعیتی که در آن فروشنده تنها به واسطه کم بودن جنس و طلب سود بیشتر، قیمت محصولات را به شکل غیرمنطقی افزایش داده و البته شاید همچنان فروش اندکی را تجربه کند.

با این حال اگر شانس با شما یار نیست و در این شرایط نامناسب مجبور به خرید لپ تاپ شده‌اید تا کار‌ها را از راه دور انجام دهید، بهتر است به سراغ محصولاتی بروید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. لپ تاپ‌هایی که در ادامه قصد معرفی آن‌ها را داریم در حال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین محصولات بازار در این بخش شناخته می‌شوند و البته از دید افزایش قیمت، وضعیت آنچنان وخیمی را تجربه نکرده‌اند.

ایسوس مدل VivoBook X۵۴۰YA - B

متوسط قیمت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

چند سال پیش بود که ایسوس تصمیم گرفت با معرفی لپ تاپ‌های سری ایکس خود محصولاتی با کارایی و قیمت مناسب را روانه بازار کند. محصولاتی که معمولا می‌توانند جوابگوی نیاز‌های کاربر‌های خانگی باشند. مدل X۵۴۰YA یکی از همین دست لپ تاپ‌هاست. دستگاهی با پوشش پلاستیکی که در این زمینه با کیفیت خوبی از دید طراحی همراه شده. این لپ تاپ متوسط از دید اندازه، وزنی در حدود دو کیلوگرم دارد و صفحه نمایشی ۱۵.۶ اینچنی با پنل TFT و وضوح تصویر فول اچ‌دی آن را همراهی می‌کند.

این لپ تاپ ایسوس از تکنولوژی سونیک مستر برای پخش صدا بهره می‌برد و می‌تواند برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی نیاز‌های اولیه کاربر را برطرف کند. این مدل مجهز به پردازنده مرکزی AMD Carrizo E۱-۶۰۱۰، پردازشگر گرافیکی Radeon R۲ Graphics بدون حافظه گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد.

لنوو مدل Ideapad L۳۴۰-AR

متوسط قیمت: ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

چند سالی است که لنوو تمرکز خود را روی محصولات کاربردی با قیمت متوسط قرار داده تا بخش عمده‌ای از این بازار را در اختیار خود بگیرید. سیاستی که تیر اصلی اسلحه آن مجموعه لپ تاپ‌های Ideapad شرکت لنوو است. مدل Ideapad L۳۴۰-AR از جمله همین محصولات است که شاید در ظاهر نشان‌دهنده محصولی ارزان‌قیمت و شاید حتی بی‌کیفیت باشد، اما درون شکل و شمایل ساده خود به خوبی می‌تواند از دید سخت‌افزار نیاز‌های موجود را برآورده کند.

لپ تاپ دو کیلو و ۲۰۰ گرمی لنوو از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی و روکش مات استفاده می‌کند. سخت‌افزار به‌کاررفته در IdeaPad L۳۴۰ نمونه خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن حساب باز کرد. پردازنده مرکزی Core i۵، ۸۲۶۵U ساخت شرکت اینتل، پردازشگر گرافیکی GEFORCE MX۱۱۰، هشت گیگابایت رم از نوع DDR۴ و یک ترابایت حافظه داخلی ازجمله این قطعات سخت‌افزاری هستند. اگر به دنبال لپ تاپی برای پشت سر گذاشتن زمان کاری طولانی‌مدت هستید، این مدل از لنوو با وجود کیبورد و ترک‌پدی مناسب و قدرتمند می‌توان به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای شما شناخته شود.

لنوو مدل V۱۴۵، ۸۱MT۰۰۳۴IH -B

متوسط قیمت: ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

افزایش قیمت‌ها باعث شده تا لپ تاپ پیش رو با وجود سخت‌افزار ضعیف که تنها نیاز‌های اولیه کاربر را برطرف می‌کند با قیمتی بیش از پنج میلیون تومان برای فروش قرار گیرد. لنوو مدل V۱۴۵، ۸۱MT۰۰۳۴IH -B از آن دست لپ تاپ‌هایی است که جدای از عمر پایین از دید به‌روز بودن سخت‌افزار، عملا چیزی فراتر از دسترسی به اینترنت، استفاده از نرم‌افزار‌های اولیه و تماشای فیلم یا پخش موسیقی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. این لپ تاپ لنوو از صفحه نمایشی ۱۵.۶ اینچی با وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل استفاده می‌کند.

وضعیتی که نشان می‌دهد حتی امکان پخش تصاویر فول اچ‌دی را در این لپ تاپ ندارید. لنوو در این مدل از محصولات خود به سراغ پردازنده ضعیف A۶-۹۲۲۵ از مجموعه بریستول ریج شرکت AMD رفته که هشت گیگابایت رم از نوع DDR۴ همراه شده. خبری از پردازنده گرافیکی به شکلی که معمولا در ذهن وجود دارد نیست و اینجا از دیگر پردازشگر شرکت AMD یعنی سری چهارم رادئون با حافظه ۵۱۲ مگابایت استفاده شده. روی کاعذ شاید با خود بگویید که این مدل لنوو عملا قدرت انجام هیچ کاری را ندارد، اما استفاده از یک مجموعه پردازشگر می‌تواند توانایی انجام کار‌های اولیه را در اختیار آن قرار دهد.

ایسوس مدل VivoBook K۵۴۳UB - A

متوسط قیمت: ۱۱ میلیون تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران در بازار محصولات قدرتمند، خانواده K از تولیدات شرکت ایسوس به واسطه چند نکته توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. اولین موضوعی که این محصولات را در کانون توجه خریدار‌ها قرار داده، سخت‌افزار به کار رفته در آن است. معمولا این دسته از تولیدات ایسوس سعی دارند در بازار قدرتمند‌ها جزو محصولات رده پایین قرار گیرند. معنی درست این موضوع را زمانی متوجه می‌شوید که ببینید هر چند قطعات به کار رفته از دید مدل و نوع در سطح بالایی قرار دارند، اما تنها می‌توانند نمونه‌های متوسط را به راحتی پشت سر بگذارند.

وزن ۱.۹ کیلوگرمی و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی این لپ تاپ یعنی VivoBook K۵۴۳UB - A را تبدیل به محصولی ایده‌آل برای کسانی می‌کند که مجبور هستند کامپیوتر خود را برای زمانی طولانی جابجا کنند. این مدل مجهز از خانواده K شرکت ایسوس به پردازنده اصلی Core i۷، ۸۵۵۰U اینتل، پردازشگر گرافیکی MX۱۱۰ انویدیا با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا، ۸ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک مجهز است. باتری سه‌سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۴ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد و از دید خروجی در سطحی قابل قبول قرار می‌گیرد.

ایسر مدل Aspire A۷۱۵-۷۴G-۷۸ET

متوسط قیمت: ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

سرعت برای کاربر‌های کامپیوتر همواره اهمیت بالایی داشته و تولیدکنندگان برای رسیدن به سطحی ایده‌آل در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند. یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای رسیدن سرعتی مناسب در کامپیوتر‌های امروزی استفاده از فضای ذخیره سازی به شکل SSD است. قطعه‌ای که می‌تواند سرعت انتقال را نسبت به هارددیسک‌های معمولی تا چند ده برابر افزایش داده و نه تنها تجربه کلی کار با کامپیوتر را بهبود دهد بلکه سرعت باز شدن نرم‌افزار‌های حتی سنگین مثل ویرایش تصویر و ویدئو را در کسری از ثانیه باز و آماده استفاده کند.

مدل Aspire A۷۱۵-۷۴G-۷۸ET هرچند به شکل کلی سخت‌افزار قدرتمندی دارد، اما شاید مهم‌ترین قطعه در آن یک فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD باشد که در البته در کنار هارددیسکی با ظرفیت یک ترابایت قرار گرفته. این محصول ایسر از پردازنده اصلی Core i۷ مدل ۹۷۵۰H، ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی GTX ۱۶۵۰ استفاده می‌کند. مشخصات سخت‌افزاری که شاید هنوز هم برای اجرای بازی‌های ویدئویی با کیفیت مناسب ضعیف باشد، اما در بخش‌های دیگر عملکردی بسیار خوب را می‌تواند از خود به نمایش بگذارد.

اچ پی مدل EF۰۸۷۵MS - A

متوسط قیمت: ۱۱ میلیون تومان

معرفی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

لپ‌تاپ‌های شرکت «اچ‌پی» همواره به کیفیت و تنوع بالا معروف بوده‌اند و پاسخگوی انواع نیاز‌ها و سلیقه‌ها هستند. یکی از محصولات ساخت این شرکت EF۰۸۷۵MS نام دارد. اچ‌پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده کم‌مصرف AMD در کنار پردازشگر گرافیکی AMD Radeon Rx Vega ۱۰ استفاده کرده است. همچنین رم این لپ‌تاپ برابر با ۱۲ گیگابایت از نوع DDR۴ و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است. صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی این دستگاه باقابلیت تاچ و دقت فول اچ‌دی است که یک نمونه‌ی خوب و کاربردی محسوب می‌شود.

باید گفت این دستگاه از نظر اتصالات ارتباطی، چیزی کم ندارد. شبکه‌ی بی‌سیم Wi-Fi و بلوتوث، راه‌های ارتباطی بی‌سیم دستگاه هستند. البته نبود پورت VGA می‌تواند یکی از کمبود‌های آن به‌شمار رود. در لبه‌ی بالایی قاب صفحه‌نمایش، یک وب‌کم HD با فناوری HP TrueVision قرار گرفته که برای برقراری تماس‌های تصویری مناسب است. ضخامت این محصول حدوداً ۱۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۴۰ گرم است که در بین لپ‌تاپ‌های ۱۵.۶ اینچی، نمونه‌ای کاملاً مناسب برای جابه‌جایی است. باتری ۳ سلولی لیتیوم‌یونی آن‌هم در شرایط وب‌گردی با اتصال WiFi تا حدود ۱۰ ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی از اهواز

      همشون سنگین و بزرگ هستن. لپ تاپی که بالای 2 کیلو باشه فقط اسمش لپتاپه بیشتر
      Desktop Replacement
      هست. برای همین هم لپتاپهای 13 اینچی گرونترن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج