جاباما
۹۷۹۹۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طب سوزني در درمان انواع چاقي و اضافه وزن چقدر موثر است؟

لاغری با سوزن های برقی

اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین میان مردم کشورهای مختلف در جهان موجب شده تا بسیاری از مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام نیز دست به دامن متخصصان و درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین در سراسر جهان شوند.

لاغری با سوزن های برقی
مجله سیب سبز: اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل و جایگزین میان مردم کشورهای مختلف در جهان موجب شده تا بسیاری از مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام نیز دست به دامن متخصصان و درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین در سراسر جهان شوند. خوشبختانه این شیوه درمانی به دليل تاثیر درمانی موثر و ثباتی که دارد این روزها یکی از شیوه‌های درمانی پرطرفدار در سراسر جهان برای درمان چاقی و اضافه وزن محسوب می‌شود که حداقل عوارض جانبی را برای بیمار به همراه دارد. دكتر اميرهومن كاظمي، متخصص طب سوزني و گياهان دارويي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران درباره تاثيرات درماني طب سوزني چين در درمان انواع چاقي‌ها توضيحاتي را با مخاطبان سيب سبز درميان مي‌گذارد.

چاقي از ديد طب سنتي چين

چاقي انواع مختلفي دارد. گاهي فرد تنها دچار اضافه وزن است. گاهي به چاقي مبتلاست و گاهي هم دچار چاقي مفرط مي‌شود كه هر يك از آنها يك پروسه درماني دارد. بنابراين افراد مختلف گونه‌هاي مختلفي از چاقي يا اضافه وزن را تجربه مي‌كنند. در طب مدرن با اندازه‌گيري BMI فرد و در نظر گرفتن تناسب آن با وزن و قد، ميزان اضافه‌وزن، چاقي يا چاقي مفرط فرد را تشخيص مي‌دهند. در ايران ۸۰-۷۰ درصد مردم اضافه وزن را تجربه و براي درمان آن روش‌هاي مختلفي را تجربه مي‌كنند اما در طب سنتي چين تشخيص اضافه‌وزن، چاقي يا چاقي مفرط در افراد بر اساس سرشت طبعي و مزاج فرد مشخص مي‌شود. از ديدگاه متخصصان اين طب برخي از چاقي‌ها يا اضافه‌وزن‌ها متناسب با طبع و سرشت فرد است و طبيعي به نظر مي‌رسد. مواردي هم در اين ديدگاه مطرح مي‌شود كه چاقي فرد تنها به دليل مصرف بيش از اندازه مواد غذايي نيست و چاقي مي‌تواند نشانگر بيماري دیگری باشد. با همه اينها توصيه طب چيني اين است كه چاقي را درمان كنید چه چاقي ناشي از بيماري باشد و چه نباشد. چرا كه چاقي خود مي‌تواند موجب بروز بيماري‌هايي نظير ديابت، فشارخون و اختلالات گوارشي شود.

لاغری با سوزن های برقی

چرا چاق مي‌شويم؟

در طب سنتي چين نوع چاقي بر اساس علت بروز آن تقسيم‌بندي مي‌شود. دلايل مختلفي براي ابتلا به چاقي وجود دارد كه از ميان آنها مي‌توان به اختلال يا مشكل گوارشي، كمبود انرژي (چي) در دستگاه گوارش، تجمع رطوبت در دستگاه گوارش، ضعف دستگاه گوارش يا اختلال‌هاي كبدي اشاره كرد. گاهي ممكن است جريان برعكس انرژي حياتي در بدن موجب بروز چاقي موضعي در بدن باشد. گاهي ممكن است فرد به اندازه مواد غذايي مصرف كند اما چون به اختلالات و مشكلات دروني مبتلاست به چاقي يا اضافه وزن مبتلا مي‌شوند. يعني هر يك از دلايل ذكر شده در بالا مي‌تواند عاملي براي ابتلا به چاقي عمومي يا چاقي موضعي باشد. در اين شرايط هدف اول در طب سنتي درمان اختلال دروني است و كاهش سايز، حجم يا وزن بيمار در جايگاه دوم قرار مي‌گيرد. حتي اگر در شرايطي هدف اوليه كاهش وزن بيمار باشد او به مرور با بهبود مشكلات و اختلال‌هاي دروني‌اش روبه‌رو مي‌شود.

چاقي موضعي هم يك بيماري است

بسياري از مردم چاقي موضعي را عاملي براي از بين رفتن زيبايي و آراستگي ظاهري‌شان مي‌دانند در حالي كه از ديدگاه طب سنتي چين چاقي موضعي نشان دهنده عدم تعادل در بدن يا ابتلا به برخي از اختلال‌هاي گوارشي يا عدم هارموني و تعادل ميان ارگان‌هاي دروني بدن است. پس آنها به عنوان يك بيماري با اين مسئله برخورد كرده و براي درمان آن اقدام مي‌كنند. به اين ترتيب با توجه به درمان موضعي برخي اختلال‌هاي فرد نيز درمان مي‌شود. اينگونه مي‌شود كه بيمار بعد از دريافت سوزن اظهار مي‌كند كه دردهاي قاعدگي، ريزش مو و اختلال‌هاي گوارشي‌ او برطرف شده است. چون تعادل ميان انرژي‌هاي آنها برقرار مي‌شود و اين بالانس انرژي به ايجاد تعادل و توازن در عملكرد اندام‌هاي دروني كمك مي‌كند. به همين دليل متخصصان طب سوزني چين به رفع چاقي موضعي اول از همه به عنوان درمان بيماري نگاه می‌کنند و بعد از آن به عنوان زيبايي بررسي مي‌كنند.

درمان چاقي با سوزن ممكن است

ممكن است خيلي‌ها باور نكنند كه طب سوزني به درمان چاقي و برطرف شدن اضافه وزن يا چاقي موضعي كمك كند. اين گروه حق دارند. شايد اگر با من ۱۰ سال پيش مصاحبه مي‌كرديد من هم اين اتفاق را غير قابل باور مي‌دانستم و نمي‌پذيرفتم كه طب سوزني مي‌تواند چاقي را درمان كند. علت اين مسئله اين است كه بسياري از مردم و حتي پزشكان طب رايج که با مكانيسم سلولي- ملكولي آشنا هستند پذيرش قواعد و مكانيسم‌هاي سنتي و مكمل برايشان سخت مي‌شود. نكته‌اي كه باعث شد من به تاثيرگذاري و درمان‌هاي طب سوزني در مورد بيماري‌هاي مختلف و حتي چاقي باور پيدا كنم، مطالعه تحقيق‌هاي مجامع علمي جهان ديدن تحقيق‌هايي كه خودم در آن شركت داشتم بود. نكته مهم اين است كه بر اساس قواعد طب سنتي بدن انسان تحت تاثير بسياري از عوامل و فاكتورها قرار دارد و چيزهاي مختلفي مي‌تواند بر سلامت انسان اثر بگذارد.

سوزن در درمان كدام چاقي موضعي موثرتر است؟

بهترين جايي كه براي درمان چاقي موضعي با طب سوزني چين جواب مي‌دهد، ناحيه شكم است. اين ناحيه در مقايسه با ديگر اندام‌ها مانند قسمت‌هاي بالاي اندام تحتاني مانند باسن، ران‌ها، بازوها و حتي ساق پا بهتر و سريع‌تر جواب مي‌دهد و متخصص با قطعيت بيشتري مي‌تواند لاغري موضعي آن را تضمين كند اما به هرحال استفاده از اين شيوه براي درمان چاقي موضعي نقاط ذكر شده بي‌فايده نيست و بسيار موثر است.

طول درمان موضع چاق به عوامل مختلفي بستگي دارد و در افراد مختلف متفاوت است. اين شيوه در برخي از مردم خيلي خوب جواب مي‌دهد و در برخي به زمان بيشتري احتياج است اما نكته مهم اين است كه بعد از ۵-۴ جلسه دريافت سوزن فرد با كاهش سايز روبه‌رو مي‌شود و بعداز ۸-۷ جلسه سايز كم مي‌كند و شاهد كاهش وزن تا ۵-۴ كيلوگرم است. به طول كلي طول درمان چاقي موضعي يا عمومي ۱۰ تا ۲۰ جلسه درماني است.

سوزن‌هاي برقی برای لاغری موقتی

طب سوزني براي درمان چاقي به ويژه چاقي موضعي به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. در شرايطي صرفا از طب سوزني استفاده مي‌شود و سوزن در نقاط خاصي از بدن كه متخصص طب سوزني در نظر دارد وارد مي‌شود. در روش ديگر از جريان خفيف الكتريسته نيز براي افزايش اثرگذاري سوزن‌ها استفاده مي‌شود. شيوه ديگري نيز وجود دارد كه معمولا براي افرادي كه فرصت كمتري براي مراجعه به مطب دارند يا در شهر ديگري زندگي مي‌كنند پرفايده است. اين شيوه امبدينگ نام دارد. در اين شيوه درمانگر به جاي سوزن از نخ‌هاي بخيه استفاده مي‌كند. نقطه مربوطه را با نخ بخيه تحريك مي‌كند و بيمار با اين نخ‌ها به خانه مي‌رود و بعد از چند جلسه دوباره به پزشك مراجعه مي‌كند.

لاغری با سوزن های برقی

سوزن‌ها با بدن چه مي‌كنند

در بدن انسان مردين‌ها يا كانال‌هاي انرژي وجود دارد كه جريان انرژي چي يا انرژي حياتي بدن در آنها جريان دارد. هندي‌ها به اين مردين‌ها چاكرا مي‌گويند. امروزه بر بسياري از پزشكان و متخصصان طب رايج نيز ثابت شده كه اين مسيرها و مردين‌هاي پر انرژي در بدن وجود دارد و حتي دستگاه‌هايي براي تصوير‌برداري از اين انرژي‌ها وجود دارد. متخصصان طب سوزني با شناسايي اين مردين‌ها و زدن سوزن به نقاط خاصي از آن در ناحيه‌ شكم و دستگاه گوارش به كنترل اشتها و رفع اشتهاي كاذب افراد كمك مي‌كنند. به اين ترتيب ميزان پرخوري‌ها و ريزه‌خواري‌هاي فرد كنترل مي‌شود و در شرايطي كه فرد دچار ريزه‌خواري عصبي است با كنترل ميزان تنش‌هاي فرد، پرخوري‌هاي عصبي او نيز كاهش پيدا مي‌كند. علاوه بر اين با زدن سوزن‌ در نقاط خاص جريان انرژي و جريان گردش خون در موضع شكم بالا مي‌رود و متابوليسم بدن نيز افزايش مي‌يابد. به اين ترتيب فرد به مرور زمان و تكرار جلسات با كاهش سايز، حجم و وزن مواجهه مي‌شود. البته بايد گفت در برخي موارد علاوه بر آنكه از سوزن استفاده مي‌شود، جريان خفيفي از الكتريسيته نيز به سوزن‌ها متصل مي‌شود كه اين جريان نيز به بهبود جريان گردش خون، بالا رفتن دماي بدن در ناحيه مربوط و دفع بهتر سلول‌هاي شكسته چربي كمك مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج