جاباما
۹۸۰۷۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سه ماموریت نفسگیر در پرسپولیس

بزرگترین معضل فعلی باشگاه پرسپولیس انبوه بدهی‌های به جا مانده از سال‌های اخیر است که مخصوصا ظرف چند ماه گذشته به اوج رسیده است.

ایلنا: انتشار تصاویری توام با لبخند از اعضای هیات‌مدیره در کنار بازیکنان پرسپولیس؛ این تازه‌ترین و جدی‌ترین اقدام کادر مدیریتی جدید باشگاه برای تثبیت قدرت در دوران بعد از چرخش است. حالا هیات‌مدیره با این عکس‌ها نشان می‌دهد توانسته بازیکنان و کادرفنی را به سمت خودش بکشاند و به دوران پس از انصاری‌فرد رسمیت ببخشد. بازیکنان هم زحمت کشیدند و یک پست مشترک اینستاگرامی در حمایت از مدیران فعلی منتشر کردند تا روشن شود دیگر کسی به مدیرعامل قبلی فکر نمی‌کند. این اما همه داستان نیست و آقایان از این به بعد باید «کار» کنند.

بازیکنان پرسپولیس تا به حال کلی از این عکس‌ها در کنار مدیران و معاونان مختلف انداخته‌اند؛ از محمد رویانیان و حسین هدایتی تا شیرینی و ترکاشوند و همین محمدحسن انصاری‌فرد که شاید رکورددار ثبت عکس یادگاری در تاریخ مدیریت پرسپولیس بود! با این همه هیچ اعتباری به این عکس‌ها و پست‌ها نیست و با اولین تاخیر در پیامک واریز، همه اینها می‌تواند جای خودش را به مصاحبه‌های تند انتقادی بدهد. بنابراین مدیران جدید باشگاه برای ایجاد حاشیه امنیت باید به سرعت وارد فاز اجرایی شوند؛ جایی که حداقل سه هدف مهم و دشوار انتظار آنها را می‌کشد.

بدهی‌های کمرشکن

مسلما بزرگترین معضل فعلی باشگاه انبوه بدهی‌های به جا مانده از سال‌های اخیر است که مخصوصا ظرف چند ماه گذشته به اوج رسیده است. با یک حساب سرانگشتی میزان بدهی بین‌المللی پرسپولیس را می‌توان بیش از سه میلیون دلار تخمین زد که واقعا وحشتناک است. چه بسا یکی از دلایل فرار مدیرعامل قبلی از مسوولیت نیز همین مساله بود، اما حالا که هیات‌مدیره قدرت را به دست گرفته، انتظار می‌رود در اسرع وقت این بدهی‌ها را رفع و رجوع کند؛ پیش از آنکه کار به در نظر گرفتن مجازات‌های احتمالی از سوی فیفا بکشد.

در حال حاضر قیمت ارز سیر صعودی دارد و جابه‌جایی پول هم هر روز مشکل‌تر می‌شود؛ بنابراین مدیران پرسپولیس باید تمام تمرکزشان را به کار بگیرند تا این همه بدهی، کمر باشگاه را نشکند. طبیعتا با یک لشکر طلبکار، از برانکو و کالدرون و دستیاران آنها تا بودیمیر و سایرین، حتی یک دقیقه وقت را هم نمی‌توان از دست داد.

درآمدزایی در پساکرونا

هیات‌مدیره پرسپولیس ادعا می‌کرد انصاری‌فرد صرفا با قرض و بدهی در حال اداره پرسپولیس بود، بنابراین حالا که خود آنها ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند، انتظار می‌رود شاهد حرکت باشگاه به سمت ایجاد درآمدهای واقعی و پایدار باشیم؛ کاری که در شرایط اقتصادی عادی ایران هم دشوار بود، اما در دوران پساکرونا، نزدیک به «غیرممکن» خواهد بود. بعد از عبور از بحران ویروس تاجدار، دوره جدیدی از رکود اقتصادی در جهان فرا خواهد رسید که تبعاتش دامن فوتبال را هم می‌گیرد. طبیعتا حفظ تیم در چنین شرایطی هنر است؛ آیا مدیران جدید بویی از این هنر برده‌اند و برنامه‌ای برای آن روزها دارند؟ گذر زمان همه چیز را ثابت می‌کند.

حفظ اسکلت تیم

یکی از بزرگترین امتیازات پرسپولیس در چند سال گذشته، حفظ شاکله اصلی این تیم بوده است. حالا اما سرخپوشان به دلایل مختلف به دوره پوست‌اندازی نزدیک شده‌اند و مدیران فعلی پرسپولیس در این زمینه یک ماموریت سنگین بر عهده خواهند داشت. بیرانوند که رسما فروخته شد و به جای او باید یک گلر جدید جذب شود.

جلال حسینی احتمالا بازنشسته خواهد شد، تیم دفاع راست ندارد، قرارداد علی علیپور در پایان فصل خاتمه می‌یابد، دو فوروارد خارجی فعلی یعنی استوکس و اوساگونا هم به کار نیامدند و البته حفظ نفراتی مثل وحید امیری و مهدی ترابی هم آسان نیست. این دقیقا همان نقطه‌ای است که توان مدیریتی مسوولان فعلی پرسپولیس را به چالش می‌کشد. آیا آنها قادر به حفظ تیم قهرمان خواهند بود؟ طبیعی است که تلاش برای این کار باید از همین امروز شروع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج