۹۸۱۱۴۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آبی‌ها به‌دنبال زنده کردن طلب میلیاردی از یک بانک

تیم فوتبال استقلال ‌همچنان روزهای بی‌پولی را سپری می‌کند؛ هرچقدر احمد سعادتمند بیشتر تلاش می‌کند کمتر به نتیجه می‌رسد.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال ‌همچنان روزهای بی‌پولی را سپری می‌کند؛ هرچقدر احمد سعادتمند بیشتر تلاش می‌کند کمتر به نتیجه می‌رسد. فعلا از پول خبری نیست و صدای اعتراض بازیکنان نیز هر روز بلندتر می‌شود. نکته جالب اینکه در این اوضاع و احوال استقلال، هستند افرادی که با سوءاستفاده از شرایط به هرچیزی جز کمک مالی فکر می‌کنند و بیشتر به قصد شهرت و عکس گرفتن با مدیران و انتشار آن در صفحات فضای مجازی وارد گود می‌شوند!

در آخرین مورد فردی رزمی‌کار که سابقه همکاری با چند فدراسیون رزمی و کشتی را در کارنامه دارد و البته گفته می‌شود که یک پرسپولیسی دوآتشه نیز به شمار می‌رود به همین نیت به سمت آبی‌ها آمد و شخصا اعلام کرد که کارش برای حضور در این باشگاه تمام شده، اما یک‌باره از دسترس خارج شد. او که مدعی کمک میلیاردی به آبی‌پوشان بود و درحالی‌که سعادتمند روی قول او حساب زیادی باز کرده بود با وعده واریز پول از طریق ساتنا کردن کمک میلیاردی‌اش به‌قدری این موضوع را به امروز و فردا موکول کرد که حساب کار دست مدیر جوان استقلال آمد و فهمید ظاهرا از این فرد برای تیمش آبی گرم نمی‌شود.

در ادامه صحبت از یک برند معروف تولید بستنی نیز به میان آمد و همچنین یک هوادار هم قول‌هایی به استقلالی‌ها داد، اما هرچقدر زمان جلوتر رفت این وعده‌ها هم کمرنگ‌تر شدند تا فعلا سعادتمند بماند و یک استقلال بی‌پول و یک وعده تکراری که «به‌زودی اسپانسر می‌آید.»

آخرین اقدام برای پولدار شدن

حالا از استقلال خبرهای امیدوارکننده‌ای به گوش می‌رسد؛ طبق اخباری که «فرهیختگان» کسب کرده ظاهرا سعادتمند از طریق یکی از دوستان مشترک با آذری‌جهرمی ارتباط گرفته و قرار است یکی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه وزارت ارتباطات اسپانسرینگ باشگاه استقلال را قبول کند.

پیش از این بارها و به‌دفعات صحبت از انعقاد قرارداد با اسپانسر جدید در هفته جاری بود و حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قرار است یک شرکت تابعه وزارت ارتباطات که فعالیت‌های دیجیتالی ازجمله فروش اینترنتی و ترانسفرهای مالی انجام می‌دهد بخشی از منابع مالی استقلال را تامین کند و به‌عنوان یکی از اسپانسرهای این باشگاه معرفی و انتخاب شود.

طلب جباروف و منشا در اولویت پرداخت

پیش از این از فرصت یک‌ماهه خارجی‌های استقلال برای پرداخت مطالبات قبلی آنها خبر دادیم. جز پرداخت ارزی به این سه بازیکن، سعادتمند باید منابع ارزی ریالی دیگری را نیز در همین مدت کوتاه برای استقلالی‌ها تامین کند؛ از یک طرف وعده شب عید مدیران قبلی روی زمین مانده و خبری از پرداختی به داخلی‌ها نشده و از طرف دیگر پرونده روی پرونده برای خارجی‌هایی که سابقه حضور در استقلال را دارند، تلنبار می‌شود و هر روز خبر شکایت یکی از آنها به بیرون درز می‌کند.

در همین خصوص قرار است درصورت تخصیص منابع ارزی ابتدا مطالبات جباروف و منشا و سپس باشگاه پاختاکور ازبکستان در دستور پرداخت قرار بگیرد تا خیال آبی‌ها فعلا بابت جرایم احتمالی از سوی فیفا راحت شود. پیش از این‌ گفته می‌شد استقلال برای فرار از محرومیت از دو پنجره نقل‌وانتقالات باید طلب جباروف و منشا را بپردازد که رقمی حدود ۱۳۵هزار دلار است. درواقع از آنجا که وکلای هر دو بازیکن خواهان همکاری هستند مسئولان استقلال در نظر دارند در مهلت یادشده (تا چهارم اردیبهشت) پول این دو بازیکن را پرداخت کنند. از سوی دیگر پرونده دیگر علیه آبی‌ها، مربوط به باشگاه پاختاکور ازبکستان است که بابت انتقال ایسما ۱۲۵هزار دلار طلب دارد و هنوز این باشگاه شکایتی به فیفا نکرده است، اما مطالبه این باشگاه در دستور پرداخت قرار دارد.

شفر در انتظار ملاقات با سعادتمند

فیفا تا ۱۳ فروردین سال‌جاری به باشگاه استقلال مهلت داده بود طلب ۵۵۰هزار دلاری سرمربی آلمانی پیشین خود را پرداخت کند که این اتفاق به دلیل نبود منابع مالی انجام نشد. این در حالی است که اگر وکیل شفر موضوع را به فیفا اعلام کند پروسه شکایت به کمیته انضباطی فیفا دو سه ماهی طول می‌کشد و استقلالی‌ها می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند و در یک ملاقات حضوری با شفر و پسرش و گرفتن زمان و احیانا تخفیف لازم قال قضیه را بکنند و این بدهی قبلی را هم تسویه کنند.

گویا قرار است به‌زودی سعادتمند راهی دبی شده و در جلسه‌ای با شفر و وکلایش در این خصوص رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

از بویان تخفیف می‌خواهند!

درخصوص طلب دیگر بازیکن خارجی سابق استقلال نیز شنیده می‌شود که بویان خواهان دریافت طلب ۳۰۰هزار دلاری خود شده که مسئولان استقلال با توجه به اینکه این بازیکن تنها یک نیم‌فصل در استقلال بازی کرده، خواهان گرفتن تخفیف یا مذاکره با او هستند.

طلب میلیاردی از یک بانک

تیرماه ۹۵ موسسه اعتباری کوثر در حضور بازیکنان و اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال قرارداد خود به‌عنوان اسپانسر این باشگاه را به امضا رساند. نکته جالب اینکه در همان سال و در مراسم عقد قرارداد میان باشگاه استقلال و موسسه اعتباری کوثر تعدادی از بازیکنان استقلال در محل این موسسه حضور یافتند. بهرام افشارزاده، پندار توفیقی، نصرالله عبداللهی و علیرضا منصوریان هم از دیگر حاضران در این مراسم بودند تا مشخص شود این بانک برنامه‌های درازمدت و سودآوری برای استقلالی‌ها دارد. بعد از یکی دو فصل این همکاری نیز به پایان رسید تا آبی‌ها سراغ سایر اسپانسرهای خود بروند. با این حال از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که گویا آبی‌ها از همان دوران همکاری با بانک کوثر، مطالبه میلیاردی دارند که باید این طلب قدیمی نیز از سوی آن بانک پرداخت شود.

مدارک این موضوع در اختیار یکی از اعضای هیات‌مدیره استقلال -که سابقه چندبار استعفا در همین مدت اخیر را دارد- قرار گرفته و قرار است او این موضوع را پیگیری کند. به‌نظر می‌رسد در صورت بسته شدن این پرونده به سود استقلال، این تیم در شرایط فعلی اندکی از هزینه‌هایش را تامین خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا اونجایی که همه میدونن کیسه تنان به عالم و آدم بدهکارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لنگی بدبخت

      • مهرداد

        نه شمای لنگی به تمام عالم و آدم بدهکار نیستید.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج