اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۸۱۴۸۷
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

هشدار درباره موج جدید شیوع کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ویروس کرونا بسیار مسری است، اگر بیمار و افراد ناقل در جامعه باشند، هر لحظه امکان دارد با موج دوم بیماری کرونا مواجه شویم .

خبرگزاری فارس: آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به افراد مبتلا به کرونا در استان اصفهان افزوده می‌شود، اظهار داشت: حدود ۱۰۰ نفر روزانه از بیمارستان‌ها ترخیص می‌شوند و در منزل ادامه بهبودی خود را پیگیری می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند، افزود: حدود ۲۰۰ نفر هم از این آمار بدحال و در بخش ICU بستری هستند و امیدوار هستیم بهبود پیدا کنند.

هشدار درباره موج جدید شیوع کرونا در اصفهان

وی با اشاره به روند مبتلایان ویروس کرونا در اصفهان گفت: زمانی که روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ نفر به مبتلایان اضافه و از سویی روزانه ۱۰۰ نفر ترخیص می‌شوند، نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است و نمی‌توانیم، بگوییم به روند نزولی رسیده‌ایم، البته شیب افزایش ابتلا کاهش پیدا کرده ولی این‌که بگوییم به روند نزولی رسیده‌‌ایم، هنوز زود است.

نجیمی با بیان این‌که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر مشکوک به عفونت حاد تنفسی و احتمال ابتلا به کرونا را داشته‌اند و بستری شدند و از این آمار ۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند، بیان کرد: تاکنون ۶۰۰ نفر ناشی از بیماری‌های عفونت حاد تنفسی فوت کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها کرونا مثبت بوده و تعدادی منفی اما علائم عفونت و وضعیت شرایط بالینی نشان می‌دهد که آن‌ها ممکن است مبتلا به کرونا بوده‌اند، چرا که تعدادی از آزمایش‌ها در کرونا منفی کاذب است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر این‌که باید چرخه انتقال را کاملاً حذف کنیم تا از این بیماری رهایی پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: این بیماری بسیار مسری است، اگر بیمار و افراد ناقل در جامعه باشند، هر لحظه امکان دارد با موج دوم بیماری کرونا مواجه شویم و اگر موج دوم بیاید، می‌تواند عوارض بسیار بدی داشته باشد، به دلیل این‌که بیمارستان‌ها نزدیک دو ماه است که با بیماری کرونا درگیر هستند و فرسودگی در پرسنل ما اتفاق افتاده، همه این موارد این هشدار را به ما می‌دهد که اگر از الان فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم، هر لحظه امکان دارد با یک موج سهمگین موارد ابتلا به کرونا مواجه شویم.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی و شستن دست‌ها، افزود: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir وضعیت خود را اعلام کنند تا همکاران حوزه بهداشت و دانشگاه در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی کنند یا با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس گیرند و مشاوره لازم را دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      نتیجه تدبیر دولت تدبیر و امید هست البته به همراه بی احتیاطی هم هست

    • امیرخان

      حسن گفته وضعیت سفیده......!!!!!!!

    • ابی

      کار سپاهانیاس برای جلوگیری از ادامه لیگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جام پلاستیکی لنگی هم زبون در اورد

    • بیخبر

      وجدانی نگاه کنیم تا اینجا که مجموعه ایران یعنی همه نهادهای حاکمیت و مردم خیلی خیلی فراتر از تصورات ما عمل کردن. فوق العاده ست. همین طور پیش بریم عالیه . ما از نظر تعداد تخت بستری و پرستار به شدت در مقایسه با بقیه کشورها عقبیم. دارو و تجهیزات پزشکی به علت تحریم کمیاب و دسترسی سخته. پول هم که نداریم. بازم خیلی خوب مدیریت شده کرونا. هیچ جا تخت بستری کم نیومده. به همه مریض های بدحال دارو رسیده . تعداد فوت شده ها نسبت به بقیه کشورها کم که نه ولی قابل تحمله . مواد غذایی و بهداشتی گران هست ولی نایاب نیست . وجدانی خوب مدیریت کردن و مردم هم خیلی خوب بودن.

    • بدون نام

      همه کشور با باز شدن مغازه ها ب فنا رفت

    • بدون نام

      اینا رو برو به روحانی جونت بگو که پول نداره بده به مردمش

    • من دربدر

      با با دولت که هیچ وقت به فکر مردم نبوده وحق هم دارد چون مردم ایران شهروند درجه سوم هستند .که اردولت فخیم ممنون.ولی من نمیدونم چرا ما ملت به فکر خودمون نیستیم ا اینقدر بی خیا ل بدو هیچ گونه مراعات بهداشتی را عمل نمیکونیم اخ چرا نه شوما بگین چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج