۹۸۲۰۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تمجید از ستاره‌های ایرانی شارلروا در رسانه‌های بلژیک

لیگ بلژیک هم همانند سایر لیگ‌های دنیا این روزها به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده و رسانه‌های ورزشی این کشور نیز اکثرا به سراغ بررسی آمار و اعداد هفته‌های سپری‌شده از لیگ رفته‌اند و نگاهی تحلیلی به این مسابقات داشته‌اند.

فرهیختگان: لیگ بلژیک هم همانند سایر لیگ‌های دنیا این روزها به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده و رسانه‌های ورزشی این کشور نیز اکثرا به سراغ بررسی آمار و اعداد هفته‌های سپری‌شده از لیگ رفته‌اند و نگاهی تحلیلی به این مسابقات داشته‌اند. سایت فوتبال‌نیوز بلژیک با نگاهی به اتفاقات این فصل لیگ، تیم منتخب بازیکنان احیاشده را معرفی کرده که بین آنها نام کاوه رضایی هم دیده می‌شود. نفرات حاضر در این فهرست در فصل قبل شرایط چندان خوبی در تیم‌های خود نداشتند اما در این فصل اوضاع برای آنها کاملا تغییر کرده و روزهای درخشانی را پشت‌سر می‌گذارند.

رضایی به بروژ برمی‌گردد

این سایت در بخش معرفی رضایی آورده است: «پس از یک فصل ناامیدکننده در بروژ، کاوه رضایی ۲۸ ساله به عنوان خریدی گرانقیمت و کم‌اثر که خرج زیادی روی دست باشگاه گذاشت، شناخته می‌شود. درنهایت باشگاه به مهاجم ایرانی خود این اجازه را داد تا برای داشتن شانسی دوباره به تیم سابقش، شارلروا برگردد. تیمی که به وسیله آن خود را به فوتبال بلژیک معرفی کرد و روند گلزنی خوبی در آن داشت. رضایی در این فصل ۱۲ گل در ۲۲ بازی به ثمر رسانده و دوباره در فرم مطلوب قرار دارد. حالا سوال اصلی این است که سرنوشت او برای فصل بعد چه خواهد شد. آیا بروژ برای بهره بردن از پنج میلیون یورویی که صرف خرید او کرده، مهاجم خود را برمی‌گرداند یا او همچنان شانس ماندن در شارلروا را خواهد داشت.»

قلی‌زاده، جواهر شارلروا

سایت «فوتبال‌پرمیر» نیز با رای‌گیری از نویسندگان و کارشناسان خود ۵۰ بازیکن برتر این فصل لیگ را انتخاب کرده است. در این رای‌گیری هر نویسنده می‌تواند نام ۲۰ بازیکن را در لیست خود قرار دهد که امتیازات نفرات اول تا بیستم از ۲۰ تا یک خواهد بود. این سایت روز گذشته فهرست نفرات ۴۰ تا ۵۰ را منتشر کرد که نام علی قلی‌زاده در رده چهل‌ودوم این لیست قرار دارد. این هافبک ایرانی در مجموع پنج امتیاز به دست آورده و در توضیح عملکرد او آمده است: «شارلروا به عنوان تیمی که در ضدحملات بسیار سریع و برق‌آسا عمل می‌کند، شناخته می‌شود. در این تیم ستارگانی حضور دارند که توانایی‌های بالایی دارند. قلی‌زاده، ملی‌پوش ایرانی یک جواهر برای شارلرواست. او با قدرت دریبل‌زنی بالا و همچنین پای چپ قدرتمندش قدرتی مضاعف به تیم کریم بلحسین داده است. همچنین هماهنگی‌اش با کاوه رضایی، مهاجم تیم هم بسیار خوب است.»

احیای کاوه توسط گزینه بیات

این سایت همچنین در گزارشی دیگر به بررسی وضعیت مربیان شاغل در این لیگ پرداخته تا مشخص شود آنها شانسی برای ماندن روی نیمکت تیم‌های خود برای فصل آینده خواهند داشت یا خیر. در بخشی از این گزارش درباره بلحسین (شارلروا)، جس توراپ (خنت) و بنات سن‌خوزه (یوپن) که لژیونرهای ایرانی را در ترکیب خود دارند، آمده است: «وقتی مهدی بیات (مالک ایرانی باشگاه) کریم بلحسین را به عنوان جانشین فلیس مازو معرفی کرد، بسیاری متعجب شدند اما این مربی ۴۲ساله فرانسوی - الجزایری که تجربه زیادی در فوتبال حرفه‌ای نداشت در نخستین فصل خود نتایجی فراتر از انتظار گرفت. تیم او فوتبالی جذاب به نمایش گذاشته است.

معرفی بازیکنی همچون ریوتا موریوا به فوتبال بلژیک و همچنین احیای دوباره نفراتی چون ماسیمو برونو و کاوه رضایی مسلما از کارهای بزرگ بلحسین در شارلروا بوده است. تیم او تنها یک امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد و این مربی در فصل بعد رقابت‌های اروپایی می‌تواند مجال بهتری برای اثبات توانایی‌هایش داشته باشد. جس تروپ نیز در خنت فصلی خوب را سپری کرد. پس از شکست در فینال جام حذفی سال قبل، تردیدهایی درباره ادامه فعالیت او در خنت وجود داشت اما او ماند و حالا تیمش را با اختلافی ۵ امتیازی نسبت به بروژ صدرنشین در رده دوم نگه داشته است.

تیم او رویای قهرمانی در سر دارد اما شاید فصل بعد فرصت چندانی برای ماندن در این باشگاه پیدا نکند، به‌خصوص که چند مربی دیگر مترصد گرفتن پست او هستند. در یوپن نیز مالکان قطری تصمیم گرفتند سن‌خوزه اسپانیایی را جانشین کلود ماکلله کنند. او و تیمش چندان بد کار نکرده‌اند و با وجود گل‌های زیادی که در طول فصل دریافت کردند اما هیچ‌گاه به صورت جدی خطر سقوط را حس نمی‌کردند. فعلا جایگاه او در تیم تضمین شده است اما هیچ‌کس نمی‌داند در پایان فصل در قطر چه تصمیماتی گرفته می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج