جاباما
۹۸۲۳۴۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

حمایت مجلس انگلیس از رفع تحریم‌های ایران

رئیس کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس ضمن اعلام حمایت اعضای این کمیته از پیشنهاد مقام‌های اروپایی و آمریکایی برای لغو تحریم‌ها جهت توانمند سازی ایران برای مقابله با کرونا، از دولت لندن خواست که با پیگیری خود، اقدامات لازم را برای اجرای این پیشنهاد به اجرا بگذارد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس ضمن اعلام حمایت اعضای این کمیته از پیشنهاد مقام‌های اروپایی و آمریکایی برای لغو تحریم‌ها جهت توانمند سازی ایران برای مقابله با کرونا، از دولت لندن خواست که با پیگیری خود، اقدامات لازم را برای اجرای این پیشنهاد به اجرا بگذارد.

بارونس «جویس انلی» در نامه‌ای مورخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) خطاب به «جیمز کلورولی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس نوشته است: مایل هستم تا توجه شما را به درخواست ده‌ها تن از سیاستمداران و قانون‌گذاران اسبق اروپا و آمریکا برای تسهیل تعاملات تجاری بشردوستانه با ایران جلب کنم.

وی با بیان اینکه در این بیانیه راهکارهایی برای حمایت از ایران در جریان بحران کنونی (کرونا) ارائه شده افزود؛ کمیته روابط بین المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس ضمن تائید این بیانیه، از دولت به طور جدی می‌خواهد که پیشنهادهای مطرح شده را مد نظر قرار داده و تمام اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به حمایت از آن متقاعد کند.

رهبران پیشین جهان شامل ۲۴ دیپلمات و مقام‌های بلندپایه نظامی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ مشترکی خواستار رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا شدند که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است.

به گزارش گاردین، در این بیانیه تأکید شده که رفع تحریم‌ها در بحبوحه بحران کرونا، به صورت بالقوه می‌تواند جان هزاران تن از ایرانیان را نجات داده و به کاهش شیوع سریع ویروس در مرزهای کشور و سرایت آن به سایر کشورهای همسایه کمک کند.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده اند که نجات جان افراد خارج از مرز کشورهای آمریکا برای امنیت تمام جهان حائز اهمیت است و در این زمینه باید اختلافات سیاسی را کنار گذاشت.

این بیانیه از سوی شخصیت هایی چون «فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا، «مادلین آلبرایت» وزیر اسبق امور خارجه و «چاک هیگل» وزیر دفاع پیشین آمریکا، رهبران اسبق، وزرای امور خارجه و دفاع کشورهای اروپایی، مدیر کل پیشین سازمان بهداشت جهانی، دبیرکل پیشین ناتو و برخی دیپلمات‌های برجسته بین‌المللی امضا شده است.

در بیانیه یادشده در ادامه تصریح شده است که سیاست فشار حداکثری آمریکا عملکرد دستگاه بهداشتی ایران را در حالی تحت تأثیر قرار داده که این کشور وارد دومین ماه دوم شیوع ویروس کرونا می‌شود.

نویسندگان این بیانیه یادآور شدند که به رغم معافیت‌های ادعایی بشردوستانه آمریکا و قوانین بین الملل، «اما تحریم‌ها کار واردات دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای مورد نیاز برای تولید اقلام پزشکی» را کند، گران و پیچیده کرده است.

در این بیانیه همچنین از آمریکا خواسته شده تا از حق وتوی خود برای مخالفت با درخواست تسهیلات پنج میلیارد دلاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از صندوق بین المللی پول استفاده نکرده و در عین حال از ساز وکار مالی اروپا و ایران که هفته گذشته نخستین عملیات مالی خود را تجربه کرد، حمایت کند.

نویسندگان نامه یاد شده نسبت به پیامدهای طولانی‌ مدت از بین رفتن اعتبار اروپا و آمریکا در چشم مردم ایران هشدار داده و تصریح کردند: این مساله در آینده هزینه سیاسی برای تعامل مسوولان ایران با آمریکا یا اروپا را بشدت افزایش خواهد داد.

تاکنون شماری از نهادها، شخصیت‌ها و پویش‌های مردمی در سراسر جهان خواستار رفع تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا در بحبوحه بحران کرونا شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشره، تاکنون ۷۴هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۶۸۳ نفر رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا خیرشون بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا ،پس اینا از خودمون بودن ما خبرنداشتیم !

    • بدون نام

      مجلس انگلیس دیگه از چه چیزی حمایت کرده؟ والا

    • مردم

      ای روباه حیله گر ... هدفت از این پشتیبانی از ایران چیه؟؟ مردم گول حرف این و گول حرفها و شعارهای کسانیکه لابلای نظردهندگان زیر را نخورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج