۹۸۲۸۹۱
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

مهدوی: موافق اهدای جام به پرسپولیس هستم

مدافع اسبق تیم ملی گفت: من موافق هستم که جام به تیم پرسپولیس اهدا شود به این خاطر که در سه فصل اخیر قهرمان لیگ برتر بوده و الان هم با اختلاف امتیاز صدرنشین است.

خبرورزشی: شیوع ویروس کرونا تمرینات و اردوی‌های تیم ملی نوجوانان را هم مختل کرده است. تیمی که با مربیگری حسین عبدی و محمد‌رضا مهدوی برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند. به همین بهانه دقایقی با محمد‌رضا مهدوی گپ زدیم. مدافع اسبق تیم ملی و تیم‌های آبی و قرمز. البته بحث به جای دیگر هم کشیده شد.

وقتی استراماچونی از استقلال رفت با توجه به اینکه تیم خوبی ساخته بود، تصور می‌شد نتایج خوب ادامه پیدا کند، اما این‌طور نشد و با امتیازاتی که از دست رفت حالا استقلال شانس کمتری برای قهرمانی دارد!

اگر استراماچونی در استقلال می‌ماند یقین بدانید که با اختلاف قهرمان این فصل می‌شد. خب هر مربی وارد هر تیمی می‌شود به خصوص تیم‌های بزرگ خواسته و ناخواسته در پی ایجاد تغییر و القای تفکرات خودش است و کمتر سعی می‌کند از ایده‌های مربی قبلی پیروی کند. استراماچونی مربی کوچکی نبود. او روی نیمکت اینتر نشسته بود و تحول خوبی در استقلال ایجاد کرد و طبیعی بود که فرهاد مجیدی نتواند دنباله‌رو این مربی باشد، چون این واقعاً یک کار سخت است. هر مربی یک تزی دارد و باید به فرهاد مجیدی فرصت بدهیم که ایده‌های خود را در استقلال پیاده کند و او نیاز به زمان دارد. این هم طبیعی است به این خاطر که فرهاد و دستیاراتش کم تجربه هستند. فرهاد مربی خود بزرگ‌بینی است و جسارت این را داشت که به یک‌باره از تیم بزرگی، چون استقلال شروع کند. حالا که با او قرارداد بسته شده باید به او فرصت بدهیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که فرهاد مجیدی آینده خوبی را پیش‌رو دارد.

استراماچونی با استقلال با سه دفاع بازی کرد. به عنوان یک مدافع آیا بازی با این شیوه را به تیم‌ها پیشنهاد می‌کنی؟

استقلال با استراماچونی با سیستم ۲-۳-۲-۳ بازی می‌کرد. در هفته‌های ابتدایی استقلال چد امتیاز حساس از دست داد، اما خیلی زود این سیستم جا افتاد و استقلال ارائه‌گر فوتبال روان و در یک کلام نوین و عالی بود. همان‌طور که اشاره کردم اگر استراماچونی در استقلال می‌ماند به طور حتم این تیم قهرمان می‌شد. در این سیستم و به هنگام دفاع دو بازیکن کناری به خط دفاع اضافه می‌شوند و تیم با ۵ بازیکن دفاع خواهد کرد، اما به هنگام حمله حضور پررنگی در حمله خواهند داشت و این موجب می‌شود تیم در حمله توانمند باشد. برآیند این تصمیم در استقلال به خوبی مشخص بود، اما اگر تیم مدافعان سرعتی در ترکیب نداشته باشد به طور حتم در کناره‌ها به حریف فضا خواهد داد و این می‌تواند خطرناک باشد. مهم این است که تیم ابزار پیاده کردن این شیوه را داشته باشند و از همه مهمتر برای رسیدن به این مهم خوب تمرین کنند.

اگر بازی‌های لیگ برتر به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شود موافق هستی که جام را به پرسپولیس بدهند؟

فوتبال ارزش این را ندارد که یک تار مو از سر کسی کم شود. به اعتقاد من تعطیلی بازی‌های لیگ برتر نباید باعث ناراحتی و غم و غصه شود، چون جام بیشتر از جان ارزش دارد. بله من موافق هستم که جام به تیم پرسپولیس اهدا شود به این خاطر که در سه فصل اخیر قهرمان لیگ برتر بوده و الان هم با اختلاف امتیاز صدرنشین است؛ با اینکه ۹ هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده و پای ۲۷ امتیاز در میان است. البته به شخصه امیدوارم هرچه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود و دوباره بازی‌های لیگ برتر از سر گرفته شود. تنها یک نکته مهم در این بین می‌ماند که به خاطر جلوگیری از مصدومیت بازیکنان باید به تیم‌ها فرصت بدنسازی دوباره را بدهیم.

از تیم ملی نوجوانان چه خبر؟ ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور شروع تمرینات را بدهد برای تمرین کردن آماده هستید؟

چهار اردوی ما به خاطر ویروس کرونا لغو شده است. حسین عبدی برنامه کلی را به فدراسیون فوتبال ارائه داده است و هر زمان اجازه تمرین پیدا کنیم برنامه را دنبال خواهیم کرد. قرار بود در تورنمنت لهستان حاضر شویم که این تورنمنت هم کنسل شده است. البته این‌طور نیست در روز‌های تعطیلی تیم را رها کرده باشیم. بچه‌ها را رصد می‌کنیم، اما تمرینات انفرادی تنها برای این است که بازیکنان دست‌کم آمادگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی خود را حفظ کنند. به هر صورت منتظر هستیم تا دستور شروع دوباره تمرینات تیم صادر شود. در این صورت برنامه‌های از پیش تدوین شده تیم دنبال خواهد شد. هر چند پیش‌بینی من این است برنامه بازی‌های جام ملت‌ها دستخوش تغییر شده و با تأخیر آغاز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ننه نقلی

      آرتورز مغز نگیری با این پیشنهادت

    • بدون نام

      تو چکاری

    • سعید

      شما میشه نظر ندی ۹ هفته مونده ته بازیا فوتبالیست بودی جام اهدا نمی کردی به این تیمه اسمشو دوس ندارم بیارم موافق اهدا جامم استیکر خنده (خنده)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از سوزشته ک نمیخوای اسم بیاری

    • مزدا

      آقای مهدوی جام بیشتر از جان ارزش دارد؟؟؟؟ سوادت مال کجاست؟؟؟ ا

    • ح

      تو کی هستی که موافق باشی!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج