جاباما
۹۸۳۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ترقه بازی پسر بازیگوش حادثه ساز شد

بی توجهی پسر نوجوان به هشدارهای سازمان آتش نشانی در استفاده از مواد محترقه، انباری خانه مسکونی را به آتش کشید.

خبرگزاری مهر: بی توجهی پسر نوجوان به هشدارهای سازمان آتش نشانی در استفاده از مواد محترقه، انباری خانه مسکونی را به آتش کشید.

در پی تماس سراسیمه ساکنان خانه مسکونی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه ۹ را ساعت ۱۶:۱۹ روز گذشته به شهر ری، پشت بیمارستان فیروزآبادی خیابان شكری كوچه مجاهد اعزام كرد.

شهرام طاهری فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، یك انباری مملو از وسایل و لوازم خانگی در طبقه سوم یك ساختمان مسكونی كاملا شعله ور شده و آتش در حال سرایت به دیگر نقاط ساختمان بود و این امر در حالی بود تلاش های ساكنین خانه برای مقابله با آتش بی نتیجه مانده بود.

وی افزود: آتش نشانان بی درنگ با استفاده از تجهیزات كامل انفرادی، دستگاههای تنفسی و یك رشته لوله آبدهی توانستند آتش را كاملا مهار و خاموش كنند و پس از تخلیه كامل دود و اطمینان از عدم وجود آتش پنهان با ارائه توصیه ها و تذكرات ایمنی لازم به ساكنین این خانه به عملیات خود پایان دادند.

طاهری بازیگوشی و ترقه بازی نوجوان این خانه را علت رخداد این حادثه اعلام كرد و از شهروندان خواست با توجه به نزدیك شدن به شب چهارشنبه آخر سال ضمن راهنمایی كودكان و نوجوانان، كنترل و نظارت بیشتری نسبت به آنها داشته باشند.

ساخت ترقه حادثه ساز شد

ساخت مواد محترقه حادثه آفرید و موجب انفجار و آتش سوزی در یک ساختمان سه طبقه مسکونی شد.

این حادثه شب گذشته توسط اهالی محل به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت ۲۳:۱۷ دقیقه آتش نشانان ایستگاه های ۳۸، ۷۰ و همچنین گروه امداد و نجات ۵ را به محل حادثه در بزرگراه آیت اله سعیدی، محله تولیدارو، خیابان یادگار اعزام شدند.

مهدی فتحی افسر آماده منطقه ۴ عملیات سازمان آتش نشانی تهران كه در محل حضور داشت گفت: چند پسر جوان در طبقه سوم ساختمان سه طبقه مسکونی سرگرم ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان این مواد با صدای مهیبی منفجر شد.

وی افزود: به دنبال این حادثه واحد طبقه سوم دچار آتش سوزی شد و شعله های آتش در حال سرایت به طبقات دیگر بود.

فتحی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با قطع جریان گاز و برق ساختمان به ایمن سازی محل پرداختند و همزمان با خاموش کردن این آتش سوزی، برای یافتن افراد حادثه دیده به جستجو در طبقات مشغول شدند.

افسر آماده منطقه ۴ عملیات آتش نشانی ادامه داد: خوشبختانه با واکنش به موقع نیروهای آتش نشانی این آتش سوزی در همان محل شروع آن در طبقه سوم مهار و کاملا خاموش شد و همچنین از گسترش آن به دیگر نقاط ممانعت به عمل آمد.

وی در مورد تعداد مصدومین و خسارت وارده در این حادثه گفت: بر اثر این حادثه تمام شیشه های ساختمان خرد شد و شعله های آتش خسارت زیادی به ساختمان وارد کرد. همچنین در پی این انفجار کودکی ۵ ساله دچار جراحت و سوختگی شد که به مركز درمانی انتقال یافت.

فتحی، علت بروز این حادثه را از سوی کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی عنوان کرد و به والدین توصیه نمود که در این روزها برای حفظ سلامتی فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنان اعمال نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج