۹۸۳۹۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چقدر به رویای تماشای مجدد فوتبال نزدیک هستیم؟

در روزهای بدون‌ فوتبال اصلی‌ترین دغدغه هواداران این ورزش، تاریخ پیگیری مجدد لیگ‌های مختلف به‌خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی است.

فرهیختگان: در روزهای بدون‌ فوتبال اصلی‌ترین دغدغه هواداران این ورزش، تاریخ پیگیری مجدد لیگ‌های مختلف به‌خصوص لیگ‌های معتبر اروپایی است. شیوع کرونا، کابوس ترسناکی برای کل دنیا بود و به‌سرعت ورزش را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. این روزها گمانه‌زنی‌ها برای تعیین تاریخ دقیق آغاز مجدد رقابت‌های مختلف فوتبال کمی واقع‌بینانه‌تشر شده و با کم‌شدن دامنه گسترش این بیماری می‌توان امیدوار بود کمتر از دو ماه دیگر بالاخره شاهد تماشای یک فوتبال زنده از تلویزیون بود. البته شاید تحقق رویای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها چندین‌ماه دیگر طول بکشد و این‌طور‌که به‌نظر می‌رسد فعلا قرار است بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار شود.

فشردگی به‌خاطر انجام لیگ قهرمانان

از همان روزهای نخست توقف برگزاری مسابقات فوتبال، تاریخ‌های مختلفی برای شروع دوباره بازی‌ها اعلام شد. در لیگ برتر جزیره ابتدا قرار بود از اوایل آوریل (اواسط فروردین) بازی‌ها برگزار شود، اما شدت بحران به‌حدی بالا بود که حالا در خوشبینانه‌ترین حالت گفته می‌شود شاید در هفته پایانی خرداد انجام مسابقات بدون‌خطر باشد. نمایندگان تیم‌های لیگ برتری روز جمعه جلسه‌ای را در این زمینه برگزار کردند تا گزینه‌های مختلف برای ادامه مسابقات را بررسی کنند.

با توجه به اینکه یوفا در نامه‌ای به فدراسیون‌های عضو اعلام کرده که تمامی لیگ‌ها حداکثر باید تا تاریخ ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) به پایان برسد تا در ماه آگوست دیدارهای لیگ قهرمانان و لیگ اروپا برگزار شود، به این ترتیب لیگ‌ها فرصت زیادی برای ادامه مسابقات نخواهند داشت و احتمالا مسابقات با فشردگی زیادی برگزار خواهد شد. جلسه روز جمعه نیز برای رسیدن به تصمیمی واحد برای انتخاب تاریخ شروع مسابقات برگزار شد که البته در این میان تنها باشگاه‌ها و اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم گیرنده نیستند و نظر نهایی را سازمان سلامت عمومی این کشور خواهد داد و این نهاد بهداشتی می‌تواند تمامی تصمیمات را در شرایط ویژه کنونی، وتو کند.

با این حال فعلا برنامه باشگاه‌ها به این صورت خواهد بود که از اواخر اردیبهشت تمرینات خود را آغاز کنند و بین سه تا چهار هفته برای بدنسازی بازیکنان و بازگرداندن آنها به‌ شرایط مسابقه، زمان درنظر گرفته شده است. درصورت اجرای چنین سناریویی، احتمالا روزهای نخست تمرینات به‌صورت انفرادی یا دسته‌های چند‌نفره بازیکنان برگزار خواهد شد و پس از اطمینان از رعایت اصول بهداشتی، تمرینات گروهی و تیمی آغاز می‌شود.

همچنین پروتکل‌های بهداشتی از سوی لیگ برتر و سازمان بهداشت عمومی دراختیار پزشکان باشگاه‌ها قرار گرفته تا براساس آن تمرینات خود را آغاز کنند. به‌نوشته رسانه‌های بریتانیایی قرار است پیش از آغاز تمامی مسابقات از بازیکنان، کادر فنی، مسئولان برگزاری بازی و نمایندگان رسانه‌ها، تست کرونا گرفته شود تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

در بسیاری از لیگ‌ها این فرضیه مطرح شد که مسابقات با همین جدول فعلی به پایان برسد، اما یوفا از همان ابتدا اصرار داشت که دو تورنمنت مهم اروپایی‌اش را به هر نحو ممکن به پایان برساند چراکه درصورت لغو مسابقات، ضرر مالی سنگینی به این نهاد وارد می‌شود. برنامه یوفا ازسرگیری مسابقات در هفته نخست آگوست است و این مسابقات قرار است درعرض کمتر از یک‌ماه به پایان برسد.

اوضاع بوندس‌لیگا بهتر از بقیه

با وجود این فشردگی اگر لیگ برتر از ۱۳ ژوئن آغاز شود تنها ۷ هفته برای به پایان رساندن مسابقات فرصت باقی خواهد ماند و تیم‌ها باید ۹ بازی باقی‌مانده خود را در این مدت برگزار کنند و البته چهار تیم منچسترسیتی، شفیلدیونایتد، استون‌ویلا و آرسنال باید ۱۰ مسابقه برگزار کنند.

در ایتالیا نیز باشگاه‌ها تصمیم گرفتند طی دو هفته آینده تمرینات خود را آغاز کنند و به‌همین‌دلیل از بازیکنان خارجی خود خواسته‌اند زودتر به این کشور برگردند. این کشور که بدترین آمار را در بین مبتلایان و کشته‌شدگان بر اثر این ویروس را داشت حالا تصمیم‌ گرفته به‌جای تعطیلی مسابقات، لیگ را از اوایل ماه ژوئن از سر بگیرد و اگر بحران دوباره اوج نگیرد، شاهد برگزاری مسابقات سری A‌از اواسط خرداد و البته بدون حضور تماشاگران خواهیم بود.

لالیگا اما هنوز تاریخی برای آغاز بازی‌ها اعلام نکرده است و براساس اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، تا خطر به‌صورت جدی رفع نشود هیچ تاریخی برای برگزاری بازی‌ها اعلام نخواهد شد. با این‌ حال طبق گفته خاویر تباس، رئیس لالیگا، تمرینات قطعا پیش از ۲۸ ماه می (۸ خرداد) برگزار نخواهد شد. حتی گفته می‌شود شاید براساس جدول فعلی تصمیمی گرفته شود که ۴ تیم بارسلونا، رئال‌مادرید، سویا و سوسیه‌داد به‌عنوان نمایندگان این کشور در لیگ قهرمانان فصل بعد معرفی شوند و بازی‌ها دیگر پیگیری نشود.

اوضاع در بوندس‌لیگا بسیار بهتر از سایر لیگ‌های معتبر اروپایی است. چند تیم این کشور ازجمله بایرن‌مونیخ، دورتموند و شالکه تمرینات خود را آغاز کرده‌اند و شاید از دو هفته دیگر بازی‌ها طبق روال سابق پیگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج