۹۸۴۵۸۱
۷ نظر
۶۸۸۲
۷ نظر
۶۸۸۲
پ

۳ وانت پیکاپ تنومند چینی سال ۹۹

در بازار وانت‌ها که تولید محصول کاری به غایت سخت و تخصصی است، چینی‌ها به تازگی حرف‌های خوبی می‌زنند. نگاهی به سه وانت پیکاپ تنومند و گران که قرار است در سال ۹۹ باهم در بازار ایران سرشاخ شوند خواهیم داشت.

برترین‌ها: چینی‌ها هر روز شعبده‌های جدیدی می‌زنند و ما را با توان خود در زمینه یادگیری از بزرگان آشنا می‌کنند. در بازار وانت‌ها که تولید محصول کاری به غایت سخت و تخصصی است، چینی‌ها به تازگی حرف‌های خوبی می‌زنند. وانت تونلند شرکت مشهور فوتون خودرویی است که مدتی از حضورش در بازار حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، امریکای جنوبی و البته استرالیا می‌گذرد و بازخورد‌های نسبتا مناسبی هم دریافت کرده است.

در ایران هم وانت آمیکو آسنا که محصولی کاملا چینی است، نظر بسیاری از آفرودر‌های حرفه‌ای را به خودرو‌های چینی تغییر داده است. روز گذشته هم پارس خودرو از عرضه محصولی تازه با نام ریچ پلاس خبر داد. خودرویی که در برخی بازار‌ها با نام پژو هم عرضه می‌شود. خب با این وضعیت اگر خبر تولید دو رقیب دیگر منتشر شود، پیش‌بینی ما درباره بروز یک بازار پررقابت در رده وانت پیکاپ‌های اقتصادی و متوسط در ایران محقق می‌شود. منظور ما از آن دو خودرو، جک تی ۸ و وانت تایگر است. دو مدل متوسط و به روز که هنوز نمی‌توان به دقت درباره تولیدشان قضاوت کرد.

ما امروز در این گزارش این سه محصول را که در رده قیمتی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارند، روبروی هم قرار داده‌ایم. با اینکه شاید کاپرا ۲ را هم باید به این جمع اضافه کنیم، اما ما عامدا این خودرو را از لیست مدعیان رقابت حذف کردیم تا جدال بین محصولات قطعی حاضر در این کلاس رقم خورد. در این کلاس چیزی که مهم است توان بارکشی، ابعاد فضای بار، مصرف سوخت مناسب و دوام بالاست که در مرحله بعدی مواردی نظیر توان آفرود و یا کشش مناسب را هم شامل می‌شود؛ بنابراین ما از این جنبه‌ها به بررسی این چهار خودرو می‌پردازیم. کمربند‌ها را ببندید. امسال دعوای آسنا با ریچ پلاس و فوتون تونلند دیدنی است.

۱. ریچ پلاس

۳ وانت پیکاپ تنومند چینی سال ۹۹

قبلا ما وانت ریچ را با کپی طرح بدنه قدیمی پیکاپ نیسان ناوارای خودمان می‌شناختیم. پیکاپ جسوری که گرچه ایمنی نداشت، اما کم هزینه، پرشتاب و پرطاقت بود. نسخه تازه این پیکاپ تا حدی متحول شده است. ریچ جدید که محصول کمپانی دانگ فنگ است، در نسخه پلاس، فاصله محوری بیشتری داشته، ولی به لطف کاهش وزن، کشش بهتری به دست آورده است. از نکات جالب این نسل پیکاپ ریچ، تداوم همکاری کمپانی دانگ فنگ با نیسان ژاپن است که دوباره یک پلتفرم کار و تجاری را برای ارزان سازی و مصارف اقتصادی از نیسان به دانگ فنگ برده اند. ریچ پلاس زامیاد همچنان به همان پیشرانه ۲٫۴ لیتری قدیمی مجهز است که ادعای سایت اماراتی یلاموتور، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد با هدف مقابله با آسنا، ریچ پلاس در نسل جدید از مانیتور و برخی اضافه ادوات جدید بهره برده و البته ظاهر خوشایندی یافته است.

البته که داشبورد ریچ همچنان از همان طراحی آنتیک نیسان پیکاپ استفاده می‌کند که این یک نقطه ضعف بزرگ است، ولی در نمای بیرونی این خودرو جزو بهترین‌های این کلاس است. خوشبختانه وقتی به سطح قیمت ریچ پلاس نگاه می‌کنیم، متوجه فاصله بسیار زیاد با رقبا می‌شویم که زشت بودن کابینش را تا حدی پوشش می‌دهد. با این حال فهرست امکانات خودرو بد نیست و ریچ جدید به چراغ روشنایی روز، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، تنظیم مکانیکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، نمایشگر لمسی، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب و سیستم دودیفرانسیل مجهز است. راستی توان بارکشی این خودرو به صورت استاندارد ۸۲۵ کیلوگرم است و فضای بار آن بیش از ۱.۵ متر طول دارد.

۲. فوتون تونلند

۳ وانت پیکاپ تنومند چینی سال ۹۹

این خودرو در کنار ظاهر معقول و ابعاد جالب، از موتور دیزلی هم بهره می‌برد که همین ابتدای کار پوئنی مهم برای موفقیتش کنار می‌کذارد. تونلند که ‬نام‭ ‬پیکاپ‭ ‬متوسط‭ ‬و‭ ‬سنگین‭ ‬وزن‭ ‬شرکت‭ ‬چینی‭ ‬فوتون‭ ‬است، ‬از‭ ‬زمان‭ ‬عرضه‭ ‬نخستین‭ ‬تا‭ ‬هم‌اینک، ‭ ‬حدود‭ ‬چهار‭ ‬سال‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬مهمان‭ ‬بازار‭ ‬ایران‭ ‬بوده‭ ‬و‭ ‬کیفیت‭ ‬ساخت‭ ‬قابل‭ ‬قبولی‭ ‬دارد. این را تجربه متعدد خریداران و البته حضور تونلند در دوایر دولتی و دستگاه‌های نظامی اثبات می‌کند. البته که تونلند هایلوکس یا حتی ایسوزو دی-مکس نیست که شیفته استهلاک اندکشان شوید، ولی خودرو کم خرج و بی دردسری است کهبه نسب ریچ و آسنا سواری بهتری به عنوان یک وانت دارد.

‬این‭ ‬خودرو‭ ‬پس‭ ‬از‭ ‬تحریم‭ ‬مدتی‭ ‬از‭ ‬سبد‭ ‬تولید‭ ‬خارج‭ ‬شد‭ ‬اما‭ ‬حالا‭ ‬فوتون‭ ‬با‭ ‬همکاری‭ ‬ایران‭ ‬خودرو‭ ‬نسخه‭ ‬بهتری‭ ‬از‭ ‬تونلند‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬کد‭ ‬s‭ ‬تولید‭ ‬کرده‭ ‬که‭ ‬همان‭ ‬طرح‭ ‬گذشته‭ ‬را‭ ‬با‭ ‬امکاناتی‭ ‬بهتر‭ ‬و‭ ‬البته‭ ‬قیمتی‭ ‬بالاتر‭ ‬در‭ ‬اختیار‭ ‬خریداران‭ ‬قرار‭ ‬می‌دهد‭. ‬نمونه‭ ‬فعلی‭ ‬تونلند‭ ‬در‭ ‬نسخه‭ ‬پایه‭ ‬در‭ ‬بازار‭ ‬کشور‭ ‬با‭ ‬پیشرانه‭ ‬۲۸۰۰ سی‌سی ‭ ‬دیزل‭ ‬و‭ ‬۲.۴‭ ‬لیتری‭ ‬بنزینی‭ ‬در‭ ‬بازه‭ ‬قیمتی‭ ‬۳۶۰‭ ‬تا‭ ‬۴۷۵‭ ‬میلیون‭ ‬تومان‭ ‬قابل‭ ‬خریداری‭ ‬است. عددی که البته در بازار قطعا به مرز‌هایی بالاتر هم خواهد رسید. ‬تونلند که هم اینک در نسخه معمول با موتور بنزینی در بازار حاضر است، در‭ ‬نسخه جدید‭ ‬s‭ ‬تنها‭ ‬با‭ ‬موتور‭ ‬دیزلی‭ ‬عرضه‭ ‬شده‭ ‬که ارزش خرید‭ ‬بالاتری‭ ‬هم‭ ‬دارد. ‬نگاه‭ ‬دقیق‌تر‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬محصول‭ ‬نشان‭ ‬می‌دهد‭ ‬سپر‭ ‬عقب‭ ‬خودرو‭ ‬نسبت‭ ‬به‭ ‬نسخه‌های‭ ‬قبلی‭ ‬تغییر‭ ‬کرده‭ ‬ضمن‭ ‬اینکه‭ ‬در‭ ‬فضای‭ ‬داخلی، ‭ ‬داشبورد، ‭ ‬رودری‌ها، ‭ ‬غربیلک‭ ‬فرمان، ‭ ‬نوع‭ ‬صندلی‌های‭ ‬جلو، ‭ ‬محل‭ ‬قرارگیری‭ ‬دکمه‭ ‬ها‭ ‬و‮…‬‭ ‬با‭ ‬کابین‭ ‬فوتون‭ ‬ساوانا‭ ‬همسان‭ ‬شده‭ ‬است‭ ‬که‭ ‬این‭ ‬مزیت‭ ‬تونلند‭ ‬s‭ ‬است.

موتور دیزلی ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬در این گروه‭ ‬قوی‌ترین عملکرد را دارد و با ‭ ‬۱۶۳‭ ‬اسب‭ ‬بخار قدرت و‭ ‬۳۶۰‭ ‬نیوتن‭ ‬متر‭ ‬گشتاور‭ ‬از کشش کافی برای جابجایی بار و مسافر برخوردار است. جعبه دنده ۵ سرعتع و دستی ساخت گتراک، فرمان هیدرولیک، سیستم دو دیفرانسیل، ترمز‌های دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی، ترمز ABS و EBD به همراه سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، سنسور نور، کروز کنترل، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر دیجیتال، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، دوربین، سنسور پارک عقب و بلوتوث از جمله امکانات این خودرو هستند در حالی که توان بارکشی استاندارد آن ۹۷۵ کیلو و طول فضای بار آن ۱.۵۵ متر است. این خودرو از نظر فرم داخلی یکی از موزون‌ترین طرح‌ها را داراست. این خودرو دو تن وزن دارد و با طول ۵ متر و ۳۱ سانت دومین محصول بزرگ گروه است. ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

۳. آمیکو آسنا

۳ وانت پیکاپ تنومند چینی سال ۹۹

یک غول ۵۵۶ سانتی‌متری با بیش از ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن که از موتوری ۱۴۰ اسبی برخوردار است و به سختی می‌توان آن را در خیابان‌های شهر راند. از بس بزرگ است، به سختی می‌پیچد و همین عامل آسنا را به موجودی ضد اجتماعی بدل ساخته است! البته جدا از این موارد آسنا خودرویی استاندارد در کلاس وانت پیکاپ‌های اقتصادی متوسط است و به جز موتور ضعیفش، در باقی بخش‌ها استاندارد عمل می‌کند. به لطف استفاده از شاسی مستحکم و فنربندی برجسته فورد اف ۱۵۰ مدل ۲۰۰۸، این وانت چینی قادر است تا ۱۲۵۰ کیلوگرم بار را جابجا کند. عددی که کاملا بر رقبای این کلاس برتری دارد. ضمنا طراحی داخلی آسنا خوب است و با کپی از نسخه ۲۰۱۷ میتسوبیشی L۲۰۰، ارگونومی و کارکرد مناسبی دارد. تجربه خریداران می‌گوید طراحی خوب سیستم فنربندی موجب شده تا سواری با آن برای افراد صندلی عقب در حکم نشستن در درشکه نباشد! چیزی که بار‌ها توسط مصرف کنندگان ریچ بازگو شده است.

امکانات کابین مثل وینگل خوب است و به جز ترمز ABS و EBD یا چندین و چندجالیوانی در اتاق، می‌توان به سیستم ایموبلایزر ضد سرقت، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترنسفرکیس الکترونیکی، دنده کمکی، دست‌گیره کرومی درها، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم پخش مولتی‌مدیا، تهویه الکتریکی، تنظیم صندلی راننده در هشت جهت، آینه‌های برقی راهنمادار، گارد ایمنی اتاق بار، پارکابی‌های بیرونی، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و رینگ‌های مخصوص هم اشاره کرد. این خودرو بزرگترین محفظه بار را در این گروه با طول ۱۸۴ سانتی‌متر دارد و در هر صد کیلومتر هم حدود ۱۲ تا ۱۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند. نقطه جدایی این خودرو از دو محصول رقیب، استفاده از سیستم دیفلاک است که به شدت در مواقع بحرانی به کمک آسنا آمده و آن را به خودرویی موفق در زمینه آفرود بدل می‌سازد.

نتیجه نهایی

با وجود همه مزایایی که فوتون تونلند دارد، باید لب به تحسین آمیکو آسنا گشود، چون بی‌اغراق بهترین خودرو گروه است. این خودرو چینی که بسیاری از ویژگی‌های محصولات میتسوبیشی ژاپن را در خود دارد، از بدو ورود به بازار ایران توانسته نظر و نگاه علاقمندان به آفرود و دوستداران وانت پیکاپ را جلب کند. چرا؟ به سه دلیل؛ اول ظاهر جذاب و امکانات به روز، دوم موتور و گیربکس هماهنگ، و سوم بهره‌گیری از سیستم مفید دیفلاک. چیز‌هایی که البته قیمت ۵۰۰ میلیون تومانی آسنا را توجیه نمی‌کند و پارس خودرو را به هوس بهره‌گیری از این فرصت انداخته. تصور ما این است ریچ پلاس فروش بیشتری خواهد داشت و تونلند هم به موفقیت‌هایی می‌رسد. آمیکو آسنا، اما محبوب منتقدان می‌شود که کم کاری نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده وقتی وارد ایران میشه ۱۰برابر قیمت چین فروش میره ..

    • بدون نام

      جای خالی وانت پراید وسط شون احساس میشه

    • بدون نام

      فقط نیسان آبی و بس

    • بدون نام

      نميدونم يعني فقط ما اينقدر فقير و بيچاره ايم كه اينقدر راحت تو برترينها در مورد چهارصد پونصد ميليون صحبت ميشه يعني همه ي مردم ميتونن اينقدر پول ماشين بدن و ما تو خريد يه تيبا مونديم و 206 صفر ديگه واسمون رويا شد؟

    • sajad

      چرا پس قیمتشو تو چین نزدی که مردم ببینن چه ظلمی داره بهشون میشه

    • محمدرضا

      آمیکو آسنا کجاش چینیه

    • بدون نام

      چین رو باید تحریم کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج