۹۸۴۷۶۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

۲۰۰ هزار دلار در جیب فوتبال ایران سیو شد

اصولا کسب عنوان سومی جام ملت‌های آسیا وجاهت قانونی دارد که به تبع آن موضوع پرداخت پاداش سرمربی سابق تیم‌ملی مطرح باشد یا خیر

فرهیختگان: در آخرین قرارداد فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران که بعد از جام‌جهانی روسیه و به‌مدت ۶ ماه بین مهدی تاج و مربی پرتغالی به امضا رسید، در بخش مربوط به پاداش‌ها ۲۰۰ هزار دلار برای سومی در جام ملت‌ها در نظر گرفته شد و این در حالی بود که مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات اصلا دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سومی و چهارمی نداشت و تیم‌ملی ایران نیز پس از شکست سه بر صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی از این مسابقات حذف شد و خاک امارات را هم ترک کرد.

البته در رده‌بندی نهایی اعلام‌شده ازسوی ای‌اف‌سی، ایران در پایان رقابت‌ها و بالاتر از امارات میزبان براساس عملکرد امتیازی که در رقابت‌های دوره‌ای مورد لحاظ قرار می‌گیرد، در جایگاه سوم جام ملت‌های آسیا ایستاد.

برهمین اساس و بعد از پایان همکاری سرمربی پرتغالی با تیم‌ملی، کی‌روش درخواستی را برای دریافت این پاداش ۲۰۰ هزاردلاری ارائه کرده که البته بعد از محقق‌نشدن این درخواست ازسوی فدراسیون کشورمان، او شکایتی را برای دریافت این پول به فیفا ارائه کرد که البته این پرونده با دفاعیات فدراسیون فوتبال ایران وارد فاز جدیدی شده و با استعلام جدید به‌عمل‌آمده، به احتمال بسیار زیاد این درخواست منتفی خواهد شد.

فدراسیون فوتبال: درخواست کی‌روش متوقف شد

این موضوع به‌سرعت واکنش مقامات فدراسیون فوتبال را در پی داشت و آنها نیز اعتقاد داشتند اصلا رقابت رده‌بندی برای عنوان سومی برگزار نشده و رده‌بندی اعلام‌شده در پایان رقابت‌ها به‌معنای سومی تیم‌ملی در جام ملت‌ها نیست. صفی‌الله فغانپور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال نیز با اعلام اینکه زمانی که تیم‌ملی به کارش در جام ملت‌های آسیا پایان داد، کی‌روش در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد خواستار پاداش سومی در جام ملت‌های آسیاست و پس از این اتفاق فدراسیون فوتبال ایران به کی‌روش اعلام کرد تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان سومی دست پیدا نکرده چون اصلا مسابقه‌ای تحت‌عنوان رده‌بندی برگزار نشده است.

صفی‌الله فغانپور در گفت‌وگو با فارس گفت: «بعد از این نامه فدراسیون به کی‌روش دیگر بحثی از طرف این مربی مطرح نشد و درواقع بحث خواسته کی‌روش از فدراسیون فوتبال اصلا بحث جدیدی نیست. شفاف بگویم اصلا در جریان ریز قرارداد این مربی با فدراسیون فوتبال نیستم اما واقعیت این است که این خواسته کی‌روش درست بعد از پایان مسابقات جام ملت‌های آسیا بود و با توضیحات فدراسیون فوتبال، ادامه پیدا نکرد.»

ای‌اف‌سی خیال فدراسیون را راحت کرد

در این بین فدراسیون فوتبال نیز بیکار ننشسته و طبق خبری که «فرهیختگان» کسب کرده، در این خصوص استعلامی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته تا مشخص شود اصولا کسب عنوان سومی جام ملت‌های آسیا وجاهت قانونی دارد که به تبع آن موضوع پرداخت پاداش سرمربی سابق تیم‌ملی مطرح باشد یا خیر که ای‌اف‌سی در پاسخ به این استعلام به‌صورت رسمی اعلام کرده با توجه به عدم برگزاری دیدار رده‌بندی در این رقابت‌ها عنوان سومی جام معنا و مفهومی نداشته و هیچ مسئولیت حقوقی برای فدراسیون فوتبال ایران ایجاد نخواهد کرد. به این ترتیب مربی پرتغالی باید قید آن ۲۰۰ هزار دلار را بزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      واقعا هرچه گدا وگرسنه بود گیرما افتادند.کیروش.شفر.کالدرون.استوکس.ملیچ و.....‌و....هیچکدام جنتلمن نبودند.بقول معروف پشت سراینها بایدسنگ انداخت نه آب.

      پاسخ ها

      • مملی

        گدا گشنه چیه؟؟؟؟؟!!!
        مربی حرفه ای همینه دیگه. برای پول کار میکنه.
        فی سبیل الله که کار نمیکنه که ازش انتظار داشته باشی برات صلواتی کار کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج