جاباما
۹۸۵۳۱۹
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس به دنبال فرار از اعتصاب سال ۹۹

باشگاه پرسپولیس که در این سال‌ها اعتصاب بازیکنان خود برای دریافت مطالبات را تجربه کرده، حالا بار دیگر در موقعیت سختی برای پرداخت مطالبات آن ها قرار گرفته است.

ورزش سه: موعد پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس در هفته ها و ماه های آینده سر می‌رسد و مدیران این باشگاه باید چمدان های پر از از دلار و یورو را به کسانی پرداخت کنند که در سال های اخیر به خاطر بدقولی مدیران، موفق به دریافت حقوق خود نشدند و حالا از راهی دیگر، چیزی بیشتر از حق خود را مطالبه کرده و به صورت قانونی به آن رسیده اند.

برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون، سرتن چوک، فرناندو گابریل، نیلسون کوریا، مارکو استیلینوویچ، خواکین، اینیگیو والنسیا، ایگور پانادیچ و ماریو بودیمیر ۱۰ پرونده خارجی پرسپولیس در فیفا را تشکیل داده‌اند و مدیریت تازه کار قرمزها باید نزدیک به ۳ میلیون یورو معادل چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان را بهآن ها بپردازد اما این تنها مشکل پرسپولیس نیست؛ قرمزها تا ۴ ماه آینده باید ۴۵ درصد باقی مانده از قرارداد اعضای تیم و همچنین پیش پرداخت فصل آینده را هم بپردازند.

* آتش زیر خاکستر؛ 45 درصد چگونه پرداخت می‌شود؟

عدم رسیدگی به پرونده های خارجی، تبعاتی چون کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و حتی سقوط به دسته پایین‌تر را هم در پی خواهد داشت اما عدم پرداخت باقی مانده قرارداد بازیکنان و کادرفنی نیز مشکل خاص خود را دارد. نکته مهم این که سرخ‌ها باید رضایت همین بازیکنان را برای فصل آینده نیز جلب کنند و حتی ممکن است در صورت عدم پرداخت، بازیکنان تحت قرارداد نیز بتوانند از این تیم جدا شوند؛ هرچند که به دلیل بندهای تمدید قرارداد عجیب و غریب در قرارداد در برخی از بازیکنان، همین حالا نیز آن ها می‌توانند با تیم دیگری قرارداد ببندند.

پیش از شروع لیگ نوزدهم ایرج عرب برای جلب رضایت بازیکنان ۲۰ درصد حقوق آن ها را پرداخت کرد. چند روز بعد از آغاز لیگ، انصاری فرد جای او را گرفت و در مدت ۶ ماه با سه قسط، درصد پرداختی را به عدد ۵۰ رساند. مدیریت جدید پرسپولیس هم در آستانه عید نوروز ۵ درصد به اعضای تیم تزریق کرد و حالا اگر مدیران باشگاه بتوانند این ۴۵ درصد را هم بدهند، باوجود عمر مدیریتی کمتر در لیگ نوزدهم، بیشترین میزان پرداختی را خواهند داشت.

این در حالی است که باتوجه به عدم انتشار قراردادها در فوتبال ایران، کسی نمی‌تواند رقم دقیقی را برای مجموع قرارداد بازیکنان اعلام کند اما اگر به روال فصل گذشته باشد که پس از ایرج عرب قراردادها منتشر شدند، با ۱۵ میلیارد نیز پرسپولیس به وضعیت بسیار خوبی از نظر پرداختی خواهد رسید. نکته جالب این است که بر اساس اصول پرداخت، پرسپولیس باید تا آخرین ماه سال ۹۸ به حدود ۷۰ درصد پرداختی می‌رسید اما دو مدیرعامل این باشگاه تنها نیمی از قرارداد را پرداخت کردند.

* فرار از اعتصاب؛ بازیکنان هوای باشگاه را خواهند داشت؟

بازیکنان تیم پرسپولیس در هفته های اخیر با دعوت از سوی مدیریت باشگاه برای انجام جلسه مواجه شدند و به تناوب به دیدار مهدی رسول پناه، علی رغبتی و مهرداد هاشمی رفتند تا درباره مشکلات خود صحبت کنند. باشگاه پرسپولیس هیچ خبر رسمی ای را درباره محتوای این جلسات منتشر نکرد و بازیکنان نیز ترجیح دادند مصاحبه نکنند اما احتمالا عمده بحث درباره بحران های مالی پیش روی باشگاه و همچنین درخواست های بازیکنان برای پرداخت حقوقشان بوده است.

سرخ ها در سال های اخیر ۴ اعتصاب بزرگ را باوجود وضعیت مالی بهتر تجربه کردند و حالا در شرایطی که هم درآمدهای باشگاه کاهش یافته، هم حقوق بازیکنان به طبع بیشتر شده و هم بدهی های خارجی به شکل افسار گسیخته ای بالا رفته اند، شاید بسیاری تصور کنند که با شروع تمرینات اولین اعتصاب بازیکنان این تیم ثبت شود.

اما با این حال شاید مدیریت و البته هواداران پرسپولیس انتظار داشته باشند که بازیکنان در وضعیت فعلی باشگاه را درک کنند. این در حالی است که البته بازیکنان فوتبال به خصوص در تیم های بزرگ و باتوجه به موفقیت های خود، انتظار دارند که باشگاه به حداقل تعهداتی که در قراردادشان آمده پایبند باشد.

باید دید در هفته ها و ماه های آینده باشگاه پرسپولیس چه خواهد کرد و به خصوص باتوجه به این که اولویت قرمزها پرداخت بدهی خارجی و جلوگیری از ایجاد مشکلات پیشین است، شاید بازیکنان برای دریافت مطالبات خود، همانطور که در طول فصل منتظر بودند، انتظار بکشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س ر

      اعتصاب لنگیها

    • #پوکرفساد و کثیف لنگ حکومتی

      هیج جای نگرانی نیست .بابا مسعود تا 1400هستش بعدش هم خدا بزرگه .مگه این که مسعود مرده باشه تیمش بی پول بشه.خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج