۹۸۶۵۹۳
۴ نظر
۵۰۴۹
۴ نظر
۵۰۴۹
پ

رونمایی از تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱؛ شاسی‌بلندِ کوچک

تویوتا از جدیدترین کراس‌اوور کوچک خود با سیستم هیبریدی و سیستم چهار چرخ محرک رونمایی کرد. تویوتا یاریس کراس در رده‌ای پایین‌تر از C-HR قرار می‌گیرد و با سیستم هیبریدی به فروش می‌رسد.

وب‌سایت فارنت - رضا خردمند: تویوتا قصد داشت در ماه مارس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ از کراس‌اوور جدید خود یعنی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱ رونمایی کند، اما این نمایشگاه به علت شیوع کرونا لغو شد. به همین علت شرکت‌ها مجبور به تغییر در برنامه‌ریزی‌های خود شدند و تصمیم گرفتند محصولات خود را به صورت جداگانه معرفی کنند.

تویوتا در گذشته اعلام کرده که شاید رونمایی از خودرو‌های جدید آن چندین ماه با تاخیر مواجه شود، اما اکنون این برند ژاپنی محبوب کراس‌اوور جدید خود برپایه یاریس را معرفی کرده است.

رونمایی از تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱؛ شاسی‌بلندِ کوچک

طراحی تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱

تویوتا یاریس کراس در رده‌ای پایین‌تر از تویوتا C-HR قرار می‌گیرد. فاصله دو محور چرخ‌های این کراس‌اوور کوچک تفاوتی با مدل اصلی خود ندارد، اما طول آن با افزایش ۲۴۰ میلی‌متری به ۴۱۸۰ میلی‌متر رسیده است.

عرض این خودرو ۲۰ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز ۹۰ میلی‌متر نسبت به یاریس افزایش پیدا کرده، اما همچنان با یک خودروی کوچکتر از تویوتا C-HR روبرو هستیم.

این خودروی ژاپنی نسبت به C-HR طراحی ساده‌تر و محافظه‌کارانه‌تر دارد و در حالت کلی شبیه به تویوتا RAV۴ است. خریداران می‌توانند این کراس‌اوور را با رینگ‌های ۱۸ اینچی، رنگ جدید Brass Gold و درب عقب الکتریکی سفارش دهند.

راننده می‌تواند فضای حمل بار این خودرو را به دو قسمت تقسیم کند، همچنین در این بخش از چندین گیره استفاده شده که می‌توان خرید‌های خود را به آن‌ها وصل کرد.

رونمایی از تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱؛ شاسی‌بلندِ کوچک

کراس‌اوور‌های کوچک اروپایی معمولا با سیستم چهار چرخ محرک به فروش نمی‌رسند، اما تویوتا تصمیم گرفته یاریس کراس را در مدلی با این سیستم به فروش برساند.

مشخصات فنی ۲۰۲۱ Toyota Yaris Cross

این مدل به سیستم هیبریدی نیز مجهز شده که یک موتور ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر بنزینی و موتور برقی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. راندمان حرارتی موتور بنزینی این خودروی ژاپنی برابر با ۴۰ درصد بوده و راننده می‌تواند قدرت تولیدی را تنها به چرخ‌های جلو منتقل کند. زمانی که خودرو در شرایط نامناسبی قرار بگیرد، سیستم چهار چرخ محرک می‌تواند به راننده کمک کند و خودرو را از برف یا شن خارج کند.

رونمایی از تویوتا یاریس کراس ۲۰۲۱؛ شاسی‌بلندِ کوچک

مجموع قدرت تولیدی موتور بنزینی و برقی این خودرو به ۱۱۶ اسب بخار می‌رسد که چندان زیاد نیست، اما برای یک کراس‌اوور شهری کوچک قابل قبول به نظر می‌رسد.

تویوتا ادعا کرده که مدل محور جلوی این خودرو در هر کیلومتر کمتر از ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند و این میزان برای نسخه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک برابر با ۱۳۵ گرم بر اساس WLTP است.

این شرکت ژاپنی به دنبال تولید سالانه ۱۵۰ هزار تویوتا یاریس کراس در کارخانه والنسین خود در فرانسه است. در این کارخانه تویویا یاریس اصلی نیز به تولید می‌رسد. خریداران در ژاپن می‌توانند از پاییز امسال این خودرو را سفارش دهند، اما خریداران در کشور‌های اروپایی از تابستان ۲۰۲۱ می‌توانند تویوتا یاریس کراس را تحویل بگیرند.

منبع: Motor۱

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با فسادی ک حاکم هست باید بالای یک میلیارد قیمت بخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا این برسه ایران تندر شده ۵۰۰ میلیون، پراید ۳۰۰ میلیون
        طبیعتا اینم ۱ میلیارد میرسه دستمون ...
        اشکال نداره مهم اینه که مردم کشورای دوست و برادر لبنان، سوریه و ... میتونن اینو سوار شن ... پراید آشغالی هم سهم ما مردم کشور به ظاهر ثروتمند ایرانه

    • رضا احمدی

      دلمون می خواد. نزارید اینا رو. چقدر زحمت و کار، آخرش هم هیچی. حداقل های زندگی آرزوهای ماست. حقوق ۳۰‌ سال ماست

    • جلاد

      دمه تویوتا گرم انصافا بهتر پیشرفت کرده ماشینهای بهتری رو میسازه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج