۹۸۶۶۶۹
۱۸ نظر
۵۰۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۲
پ

طلاب برای مقابله با کرونا خط‌شکن شدند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: طلاب و حوزویان مدافع سلامت در زمینهٔ مقابله با کرونا خط‌شکن شدند و زیبایی نظام اسلامی و نگاه متعالی روحانیت شیعه را متجلی کردند.

ایسنا: نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: طلاب و حوزویان مدافع سلامت در زمینهٔ مقابله با کرونا خط‌شکن شدند و زیبایی نظام اسلامی و نگاه متعالی روحانیت شیعه را متجلی کردند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، ششم اردیبهشت در دیدار گروه‌های جهادی طلاب و مدافعان سلامت که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، به تبیین نگاه اسلام به موضوع پیشگیری از بیماری‌ها پرداخت.

وی با اشاره به نگاه اسلام به ضرورت پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و دردهای مختلف، اظهار کرد: در آیه «کلُوا واشربوا و لا تسرفوا؛ بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید» تمام حرف‌های گفتنی در بحث بهداشت و سلامت آمده است؛ زیرا خود این آیه دستور بهداشتی و پزشکی است که در صورت اهتمام به آن، بی‌نیاز از طبیب می‌شویم.

طلاب برای مقابله با کرونا خط‌شکن شدند

یعقوبی با بیان اینکه دین اسلام دین سلامت و بهداشت جسم و جان است، خاطرنشان کرد: اسلام به سلامتی ما اهمیت فراوانی داده و در این میان یکی از مواردی که به سلامت ما کمک می‌کند روزه گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای بهداشت روح و جان و جسم حرف و رهنمود دارد، تصریح کرد: اگر دستورات اسلامی را در آداب مختلف رعایت کنیم بدون شک دچار بسیاری از بیماری‌ها نخواهیم شد.

یعقوبی با بیان اینکه دین اسلام دین مدافع سلامت جسم و جان است؛ به این معنا که هم مدافع روح و هم مدافع جسم است، افزود: نسخه سلامت جسم و جان انسان در قرآن و روایات آمده است که اگر رعایت کنیم سلامت خود را تضمین کرده‌ایم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت، از مجاهدت‌های مدافعان سلامت در عرصه مقابله و مبارزه با کرونا قدردانی کرد و گفت: مدافعان سلامت درزمینهٔ مقابله با کرونا خط‌شکن شدند و آن قدر خوش درخشیدند که مقام معظم رهبری فرمودند هر کدام از مدافعان سلامت در این راه جان خود را از دست دهد حکم شهید دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: طلاب و حوزویان مدافع سلامت درزمینهٔ مقابله با کرونا خط‌شکن شدند و زیبایی نظام اسلامی و نگاه متعالی اسلام را متجلی کردند.

پیوند پزشکان و روحانیان درزمینهٔ مقابله با کرونا منشأ برکات فراوانی شد

یعقوبی با بیان اینکه مدافعان سلامت در جریان مقابله با کرونا حافظ جان و سلامت مردم شدند و در ردیف مدافعان حرم و حریم و شهدا قرار گرفتند، افزود: اینکه برخی افراد شبانه‌روز خود را وقف سلامت کسانی کردند که از ویروس کرونا متأثر شده بودند بسیار باارزش و ستودنی است.

وی اضافه کرد: این زیبایی نظام اسلامی و تجلی‌گر نگاه متعالی مردم ما است، برخلاف نگاه غرب که همه اخلاقیات آنها سودمحور بوده و اخلاق را تا جایی پیگیری می‌کنند که سود شخصی آنها به خطر نیفتاده است؛ اما اسلام این‌گونه تأکید کرده که خود را نبینید بلکه ابتدا دیگران را دیده و برای رفع گرفتاری آنها تلاش کنید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: کرونا گرچه آثار تخریبی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی داشت اما تجربه‌ای بود که نگاه ما را به دنیا معرفی کرد و به همه نشان داد فرهنگ ایران اسلامی فرهنگ دفاع از بشریت و انسانیت است.

وی افزود: برخلاف کشورهای غربی که در بین بیماران کرونایی گزینش کرده و از درمان پیران به نفع جوانان صرف‌نظر می‌کردند در کشور ما برای سلامت همه تلاشی جهادگونه صورت می‌گیرد؛ زیرا در اسلام جوان و پیر نداریم و انسان، انسان است که در جریان مقابله با کرونا این نگاه وسیع اسلام به دنیا مخابره شد.

یعقوبی گفت: ایران این ویروس را به‌خوبی مدیریت کرد، دلیل آن هم این است که دین و مذهب و آیین در ایران جایگاه خود را حفظ کرده و اقشار مختلف برای مقابله با کرونا با اعتقاد اسلامی و انسانی خود وارد عرصه شدند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: درزمینهٔ مقابله و مبارزه با کرونا پیوند روحانیت و پزشکان و پرستاران بسیار زیبا بود.

وی بیان کرد: این فعالیت‌های مشترک و همکاری و هم‌افزایی نشان داد که همه‌جا می‌توانیم باهم باشیم و باهم بودن برکت دارد؛ زیرا اگر همه با هم باشیم مشکلات ما زودتر رفع می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تداوم رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از کرونا، اظهار کرد: با کاهش روند ابتلا به این بیماری ذوق‌زده نشویم و زحمت‌های گذشته را هدر ندهیم؛ ازاین‌رو باید رعایت مسائل و توصیه‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی این بیماری ادامه داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نشان

      کدوم خط

    • M.S

      خسته نباشی خط شکن.واقعا کمرمونم شکستین.دیگه خطی مونده.فکرنکنم خطی مونده باشه.همیشه شماخط حمله قراردارید.خط شکنی.بت شکنی.ناوشکنی.حاجی خسته نباشی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خطا انتشار بیماری

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ تلخ

    • شادمهر

      بچه‌ها پایتخت ۷ هم ساخته میشه؟

    • جعفر ۴۴

      ما که چیزی دال بر این ادعا ندیدیم ، اگه کسی مدرکی داره ارائه بده ، تا ما توجیه بشیم ، ادعای خالی ارزش نداره

    • بدون نام

      بیچاره پرستارا. دکترا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا پشت خط مقدم طلاب بودن یعنی طلاب خط شکن بیمار می کردن این بدبختا درمان می کردن خوب راست میگه طلاب نوک حرم بیماری بودن خیلی زحمت کشیدن این دکتر پرستاره کاری نکردن

    • امید

      طلاب عامل انتشار کرونا بودن محض اطلاع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

      • بدون نام

        چین عامل انتشار کرونا بود اگر نمی دونستی حالا بدون .کرونا یه ویروس بدون مرزه وتو کل جهان همه گیر شده نه فقط ایران

      • بدون نام

        واقعا

    • حمید

      هر کس از علم پرهیز کند عاقل نیست آخرین خلقت علم همین ماهواره چند روز پیش است که باعث تعجب دنیا شده که انتظار نداشتند از علم ایرانی. سپاس

    • بدون نام

      کرونا روشما انتشار دادید یادتون رفت؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا جامعه عزیز پزشکی،نمی گویید حتی نظافت کنان بیمارستان ها ،و مردم خود جوش ؟

    • بدون نام

      خط تکثیر بیماری را شکستن احیانا

    • خدا

      دقیقأ چیکار میکنن ؟؟؟

    • رحیمی

      خیلی ببخشید پس کادر پزشکی که شبانه روزدربیمارستانها از جان دل مایع گذاشتن چه آیا به همین زودی به فراموشی سپرده شد و گل به نفع شما پذیرفته شد یادمان باشدمحبت وایثار گری پزشکان به فراموشی سپرده نشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج