۹۸۷۲۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پروژه پردردسر بازگشت نیمار به بارسا

بارسلونا امید زیادی داشت تا در تابستان پیش‌رو نیمار را به ترکیب خود برگرداند. ستاره برزیلی پس از سه‌سال حضور در پاری‌سن‌ژرمن خواهان بازگشت به نوکمپ است اما وقایع اخیر باعث شده احتمال این جابه‌جایی پرسروصدا و البته گران‌قیمت کم شود.

فرهیختگان: بارسلونا امید زیادی داشت تا در تابستان پیش‌رو نیمار را به ترکیب خود برگرداند. ستاره برزیلی پس از سه‌سال حضور در پاری‌سن‌ژرمن خواهان بازگشت به نوکمپ است اما وقایع اخیر باعث شده احتمال این جابه‌جایی پرسروصدا و البته گران‌قیمت کم شود. نیمار روزهای خوبی را در بارسا داشت اما ناگهان تصمیم گرفت به پیشنهاد ۲۲۲میلیون یورویی مالکان قطری تیم فرانسوی پاسخ مثبت داده و عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ را تصاحب کند.

پروژه چند صدمیلیون یورویی پاریسی‌ها برای تبدیل‌شدن به یکی از غول‌های فوتبال اروپا و فتح لیگ قهرمانان تاکنون ناموفق بوده و آنها با وجود خرید ستاره‌های بزرگی چون نیمار، کاوانی، امباپه و دی‌ماریا تنها به یکه‌تازی در لیگ فرانسه بسنده کرده‌اند و توفیقی برابر بزرگان اروپا به‌دست نیاورده‌اند. این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که نیمار دیگر‌ انگیزه زیادی برای ماندن در پاریس ندارد و می‌خواهد دوباره به جمع آبی و اناری‌ها برگردد.

جانشینان ناموفق

با وجود اینکه ستاره برزیلی با جدایی ناگهانی‌اش بین هواداران محبوبیت خود را از دست داد اما هنوز هم میان بازیکنان کنونی و سابق باشگاه طرفدار دارد و نفراتی چون یوردی کرویف، کارلوس پویول، ژاوی، اینیستا و البته لیونل مسی امیدوارند او را دوباره در نوکمپ ببینند. آنها معتقدند نیمار یکی از ستاره‌های فعلی دنیای فوتبال است و در چنین وضعیتی که تیم در اوج نیست و فرازونشیب زیادی دارد، حضور چنین بازیکنی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. حتی با وجود اینکه او با رفتنش از تیم قلب هواداران را شکست اما باید در نظر داشت که بارسا پس از او نتوانست جانشین مناسبی برایش پیدا کند و چند خرید گران‌قیمت آنها ازجمله کوتینیو، عثمان دمبله و آنتون گریزمان هریک به دلایلی در این تیم ناموفق بوده‌اند.

با قدرتی که مسی در بارسلونا دارد می‌تواند نقش مهمی در این انتقال داشته باشد. نظر او مسلما برای روسای باشگاه بسیار مهم است و او به‌تازگی در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت نیمار گفته بود: «او یکی از بهترین بازیکنان جهان است و دوست دارم دوباره با او همبازی شوم.» وقتی ستاره‌ای همچون مسی به‌صورت واضح برای بازگشت این مهاجم برزیلی چراغ‌سبز نشان می‌دهد مسلما باید منتظر این اتفاق در نقل‌وانتقالات باشیم.

البته نیمار در ابتدای این فصل هم تلاش زیادی کرد تا پروژه بازگشت خود را نهایی کند اما روابط نه‌چندان خوب دو باشگاه و البته مشکلات مالی بارسا باعث شد این جابه‌جایی یک‌سال به تاخیر بیفتد؛ اتفاقی که با توجه به شرایط اخیر شاید دوباره به تعویق افتاده و این انتقال بازهم نهایی نشود.

تضمین بردن انتخابات

جوسیپ ماریا بارتومئو، رئیس بارسلونا بازگرداندن نیمار را برگ‌برنده خود برای انتخابات پیش‌روی ریاست این باشگاه می‌داند. این انتخابات زودهنگام که قرار بود درسال ۲۰۲۰ برگزار شود احتمالا به‌دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده و در زمان مقرر خود انجام نخواهد شد. بارتومئو به‌خوبی می‌داند که خرید نیمار تا حد زیادی برای یک دوره چهارساله دیگر او را در سمت خود ابقا می‌کند و البته شرایط رختکن تیم را بهتر خواهد کرد؛ چراکه پیکه، سوارز و مسی از دوستان نزدیک این ستاره برزیلی هستند و بارتومئو می‌تواند بزرگان تیمش را به خود نزدیک کند. بااین‌حال مشکل اساسی در تامین بودجه برای این خرید است.

طبق قوانین فیفا بازیکنان پس از سه‌سال حضور در باشگاه می‌توانند درخواست جدایی بدهند و همین موضوع باعث می‌شود قیمت نیمار به ۱۶۴میلیون یورو کاهش پیدا کند اما با شرایطی که باشگاه‌های فوتبال پیدا کرده‌اند و بحران مالی اخیر ناشی از کرونا، تامین همین پول نیز بسیار مشکل و تا حدی غیرممکن خواهد بود. جدا از این مساله، دستمزد خود نیمار نیز می‌تواند مشکل تازه‌ای برای آبی و اناری‌ها ایجاد کند. او سالی ۷۰میلیون یورو از پاری‌سن‌ژرمن حقوق می‌گیرد و درصورت امضای قرارداد چهارساله با بارسا، خرید او مجموعا ۵۰۰میلیون‌یورو خرج روی دست این تیم اسپانیایی می‌گذارد که از توان باشگاه خارج است.

نیمار اگر می‌خواهد دوباره پیراهن کاتالان‌ها را به تن کند باید دستمزدش را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد و امیدوار باشد که بارتومئو بتواند بودجه خرید او را تامین کند. از سوی دیگر بارسا تصمیم دارد در ازای بخشی از مبلغ این جابه‌جایی چند بازیکن خود ازجمله کوتینیو، راکیتیچ، سمدو، ساموئل اومتیتی و حتی شاید گریزمان را وارد معامله کند تا پول نقد کمتری بپردازد که البته تمام این اتفاقات بستگی به مذاکرات دو باشگاه و نرمش پاریسی‌ها درقبال پیشنهادهای بارسلونا دارد.

بارسا همزمان با این پروژه به‌دنبال یک خرید مهم دیگر هم افتاده و لئوتارو مارتینز، پدیده آرژانتینی اینتر را نیز به‌عنوان گزینه جانشینی سوارز در خط حمله زیرنظر دارد. در سوی مقابل پاری‌سن‌ژرمن نیز مذاکراتی را برای تمدید قرارداد نیمار آغاز کرده تا با پیشنهادی نجومی، ستاره‌اش را از جدایی منصرف کند. بااین‌حال باید دید در مهلت نقل‌وانتقالات پیش‌رو کدام سناریو محقق خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج