۹۸۷۴۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تهران گردی به پیشنهاد احمد مسجدجامعی

رئیس شورای شهر تهران توصیه می کند روز سوم فروردین به دیدن موزه بسیار عظیم ایران باستان بروید. موزه ای که در جوار آن، سردر باغ ملی و خود باغ ملی قرار دارد.

خبرآنلاین: سردر باغ ملی هم بسیار زیبا است که در بخش جنوبی موزه ایران باستان قرار دارد. این سردر کار "آندره گودار" است. دیدن موزه ایران باستان هم یک روز وقت می برد. اشیای مختلفی در آن هست، از جمله آدم نمکی که از معادن زنجان کشف شده که خیلی دیدنی است. سردر باغ ملی هم بسیار، فضای معمارانه زیبایی دارد. روبرویش نیز عمارت قزاقخانه است و حریم میراثی دارد. زمانی این جا باغ ملی بوده ولی اکنون آثاری از باغ نمی بینید، اینجا زمانی باغ مصفایی بوده ، بعد درختانش را قطع می کنند.

جالب است بدانید در قزاقخانه، چند روباه زندگی می کنند. فضا بزرگ است و می گویند در آن مجموعه نه موش پیدا می شود و نه گربه و اینها، همه را شکار می کنند. قرار شد کسی به آنها دست نزند و اگر دست بزنند دولت برود شکایت کند. اینجا تعمیر بدی شده، ولی یک زیرزمین خوب دارد با سقفهای حصیری که فکر کردم می تواند کتابخانه شود. سقف حصیری آن، یک سبک منحصر به فرد است که با آجر درست شده.

موزه های تهران واقع در مرکز این شهر، خیلی دیدنی است، به جز موزه ایران باستان که یک روز وقت می خواهد، موزه آبگینه در خیابان ۳۰ تیر هم هست که دیدنی است. در همان منطقه، موزه های پست، عبرت، ملک و فناوری بسیار زیبا و دیدنی است. در دولت هشتم که بودیم، طرحی را تصویب کردیم که یک میدان بزرگ در اینجا ساخته شود، یک ضعلش، خیابان امام خمینی باشد، یک ضعلش خیابان سی تیر، باشد و ضلع دیگرش خیابان فردوسی و تا خیابان سرهنگ سخایی هم برود. شهربانی قدیم، دانشگاه هنر و حتی بنای وزارت خارجه هم بسیار دیدنی است در آن قرار می گرفت. حتی قرار بود قرار بود زمانی وزارتخانه خارجه تبدیل به موزه دیپلماسی شود. اگر اینها را به هم می دادیم یکی از بزرگترین موزه های دنیا مال ما می شد. در برنامه وارد شد که وزارتخانه ها، حتما یم اداره موزه یا عناوین مشابه داشته باشند، با اعتبار، تشکیلات و ساختار مشخص. ولی برخی به دیوان عدالت شکایت کردند که امکان پذیر نیست. البته بسیاری از این ساختارها در ادارات و سازمانها شکل گرفت. اگر می شد که بسیار عالی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج