۹۸۷۴۸۶
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

گزارش العهد از پرتاب ماهواره ایران

پایگاه لبنانی العهد در یادداشتی به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور پرداخته و می‌نویسد که این اقدام پیام‌هایی برای غرب به دنبال دارد.

خبرگزاری ایسنا: پایگاه لبنانی العهد در یادداشتی به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی نور پرداخته و می‌نویسد که این اقدام پیام‌هایی برای غرب به دنبال دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان در یادداشتی نوشت: در میان تحریم‌های ظالمانه‌ای که حتی شیوع ویروس کرونا باعث برداشته شدن آنها نشد، ایران با دستاوردی بزرگ جهان را شگفت زده کرد که این دستاورد پرتاب ماهواره و قرار دادن آن در مدار زمین بود.

در این یادداشت آمده است: نام این ماهواره "نور ۱" است و این نامگذاری که با عدد همراه است پیامی به دنبال دارد؛ پیام عددگذاری این است که ماهواره "نور ۲" نیز در راه است و پرانتز شماره گذاری برای ماهواره های دیگر باز است.

در این یادداشت همچنین آمده است که سردار علی جعفر آبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه نیز به همین نکته اشاره کرده است. وی تاکید کرد که ماهواره "نور ۲" در راه است و گام بعدی ما رساندن این ماهواره به مدار و برنامه ریزی برای ساخت ماهواره های پیشرفته تر از "نور" است.

نویسنده می‌گوید: ماهواره نور قبل از این که پیام‌هایی را از فضا بفرستد، پیام های فوری سیاسی و نظامی برای جهان و خصوصا غرب به دنبال داشت؛ پیام های این پرتاب این است که جمهوری اسلامی ایران توانست جغرافیای حضور خود را گسترش دهد و به فضا نفوذ کند، این درحالی است که سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غرب و آمریکا اساسا از این پرتاب و روند آن بی خبر بودند و انتشار این خبر آن ها را شگفت زده کرد.

نویسنده در ادامه می گوید که آمریکا امکانات گسترده و پیشرفته ای در زمینه فضا و دستیابی به اطلاعات فضایی دارد و علاوه بر آن معاهداتی در این زمینه با استرالیا، ژاپن، ایتالیا، کنادا، فرانسه، کره جنوبی، انگلیس، آژانس فضایی اروپا و دیگر سازمان ها دارد بنابراین علیرغم اینکه رسانه‌های غربی و عربی تلاش کردند آن را ناچیز جلوه دهند اما این اقدام ایران بسیار متحیر کننده بود و غربی ها به خوبی میزان شگفتی آن را می دانند.

در این یادداشت آمده است: غربی ها اعلام کردند که این ماهواره ایرانی از یک سکوی ثابت پرتاب نشده است بلکه سپاه پاسداران ایران تمام تجهیزات را به بیابانی در وسط ایران و ۳۳۰ کیلومتری تهران منتقل کرده است. گزارشات غرب همچنین تاکید می کند که معلوم نیست آمریکایی ها توانستند حرکت و انتقال ماهواره و تجهیزات آن به بیابان را رصد کنند یا خیر.

در بخشی از این یادداشت آمده است که در پرتاب ماهواره نور از موشکی استفاده شده است که هم سوخت مایع و هم سوخت جامد در آن به کار گرفته می شود و این مساله پیشرفتی برای ایران برای پرتاب ماهواره های دیگر به شمار می رود.

در این یادداشت آمده است: پرتاب این ماهواره همزمان با شیوع ویروس کرونا و تداوم تحریم ها بر ایران پیام آشکاری به همراه دارد که تمام آمال و آرزوهای آمریکا برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب می کند و این پیام را به آن‌ها می رساند که فشارها نه تنها ایران را تضعیف نمی کند بلکه آن را باصلابت‌تر می کند.

در بخشی از این یادداشت نویسنده آورده است که پرتاب این ماهواره معادله جدیدی را بوجود آورد و ایران در میان ابرقدرت ها قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      خدا رو شکر

    • متخصصرازی

      الحمدالله

    • بدون نام

      درود بر سپاه عزیز وحامی مستضعفان
      جای سردار دلها خالی

    • بدون نام

      خدای بزرگ بخاطر همه نصرتی و یاری دادن به ما سپاسگزاریم.

    • بدون نام

      ابرقدرت به کشوری میگن که بمب هسته ای داره کشوری که بمب هسته ای نداره نباید ادعای ابرقدرتی بکنه چون در مقابل بمب های هسته ای هیچی نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بابا کارشناس هسته ای.... ترورت نکن یه وقت

      • بدون نام

        فقط خواستن توانستن است .
        درثانی تو به دنبال نچوسکو میگردی خائن عزیز ومحترم .
        مطئنا اگر با دشمن رودر رو شویم تو اولین کسی هستی که به پست دشمنان ملت کشته میشوی .
        چرا که دشمن اول خائنینی که به کشور خودش خیانت کرده را میکشد .
        پس بهتره سنگ وطن خودت را بسینه. بزنی جیگر

      • بدون نام

        کشوری که همه چرخه غنی سازی در اون بومی شده.و موشک دوربرد مثل اینی که رفت فضا داره.یک کشور هسته ایه.وقتی چرخه سوخت انجام بشه ازش چیزی بدست میاد که بهش میگن پولوتونیم که فقط در بمبهای هسته ای استفاده میشه.و ایران تا زمان خاتمی 5 کیلو ازش داشت که تا الان چندبرابر شده.و ایران هرگز حاضر نشده اونهارو به کسی تحویل بده.وفشار امریکاهم برای همینه چون پولوتونیومهای ایران رو میخواد.گرفتی؟؟؟

      • بدون نام

        کشوری که همه چرخه غنی سازی در اون بومی شده.و موشک دوربرد مثل اینی که رفت فضا داره.یک کشور هسته ایه.وقتی چرخه سوخت انجام بشه ازش چیزی بدست میاد که بهش میگن پولوتونیم که فقط در بمبهای هسته ای استفاده میشه.و ایران تا زمان خاتمی 5 کیلو ازش داشت که تا الان چندبرابر شده.و ایران هرگز حاضر نشده اونهارو به کسی تحویل بده.وفشار امریکاهم برای همینه چون پولوتونیومهای ایران رو میخواد.گرفتی؟؟؟

      • بدون نام

        بمب اتم همین جوانهایی هستن ک در مقابل گلوله سینه سپر میکنن ولی زیر بار زور نمیرن

        حتی بمب اتم هم داشته باشیم اگر قرار باشه اکثریت غالب جامعه مث تو فکر کنن اون بمب اتم از کلاش هم کمتره

    • از شیراز

      انشاالله به کوری چشم دشمن . ولی سردار که نیست دل من زیاد شاد نشد چرا نمیدانم .

    • بدون نام

      سپاه عشق است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلاکرونا

    • مهدی

      خدایا هزار بار شکرت عزت وافتخار بده به نیرو های مسلح وسپاه عزیز

    • بدون نام

      لطفا یک عدد خودرو بسازید که اینقدر در این مملکت گران نشود موشک پیکش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر در رانندگی قانون رعایت بشه همین خودروی ایرانی هم هیچ مشکلی نداره ،لزومی نداره با سرعت ۱۵۰ رانندگی کنید

    • اح

      شکر خدای عزیزرا دست عزیزانمان درد نکند.تادشمنان اسلام کور شوند انشاء الله

    • رضا

      العظمت لله، قدرت نمایی فرزندان سپاهی ملت ایران مبارک باد.

    • محمد

      اگر ساخت خودرو هم به نیروهای جهادی واگذار شود حتما شاهد درخشش آنها خواهیم بود. الان مطابق دموکراسی اداره صنایع به عهده دولت منتخب است. زنده باد مجاهدین بزرگ اسلام.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج