۹۸۸۱۴۵
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

یک پرسش از احمد توکلی درباره قالیباف

زبان اصولگرایان در برابر قالیباف الکن است و در بزنگاه، منافع سیاسی-جناحی خود را به حقیقت ترجیح می‌دهند.

شرق نوشت: زبان اصولگرایان در برابر قالیباف الکن است و در بزنگاه، منافع سیاسی-جناحی خود را به حقیقت ترجیح می‌دهند.

احمد توکلی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت، در واکنش به اینکه برخی از مدعیان ریاست مجلس یازدهم بر سابقه اجرائی خود تأکید دارند در صورتی که در همین سوابق اجرائی مذکور تخلفات فراوانی صورت گرفته است، به جای پاسخ‌دادن به سؤال، معترض شده که چرا بدموقع از او سؤال کرده است: «چرا تا پیش از این در این مورد صحبت نمی‌کردید و سؤال نمی‌کردید آقای قالیباف پرونده دارد یا نه؟! ما در سازمان دیده‌بان عدالت و شفافیت یک بار پرونده‌های شهرداری را بررسی کردیم، نه کسی مانع ما شد و نه کسی از ما حمایت کرد و هر چیزی هم که در آنجا دیدیم، صراحتا اعلام کردیم و گفتیم تخلفی صورت گرفته اما در همان زمان هم رسانه‌ها من را همراهی نکردند».

توکلی مدعی شده رسانه‌ها از سازمان او در افشای تخلفات شهرداری حمایت نکرده‌اند. این در حالی است که وقتی شهرداری تهران به تخلفات دور قبل ورود کرد یا وقتی بحث املاک نجومی مطرح شد، رسانه‌های زیادی مطول به این ماجرا پرداختند تا جایی که حتی یک روزنامه‌نگار افشاگر یا سوت‌زن هم بازداشت شد.

توکلی با اشاره به اینکه در واگذاری‌های شهرداری جرم و تخلف صورت گرفته، گفته که بررسی در مورد این تخلفات باید پیش از ورود به مجلس صورت می‌گرفت، «من نتایج بررسی‌هایی را که انجام دادم، در قالب یک نامه به شورای نگهبان ارسال کردم اما شورا سبک، سنگین نمی‌کند. وقتی من در آن نامه نوشتم فاسدند، گفتند برخورد می‌کنیم اما شورای نگهبان هیچ سندی از من نخواست و پیگیری نکرد. در همان ماجرای شهرداری به فساد شخصی نرسیدیم و فقط به این نتیجه رسیدیم که تخلف صورت گرفته است. در حال حاضر هم طرح این مباحث نتیجه‌بخش نیست و حتی موجب اشتباه می‌شود».

توکلی که به خبرنگار می‌گوید که چرا سؤال بی‌موقع پرسیده و باید قبل از انتخابات مجلس این سؤالات را مطرح می‌کرده اما لازم نمی‌بیند این سؤال را از شورای نگهبان بپرسد که چرا به مدارک و استنادات ارسالی او توجهی نکرده است. تناقض سخنان او اینجا مشخص می‌شود که از یک سو پرسش خبرنگار را سیاسی‌کاری و بی‌موقع می‌داند، از سوی دیگر او که به نظر می‌رسد از شورای نگهبان ناامید است اما نمی‌خواهد نقدی متوجه آن کند، می‌گوید باید آن‌قدر تکرار کرد تا شاید فرجی شود: «در نهایت وقتی شورای نگهبان هم قبول نمی‌کند باید آن‌قدر تکرار کرد که خود افراد واکنش نشان دهند چون تکرار، اثر دارد».

در نهایت در ادامه همین تناقض‌گویی، توکلی توپ را در زمین جناح مقابل و رسانه‌ها می‌اندازد و می‌گوید: «روزی که فهمیدند قالیباف اشکال دارد، با توجه به اینکه پُست کمی هم نداشت و شهرداری نهاد کوچکی نیست، باید همان موقع اعلام می‌کردند، نه حالا که یک ماه دیگر می‌خواهند در مورد ریاست او رأی بگیرند. این‌گونه اقدامات سیاسی‌کاری و تخریبی است که نتیجه‌ای هم ندارد». البته او باز هم به صراحت نمی‌گوید چه کسی یا چه نهادی باید اعلام می‌کرد!

اگر توکلی تنها یک نامه نوشته و مدعی است تنها مرد میدان مبارزه با فساد است اما برخلاف ادعایش تنها نبوده و دیگران جلوتر از او اسناد مورد اشاره در نامه توکلی را به شورای نگهبان ارسال کرده بودند. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، پیش از انتخابات در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره نامه محرمانه‌ای که شهرداری به شورای نگهبان درباره تخلفات شهردار اسبق ارسال کرده است، گفته بود: «اصل نامه را تأیید می‌کنم، اما به دلیل آنکه این مکاتبه محرمانه است، نمی‌توانم جزئیات آن را بیان کنم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش

      پیشاپیش انتخاب! آقای قالیباف به ریاست مجلس را تبریک می گویم

    • آرمان عظیمی

      این صحبت های احمد توکلی، مال دو روز قبل است. فقط یک قسمت حرفش را من کار دارم. معاونان قالیباف در زمان شهرداری، خبر از زندانی شدنشان آمد و سخنگوی قوه قضائیه، خبر از پرونده فسادی داد که پای قالیباف هم باز شد اما به محض انتخابات و قبولی قالیباف، یهو معلوم نشد پرونده واگذاری های غیرقانونی، چی شد!! الان هم که همه میگن قالیباف، رئیس مجلس میشه و او را موعود یا ناجی می نامن. چرا موضوع پرونده و پیگیری قضایی خاتمه یافت؟؟ معاونان و اعضا هیئت اجرایی همه درگیر و گناهکار، فقط شهردار نباشه؟؟؟ مگه میشه!!!

      پاسخ ها

      • محمدسلماسی

        کاملا موافقم...

      • علی رضا

        اگر قوه قضائیه عدالت خواه باشه حتما باید رسیدگی کند و جناح سیاسی مد نظر نباشد آن موقع به عادل بودن قوه ایمان داریم

      • بدون نام

        عدالت !!!!؟؟ چی میگی !!!!؟
        عدالت یعنی قدرت ، یعنی پول ، یعنی ...

    • مونتلا حسینی

      قوه قضاییه قوه دوستی و ناعدالتی بیشتر بهش میاد چون پیگیری نمیکنند دوره اخر الزمان شده همتون مثل هم هستید دروغ گو و ناپاک

    • ح

      تو مملکت ما مسئول خود سئواله

    • بدون نام

      آقای توکلی شما انتخابات رو باختی الان میخوای تلافی کنی. دست بردار. بازنشسته شوی خیلی بهتره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق که ناراحتی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج