۹۸۸۱۶۹
۲۴ نظر
۵۰۱۹
۲۴ نظر
۵۰۱۹
پ

هشدار مجلس نسبت به وضعیت کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس «بی‌کار شدن» و «اخراج کارگران» را دو دغدغه ای دانست که دستگاههای اجرایی باید در در سال ۹۹ نسبت به آن حساس باشند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس فراکسیون کارگری مجلس «بی‌کار شدن» و «اخراج کارگران» را دو دغدغه ای دانست که دستگاههای اجرایی باید در در سال ۹۹ نسبت به آن حساس باشند.

علیرضا محجوب ضمن تبریک روز کارگر در پیش‌بینی از وضعیت کارگران جهان در شرایط فعلی گفت: متأسفانه اطلاعات ما در اتحادیه‌های جهانی و ملی کارگری، اخبار خوبی در اختیار نمی‌گذارد. کارگران در بعضی کشورهایی که وضعیت بسیار مناسبی داشتند، هم‌اکنون وضعیت خوبی ندارند. ایران هم گرفتار بیکاری، معیشت و سفره کارگران است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ ابراز عقیده کرد: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار نتوانستند آن‌چه که می‌خواستند را محقق کنند. با توجه به این دستمزد فعلی و تورم رکودی، ممکن است چالش‌هایی ایجاد شود.

محجوب کاهش چشم‌گیر قیمت نفت را در وضعیت معیشت کارگران مؤثر دانست و گفت: وضعیت فعلی ما قدرت خرید کارگران را کاهش و تورم را افزایش می‌دهد. امسال، برای کارگران سال پرمخاطره‌ای خواهد بود. شغل کارگران به علت وضعیت اشتغال و زندگی این قشر به علت تورم، در معرض تهدید است. فارغ از اختلافاتی که بین کارگران و کارفرمایان پیش می‌آید، عدم اجرای وظایف توسط بعضی دستگاه‌ها بر این وضعیت تأثیر گذاشته و خواهد گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد راهکارهای برون‌رفت از وضعیت فعلی گفت: ارائه‌ راهکار در این وضعیت بسیار دشوار است. نکته اینجاست که ما نباید مسئله کارگری را فراموش کنیم. کارگران اکثریت جامعه ما را تشکیل می‌دهند و دولت و کارفرمایان باید اساس توجه خود را به این اکثریت بگذارند.

محجوب در پایان با بیان این‌که «باید با بر زخم‌های کارگری مرهم گذاشت» گفت: رئیس جمهور در سخنان اخیر خود از کمک‌هایی سخن گفتند با این حال به نظرم، این اقدامات حمایتی، نیازمند نظارت‌های جدی است. اولین دغدغه ما بی‌کار شدن و اخراج کارگران است که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این دو مورد حساس باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      همش شعاره .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش فقط شعار بود
        با فروش شستا در بورس تیشه به ریشه کارگران بدبخت زدند

    • بدون نام

      آقای محجوب شما چندین ساله در مجلس هستی اما برای کارگران هیچ کار مثبت بدردخوری انجام ندادی فقط خودت را علاف کردی که حقوقی بگیری .

      پاسخ ها

      • هه

        عجب

    • بدون نام

      فکر میکنم این ماه هم از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداختی نشه بازهم به بازنشستگان کشوری

    • بدون نام

      با دلسوزی شکم فرزندان کاکران سیر نمیشه در هر شرایطی کارگران به حق خودشان نمی رسند وهرسال بااشک مسئولین بی دردکارگران رابه وعده های پوشالی سردرگم میکنند وهر سال بدتر از پارسال وبهانه های مختلف دولت خدمت گذار وعده های سر خرمن میدهدوبه پیسی گدائی می افتد ولی بوجه برای جاهای دیگر که خاصیتی ندارند حاتم طائی می شود

    • بدون نام

      این آقا موجودی خنثی است فقط در مجلس به دولت و کارفرما کمک کرد که حق کارگر و بازنشسته کارگری از بین برود . دولت اگر نداشت چطور حقوق و مزایای کارمندی را نسبتا درست کرد . فقط کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی سر بار دولت هستند . باید نمایندگان مثلا کاگری که مثل سریش چسبیدن تو مجلس رو با اردنگی بیرون کرد تا بفهمند این نان ها خوردن نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جون‌ مادرت‌ حقوق‌ کارگرها‌ رو‌ اضافه‌ کنید

    • محمد

      کارگر یه روز کارنکنه شبش دستش میلرزه غذابخوره چون میترسه فرداش بیکارباشه دیگه فرداشبش چیزی برا خوردن نباشه این واقعیت برا خیلیا یه داستانو شایدفقط توفیلم دیدن ولی بخدا زندگی کارگر جماعت اینه چرا کارمندوقتی تعطیل میشه حقوق میگیره ولی کارگرنبایدبگیره چرا معلم سالی شش ماهم تدریس نمیکنه ولی هرماه حقوق داره چرا دولتیا مرخصی استعلاجی دارن ولی کارگر مریضیش مساوی بااخراجی بخدا این قشربی صدافریادمیزنند.

    • بدون نام

      سالیان سال نماینده بودی در حرف طرفدار کارگر ولی در. عمل هیچ کاری نکردی .فقط شعار دادی.

    • بدون نام

      من تعجب میکنم ازاین آقای محجوب( نامحبوب) هر ساله بعدازتعیین حقوق ودستمزدکارگران حرف مفت میزند این آدم خیلی ریاکارودروغگواست

    • محمدی

      دولت حق کارگر پایمال نکنه حق کییو پایمال به کشوری لشگری زورش نمیرسه

    • بدون نام

      آقای نماینده تو مجلس باید ساعت پر کنن چیزیی به گن. وگر. کی به. داد کارگرها رسیدن که این بار. دومش باشه

    • بدون نام

      اقای نوبخت میان بازنشستگان کشوری وتامین اجتمایی فرق میزاره بازنشسته بازنشسته است مجلس تصویب کرده هیچ بازنشسته ای نباید کمتر 2800 حقوق بگیره اقای سالاری واقای محجوب چرا نباید برای مستمر بگیران تامین اجتمایی که مجلس تصویب کرده اجرا نمکنید اینکه دولت بدهکار تامین اجتمایی است ربطی به بازنشسته گان تامین اجتمایی نداره هر روز اجناس گران وگران تر میشود وهیچ نظارتی نیس اخه باید به کجا پناه برد هر سال خدا با اعصاب مستمربگیران واز کاراوفتادگان کلی وبیمار بازی میکنید خدا خوشش نمیاد بسه دیگه بسه

    • بدون نام

      چه فایده همش حرفه.یک شبه بنزین وگرون کردیدبعدواسه حقوق کارگری وعده میدیدوعمل نمیکنید.ازحق کارگرنزنیدپول کارگرحرومه.

    • ح

      اقای محجوب عامل زخمهای گسترده کارگران کسانی همچون شما هستید مرحم به تفکر خودتان بگذاریدخداوند باید انتقام این رفتاربی رحمانه به .کارگران بیچاره روازکسانی همچون شمابگیرد

    • بدون نام

      ما بازنشستگان تامین اجتماعی با بدبختی زندگی میکنیم خدا از سرتان نگذرد

    • Babak Rostami

      ایشون با خودشون چند چند هستن ،دیروز بود فرمودن که ژاپنی ها کیفیت ماشین هاشون و تحمل میکنن ولی ایرانی ها نه ، امروز این و میگن ، فکر کنم روان پریش باشن ایشون

    • محمود

      این آقا چندین سال به اسم کارگران عزیز و با حمایت این فشر زحمت کش وارد مجلس شد چکار مثبتی براشون انجام داده که در روزهای پایانی حضورش در مجلس دغدغه داره

    • علی

      آقای محجوب نمیخواد برای قشر کارگر دل بسوزونی خواهشا فقط برووبیش از این با احساسات این قشر بازی نکن ونمک رو زخم آنها نپاش.

      پاسخ ها

      • موسوی

        آقای محجوب رافقط چهاربه چهارسال برای رای جمع کردن درمساجد میدیدیم.کهنه کارترین نماینده کارگردرمجلس بااین همه سابقه درمجلس.یک قدم مثبت برای کارگربرنداشت.بعدازاعلام دستمزدناچیزایشان صداش درمیاد.خیلی زحمت میکشه دست مریزاد.

    • بدون نام

      فقط حرف وشعار براکارگر نباشه باید عمل کرد

    • بدون نام

      فقط حرف فقط حرف خسته شدیم همسرم ام اس داره و مستمری بگیر هست با ماهی 1700 دو تا بچه ام داریم تا الان اگه کمک دوست و آشنا نبود نمی شد زندگیو اداره کرد

    • کارگر پیمانکار

      مجلس کی فکر کارگران بود که دولت به فکر باشه. قراداد رسمی چی شد؟ فقط ظلم کنید به کارگران،دروغ بگید،واقعا متاسفم به این مجلس و دولت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج