۹۸۸۴۷۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

رکورد تاریخ شاخص بورس شکسته شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش ۳۲ هزار و ۱۴۱ واحد به رقم ۸۷۸ هزار و ۹۳ واحد رسید که رکور بی‌نظیری در یک سال گذشته به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس: بورس اوراق بهادار تهران، برخلاف بورس‌های جهان که روبه سقوط است، این روزها با وجود کرونا و افت قیمت نفت همچنان رکورد می‌شکند و در پایان معاملات امروز شاخص کل با جهش ۳۲ هزار و ۱۴۱ واحد به رکورد ۸۷۸ هزار و ۹۳ واحد رسید. همچنین ارزش بازار بورس امروز به بیش از ۳ هزار و ۲۹۴ تریلیون تومان بالغ شد.

امروز همچنین با عرضه اولیه سهام پگاه گیلان رکورد مشتریان بورس در یک روز شکسته شده و به ۲ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۶۹۷ نفر افزایش یافت.

کارشناسان دلیل رکوردشکنی بورس تهران را فشار نقدینگی و تقاضا می‌دانند که سرمایه‌های سرگردان در جامعه و نیز افزایش پایه پولی و افزایش پول در جامعه باعث هجوم سرمایه‌گذاران خرد و حقیقی به بورس شده و با توجه به اینکه بورس تهران و فرابورس نتوانسته‌اند، شرکت‌های بیشتری جذب کنند با وجود اینکه در حال حاضر حدود ۶۷۰ شرکت بزرگ در بورس و فرابورس حضور دارند.

همچنین عرضه‌های اولیه سنگین مانند عرضه اولیه ۸ میلیارد سهام شستا انجام می‌شود، اما فشار تقاضا و سیل نقدینگی به حدی است که سهام موجود پاسخگوی این تقاضاها نیست در نتیجه شاخص‌های بورس روبه صعود و افزایش بوده و بورس تهران این روزها در دور رکوردشکنی قرار گرفته است. به گونه‌ای که شاخص کل بورس ظرف یک سال گذشته از ۱۸۱ هزار واحد اکنون به ۸۴۵ هزار واحد رسیده که بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

در این بین کارشناسان توصیه می‌کنند، مردم در ورود به بازار سرمایه که معمولاً همراه با ریسک است، با دقت و احتیاط عمل کنند و پس‌اندازهای اضافی خود را به بورس بیاورند نه این که خانه و ماشین بفروشند تا سهام بخرند ،‌بلکه بر عکس با سود سهام، ماشین و خانه بخرند و این نکته را در نظر داشته باشند که بورس فقط روزهای رکوردشکنی و افزایش شاخص و سوددهی به خود ندیده بلکه روزهای کاهش شاخص، افت قیمت و ضرر برخی سهامداران نیز وجود دارد. بنابراین با احتیاط عمل کنند.

به گزارش فارس امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۱۵۵ میلیون سهام حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۸۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

رکورد تاریخ شاخص بورس شکسته شد
شاخص بورس تهران

امروز عمده نمادهای بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، فولاد مبارکه، شستا، کشتیرانی، مپنا و هلدینگ تاپیکو در تقویت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران اثر داشتند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۸ هزار و ۵۵۰ واحد جهش یافته و به رقم ۲۳۳ هزار ۶۰۸ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۹هزار و ۲۲ واحد به رقم ۲۸۵ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۹۹۲ واحد به رقم ۱۸۹ هزار و ۷۲۹ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۳۹ هزار و ۸۶۹ واحد به رقم یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۶۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۲۱ هزار و ۴۶ واحد به رقم ۶۲۲ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود با افزایش ۷۵ هزار و ۲۱۸ واحد به رقم بی‌سابقه یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۶۲۳ واحد رسید.

نمادهای پربیننده شامل پالایش نفت اصفهان، گلوکوزان، ملی‌ مس، بانک پارسیان، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، بانک اقتصاد نوین و سرمایه‌گذاری غدیر بودند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۴۵ واحد افزایش یافت و به رقم بی‌سابقه ۱۰ هزار و ۲۸۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از ۶۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای میدکو، صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، نیروی برق دماوند همگی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، مادیران، پتروشیمی زاگرس، سیمان لار سبزوار، بانک دی، نیروی برق دماوند و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج