۹۸۸۵۴۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

سخنگوی مدیر حوزه‌های علمیه:

نامه به رئیس‌جمهوری موضع شخصی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی نائینی در واکنش به انعکاس نامه سرگشاده‌اش به رییس جمهوری و مطالبه عذرخواهی از مردم و بازگشایی اماکن مذهبی و برگزاری نمازهای جمعه، گفت که این نظرات کاملا موضع شخصی بوده و ربطی به (سمت) سخنگویی مدیریت حوزه‌های علمیه ندارد.

ایرنا: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی نائینی در واکنش به انعکاس نامه سرگشاده‌اش به رییس جمهوری و مطالبه عذرخواهی از مردم و بازگشایی اماکن مذهبی و برگزاری نمازهای جمعه، گفت که این نظرات کاملا موضع شخصی بوده و ربطی به (سمت) سخنگویی مدیریت حوزه‌های علمیه ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس رفعتی نائینی شامگاه چهارشنبه در نامه ای که در مرکز خبر حوزه منتشر شد، در ابتدای اطلاعیه خود از اصحاب رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و کانال‌های فعال و شبکه‌های اجتماعی برای نشر و اطلاع‌رسانی نامه اخیر به رییس جمهوری تشکر کرده است.

نامه به رئیس‌جمهوری موضع شخصی بود

سخنگوی مدیر حوزه های علمیه و استاد درس خارج فقه قم افزوده است: به استحضار می‌رساند این نامه کاملا موضع شخصی بوده و ربطی به (سمت) سخنگویی مدیریت حوزه‌های علمیه ندارد، لذا از همه عزیزان خواستارم عناوین حقوقی و مسئولیتی را در نشر این خبر حذف نمایید و مجددا تاکید دارم این نامه موضع شخص حقیقی این‌جانب می‌باشد.

به گزارش ایرنا، وی صبح امروز چهارشنبه دهم اردیبهشت‌ماه در یک نامه سرگشاده به رییس جمهوری خواستار عذرخواهی دکتر روحانی از مردم و بازگشایی اماکن مذهبی شده بود.

در بخشی از نامه وی آمده بود: جناب آقای رئیس جمهوری، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه ‌کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آن‌ها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست‌یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی‌رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم بشود به ۱ درصد نمی‌رسد.

در ادامه این نامه آمده است: طبعاً مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده‌دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدیدنظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید اما متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تاکید می‌ورزید در حالی‌که برخی‌از مکان‌ها که بیش‌از ۲۶ درصد تاثیر گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!

انتشار این نامه سرگشاده بدون تصریح به این که نظرات شخصی آقای رفعتی است، بویژه از آنجا که مغایر با سخنان آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بود، مورد توجه ویژه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه چند روز پیش در اظهاراتی تاکید کرده بود: نهاد حوزه نهایت همکاری را با ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد و در اینکه اماکن زیارتی باز شود یا نشود، کاملا تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم و نظر کارشناسی را اصل و مبنایی فقهی و دینی می‌دانیم.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تغییر موضع دادن مشکلو حل نمیکنه بهتر بود از اساس تکذیبش میکردی بره

    • بدون نام

      شماازخودتان چیزی نداریدزودجوگیرمی شوید

    • بدون نام

      سلامت مردم مهمتربن مسئله بوده ولازم است دراین جهت همه باهم متحد شوند آمار وارقام نشان میدهد که رغایت نکردن فاصله اجتماعی مهمترین عامل در جهت انتشار بیماری است

    • بدون نام

      حتما این شیخ،تحصیلات علوم آزمایشگاهی وپزشکی دارد که درخصوص کرونا نظر می دهد همه کاره اما هیچ کاره،خیلی وقت است که خیلی ها فکرمی کنند آچار فرانسه هستند!!!!!!!

    • بدون نام

      بازگشایی اماکن عجب حکایتی شده!
      این آقاهمان اول درنامه اش قیدمیکرد،نظرشخص بنده!!
      چیزی هم برای باورهای دینی مردم گذاشتید!!!

    • بدون نام

      من نامه ایشان را کامل خوانده ام نامه ایشان از هر موضعی که باشد شخصی یا از باب مسولیت کاملا منطقی بود اما متاسفانه آن چیزی که ما مردم در طی چند سال در مسائل مختلف شاهد آن بوده ایم بی توجهی .غرور و حس ارباب رعیتی برخی مسولان از جمله شخص رییس جمهور بوده که کماکان ادامه دارد روحانی از از جایگاه خود نه در جهت خدمت بلکه در جهت تضعیف و فشار بر مردم به نحو احسنت متاسفانه استفاده میکند او شاهیست مغرور در لباس دین . مرام و منش او قلدر معابانه است درکی از وضع زندگی مردم ندارد و تنها هدفش حفظ موقعیت سیاسی و قدرت و حضور همیشگی در عرصه مدیریت است یعنی دیکتاتوری
      24 میلیون حمایت و 80 میلیون حسرت حاصل دوران مسولیت روحانیست

    • بدون نام

      با جان مردم بیچاره بازی نکنید ازبیکاری وبرای سرگرمی خودتان مشکلات لا علاج درست نکنید

    • یکی مثل بقیه

      عذرخواهی؟؟؟؟؟
      شما دیگه کی هستید!
      بخاطر سلامت مردم این کار رو کرده چه عذری باید بخواد؟
      هرگونه تجمع دودش تو چشم مردمه مردم بیخیال عیدشون شدن
      بخاطر همین قضیه بعد شما ول کن نیستین!

    • بدون نام

      دست به دست به هم دهیم ،،،،،مملکت خویش را کنیم آباد،،،، تا بلکه جاری بماند اب قنات رکن اباد،،

      پاسخ ها

      • علیرضا

        قربون برم خدا رو ...

    • بدون نام

      خب حالا شما کی هستی که مطالبه عذرخواهی رییس جمهور شده اید.
      عجب گردو خاکی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج