۹۸۸۷۸۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

مسمومیت ۶۵ همدانی بر اثر مصرف الکل

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: ۶۵ نفر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شدند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان گفت: ۶۵ نفر از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون بر اثر مصرف الکل در این استان مسموم شدند.

حبیب الله معصومی بیان کرد: بیشترین میزان مسمویت ها مربوط به شهرستان همدان با ۳۴، ملایر ۱۴ و نهاوند ۶ نفر و سهم مابقی شهرستان ها بین یک تا ۲ نفر است.

وی با بیان اینکه ۶۱ نفر از این تعداد از بیمارستان مرخص شدند اضافه کرد: هرچند این افراد از بیمارستان ترخیص شدند اما مصرف الکل برای برخی از آنها عارضه هایی همچون تاری دید و نابینایی به همراه داشته اند.

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی و رییس حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان ادامه داد: ۶۱ نفر از افراد بستری در بیمارستان ها به علت استفاده از اتانول و چهارتن به علت استفاده از متانول مسموم شده بودند.

معصومی بیان کرد: چهار تن از افراد به علت مصرف بیش از حد و مسمومیت شدید جان خود را از دست دادند که طبق بررسی های صورت گرفته تعدادی از روی جهل و ناآگاهی، عده ای برای سرگرمی و افرادی هم برای پایان دادن به زندگی اقدام به مصرف متانول کردند.

وی گفت: به دنبال تبلیغ ناصحیح تاثیر مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افرادی اقدام به نوشیدن این ماده کردند که این اقدام آنها عوارض جبران ناپذیر و غیر قابل بازگشت بر روی بدنشان داشته است.

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی و رییس حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی همدان افزود: عده ای افراد سودجو نیز اقدام به ترکیب ماده ای با الکل صنعتی و بی رنگ کردن و فروش آن به عنوان اتانول کردند که استفاده از این محلول به علت خاصیت جذب شدن حتی از طریق پوست عوارضی به همراه داشت.

معصومی اضافه کرد: متانول به تنهایی سمی نیست بلکه در بدن تبدیل به متابولیت ثانویه یعنی اسید فرمیک می شود که برای بینایی به شدت سمی است و همچنین می تواند منجر به مرگ افراد شود.

وی از شهروندان خواست توصیه ها و هشدارهای وزارت بهداشت را رعایت کنند و به هر گونه مطالب و توصیه های منتشره از سوی منابع نامعلوم در فضای مجازی توجهی نداشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روزه خواری بااتانول ۸۰ تازیانه بامتانول باطل میشوی براهمیشه

    • ♥سادات♡

      تنهاخوری کردن بخاطراین مردن
      ولی
      خدابیامرزدشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشروبات الکلی که خوردنش حرامه خدا بیامرزی داره؟؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      بهتر نیست شرکت عالیس مجازشو بزنه حداقل ملت دنبال تقلبی نرن

    • پاکدل

      آزادش کنید بره
      چقدر باید بمیرن

    • علی

      سه روزه از بیمارستان مرخص شدم یه نامرد بی وجدان الکل صنعتی رو جوری دست کاری کرده بود که معلوم نبود نمیگم چطور که یه نامرد دیگه سو استفاده نکنه البته اینم الان معلوم شد چیکار کرده چندتا چیزو قاطی کرده داده دست مردم من شانسی که اوردم یکی زیاد نخوردم یکی بالا اوردم ولی باز مسموم شدم دل و رودم به هم ریخته بود تو محل چند نفر هنوز بیمارستان هستند که معلوم نیست چی میشه . اون طرف هم گرفتند الان چندتا شاکی داره به غیر از کتکی که خورد گیره . فقط خواستم بگم به خاطر چقدر نامرد می ارزه اینجور با زندگی مردم بازی کنی .

    • Hamid Omidi

      خدایا....

    • ♥سید♥ آباده فارس

      بله خدابیامرزی داره اونا هرچند اشتباه کردن ولی بنده خدان.وخداهم بخشندس..شمامعصومی ؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج