جاباما
۹۸۸۸۵۲
۱۱ نظر
۵۰۳۲
۱۱ نظر
۵۰۳۲
پ

رضا حقیقی: مدیر برنامه‌ام فوتبالم را نابود کرد

ملی‌پوش سابق باشگاه پرسپولیس گفت: دیگر کسی مثل کی‌روش به ایران نخواهدآمد و حیف شد که این سرمربی را از دست دادیم.

خبرگزاری ایسنا: ملی‌پوش سابق باشگاه پرسپولیس گفت: دیگر کسی مثل کی‌روش به ایران نخواهدآمد و حیف شد که این سرمربی را از دست دادیم.

رضا حقیقی در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با حسین بادامکی از اتفاقات تلخ دوران فوتبالش، حضور در تیم ملی فوتبال ایران و آغاز دوباره فوتبال خود بعد از پایان بحران کرونا گفت.

نباید در حق پرسپولیس اجحاف شود

حقیقی در خصوص بهترین تصمیم برای لیگ برتر در شرایطی که کرونا هنوز از بین نرفته‌است، اظهار کرد: گرچه ادامه دادن لیگ در این شرایط، خطرناک است، اما اگر بخواهیم لیگ را ناتمام اعلام کنیم، در حق تیم پرسپولیس اجحاف می‌شود. باشگاه پرسپولیس ۱۰ امتیاز با تیم دوم اختلاف دارد و فکر کنم مقابل تمام تیم‌های بالانشین و مدعی لیگ بازی کرده است. هر چیزی راه خودش را دارد. علاوه‌برتیم قهرمان، موضوع سهمیه آسیا هم مهم است که چند تیم برای آن می‌جنگند. در نهایت به نظرم باید با اعمال شرایط خاص امنیتی و بهداشتی، بازی‌ها ادامه پیدا کند.

وی در خصوص اتفاقات بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل توضیح داد: بسیاری از حرف ها را نمی‌شود در رسانه گفت اما در آینده می توانم به آنها اشاره کنم. بعد از جام جهانی برزیل از سه تیم العربی قطر، دیناموکیف اوکراین و هرتابرلین آلمان پیشنهاد داشتم که بهترین پیشنهاد متعلق به قطری‌ها با مبلغ دو میلیون و دویست هزار دلار بود. انتخاب خودم هرتابرلین بود به این دلیل که به یک هافبک دفاعی نیاز داشتند که بتواند در پست دفاع وسط هم بازی کند.

ملی‌پوش سابق پرسپولیس و پدیده ادامه داد: این موضوع را با علی دایی که در آن زمان، سرمربی پرسپولیس بود مطرح کردم. ایشان به من گفت که یا تا پایان نیم‌فصل تا پایان فصل در پرسپولیس بمانم و بعد کمکم خواهدکرد که به هرتابرلین و آلمان بروم. متاسفانه تیم نتیجه نگرفت و بعد از چند هفته، درخشان سرمربی تیم شد.

حقیقی با بیان اینکه مدیربرنامه‌اش آینده فوتبالی او را سیاه کرد، عنوان کرد: از سوی باشگاه پدیده با مدیر برنامه من، تماس گرفتند و برای سیزده بازی پیشنهاد مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون دادند. آن شخص برایم رویاسازی کرد و گفت به پدیده برو و از آنجا به قطر هم می‌توانی بروی و اگر رتبه پدیده در جدول بهتر شود، همه می‌گویند رضا حقیقی این تیم را بالا برد. مدیر برنامه من فوتبالم را نابود کرد.

850 میلیون تومان طلبم را بخشیدم

وی گفت: اطرافیانم مثل محسن بنگر تاکید داشتند که به هیچ عنوان از پرسپولیس جدا نشوم. برای اینکه رضایت‌نامه‌ام را از پرسپولیس بگیرم، ۸۵۰ میلیون تومان طلب سه سال حضورم در این تیم را بخشیدم و به مشهد رفتم. قرار بود بلافاصله بعد از ثبت قرارداد، باشگاه پدیده مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان به حسابم واریز کند.

هافبک سابق پدیده اضافه کرد: متاسفانه در همان مقطع، مجموعه پدیده به مشکل خورد و تمام حساب‌های این مجموعه بلوکه شد. از طرفی پرسپولیس را از دست دادم و از طرفی هیچ پولی نگرفتم. هیچگاه پرسپولیس را با پدیده مقایسه نمی‌کنم، پرسپولیس عشق دوران کودکی من است. پرسپولیس را به خاطر اینکه مشکلات مالی ام را حل کنم از دست دادم، زیرا در آن زمان نیاز مالی شدیدی داشتم و به خاطر اینکه در حال سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی بودم، چک داشتم.

حقیقی خاطرنشان کرد: قبل از بازی با صبای قم به مسئولان باشگاه پدیده گفتم تا پول نگیرم، بازی نخواهم کرد. پولی به من داده نشد و من در آن بازی که مساوی شد، بازی نکردم. مجتبی سرآسیایی به من گفت بازی با تراکتور در تبریز را بازی کنم و بعد از آن به من ۷۵۰ میلیون تومان می‌دهند. من هم در این بازی، یک گل زدم و یک پاس گل دادم و در نهایت با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شدیم. بازی بعد در مشهد مقابل پرسپولیس بود و دوست داشتم هرطور شده در ترکیب تیم باشم. بعد از بازی با تراکتور مسئولان باشگاه به وعده خود عمل نکردند و پولی به من ندادند.

وی گفت: نمی‌خواستم بازی با تیم سابقم را از دست بدهم و اگر پولم را نمی‌دادند باز هم مقابل پرسپولیس بازی می‌کردم. با نتیجه یک صفر این بازی را واگذار کردیم و مشکلات من آغاز شد. در تمرین اتفاقات بدی افتاد و در نهایت از تیم پدیده اخراج شدم و نه‌تنها در این فصل پولی دریافت نکردم بلکه فوتبالم هم نابود شد. وقتی پرسپولیس را از دست دادم و پولی هم نگرفتم، افسرده شدم و البته حرف مردم هم مزید بر این امر بود. مقصر اول و اصلی این مشکلات خودم هستم و از لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی نداشتم.

هافبک سابق قرمزهای پایتخت افزود: فصل بعد به همراه امیر قلعه‌نویی راهی انزلی شدم و قرارداد داخلی با ملوان بستم با این شرط که اگر قلعه‌نویی ازاین تیم برود، من هم تیم را ترک می‌کنم. قلعه‌نویی در نهایت به ملوان نرفت و به تیم صبای قم زیر نظر دایی ملحق شدم. در این تیم در کنار بازیکنانی همچون هاشم بیک‌زاده، قاسم دهنوی و امیرحسین صادقی بازی کردم، به دلیل اینکه چند بازیکن از استقلال و پرسپولیس در این تیم بودند و دایی هدایت این تیم را برعهده داشت؛ نگاه خوب و ویژه‌ای به این تیم می‌شد اما اصلا قابل قیاس با پرسپولیس نبود.

از فوتبال زده شده بودم

حقیقی گفت: تقریبا از فوتبال زده شده بودم. به طوریکه بلافاصله بعد از تمرین به خانه می‌رفتم، نه با کسی حرف می‌زدم و نه تلویزیون نگاه می‌کردم، در آن برهه حتی ۹۰ هم نمی‌دیدم. با این هدف که این اتفاقات تلخ فوتبالی را در ایران فراموش کنم به خارج رفتم و به تیم سوفان‌بوری تایلند پیوستم. در یک بازی دوستانه مقابل اف‌سی توکیو و یک هفته مانده به رقابت‌های لیگ تایلند، فیکس تیم بودم و اتفاقا در آن بازی ۲ گل هم زدم. در دقیقه ۸۰ بازیکن برزیلی حریف به من لایی زد و خنده هم‌تیمی‌هایم روی نیمکت به شدت روی من اثر گذاشت.

وی افزود: متاسفانه رابطه خوبی هم با آنها از قبل نداشتم و این موضوع به شدت عصبی‌ام کرد. در فاصله ۳ الی ۴ دقیقه پس از این اتفاق، عمدا می خواستم کار بازیکن برزیلی را تلافی کنم، تکلی زدم که منجر به پاره شدن کشاله رانم شد و مسئولان تیم، یک بازیکن کره‌ای را جایگزین من کردند.

وی در خصوص اتفاقات بعد از بازگشت به ایران، بیان کرد: بعد از تایلند به ایران آمدم و متاسفانه به پدیده با سرمربی‌گری رضا مهاجری رفتم. ابتدا آماده نبودم اما ۲ ماه شدیدا کار کردم تا بدنم به بهترین فرم خود رسید. بعد از بازی با سایپا، عضله دوقلویم ضربه خورد. به خاطر نتایج نامطلوبی که گرفته‌بودیم، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره تیم به این نتیجه رسیدند که مهاجری را عوض کنند. پرویز مظلومی به دعوت جعفرزاده و برگی‌زر به مشهد آمد و با عقد قراردادی رسما جایگزین مهاجری شد.

وی افزود: به خاطر بدهی‌های باشگاه، باید برای ثبت قرارداد جدید به اندازه مبلغ ثبت‌شده، باشگاه پدیده باید از بدهی‌هایش می‌پرداخت. برگی‌زر که مربی سابقم بود وقتی از من خواست ۱۵۰ میلیون تومان از طلب‌های گذشته‌ام را ببخشم، جرات نکردم مخالفت کنم. برای اینکه بتوانند قرارداد مظلومی را ثبت کنند، به شکل صوری عدد ۱۵۰ میلیون را در قرارداد نوشتند در صورتی که رقم دریافتی مظلومی از پدیده قرار بود به مراتب بیشتر باشد.

ملی‌پوش سابق پرسپولیس عنوان کرد: در نهایت اما اتفاقاتی افتاد که برگی‌زر و جعفرزاده از باشگاه رفتنی شدند و مهاجری در سمت خود ابقا شد. پس از آن مهاجری به مسئولان باشگاه گفت که حقیقی طلب ۱۵۰ میلیونی‌اش را بخشیده تا مظلومی را جایگزین من کنند. از باشگاه با من تماس گرفتند و گفتند دیگر در تمرینات حاضر نشوم. هرقدر تلاش کردم تا با مهاجری صحبت کنم، فایده‌ای نداشت و تنها کسی که در این میان سوخت، رضا حقیقی بود.

حقیقی با اشاره به تجربه بد خود در لیگ یک یادآور شد: بزگترین اشتباه من بعد از تمام این اتفاقات، بازی در تیم شهرداری ماهشهر زیر نظر علی مرزبان بود. متاسفانه اتفاقات بد پشت سر هم برای من افتاد. مرزبان به من وعده داد که می‌خواهد اتفاقات تلخ مشهد و پدیده را جبران کند، اما در ماهشهر هم اتفاقات بدی رخ داد.

کی‌روش به من اعتقاد داشت اما ...

وی در خصوص رابطه‌اش با کارلوس کیروش در تیم ملی توضیح داد: در اولین جلسه تمرین در اردوی تیم ملی برای بازی دوستانه با اردن عملکرد افتضاحی داشتم. کیروش با من صحبت کرد و به من اعتماد به نفس داد. بعد از این صحبت‌ها بود که رفته‌رفته توانستم اعتماد به نفسم را به دست آورم و عملکرد مناسبی داشته‌باشم. در جام جهانی هم به میدان رفتم و کی‌روش روی من نظر مساعدی داشت.

حقیقی خاطرنشان کرد: وی در مسیر برگشت از برزیل با من صحبت کرد و گفت دوران بازی نکونام تمام شده، نوبت من است که حقم را در تیم ملی بگیرم و تا چند سال بازیکن تیم ملی باشم. او به من اعتقاد داشت اما نتوانستم از این فرصت استفاده کن و با تصمیمات اشتباهم، همه چیز را نابود کردم.

بازیکن سابق تیم فوتبال پدیده خاطرنشان کرد: با مربیان زیادی کار کرده‌ام اما کی‌روش یک سر و گردن از همه بالاتر بود. مربیان ایرانی از لحاظ علمی و دانش تقریبا در یک سطح هستند و مربیانی مثل برانکو و قلعه‌نویی به دلیل مدیر بودن کمی با دیگران متفاوت بوده و عملکرد بهتری دارند.
حقیقی اضافه کرد: ک‌یروش علاوه بر اینکه مربی بزرگی بود، یک روان‌شناس بزرگ هم بود. معتقدم دیگر نمی‌توانیم کسی مثل کی‌روش را در فوتبال ایران ببینیم. ارزش داشت دو میلیون دلار بیشتر به کی‌روش بدهیم و او را در ایران نگه داریم.

وی در خصوص انتخاب اسکوچیچ به عنوان تیم ملی فوتبال ایران گفت: پیشنهاد من به فدراسیون این است که هدایت تیم ملی را به کسی بسپارد که بتواند به فوتبال ایران کمک کند چراکه مردم دلشان به همین فوتبال خوش است. من مخالف شدید انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ایران هستم.

هافبک ملی‌پوش پرسپولیس عنوان کرد: از 16 سالگی در تیم پیام در لیگ یک فیکس بودم. بعد از تغییر چند مربی، با خداداد عزیزی و برگی‌زر به لیگ برتر آمدیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. در نهایت به دلیل سربازی به تیم فجر شهید سپاسی رفتم. متاسفانه از ابومسلم و پیام هیچ خبری نیست و عملکرد مسئولان مسبب آن است.

حقیقی ادامه داد: با موضوع بومی‌سازی تیم‌ها مخالفم. بازیکن بومی یا غیر بومی موضوع درستی نیست، هر کسی که توانمندی در عرصه فوتبال داشته باشد می‌تواند به تیم‌های مختلف برود. باید تیم‌های پایه باشند تا بازیکنان دیده شوند و به تیم‌های بالاتر برسند اما اینکه فلان بازیکن مشهدی که در تیم شهر دیگری هست را به تیم مشهد بیاوریم، کار اشتباهی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو فوتبالیست نبودی که بابا

    • هیچکس

      از بس آدم مذخرف و بیسواد و تازه به دوران رسیده ای بودی

    • بدون نام

      مشکلاتت شخصیتی ودروازه بانی ضعیفت را به گردن مدیر برنامه هات ننداز ، وقتی تیمهای بزرگ تورا نمیخوان مدیر برنامه هات مگرمیتونه شمارا به زور به اونها تحمیل کنه ، مدیرتیم نساجی هم خیلی ازخودگذشتگی کردو لطف بزرگی در حقت کردکه باشماقراردادبست

      پاسخ ها

      • لنگرود

        این اون حقیقی نیست استاد
        این هافک بود

    • بدون نام

      عمر فوتبالت تمام شد خودت با خودت چه کردی نابود شدی

    • بدون نام

      بهترین کارت همون تماشانکردن نود بود

    • کامی

      یادمه تو پرسپولیس یه غروری داشتی خودت رو بالامیگرفتی .این نظر همه بود .رفتنت همانا نابود شدند همانا .فقط غرور غرور غرور

    • بدون نام

      بازیکن خوبی که الکی نابود شد تو پرسپولیس واقعا خوب بود

    • کرونا مدل ۵۷

      عشق دوران کودکی ت رو با بخشیدن ۸۵۰میلیون طلبت فروختی؟

    • H

      از موقعی که ازپرسپولیس رفتی فوتبالت تمام شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هنوذ نمیدونی کدوم حقیقی پس قضاوت نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج