۹۸۹۳۸۵
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

لیگ بدون تماشاگر؛ چه تیمی ضرر می‌کند؟

از برگزاری لیگ بدون تماشاگر تیم های پرطرفدار ضرر خواهند کرد اما تردیدی نیست که تراکتوری ها بیشترین میزان خسران را متحمل خواهند شد.

ورزش سه: شاید بدیهی است که پرسپولیس و استقلال تعداد طرفداران بیشتری در لیگ ایران نسبت به تمام تیم ها دارند اما آمار نشان می‌دهد که تیم تراکتور بیشترین استفاده را از طرفداران خود کرده و نتایج این تیم رابطه مستقیم با حضور طرفداران در ورزشگاه داشته است. تی تی های شهر تبریز اکنون با ۲۵ امتیاز از ۱۰ بازی در یادگار امام صدرنشین جدول خانگی لیگ هستند و این در حالی است که شاگردان ساکت الهامی از ۱۱ بازی خارج از خانه تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و در میانه های جدول خارج از خانه لیگ قرار دارند.

تراکتور از فصل ۸۹-۹۰ که به لیگ برتر ایران صعود کرد تا حالا نشان داده که هواداران پرشوری دارد. آن ها که البته رفتارهای خشونت آمیز متعددی را نیز از خود نشان داده اند، در این مدت همیشه در ورزشگاه یادگار امام بوده اند و حتی در روزهای بحرانی باشگاه نیز سکوهای تی تی را خالی نگذاشته‌اند. شاید یک روز تعداد آن ها به یک تا پنج هزار نفر کاهش یافته باشد اما همان نفرات با شور و حال خاصی تیم را مورد تشویق قرار داده اند و موتور محرکه بازیکنان قرمزپوش بوده اند.

قرمزهای آذربایجان فصل گذشته با میانگین ۴۷ هزار نفر بیشترین تعداد تماشاگر را به خود اختصاص داده اند. نکته جالب این که میانگین تماشاگران تیم های ایرانی در حوالی ۱۳ هزار نفر می‌چرخد و همین موضوع رکورد تی تی ها را ارزشمندتر می‌کند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که بعد از باخت پرگل تراکتور در مقابل سپیدرود، هواداران این تیم میل و رغبتی به حضور در ورزشگاه نداشتند و شاید اگر تیم ژرژ لیکنز عملکرد بهتری در بازی های پایانی فصل داشت، این عدد از ۵۰ هزار نفر نیز بیشتر می‌شد.

باید به این نکته هم توجه کرد که فصل گذشته هواداران این تیم باتوجه به مالکیت محمدرضا زنوزی و خرید ستارگانی چون اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، انگیزه بالایی برای حمایت از تیم خود داشتند و حالا این کاهش انگیزه منتشر شده تا میانگین طرفداران این تیم به عدد ۴۰ هزار کاهش یابد.

حالا لیگ ایران در حالی آغاز خواهد شد که احتمالا در ورزشگاه ها به مدت چند هفته به روی هواداران بسته خواهد ماند. در این شرایط بدون تردید تیم های پرطرفدار بیشترین ضرر را خواهند کرد اما شاید پرشورهای تبریزی خسران بیشتری داشته باشند چرا که به هواداران خود بیشتر از هر تیم دیگری وابسته هستند.

البته نباید از یاد برد که در همین جدول بازی های خانگی پرسپولیس و استقلال در حایگاه های دوم و سوم هستند و شاید یک نکته دیگر هم در این بین باشد؛ این که سرخابی ها در اکثر شهرها به اندازه تهران طرفدار دارند و حتی در برخی استادیوم ها، استقبال از آن ها بیشتر از تهران بوده است، بنابراین نمی‌توان حکم دقیقی در این باره داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تراختور بعد منچستر اوله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شروع لیگ ضد بشریت است ، برگزاری بدون تماشاگر توهین به مردم واحمق قراردادن آنهاست.

      • بدون نام

        دوتیم تهرانی نه، بگو پرسپولیس ، بیچاره استقلال دیدید چهارساله قهرمانش میکنن وریس جمهور هم به اردوغان سفارش میکنه، وصدا وسیما تلاش می‌کنه لیگ شروع بشه لابد استقلال صدره‌.

    • اهواز

      خیلی بی وجدان هستید بخدا، انقدر ظلم در حق مردم ایران نکنید، بخدا تراکتور بدون رسانه و جراید پر طرفدارترین تیم ایران هست که خارج از ایران هم طرفداران بی شماری دارد، من از پردیس اهواز طرفدار این تیمم

      پاسخ ها

      • علی

        یاشاسین برادراهوازی

    • اورمیه

      اگه تبلیغاتی که رسانه میلی برای دوتا تیم تهرانی می کنه یه درصدشو برا تراختور انجام میداد نامی از این دوتا تیم نبود.با وجود این همه تبلیغ بازم هواداران بیشتری داره

    • بدون نام

      مجریان و برنامه های فاسد ورزشی شیطان صفت آنقدر کلیپ وگزارش من درآوردی جهت شروع لیگ ساختند ونشان دادند، تا اینکه به هدف ضد بشری خود که شروع لیگ است برسند ، خدا لعنت کنه کسی که ضد سلامت مردم است

    • حجت

      شبکه ملی که مال دوردانه هاباشه بایدهم طرفداربیشترداشته باشه بچه سقز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج