۹۸۹۴۱۲
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش چشمگیر اختلاف خانوادگی قزوینی‌ها

کارشناسان حوزه اجتماعی در قزوین معتقدند که افزایش ۱۲۰ درصدی اختلافات خانوادگی در ایام شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی مردم نشان داد که هنوز بیشتر خانواده‌های این استان با مهارت‌های زندگی آشنا نبوده و تاب آوری آنها در کنار یکدیگر بسیار ضعیف است.

خبرگزاری ایرنا: کارشناسان حوزه اجتماعی در قزوین معتقدند که افزایش ۱۲۰ درصدی اختلافات خانوادگی در ایام شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی مردم نشان داد که هنوز بیشتر خانواده‌های این استان با مهارت‌های زندگی آشنا نبوده و تاب آوری آنها در کنار یکدیگر بسیار ضعیف است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، خبر افزایش اختلافات خانوادگی و اینکه ایام کرونا خانواده‌ها چگونه اوقاتشان را سپری می‌کنند، به عنوان یکی از مباحث اصلی در گنار اخبار دیگر در جریان بود.

سوال اینجا بود که این بیماری چگونه توانست با رخنه کردن به کانون گرم خانواده‌ها، تب اختلافات خانوادگی را افزایش دهد؟ آیا دوران کرونا تجربه جدیدی پیش روی خانواده‌ها گذاشته است؟ چه عامل یا عواملی باعث شد تا اعضای یک خانواده که در ایام پیشاکرونا روابط گرمی با یکدیگر داشتند، در دوران خانه نشینی بدون عضوی غریبه با تنش و مشاجره روزگارشان را سپری کنند؟

کارشناسان معتقدند، اگرچه اختلافات و آسیب‌های اجتماعی در ایام پیش از کرونا نیز وجود داشته است، اما در دوره کرونا و خانه نشینی، معضل اساسی کنار هم بودن اعضای خانواده بود که حقایق زیادی را در خصوص نبود مهارت و فرهنگ خانگی آشکار ساخت.

تشدید اختلالات روانی مانند بدبینی، ایرادگرفتن، نبود اوقات فراغت، مدیریت نکردن سلایق مختلف اعضای خانواده، مردسالاری و شیوه‌های سنتی در اداره خانواده، مشکلات بهداشتی ناشی از کرونا و غیره از عمده موضوعاتی بود که خانواده‌ها را از درون درگیر کرد.

بیماری کرونا با تمام اتفاقات ناگوار و تلخ، فرصتی فراهم کرد تا بار دیگر نهاد خانواده به عنوان یک اجتماع اساسی در جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

افزایش ۱۲۰ درصدی اختلافات خانوادگی در قزوین

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در فروردین ماه سال جاری تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۳ به طور چشمگیری افزایش یافت، از نظر من علت این افزایش معرفی سامانه از سوی پیامک وزارت بهداشت بود که سبب شد توجه مردم به چنین خدماتی بیشتر شود.

هدی حقیقی افزود: از کل ۵۲۸ تماسی که در این دوره برقرار شد، بیشترین موضوع مربوط به اختلافات خانوادگی بود، درحالی که در مواردی مثل خودکشی و کودک آزاری آمار چندان قابل توجهی به چشم نمی‌خورد.

وی تشریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده از مقایسه تماس‌های اسفند و فروردین گذشته با تماس‌های مدت مشابه در سال‌های ۹۷ و ۹۸، درحالی که اختلافات خانوادگی حاد با افزایش ۱۲۰ درصدی و سالمند و معلول آزاری با افزایش ۳۰ درصدی همراه است، مواردی مثل کودک آزاری با کاهش ۵۰ درصدی، اقدام به خودکشی با کاهش ۶۶ درصدی و کودکان خیابانی کاهش ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

حقیقی تاکید کرد: بیشتر تماس‌هایی که در مورد اختلافات خانوادگی گرفته شده بود، مرتبط با کرونا بود؛ به طوری که زنی به خاطر رعایت نکردن مسائل بهداشتی شوهرش با وی به اختلاف خورده بودند، یا در موارد دیگری بیکاری ناشی از بیماری و نبود تامین مایحتاج مشاجره بین زوجین را افزایش داده بود.

این مسؤول بهزیستی خاطرنشان کرد: نکته مهم اختلاف‌های خانوادگی این است که فقط نزاع و مشاجره به زوجین خلاصه نمی‌شد، بلکه بین فرزندان و والدین نیز اختلافاتی ایجاد شده بود و در برخی موارد به همسر آزاری کشیده می‌شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • باقر حاجی زاده

      من فکر نمیکنم. افرادی که قبل از کرونا روابط خانوادگی گرمی داشتن الان در زمان کرونا و بخاطر کرونا باعث درگیری شده باشه اینطور خانواده ها قبل از کرونا هم با هم مشکل داشتن منتها بخاطر کسب کار روزانه از هم دور بودن کمتر به جشم می اومده حالا که کنار هم هستن باعث مکرر شدن آن شده. و الا خانواده خوب و محبوب که اختلاف نداشته باشن در زمان کرونا هم ندارن

      پاسخ ها

      • یه ایرانی میگه

        من به این قضیه مشکوکم

        چرا قزوین

      • بدون نام

        شما دقت کن
        مسولین، کارشناسی الکی نمیکنن که..، کرونای قزوین با کرونای شهرهای دیگه فرق میکنه، مستقیما کیان خانواده رو هدف میگیره اونجا
        دلیل دیگه هم نداره

      • بدون نام

        قزوین جز زنجان مگر نیست.؟؟؟

    • M.S

      قزوینیها.خوب کاری دیگه نمیدونن ازبس خونه موندن دادهمسراشون دراوردن.بیچارها چ گیری افتادن ای قزوینی.یه خورده رعایت کنید.

    • fallen

      یعنی الان استان های دیگه در گل و بلبل به سر میبرن فقط خانواده های قزوینی مشکل دارن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قزوین بخاطر خاکشه

    • آرمان عظیمی

      روابط سرد خانوادگی، ربطی به کرونا و قبل و بعد نداره. عشق و تفاهم که باشه، صدسال کنار هم که باشی، جز آرامش و عشق، چیزی نمی بینی اما اگه بنیان خانواده شکننده باشه، درهر حالتی جنگ اعصاب و ضعف روابط، وجود داره. ...

      پاسخ ها

      • حسین

        آفرین

    • بدون نام

      بله حق داری مشکوک باشی شمامطمئن باش علت اختلاف کرونا نیست نبودشغل وگرونی افسار گسیخته ورشکستگی دولت دروغگووخالی بودن سفره مردم باعث اختلافه

    • بدون نام

      قزوین خیلی وقته مشکل توش بوده اخبار نمیگفته

    • بدون نام

      زندگی مردم قبل از کرونا خوب نبود در دوره کرونا هم علاوه بر آن رعایت مسائل بهداشتی،نبود درآمد کافی،برنامه های مزخرف صداوسیما،هزینه های جاری زندگی و افزایش بی رویه قیمتها همه روی اعصاب و روان مردم اثر گذاشته که به این راحتی حتی بعداز کرونا هم به حالت عادی برنخواهد گشت.

    • بینام

      ربطی به یک استان نداره که قزوین را عنوان کردن فقط مسئله بحث هزینه هاست که نان آور خانه وقتی بیکار بشه و پول نداشته باشه خودبخود این یک نوع اضطراب و درگیری در تمام شهرها هست نه فقط قزوین

    • دوازده درصد

      تهران ما مشگل نداریم...همه چی خوبه آرومه تمام پرندها خرگوشها پروانها گوزنها ریختن تو شهر ،شهر رو زیبا کردن ،، اینا همه از خیر برکت مسولئین ماست

    • مملی از قزوین

      قزوین سرای من.
      سرزمین مهربانیهاست
      بدنامش نکنید!!

    • بدون نام

      قزوین
      جزاستان زنجانه.

      پاسخ ها

      • دونالد ترامپ

        زنجان خودش جزو گيلانه

    • بدون نام

      بهترین شهر قزوینه از از خوش اخلاقی واقعا خوش اخلاق هستن

    • بدون نام

      خدا رحم کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج